PDA

Zobacz pełną wersję : zawieszenie koni co to jest ??



rybok_999
30-11-09, 14:09
Witam


Dzisiaj wczołgałem sie pod autko żeby sprawdzić jakie mam zawieszenie ponieważ poprzedni użytkownik samochodu twierdził ze sportowe.

No i jazda wbiłem sie pod tył i moim oczom ukazał się napis koni. Pomarańczowe amorki i zielone sprężyny.

Na nich napis "koni 1153 sport" Z przody raczej ciężko coś zobaczyc bo zawalone tak że nic nie widać ale jeżeli ma to znaczenie to zdejmę koło i zobacze o co chodzi.

Co to za zawias ?? ma regulacje ?

szukałem w googlach ale nic nie wyszukuje.

PS: pisze cos takigo jeszcze jak koni holland czy jakoś tak


z góry thx za odpowiedż

skolopendra
30-11-09, 15:41
http://translate.google.pl/translate?js=y&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.koniracing.com%2Frace.cfm&sl=en&tl=pl

rybok_999
30-11-09, 18:12
nie bardzo rozumie dałes mi linka ale tam nie ma nic wspulnego z tym co ja napisałem ja nie mam koni race tylko koni sport i taki dziwny numer. mógłbyś jaśniej ??

Bob
30-11-09, 18:44
sorry mistake ;)

rybok_999
30-11-09, 19:02
nie spoko nie szkodzi ale tak w zasadzie jest ktoś w stanie mi powiedzieć co ja to mam ??

spychu
30-11-09, 19:51
A czytac to troche potrafisz ?

1153 które podałeś to część oznaczenia amortyzatora.

A dokładniej z tyłu masz 8041 1153 sport. Czyli oznacza to, że masz amortyzatory dedykowane do 5gena ze skokowa regulacja wysokosci za pomoca pierscieni i frezów oraz z regulacją siły tłumienia.

Z przodu powinieneś mieć 8041 1152 sport.

http://www.koni.com.pl/osobowe.php?go=32

rybok_999
01-12-09, 11:08
no i dzisiaj zdją☻łem koła i tak jak mówisz miałem. dokładnie tak samo.

A możesz powiedzieć mi cos o regulacji ?? jak sie to robi i czy daje to jakieś efekty ??

Kupiłem auto juz z takim zawiasem i kompletnie nie mam pojęcia o tego typu rzeczach.



PS: Z tego co wyczytałem na necie to regulacja odbywa sie poprzez taki cypek który wystaje z góry amortyzatora i kręci się tym w lewo i w prawo. Czyli to jest cała regulacja czy ma jeszcze jakas inną ??

subbler
01-12-09, 12:47
... ze skokowa regulacja wysokosci za pomoca pierscieni i frezów oraz z regulacją siły tłumienia....

Tak jak pisze spychu, wysokość zawieszenia regulujesz zmieniając położenie pierścieni na frezach, a twardość amora pokrętłem w jego górnej części - tam gdzie wystaje z kielichów. Możesz więc zarówno kontrolować wysokość na jakiej masz auto [trzeba zdejmować zawias], jak i jego twardość i zachowanie na nierównościach [bez konieczność demontażu]. Prościej nie potrafię ;)

rybok_999
01-12-09, 12:51
aha no teraz czaje :) tym pokrętłem na górze kręciłem i może i jest różnica ale mała.

a gdzie znajdują się te frezy ?? trzba odkręcać cały amortyzator czy wystarczy podnieść auto ??

rodzyneck
01-12-09, 13:00
trzeba zdejmować zawias
Chyba kolega napisał wyraźnie...

rybok_999
01-12-09, 15:30
dobra teraz już rozumie wszystko temat można zamknąć.

PS: bez sensu ta regulacja jak trzeba zdejmować amor bo puźniej znowu trzeba jechać na zbierzność.

Dzięki za odpowiedzi