PDA

Zobacz pełną wersję : SWAP D15B2 do D16A9



Kastor
23-06-06, 16:50
Witam. Mam pytanko i proszę o konkretną odpowiedź. Mam Civic'a 1993 D15B2 hatchback.
Mam do kupienia kompletny silnik D16A9 z osprzętem bez skrzyni z Crx'a 1991. Proszę o informację na temat swap'a D15B2 na D16A9 w tym modelu civic'a. Jeśli silnik D16A9 jest kompletny z całym osprzętem jakie ewentualne modifikację bedą konieczne (wiązki kabli, łapy silnika, skrzynia od D15B2 itp). prosze o konstruktywne odpowiedzi może juz ktoś zrobił taki swap i może się podzielić uwagami :) Dzięki za wszelkie informacje :)

Pati
25-06-06, 02:13
wiązka musi być zmodyfikowana. łapy pasują.

Kastor
25-06-06, 19:34
Pati mam jeszcze pytanko, czy wiązkę trzeba całą wymienić czy tą którą mam zmodyfikować? a jeśli tak to co konkretnie trzeba przerobić? dzięki za sugestie :)

Pati
26-06-06, 00:00
D16 z crxa to OBD0 a aktualnie masz OBD1. mozesz modyfikowac. u siebie masz wiecej czujnikow itp. majac dwa manuale ze schematem elektrycznym elektryk da sobie rade ;)

Kastor
26-06-06, 07:25
a skrzynia podejdzie ?

[ Dodano: Pon 26 Cze, 2006 ]
Pati a powiedz mi jeszcze, moze to być banalne pytanie ale mój cif 1993 hatchback to jest EG4 czy EG5?

LIO
26-06-06, 09:51
nadwozie HB
EG3 dla silnika 1.3
EG4 dla silnika 1.5
EG5 dla silnika 1.6 sohc vtec, oraz 1.6 DOHC non vtec
EG6 dla silnika 1.6 DOHC vtec (VTI)

Kastor
26-06-06, 15:18
dzięki Lio za info :grin

[ Dodano: Pon 26 Cze, 2006 ]
Pati wiesz może gdzie takie manuale można zdobyć?

LIO
26-06-06, 18:01
na forum
uzywajac opcji SZUKAJ na górze forum, mozna wszystko znalezc

Pati
28-06-06, 23:11
w ogole uzywaj opcji szukaj bo tu duzo jest...

Kastor
01-07-06, 08:28
Pati a Ty w swoim civ masz D16A9? z którego roku masz hondzię i czy to jest orginalny seryjny motor czy swap?

damios
01-07-06, 10:24
Pati a Ty w swoim civ masz D16A9? z którego roku masz hondzię i czy to jest orginalny seryjny motor czy swap?
Nie swap, na poczatku produkcji byly montowane

Kastor
03-07-06, 14:40
Mam kolejne pytanko, ponieważ na forum nie znalazłem od tym informacji. W moim cifie mam sprzegło hydrauliczne a w silniku D16A9 z Crx'a jest z tego co się orientuję na linkę. Skrzynię zostawiam z D15B2 a jak ze spzegłem co trzeba zrobić żeby to razem zachulało? prosze o jakieś suhestie. Dzięki

[ Dodano: Pon 03 Lip, 2006 ]
Jeśli ktoś miał styczność z silnikiem D16A9 proszę o opinie i wrażenia z eksploatacji takiego silniczka. Z góry dzięki :grin:

[ Dodano: Sro 05 Lip, 2006 ]
Damios czyli w piatej generacji civic'a były montowane seryjnie silniki D16A9? mam jeszcze pytanko czy ten motor nie ma sondy lambda?

Nevada
07-07-06, 15:52
ad.1 skrzynie zostawiasz starą i luz

ad.2 wrażenia D15B2 vs. D16A9?

hmm, no D16A9 jest lepsze :mrgreen:

ad.3 nie ma lambdy

Pati
07-07-06, 16:21
w 5g montowali D16A9 w 1992 roku na rynek belgijski. w dalszym ciągu nie ma lambdy.

Kastor
21-07-06, 21:35
waśnie zakupilem taki komletny do swap'a silniczek i przymierzam sie do przekladki[/list]

[ Dodano: Pią 21 Lip, 2006 ]
i bedzie EG5

Pati
21-07-06, 22:45
do eg5 troche jeszcze brakuje...

Kastor
24-07-06, 21:11
Pati a o takiego jeszce brakuje?

LIO
24-07-06, 21:13
przedewszystkim tylnych hamuly tarczowych, stabilizatora wahaczy, zegarów innego srodka

Kastor
24-07-06, 21:14
możesz podpowiedziec?

LIO
24-07-06, 21:17
możesz podpowiedziec?

:?: co podpowiedziec ?

Kastor
24-07-06, 21:20
powolutku i hamulce sie dopracuje:) a co do środka to obrotomierz jest do 9000 a prędkosciomierz na razie standard ale to są szczegóy najwazniejsze jest nowe serce hondzi nie? :)

[ Dodano: Pon 24 Lip, 2006 ]
Lio powiedz mi o co chodzi z ym nowym środkiem?

LIO
24-07-06, 21:26
to sa szczegóły, ale troszeczke potrafiły sie róznić wyposazeniem i rodzajem tapicerki
zegary maja redline w innym miejscu (niektóre EG4 nie maja nawet obrotomierza)
podstawa to hamulce tył tarczowe i stabilizaotr wahaczy (poza silnikiem ofkors ;) )

Kastor
24-07-06, 21:36
ok tnx :) a z tym stabilizatorem to dużo kombinacji?

LIO
24-07-06, 21:37
wahacze poprzeczne nie maja w EG4 chyba otworów na jego mocowanie, wiec poza dodaniem stabilizatora, trzebaby tez wahacze wymienic (na rynku wtórnym nie jest to chyba droga sprawa)

Kastor
24-07-06, 21:42
acha wię trzeba sie jeszcze za tym rozglądnąć i niestety za kolektorem wydechowym tez poniewaz do kolesia od ktorego kupiem Da16A9 przyszli pod jego nieobecnośc zomiarze i zabrali kolektor wraz z innymi gratami :(

Pati mam jeszcze pytanko:
D16A9 to OBD0
D15B2 to OBD1
Ja mam kompletną wiązkę z tego CRX'a D16A9, tą do silnika i od silnika.
Czy wystarczy że przełoże te całe wiązki czy musze jeszcze modyfikowac moją orginalną wiązkę?
Prosze o jakieś info na ten temat

[ Dodano: Pią 22 Gru, 2006 ]
jeszcze jedno pytanko. mini-me d15b2->d16z6 (zmiana glowicy to znany temat) ale czy jest mozliwe mini-me d15b2-->d16a9 - pozostawinie bloku z d15b2 a reszta z d16a9?
Czy jest to mozliwe do wykonania? Jesli ktos przerabial ten temat to prosze o informacje z góry dzieki!

[ Dodano: Pią 22 Gru, 2006 ]
jeszcze jedno pytanko. mini-me d15b2->d16z6 (zmiana glowicy to znany temat) ale czy jest mozliwe mini-me d15b2-->d16a9 - pozostawinie bloku z d15b2 a reszta z d16a9?
Czy jest to mozliwe do wykonania? Jesli ktos przerabial ten temat to prosze o informacje z góry dzieki!