Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : 1.4 -> 1.6 nietypowy problem (swap)



Śpiący
25-06-06, 17:04
Witam wszystkich!

Widze że jest tu dużo zorientowanych osób.
Mam takie pytanko - który z silników Hondy 1.6l miałby taki sam blok i mocowanie koła zamachowego jak silnik Rovera 1.4 16v 103KM (taki jak montowano do Polonezów)?
Chodzi o swap silnika w Polonezie, dlatego jest jedynie możliwość zastosowania skrzyni od 1.4 16v. Reszta, czyli elektronika, kolektory itp. nie stanowi dla nas większego problemu. Obecnie w Poldzie jest do niczego nie nadający się polski silnik; a skoro ma być przekładany to za niewiele większe pieniądze można by wsadzić mocniejszy motor <od razu wyjaśnie, że 2.0 DOHC z Fiata nie jest zbyt udaną jednostką - dół silnika wspólny z dieslem - nie kręci się!>. Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu, gdyż naprawdę trudno jest zdobyć informacje na ten temat.

Pozdrawiam.

vtecmatti
26-06-06, 00:03
przypadkiem nie jakies D16 bo takowe byly stosowane w Rover-ze, czyli mocowania powinny wyc te same.
w Roveze byly stosowane jednostki hondy o mocy chyba 115 KM, to juz odrazu wsadzic jekigos Vtec-a SOHC 125 KM bo mocowania sa te same co w 115-ce.

Gr00bY
26-06-06, 00:53
Śpiący - wsadź poprostu 1.6 bądź 1.8 Rovera zamiast 1.4. To jest też seria K16 tylko z głowicą o dużo większym przepływie i bardziej wytrzymałą na przegrzania.

tymon86
29-06-06, 23:44
Śpiący, mozna jeszcze wpakowac 1,8 DOHC Fiata, ktory kreci sie znacznie lepiej od 2,0. Faktem jest, ze bardzo trudno go znalezc i same silniki maja juz swoje lata.

mighty
30-06-06, 11:32
1,8 DOHC Fiata,
o kur*a dobry żart :lol:

sadam
30-06-06, 12:24
tymon86 napisał/a:
1,8 DOHC Fiata,

o kur*a dobry żart Laughing


fiat ma 1.8 ale w nowszych autach typu bravo/brawa, ale mi tez sie wydaje ze kiedys byly DOHC we fiatach chodz moge sie mylic...

mighty
30-06-06, 12:36
ja nie napisalem, ze nie bylo, ale polecanie silnika fiata (do hondy!) zamiast silnika hondy to dla mnie jakies nieporozumienie :D

sadam
30-06-06, 12:45
a nie napisalem, ze nie bylo, ale polecanie silnika fiata (do hondy!) zamiast silnika hondy to dla mnie jakies nieporozumienie

chyba ze tak ;)
no to porownanie troche rzeczywiscie nie na miejscu :wink:

Pati
30-06-06, 19:46
ale silnik jest do Poloneza... o ile dobrze przeczytałem pierwszego posta.

tymon86
30-06-06, 20:54
mighty, jestem w temacie jesli chodzi o poldki bo jezdzilem taka fura przez pewien czas i sledzilem forum FSO PTK. Śpiący, chce zrobic swapa do poloneza, a jak wiadomo poldki mialy pod macha rowniez jednostki 1,4 z rovera (wspolna konstrukcja z Honda). Napisal rowniez, ze 2,0 DOHC Fiata odpada ze wzgledu na to, ze bardzo szybko sie te silniki zarzyna jesli sa krecone wysoko. Wlasnie dlatego napisalem o 1,8 DOHC z fiata, bo duzo lepiej sprawdzaja sie przy wysokich obrotach. Takie silniki byly montowane w Argentach, 132, itd. Dodatkowym plusem jesli chodzi o zamontowanie DOHC z fiata to fakt, iz obecnie Śpiący, ma pd maska OHV i nie trzeba by wsadzac do tego samochodu czesci z poldrovera.
mighty, nie martw sie. W zyciu bym nie wsadzil silnika z Fiata do Hondy :P

Kras
01-07-06, 08:02
Ja tylko powiem że K 1.4 to była własna konstrukcja Rovera, nie mająca nic wspólnego z Hondą. I jeszcze co ciekawsze była łączona (w Roverach, bo jak w Poldkach to nie wiem) ze skrzynią Peugeota. Zaś 1.6 to był w tych czasach normalny d-series ale sprzęgnięty z hondowską skrzynią. Więc raczej na pewno nie podejdzie coś takiego do skrzyni w Poldku. Faktycznie jakąś drogą jest znalezienie K 1.8 bo konstrukcyjnie są to mega-podobne silniki do K 1.4. Nie mają jednak również nic wspólnego z Hondą.

Gr00bY
01-07-06, 19:32
Kras - prosze Ciebie. D16 była w Roverze 216 ktory wygladał jak Concerto. Znakomika większość 1.6 w Roverach to jednak K16 :idea:

Kras
01-07-06, 20:39
No to czytaj co piszę a nie proś mnie :mrgreen:
Napisałem w tych czasach...w domyśle czasach Rovera 114GTI i 214 kanciaka, z których to K 1.4 się wywodzi. I w nim (czyli kanciaku wszelkiej maści: 4d, 5d, 3d GTI) były D16 sprzęgane oczywiście z hondowskimi skrzyniami. I tylko to napisałem.

A żeby było w temacie: szukanie K 1.6 to troszkę bez sensu...angole się w niego nie bawią...więc jeśli już to tylko K 1.8.

Gr00bY
02-07-06, 08:53
Kras - sam jesteś bez sensu. W Polsce jeżdzą już Poldki z K16 1.6 i naprawde jeżdzą z jajem!

Kras
02-07-06, 09:08
tylko jeśli za podobną kasę można mieć 1.8 to po co brać 1.6??? Zwłaszcza że to właśnie 1.8 jest w UK kminiona na wszelkie sposoby, a nie 1.6.

Śpiący
02-07-06, 13:08
Dzięki za zainteresowanie.
Taki 1.8 DOHC z fiata były super, ale dużo trudniej go zdobyć niż silnik Rovera, czy Hondy. Tymbardziej że Fiatoski silnik byłby na 90% do remontu. Zresztą co Włoszczyzna to nie Japonia.


A te silniki K18, to w jakich autach były?

Gr00bY
02-07-06, 21:46
Kras - czy do Ciebie nie dociera, że K16 1.6 i 1.8 to jest ten sam silnik? Jak B16 i B18.... Jak D13,D14,D15,D16. Wszystko pasuje między tymi silnikami.

Kras
03-07-06, 07:32
Wiem, że pasuje, akurat mam pewne pojęcie o K 1.4. Tylko po co brać mniejszą pojemność skoro można za podobną kasę mieć większą. To tak jakbyś kupował D15 skoro mógłbyś wziąć D16. Pewnie, że graty pasują. Pewnie, że recepta na tuning jest właściwie taka sama. Ale bazowo dostajesz więcej. Rozumiesz teraz???

Gr00bY
04-07-06, 03:00
Ja rozumiem od początku tylko imo nie znajdzie K16 1.8 za cene 1.6 lub podobną. A ja bym wolal D15 zamiast D16 :idea:

Kras
04-07-06, 07:40
A ja bym wolal D15 zamiast D16 :idea:
Chyba tylko coby się do mini mieścić...innego sensu nie widzę.

Gr00bY
06-07-06, 17:41
A co to za różnica 100cm3 w tą czy w tą? 1.5 pewnie można lepiej kręcić niż 1.6 bo ma mniejszy skok...