Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Kolektor w d14z6



Pietrek215
26-11-09, 09:46
Mam pytanie o kolektor w VII gen. D14z6.
Czy można go wymienić na jakiś większy lub jakoś ulepszyć?
Jest bardzo mały i wydaje mi się że zabiera dużo mocy :/

Pozdrawiam.

lajsta
29-04-14, 14:53
Nie chcę zakładać nowego tematu bo pytanie mam takie same. Czy da się wymienić fabrycznych kolektor z D14Z6 na 4-2-1 lub 4-1 o większej średnicy? Czy przerabiał ktoś już ten temat do końca? Czy są dostępne gotowe zestawy plug&play lub nie wymagające znaczych przeróbek?

maciex
29-04-14, 16:04
mozna wymienic na 4-1 sa dedykowane :) a sa tacy co daja 4-2-1 po malej rzezbie

lajsta
29-04-14, 16:13
Dysponujesz może jakimś linkiem do konkretnego egzemplarza? Znalazłem na allegro coś z chin 4-2-1 za ok. 300zł jednak wydaje mi się, że tam własnie trzeba będzie przerabiać końcówkę kolektora łączącą się z downpipem - w oryginale jest chyba większy skos. Może jednak jest ktoś, kto przy tym rzeźbił?.

itor
29-04-14, 20:21
A wiesz ze zalozenia kolektora 4-2-1 plus przerobienie calego wydechu daje zatrwazajace 5KM. Oplaca sie?

maciex
29-04-14, 21:48
Jak ktoś lubi to czemu nie.. bronisz jego sprawa.

Tu masz do 4-1 http://www.japspeed.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/_/d/_dsc8626_1.jpg ew ludzie rzezbia tez 4-2-1 od D17A2 oba masz spokojnie dostepne u jarsuneta http://jarusnet.com/

itor
30-04-14, 08:35
Juz lepiej owinac bandazem ten co ma na ucie.

lajsta
30-04-14, 12:44
A wiesz ze zalozenia kolektora 4-2-1 plus przerobienie calego wydechu daje zatrwazajace 5KM. Oplaca sie?

Kwestia zapatrywań - zapewne dlatego tez ludziska tuningują optycznie :D


Juz lepiej owinac bandazem ten co ma na ucie.

Jeszcze się nie skaleczył, ale bandaż tez będę musiał kupić ;)



Tu masz do 4-1 http://www.japspeed.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/_/d/_dsc8626_1.jpg ew ludzie rzezbia tez 4-2-1 od D17A2 oba masz spokojnie dostepne u jarsuneta http://jarusnet.com/

Dzięki za konkret.

Pomijając jednak wszelkie uprzedzenia i krytykę - lepiej (chodzi mi tutaj o coś na kształt analizy SWOT ;) ) założyć 4-1 czy 4-2-1. Czy może warto polecieć po całości aż do końcówki. Zostawić kata z sondami czy może lepiej go wywalić? Sorry, że mędzę, ale przeszukałem już fora i jakoś nic konkretnego na temat tego motora nie znalazłem w kwestii wydechu poza tym, że...nikomu nie chce się o tym gadać. Moim priorytetem nie jest ekstremalne podniesienie mocy ale podniesienie jej choćby o te 5-10% i uzyskanie efektu wizualnego oraz fonetycznego - w końcu każdemu wolno - nie? :rolleyes: Oczywiście wszystko w jakiś sensownych ramach ekonomicznych.

maciex
30-04-14, 17:31
Jak robić wydech to 2" góra cały. Wywalisz kat no to trzeba sondę oszukiwać bo masz jedna właśnie w kacie. 4-1 czy 4-2-1 zależy czy chce ci się rzeźbić 4-2-1 trzeba go tam uciąć tu przyspawać chwila roboty jest ten 4-1 siada p&p a owinąć bandażem można na pewno fajniej to wygląda niż seria.

arekwu
30-04-14, 23:07
Nie lepiej sprzedac EU7 i kupić coś z większą mocą? Gruchota Saaba 2.0T kupisz za grosze. W EU7 co byś nie wymyślał, mocy nie przybędzie.. (turbo odpada, swap na 1.6 bez sensu)

lajsta
30-04-14, 23:40
Nie no, kupić mocniejszego "gruchota" można zawsze, ale nie w tym rzecz. Nawet gdybym jakiegoś sensownego CTR - a chciał to muszę dołożyć kilkanaście najmniej tysiaków i cholerę wie ile jeszcze potem. Mnie chodzi o o coś innego - fajny wygląd, miły sound i jeśli to możliwe, to przy okazji, odrobina mocy więcej. Przecież nie od razu trzeba wydawać wielką kasę, żeby brzmiało i wyglądało a przy okazji... jechało ;-)

Uczynił to ZOPO 990+

arekwu
03-05-14, 10:34
No właśnie, sam sobie odpowiedziales. "Przecież nie od razu trzeba wydawać wielką kasę, żeby brzmiało i wyglądało a przy okazji... jechało ".
Moim zdaniem jedyne mody w EU7 to wizualne (radio + felgi ;) )

EU7 - to teraz chyba chodzi po jakies 15tys.. Swap plus silnik 1.6 (ze 4tys). Soft turbo to pewnie jakies 10tys. (na 1.6, bo na 1.4 to sie moze ze 140km wyciagnie, a wtedy lepiej szukac Type-S (EV1) ktory ma juz te 160KM). Czyli za jakies 25-30tys masz EU7 1.4T jezdzace pewnie gorzej niz EV1, do tego porzadnie rozbebeszone = awarie.

Za taka sume (kolo 30tys) to naprawde mozesz kupic fajne auto...pewnie nawet jakiegos ST'ka czy GTI albo nawet R32.

lajsta
04-05-14, 14:51
Czyli sprawa prosta - szukać CTR lub Si w dobrej cenie

Uczynił to ZOPO 990+

arekwu
06-05-14, 21:01
Mhm...albo cieszyc sie z jazdy EU7 a do szalenstw kupic jednak cos innego.