Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : uszczelka pod głowicą ???



SaYruS
02-12-09, 13:45
witam

mam silnik d14a3 zauważyłem że olej jest przelany a na korku wlewu chłodnicy majonez a w zbiorniczku wyrównawczym coś na dnie, wymieniłem olej razem z płynem.po 200 km olej znowu przelany ok 0,5cm ponad max a w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego znowu sucho. auto pali normalnie i nie kopci. czu aby napewno jest to uszczelka pod głowicą czy innym strumieniem płyn chłodniczy przecieka do oleju?

pablo_020
02-12-09, 13:50
Napewno uszczelka.

Skoti
02-12-09, 15:28
Uszczelka do wymiany. zrób to jak najszybciej

kamix666
02-12-09, 15:55
uszczelka 100% mialem tak ostatnio

SaYruS
02-12-09, 15:59
auto było sprowadzone i nie wiadomo ile ktoś tak jeździł...wymieniał będę sam... może przed świętami się wyrobię, przy okazji wymienię pasek rozrządu i pompę wody... wie ktoś gdzie kupić i jakiej firmy uszczelkę kupić?

skolopendra
02-12-09, 16:00
wie ktoś gdzie kupić i jakiej firmy uszczelkę kupić?

tylko w aso hondy ok 200zł

gitusz
02-12-09, 16:23
Z tego co się orientuje to dużo osób zakłada uszczelki TAKOMA, oczywiście tańsza niż w ASO ;)

CroX
02-12-09, 16:26
Uszczelki są różne ;) wiadomo ze najlepsza jest z ASO :) ale ludzie montują też inne...i śmigają :) wiadomo że nie piszę tutaj o takiej za 15 czy 20 zł bo i takie są :D

Skoti
02-12-09, 16:28
Uszczelka za 20zł zaczyna chyba przepuszczać jeszcze zanim się ja zmontuje :)

CroX
02-12-09, 16:54
Możliwe :D nie wiem nie sprawdzałem :P widziałem tylko że po tyle już sa nawet :D także kto wie :) wiadomo najlepiej ASO odwiedzić :)

kamix666
02-12-09, 18:13
moj mechanik zalozyl mi elringa i smiga jak glupia cena chyba 70 zl ( wczesniej w oplu wyminilem na taka sama i juz 20tys i jezdzi dalej a lekko nie ma :P)

SaYruS
02-12-09, 18:52
a czy uszczelka od d14A2 będzie napewno pasowała do A3? http://www.allegro.pl/item834598615_honda_civic_5d_uszczelka_glowicy.htm l

kamix666
02-12-09, 19:00
wejdz gdzies do spisu czesci i poszukaj czy dany model bedzie pasowac

( wiem ze d13 d15 maja taka sama)

skolopendra
02-12-09, 20:22
powinna pasować

amon
02-12-09, 22:02
a czy uszczelka od d14A2 będzie napewno pasowała do A3? http://www.allegro.pl/item834598615_honda_civic_5d_uszczelka_glowicy.htm l

Wg. katalogu ERLING - firma niemiecka która robi tylko uszczelki i to naprawde BDB - to nie, d14A2 ma inny numer katalogowy niz uszczelka do d14A3 - gdyby były takie same miały by takie same numery.

kamix666
02-12-09, 22:14
kolego amon napisz jaka cena za uszczelke jest ;)

amon
03-12-09, 19:34
kolego amon napisz jaka cena za uszczelke jest ;)

Elring - D14A3 - 140 zł
Elring - D14A2 - 60 zł.
Ceny oczywiście moje :)

tfidos
03-12-09, 21:13
elring - wydmuchalo mi po 2tys
victor reinz (czy jakos tak :P ) - polecam (z zamiennikow)

PeJot
04-12-09, 22:10
Elring'a wydmuchało mi po pół roku :/
Zresztą można poczytać o nim na forach, sam też się cieszyłem po miesiącu jazdy :D

Spóźniłeś się bo miałem OEM w cenie Elring'a ale poszły wszystkie, za 3 tygodnie będą kolejne :)

SaYruS
07-12-09, 23:06
zwaliłem głowice i ani śladu przecieku... uszczelka była fabryczna trójwarstwowa... bardzo wątpię że to akurat wina uszczelki . jutro zawożę głowicę do zakładu na planowanie i sprawdzenie szczelności... może głowica gdzieś sobie pękła.... innego sposodu dostania się wody do oleju nie widzę... może macie jakieś sugestie?

tfidos
08-12-09, 10:09
czasem na uszczelce ciezko to zobaczyc na pierwszy rzut oka
u mnie tez sam w zyciu bym nie poznal ze gdzies tam pomalutku woda wchodzila do cylindrow

takze nie musi od razu byc peknieta glowica ;)

SaYruS
11-12-09, 00:17
w zakładzie ocenili że głowica była krzywa/wygięta... cokolwiek to oznacza zeszlifowali na płasko... :D

PeJot
11-12-09, 15:49
Czyli silnik został przegrzany ...

SaYruS
12-12-09, 12:43
może i przegrzany... ale doszłem do wniosku że uszczelka jednak była wcześniej wymianiana bo założona uszczelka była od silnika 1,6 a różnice dostrzegłem w średnicy otworu na cylinder 0,5 mm większy. więc może ktoś się wcześniej bawił...

teraz mam jeszcze większy problem bo nie mogę odkręcić śruby koła pasowego. żeby rozrząd wymienić. metrowa rurka nie pomogła więc ściągnąłem nawet mocnego pneumatyka którego używają do montażu maszyn większych niż ciężarówki i nic. ma ktoś ciekły azot to zamrożę tą śróbę :D

tfidos
12-12-09, 15:01
srednice cylindrow na 99% sa takie same w calym D

Nemereth
15-12-09, 23:20
Niekoniecznie jest to uszczelka głowicy :)

Miałem u siebie cappucino w zbiorniczku wyrównawczym i muł na dnie (chłopaki z wawy pamiętają pod maciem zlewanie :P)

Każdy mówił mi, że to uszczelka pod głowicą. Niestety zawiodłem ich i to nie jest uszczelka głowicy. Jeżdżę na tej samej do dziś. Możliwe że pompa wody jest do wymiany i się po prostu nazbierało syfu w układzie i możliwe, że któregoś razu musiało go wywiać. Co więcej grzał mi się. Wymiana przewodów i chłodnicy.

W rezultacie nigdy nie chciałem ruszać głowicy, nigdy także nie musiałem dolać oleju!
Po drodze do chłodnicy wymieniłem pompe wody, przewody, termostat i przy okazji robienia zmieniłem też uszczelniacze.

Co śmieszniejsze, płyn chłodniczy wywalało mi przez zbiorniczek pomocniczy. Co się okazało, albo chłodnica albo przewody gdzieś zasysały powietrze w dziwny sposób. Dlaczego dziwny? dlatego, że zawsze miałem ciśnienie pod korkiem zamkniętym i nigdy nie ubywało.

Nigdy nie dolałem oleju, nigdy go nie straciłem z silnika. Co więcej, głowica była spawana po sprowadzeniu ze stanów rozbitka. Spalanie 6-6,5 litra bez przegięć w pałowaniu.


dostrzegłem w średnicy otworu na cylinder 0,5 mm większy

uuu, nie sądzę. wynik różnicy może być spowodowany kompresją uszczelki poprzez docisk na śrubach.


elring - wydmuchalo mi po 2tys

Wg. katalogu ERLING - firma niemiecka która robi tylko uszczelki i to naprawde BDB

faktycznie dobre ;p

amon
16-12-09, 17:59
moj mechanik zalozyl mi elringa i smiga jak glupia cena chyba 70 zl ( wczesniej w oplu wyminilem na taka sama i juz 20tys i jezdzi dalej a lekko nie ma :P)

Ile ludzi tyle opinii - ja jestem za Elringiem

gbartosz
16-12-09, 21:56
Także polecam Erling!

Nemereth
16-12-09, 22:27
Na Daily Car pasuje. Jeżeli przeznaczeniem samochodu jest Performace tylko i wyłącznie to trzeba jednak wyłożyć parę groszy.

tfidos
17-12-09, 00:13
bez wiekszych oczekiwan co do kompresji to moze i daje elring rade ;)

Kris21
10-03-10, 18:27
Odświeże i zapytam. Czy ktoś może spotkał się już z tą firmą? http://www.allegro.pl/item930264371_uszczelka_glowicy_honda_civic_kp_jap an.html

aleks_ej2
10-03-10, 21:14
Ja też się podłączę pod temat: czy przy wymianie UPG wypadałoby zmienić szpilki na nowe czy można bezpiecznie skręcać na starych?

tfidos
11-03-10, 06:59
wypadałoby wymienic na nowe

PeJot
11-03-10, 22:30
Jeżeli głowica była już zrzucana to bezwzględnie, opinie z forum typu - "szpilki d-serii wytrzymują dwa ściągnięcia głowicy" można włożyć między bajki.

Profi remont (zwłaszcza mini-me) robi się na nowych szpilkach.

falek84
13-03-10, 08:15
ja juz jezdze ponad rok ok 20tys po zmianie uszczelki na starych szpilkach i trzyma

golem
13-03-10, 12:22
Odświeże i zapytam. Czy ktoś może spotkał się już z tą firmą? http://www.allegro.pl/item930264371_uszczelka_glowicy_honda_civic_kp_jap an.html

Z tego co czytałem na forach to ludzie jeżdżą i polecają....

PeJot
13-03-10, 19:09
Ludzie jeżdżą dwa miesiące i polecają a za rok powtórka z rozrywki :D

aleks_ej2
14-03-10, 18:38
Chyba lepiej dorzucić te 5 dych na OEM metalową i mieć spokojną głowę..;)

Kris21
16-03-10, 08:53
Chyba lepiej dorzucić te 5 dych na OEM metalową i mieć spokojną głowę..;)

Czyli jak bym założył taką od d16y8 to będzie dobrze ? Zmiana na tą właśnie uszczelke podniesie kompresje a czy to ma jakiś ujemny skutek?

dabek555
16-03-10, 08:56
mam problem podobny wskaznik oleju raz jest ok a raz nagle duzo spada poziom oleju,robiłęm ostanio rozrzad i wydaje mi sie ze sie poci z jednej strony silnik ale płyn w chłodnicy tez jest podejrzany wiec czy to tylko uszczelka pod głowica ?

PeJot
16-03-10, 10:25
Kris21, uszczelka Z6/Y8 ma trochę inny układ kanałów, polecam zerknąć do działu giełda to może coś znajdziesz dla D15B.

Dabek555, sprawdzaj poziom oleju rano parkując na płasko i napisz za tydzień ile ubyło to coś pomyślimy.

aleks_ej2
16-03-10, 18:58
To uszczelka od Z6/Y8 nie podejdzie pod D15B2?

kamix666
16-03-10, 19:07
z z6 podejdzie ;) polecam metalowa elringa 120 zl z tego co pamietam cena z przed miesiąca

Kris21
16-03-10, 19:23
Kris21, uszczelka Z6/Y8 ma trochę inny układ kanałów, polecam zerknąć do działu giełda to może coś znajdziesz dla D15B.


Ja słyszałem że ma taki sam układ..


z z6 podejdzie ;) polecam metalowa elringa 120 zl z tego co pamietam cena z przed miesiąca


Z6 i Y8 są takie same więc jak to możliwe że z Z6 podejdzie a Y8 nie? :rolleyes:

Może niech ktoś inny się jeszcze wypowie :p

PeJot
16-03-10, 21:07
Z6 "pasuje" na tej samem zasadzie co Y8 - to są identyczne uszczelki a Y8 jest tylko odrobinę cieńsza :)

W ramach tuningu robi się różne rzeczy, można "poprawić" uszczelkę wycinakiem ... :rolleyes:

Poniżej fotki (w zielonej folii jest Y8):
- http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=236a7e6c9f87c9f1
- http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=60a675ab51d6da5c

aleks_ej2
16-03-10, 21:29
Obliczyłem jakims kalkulatorem do CR że od Y8 podnosi kompreche o ok. 0.2 w seryjnym D15B7. Wartość chyba w miarę bezpieczna? :o

skolopendra
17-03-10, 19:34
w miarę bezpieczna?

tak

albert87
04-04-10, 15:51
Wiec jak to jest.. czy do silnika D15B2 mozna w koncu na spokojnie zalozyc (bez docinania) uszczelke od Y8/Z6 czy nie?

81saren
05-04-10, 13:14
Ja u siebie mam uszczelke od Y8 na bloku b2 tylko czapka jest od z6 ale tutaj roznicy niema . Wiec pasowac bedzie.

darus_21
16-04-10, 14:42
Czy u mnie też wina jest uszczelki,że temperatura dochodzi prawie do 99 stopni, i wywala płyn przez korek zbiorniczka wyrównawczego?Przypominam że wymieniałem termostat. Pomóżcie!!!

kenny
16-04-10, 15:57
A ten wymieniony jest sprawny? Bo czasem od nowości są walnięte

darus_21
17-04-10, 17:37
no kurcze wydaje mi się że dobry ale jak coś to jeszcze go sprawdze, no a jeśli sprawny to co robić w takim przypadku?

DemoN
19-04-10, 12:42
Podłacze sie zeby nie zakladac nowego tematu, znika mi plyn chłodzacy jakies pol litra na 4 tys km, olej czysty, uszczelke pod glowica wymienialem jakiej 15 tys km temu, zadnego widocznego przecieku na postoju nie widze, gdzie moze byc nieszczelnosc? co sie z nim dzieje

PeJot
22-04-10, 12:14
Powtórzę się :D ale jaką uszczelkę założyłeś DemoN ?

Na literę E ? :rolleyes:

DemoN
23-04-10, 12:19
Nie ja to robilem i tak naprawde nie wiem ale wody nie ma w oleju ani wydechu

PeJot
23-04-10, 19:31
No to jeżeli nie ma nigdzie wycieku to płyn leje się powoli przez upg do cylindra ...