Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : d15b7 odcinka przy 6000 rpm???



sebo091
30-11-09, 22:30
Witam. Posiadam honde civic z 94 roku z silnikiem d15b7 (wersja amerykanska). Pojawia sie problem, poniewaz odcina mi przy 6000 rpm. Czym moze to byc spowodowane? przeciez to silnik wysokoobrotowy. Czy moze to byc jakas blokada komputerowa? prosze o pomoc:)

hudi21
30-11-09, 22:36
ja posiadałem taka i odcinało przy 7500 no ale mozesz miec jakąs blokade na komputerze albo aparacie zapłonowym trudno powiedziec jak sie tego nie widzi pozdrowienia

sentex
30-11-09, 23:06
spróbuj reset ECU... ja mam taką sunie i kręci się bez problemu do czerwonego pola (więcej nie daje bo i po co :) )

arekgr
01-12-09, 10:17
A ja mówię - obrotomierz kłamie. I to na 99% właśnie to.

sebo091
01-12-09, 15:12
Ale aż o 1500? Problem w tym ze ona nie chodzi tak jak powinna. I to dużo osób mi tak mówiło, zresztą mi też sie tak wydaje. Jakby miała jakaś blokadę właśnie. Nie za bardzo sie znam dlatego pisze.

lozek
01-12-09, 15:59
Sie ciesz, że ci odcina przy 6000, bo seryjnie odcina przy 5900.

Wszystko jest w normie !!!

zobacz:
http://img250.imageshack.us/img250/5016/4gennnkopiadt3.jpg

ygor
01-12-09, 16:01
lozek błądzisz , to ze moc maksymalna jest przy 5900 nie znaczy ze tam odcina ...

tak samo jak juz kupisz wymarzone ej9 to sie przekoansz ze mimo iz moc maks to chyba 6 krpm to odcina przy 7200 z grubsza

skolopendra
01-12-09, 16:03
zaglądnijcie do manuala- to się dowiecie gdzie odcina :cool:

lozek
01-12-09, 16:03
Sorry, mój błąd, źle odczytałem tabelkę - myślałem że jest podana max moc i obok max rpm, a tu jest max moc i przy ilu rmp występuje...

Mój błąd

artur123
01-12-09, 17:57
A na biegu jalowym ile ci pokazuje obrotomierz ?

sebo091
02-12-09, 00:12
Tak mniej więcej 700-800 ciężko ocenić.

-JP-
02-12-09, 01:21
A dasz głowę uciąć że masz b7 a nie b8:)?? Na pierwszy rzut oka te silniki sa praktycznie identyczne..Ale b8 jest 8v i ma 75 koni a odcinke własnie przy 6000...to by mogło wyjaśnic to wszystko:):) Co najciekawsze b8 było własnie montowane przemiennie z b7 na amerykanski/kanadyjski rynek... Wklej fotke silnika jak mozesz.Pozdro

sebo_
02-12-09, 04:03
Skoro kolega twierdzi że ma amerykańska wersje to może mieć b8

sentex
02-12-09, 11:12
niech kolega poda VIN, albo po prostu spojrzy na silnik koło skrzyni biegów powinien być nabity model silnika

sebo091
02-12-09, 16:41
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e8c142e7d5edf090.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e8c142e7d5edf090.html

Tu jest zdjęcie silnika.http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e8c142e7d5edf090.html

-JP-
02-12-09, 19:06
Po tym zdjęciu jestem 100% pewien, co do moich podejrzeń...Masz właśnie D15B8...Czyli coś "prawie jak" D15B7:D:D Niestety muszę Cię zmartwić, ale ten silnik nie umywa się nawet do b7... Jest dużo bardziej zmulony(w końcu 75koni) i jak pisałem wcześniej ma 8 zaworków...Różnice widać np po sondzie lambdzie, ta ma tylko jedną żyłę, b7 ma 4, następnie jest ona w innym miejscu, za czym idzie inna osłona kolektroa jak i sam kolektor, rura pomiędzy przepustnicą a filtrem powietrza jest duuuuużo chudsza, w Twoim motorku, jak sam zauważyłeś odcinka ok 6000obr/min... Tak więc jeśli kupiłeś to jako 101-105konne b7 to ktoś Cię poprostu zrobił w balona:). Pozdrawiam

szczwanyhenio
02-12-09, 19:44
tak przy okazji, mam 94 coupe od niedawna i mam to samo tj odcinka przy 6tyś, jeśli ktoś może rozszyfrować conieco po VIN oto i on
1HGEJ21200L006308
i z góry dzięki
ps: jest gdzieś opis VIN-ów na stronie?opcja 'szukaj' bez wyników :/

sebo091
02-12-09, 19:48
Dobra, dzieki:) zostalem zrobiony, ale coz poradzic...A przerobka na b7 duzo by mnie kosztowała?

Mierzej
03-12-09, 10:53
swap bys musial zrobic

sebo091
03-12-09, 20:23
no z tego co czytalem to trzeba wymienic na poczatek glowice i kompa. Potem kolektor ssacy i wydechowy, i jak bedzie hajs to jeszcze skrzynie:)

Grzesiek74
09-12-09, 21:17
Witam też jestem pewny że masz silnik D15B8 niestety jest to najsłabszy silnik w całej gamie dokładnie 70km wersja kanadyjska lub usa wiem bo w mojej Hani mam taki sam silnik ,jedyne co mogłem zrobić żeby poprawić jej troszkę osiągi to przede wszystkim wymiana kolektora na sportowy bez katalizatora oraz filtr stożkowy zamknięty w szczelnej obudowie żeby nie łapał ciepłego powietrza pozdrawiam!!!:)