Zobacz pełną wersję : samodzielna wymiana wahacza górnego
Tak jak w temacie samodzielnie mam zamiar wymienić obydwa wahacze górne.
O ile dwie śruby mocowane do karoserii na pewno przykręca się na aucie podniesionym to jak jest z trzecią śrubą sworznia? dokręca się ją na aucie podniesionym (wydaje się logiczne bo koło i tak musi być zdjęte) czy może powinno się je dokręcić na aucie opuszczonym lub w inny sposób byle pod obciążeniem??
Kolejne pytanie dotyczy wybicia sworznia. Jest na to jakaś sprawdzona metoda? Wiem że niektórzy mają z tym spory problem.
skolopendra
01-12-09, 20:55
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=8423&highlight=wymiana+wahacza+g%F3rnego
O ile dwie śruby mocowane do karoserii na pewno przykręca się na aucie podniesionym to jak jest z trzecią śrubą sworznia? dokręca się ją na aucie podniesionym (wydaje się logiczne bo koło i tak musi być zdjęte) czy może powinno się je dokręcić na aucie opuszczonym lub w inny sposób byle pod obciążeniem??
Kolejne pytanie dotyczy wybicia sworznia. Jest na to jakaś sprawdzona metoda? Wiem że niektórzy mają z tym spory problem.
W 5gen jest bez roznicy czy dokrecisz wahacz na opuszczonym czy podniesionym, natomiast w 6gen powinno dokrecac sie na opuszczonym pojezdzie. Swozen na podniesionym, inaczej nie da rady.
bierzesz najwiekszy dostepny mlotek i napierdzielasz w sworzen. nie bylo jeszcze takiego sworznia z ktorym by sobie mlotek nie poradzil:]
lepiej sciagaczem specjalnym do swozni... walac mlotkiem sklepiesz gwint, na podniesionym lepiej, bo nie wiem jak na opuszczonym jest to mozliwe;)
bierzesz najwiekszy dostepny mlotek i napierdzielasz
Nie ma lepszej metody :D
ja miałem u siebie tak zapieczony dolny sworzeń ze nie dalo rady go wybić na samochodzie. uciąłem najpierw sworzeń a potem odkręciłem wahacz. mlotek 5kg i ogień, dostał ze 4 młoty i dopiero puściło.
tak jak koledzy pisza, najlepszy klucz to młotek:D
lepiej sciagaczem specjalnym do swozni... walac mlotkiem sklepiesz gwint, na podniesionym lepiej, bo nie wiem jak na opuszczonym jest to mozliwe;)
troche sie nie zrozumielismy. do wymiany sworznia ZAWSZE wyciagam gorny wahacz(lub zwrotnice, zaleznie ktory sworzen wymieniamy). Nie jest to trudne i tak czasochlonne a sama wymiana sworznia jest znacznie krotsza i precyzyjniejsza.
to jeszcze szybka podpowiedz czy na 100% w HB sedanie i coupe są takie same te górne wahacze?
http://www.allegro.pl/item824820196_honda_civic_1991_2001_wahacz_gorny_l ewy_japan_555.html chodzi mi konkretnie o tą aukcję :)
EJ2 w specyfikacji jak to często bywa nie ma.
jak to mowia bez mlota to nie robota
tylko musisz uwazac na gwint
tylko ze kolega chce wymienic cale wahacze
to ten gwint na sworzniu juz mu sie do niczego nie przyda
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.