PDA

Zobacz pełną wersję : wymiana rozrządu [1,5 VTEC-E (90km) z 95r.(sedan)]



mutaba
24-06-06, 15:58
witam
kupiłem hondę 1,5 z silnikiem VTEC-E (90km) z 95r.(sedan) i chcę wymienić rozrząd ponieważ auto ma przebieg 182 202 km a poprzedni właściciel również zwrócił na to uwagę że dobrze jest to zrobić ...

Mam pytanie do właścicieli aut z tymi silnikami:

1) jest jakiś szczególny model paska i rolki do tego modelu ? lepiej oryginał czy można bez problemów zastosować zamiennik ?

2) pozatym chcę wymienic wszystkie paski klinowe idące od silnika ale nie wiem w sumie ile ich jest :P widzę 3 ale dwa jestem w stanie określić tj. od klimy i alternatora jest jeszcze jeden (a może mi sie wydaje :570: ) ale nie wiem jaki i od czego :oops: ? MOŻE KTOŚ WIE ile ich jest i jakie ? :grin:

2) co ew. można wymienić dodatkowo lub na co zwrócić uwagę przy wymianie tego rozrządu .... ponieważ będzie trzeba wyjąć chyba cały silnik biorąc pod uwage jego mocowanie ... :shock:

3) ma ktoś może instrukcje do tego modelu w języku polskim ? mam tylko wer. w j. ang. :?

PROSZE O ODPOWIEDŹ ;)

Piotrek Klag
24-06-06, 19:46
[...]
2) co ew. można wymienić dodatkowo lub na co zwrócić uwagę przy wymianie tego rozrządu .... ponieważ będzie trzeba wyjąć chyba cały silnik biorąc pod uwage jego mocowanie ... :shock: [...]
widziałeś kiedys sytuacje żeby przy zmianie paska trza było wyciagnac cały silnik - oszalałeś chopie ? :-)??

mutaba
25-06-06, 08:00
przyznam szczerze że sam byłem zdziwiony jak zobaczyłem tak zabudowany silnik i zastanawiam sie dalej jak sie wymienia tam pasek ? = poprostu dostep do rozrządu jest bardzo utrudniony .... ;)

sajmon1100
02-07-06, 14:55
przyznam szczerze że sam byłem zdziwiony jak zobaczyłem tak zabudowany silnik i zastanawiam sie dalej jak sie wymienia tam pasek ? = poprostu dostep do rozrządu jest bardzo utrudniony .... ;)
skoro masz 3 paski to jeden ze wspomagania ,drugi z klimy i trzeci z alternatora , wypinasz wspomaganie i juz masz dostep do wszystkeigo

michu_gno
09-07-06, 19:59
... no w bravo hgt musi byc silnik wyciagany - niestety przerabialem to, a jaki koszt :(

ten 1.5 vtec to chyba d15z7. jest tu pasek + rolka+ pompa wody i to wszystko. Pasek mitsuboshi, rolka ngk (czy jakos) te dwie rzeczy ok 130 zl, plus pompa wody asin (ok 130 zl) Pompe nalezy wymienic przy 200 tys , bo moze stara byc dobra ale predzej czy pozniej siadzie, a po co rozbierac znow pol auta!
To wsyztsko z 3-4 h roboty, a robocizna tak mniej wiecej od 100 do 200 zl.
pozdrawiam!

lyskacz84
10-07-06, 10:50
pasek z rolka koszt 180zl (mitsuboshi), wymiana 100zl, czas trwania ok 3h ;)

mutaba
10-07-06, 17:46
OK wymieniłem tj.:
1) rozrząd "contitech" + rolka "GMB"
2) pasek klinowy: alternator, kima, wspomaganie
3) olej M1 (5w/50) + filtr oleju Filtron
4) uszczelka dekla Ayusa
________________ 420zł :551:

+ 5 godzin pracy magika =180zł


RAZEM _________ 600zł :570:

[ Dodano: Pon 10 Lip, 2006 ]

... no w bravo hgt musi byc silnik wyciagany - niestety przerabialem to, a jaki koszt :(

ten 1.5 vtec to chyba d15z7. jest tu pasek + rolka+ pompa wody i to wszystko. Pasek mitsuboshi, rolka ngk (czy jakos) te dwie rzeczy ok 130 zl, plus pompa wody asin (ok 130 zl) Pompe nalezy wymienic przy 200 tys , bo moze stara byc dobra ale predzej czy pozniej siadzie, a po co rozbierac znow pol auta!
To wsyztsko z 3-4 h roboty, a robocizna tak mniej wiecej od 100 do 200 zl.
pozdrawiam!



Ten vtec to D15Z3 :wink: