Zobacz pełną wersję : po wymianie rozrządu
witam!
dzis wymieniłem rozrząd... i wszystko OK ładnie... samochód pracuje tak samo jak przed...
zadnych spadków obrotów czy cos...
jedno pytanie... troche czuc wstrządy w kabinie... minimalnie... i na drążku zmiany biegów...
to normalne w tych samochodach?? było tak tez przed wymianą.. pytam tak z ciekawosci...
po wymianie jak otwarłem maske i dodawałem troche gazu sychac troche głosniej ten rozrząd.. to tez normalne i z biegiem czasu ucichnie?
przy okazji zostały wymioenione wszystkie paski.. olej.. i pompa wody...
zalałem castrol 10w40 dobry wybór?
wczenisj był shell półsyntetyk..
aha przy okazji mechanik zauważył ze lewy przegub szykuje sie do wymiany bo przy maxymalnym skręcie słychac stukot.. potwierdzam tez to słysze... ile tak mozna z tym jeździc? i jakie koszta są robocizny ?
pozdro!
Jeżeli po dodaniu obrotów słychać coś w rodzaju świstu to masz za mocno naciągnięty pasek.
Co do oleju to 10-40 to też półsyntetyk.
Dokładnie tak. I ''jęczy'' pompa wody. Trza poluzować pasek, bo szlag ją trafi :)
a nie powinien sie ten że pasek jakos ułożuc czy wyrobic?
pojezdze tak weekend a jak sie nic nie zmieni to pojade do mechanika z reklamacją...
a czujecie w swoich 5D drgania na drążku od zmiany biegów? mi to nie przeszkadza ale ciekawi bardzo... bo jeździłem pełnoletnim samochodem wczesniej i takich drgan na drążku nie było...
pozdro!
aha przy okazji mechanik zauważył ze lewy przegub szykuje sie do wymiany bo przy maxymalnym skręcie słychac stukot.. potwierdzam tez to słysze... ile tak mozna z tym jeździc? i jakie koszta są robocizny ?
u mnie też przy maksymalnym skręcie odzywa się lewy przegub, jeżdżę tak blisko rok ale w przyszłym tygodniu jestem już umówiony na wymianę,
ze dwa miesiące temu wymieniłem prawy przegub, też się odzywał i pękła osłona, w polecanym na forum warsztacie w Warszawie i zapłaciłem:
190zł za przegub HDK (przegub bez ABS-u)+ 90zł wymiana
co do trwałości hałasującego przegubu to opinie są różne i lepiej pamiętaj, że jak strzeli ostatecznie to dalej nie pojedziesz
Pasek z reguły nie powinien się uciągnąć. Taka Honda ma bardzo prostą metodę naciągu paska rozrządu i dobry meches powinien ją znać. ;)
na poniedziałek sie umówiłem z tym mechanikiem zeby osłuchał to co zrobił.. zobaczymy co powie na to.
pozdro!
na poniedziałek sie umówiłem z tym mechanikiem zeby osłuchał to co zrobił.. zobaczymy co powie na to.
pozdro!
Elo. U mnie rozrząd głośniej chodził na pewnych obrotach. Pasek naciąga się w następujący sposób. trzeba 1 tłok ustawić w gmp, poluzować śrubę rolki o 1/2 obrotu, przekręcić rozrząd o 3 zęby paska zgodnie z pracą silnika i dokręcić śrubę najlepiej odpowiednim momentem. U mnie podziałało i we wszystkich zakresach obrotów jest cisza.
Większość mechaników dokręca rolkę w gmp i stąd głośniejsza praca.
Pozdro
ja byłem u mechanika... i gadałem ze znajomym..
i odpowiedz brzmi tak... słychac nowy pasek.. jako ze jest on nowy to wydaje on dziwny dzwięk..
koło zębate jest stare a nowy pasek(nowe zęby) wszystko musi sie ułożyc (podocierac)
jak by poluzowało się ten pasek to problem by od razu znikł ale po jakims czasie może zacząc obcierac o obudowe...
a tak to po kilku tysiącach dzwięk powinien zniknąc...
u mnie juz jakby ciszej słychac ten pasek ;)
pozdro!
spoko,
Jak zobaczysz ze chodzi głośniej po rozgrzaniu silnika w pewnym zakresie obrotów to zerknij na mój post. pozdro
spoko dzięki ;)
ale wiesz dla mnie to czarna magia.. nigdy nie rozbierałem rozrządu i cięzko mi jest cos takiego zrobic samemu...
wole się za cos takiego nie łapac bo więcej na psuje jak naprawie ;)
pozdro!
spoko dzięki ;)
ale wiesz dla mnie to czarna magia.. nigdy nie rozbierałem rozrządu i cięzko mi jest cos takiego zrobic samemu...
wole się za cos takiego nie łapac bo więcej na psuje jak naprawie ;)
pozdro!
Powiem ci, że ja też rozrządu jeszcze nie rozbierałem. Po prostu hałas był dokuczliwy i nikt nie wiedział dlaczego, więc poczytałem w książce i znalazłem ten opis. Pomyślałem, że wielu mechaników nie czyta i zrobiłem tak jak było napisane. Akurat tutaj dużo nie trzeba rozbierać, bo dostęp do śruby rolki jest po zdjęciu plastikowej zaślepki (tylko żeby tam wejść z kluczem to trzeba pompę wspomagania odwiesić). Wiadomo żeby zobaczyć pasek i znaki to trzeba zdjąć dekiel i górną osłonę paska. pozdro i powodzenia
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.