Zobacz pełną wersję : zawieszenie koni co to jest ??
Witam
Dzisiaj wczołgałem sie pod autko żeby sprawdzić jakie mam zawieszenie ponieważ poprzedni użytkownik samochodu twierdził ze sportowe.
No i jazda wbiłem sie pod tył i moim oczom ukazał się napis koni. Pomarańczowe amorki i zielone sprężyny.
Na nich napis "koni 1153 sport" Z przody raczej ciężko coś zobaczyc bo zawalone tak że nic nie widać ale jeżeli ma to znaczenie to zdejmę koło i zobacze o co chodzi.
Co to za zawias ?? ma regulacje ?
szukałem w googlach ale nic nie wyszukuje.
PS: pisze cos takigo jeszcze jak koni holland czy jakoś tak
z góry thx za odpowiedż
skolopendra
30-11-09, 15:41
http://translate.google.pl/translate?js=y&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.koniracing.com%2Frace.cfm&sl=en&tl=pl
nie bardzo rozumie dałes mi linka ale tam nie ma nic wspulnego z tym co ja napisałem ja nie mam koni race tylko koni sport i taki dziwny numer. mógłbyś jaśniej ??
nie spoko nie szkodzi ale tak w zasadzie jest ktoś w stanie mi powiedzieć co ja to mam ??
A czytac to troche potrafisz ?
1153 które podałeś to część oznaczenia amortyzatora.
A dokładniej z tyłu masz 8041 1153 sport. Czyli oznacza to, że masz amortyzatory dedykowane do 5gena ze skokowa regulacja wysokosci za pomoca pierscieni i frezów oraz z regulacją siły tłumienia.
Z przodu powinieneś mieć 8041 1152 sport.
http://www.koni.com.pl/osobowe.php?go=32
no i dzisiaj zdją☻łem koła i tak jak mówisz miałem. dokładnie tak samo.
A możesz powiedzieć mi cos o regulacji ?? jak sie to robi i czy daje to jakieś efekty ??
Kupiłem auto juz z takim zawiasem i kompletnie nie mam pojęcia o tego typu rzeczach.
PS: Z tego co wyczytałem na necie to regulacja odbywa sie poprzez taki cypek który wystaje z góry amortyzatora i kręci się tym w lewo i w prawo. Czyli to jest cała regulacja czy ma jeszcze jakas inną ??
... ze skokowa regulacja wysokosci za pomoca pierscieni i frezów oraz z regulacją siły tłumienia....
Tak jak pisze spychu, wysokość zawieszenia regulujesz zmieniając położenie pierścieni na frezach, a twardość amora pokrętłem w jego górnej części - tam gdzie wystaje z kielichów. Możesz więc zarówno kontrolować wysokość na jakiej masz auto [trzeba zdejmować zawias], jak i jego twardość i zachowanie na nierównościach [bez konieczność demontażu]. Prościej nie potrafię ;)
aha no teraz czaje :) tym pokrętłem na górze kręciłem i może i jest różnica ale mała.
a gdzie znajdują się te frezy ?? trzba odkręcać cały amortyzator czy wystarczy podnieść auto ??
trzeba zdejmować zawias
Chyba kolega napisał wyraźnie...
dobra teraz już rozumie wszystko temat można zamknąć.
PS: bez sensu ta regulacja jak trzeba zdejmować amor bo puźniej znowu trzeba jechać na zbierzność.
Dzięki za odpowiedzi
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.