Zobacz pełną wersję : Wkładka simota, pytanie
thompson17
24-11-09, 22:10
mam silnik D15B2 i jutro przyjdzie wkładka Simoty do oem`owskiej puchy. Tutaj moje pytanko, czy można zrobić pare dziur w puszce filtra żeby zmienić brzmienie silnika na wysokich rpm?? i czy przez te dziury nie będzie sie dostawać ciepłe powietrze z silnika??
nie oczekuj jakiegos mega ryku w b2 bo sie rozczarujesz :]
thompson17
24-11-09, 22:48
ja wiem o tym, ale pytam czy jest sens wogóle dziurawić:)
doprowadz zimne powietrze ze zderzaka. poprawi to TROCHE osiąg;)
Jeździłem czwartym genem z takim silnikiem. Szału nie było. Dopiero po wielopunkcie słychać było dolot. Dziur żadnych nie robiłem, po prostu nie miałem tej rury z nad chłodnicy idącej do puchy z filtrem. Została duża dziura i ładnie silnik zasysał powietrze (ale jeszcze raz zaznaczam, że to było po mpfi) :)
ja wiem o tym, ale pytam czy jest sens wogóle dziurawić
nie ma sensu - daruj to sobie! bo nic ci to nie da.
Ja mam wkładke K&N, wywalony rezonator dolot ze zderzaka, i dźwięk napewno bardziej agresywny niż seria, nawet fajnie go słychac jak się depnie. Ale nie ma nic piękniejszego jak VTEC i parówa :D
skolopendra
01-12-09, 20:44
żeby zmienić brzmienie silnika na wysokich
w takim przypadku polecany jest stożek
Żadnych dziur nie rób,wywal rezonator i doprowadz zimne powietrze,na pewno poprawi to troche dźwięk ale kucy raczej nie doda.
thompson17
03-12-09, 15:30
skolopendra stożek odpada, ze zwgledu na lpg, beda mi obroty głupiały i tyle z tej zabawy na stożku...
myśle nad założeniem 4-2-1 od D16Z6, orientuje sie ktoś czy autko wpierdzieli dużo więcej wahy? bo natknąłem sie na temat gdzie ziomkowi D13B2 z samym 4-2-1 pali 10 beny:D
jak sie cisnie to i seryjny moze tyle spalic, wogole to jakie to ma znaczenie jesli spali ci te 0.5l wiecej a jesli jestes az tak oszczedny to daj sobie spokoj z jakimikolwiek przerobkami bo ferari z tego nie zrobisz :) tak szczerze. mowie to ze swoich doszwiadczen z d14a4 :) szkoda kasy
bez urazy
thompson17
03-12-09, 15:52
nie no bez przesady, ferrari to to nie będzie, ale 4.2.1 od z6 i tak założe;)
ja nie zauwazylem zmiany po wymianie kolektorana 431 zadnej, natomiast po zalozenia stozka troche obroty szybciej sie wkrecaja i lepsze wrazenie na mnie zrobil, powiem ci ze u mnie po zalozeniu stozka na gazie lepiej pracuje wbrew wszystkim opiniom. pozdro
rosiniak99
04-12-09, 08:39
ja braciakowi do Fiata Sieny 1.6 16V DOHC założyłem stożek, jeździ na gazie i nie narzeka :D
zależy czy gaz ustawiają po czy przed założeniem stożka ;)
thompson17
04-12-09, 16:19
aha, czyli to ze mam "zwykły gaz" nie wyklucza stożka??
wystarczy wyregulowac gaz ze stożkie, dobrze mysle?
rosiniak99
04-12-09, 17:31
u mnie było tak: założyliśmy stożek oczywiście z przegrodą żeby ciepłego nie zasysał na benzynie pojechał do gazowników i mu wyregulowali i jeździ tak już z 5 miechów i wszystko jest OK ;)
przyznam się że też miałem obawy bo wyczytałem w necie że gaz + stożek jest "nie bardzo"
P.S. Co ciekawe stożek był wstawiony tylko z tego względu że braciakowi wybuch gazu 2 razy rozwalił obudowe filtra za 400zł więc wstawił stożek bo tańszy jak go rozwali :D no i narazie cały ;)
tak jak piszesz wystarczy wyregulowac gaz zeby obroty nie spadaly i jest git ja sam sobie regulowalem mam II gen gazu i tak zwezka gazu robi swoje :)
szkoda sie bawc we wkladki bo sa drogie a za ta cene masz stozek, dzwiek jakis to wydaje na ktorym ci zalezalo i wyglad ma fajny jak sie maske otworzy, :)
a i jedna sprawa jeszscze nie rob doprowadzenie zimnego powietrza bo wtedy jest problem gaz chyba nie lubi za zimnego :)
ja braciakowi do Fiata Sieny 1.6 16V DOHC założyłem stożek, jeździ na gazie i nie narzeka :D
zależy czy gaz ustawiają po czy przed założeniem stożka ;)
mój znajomy, w sienie tez ma stożek i gaz. wszystko działa jak trzeba:p
u mnie było tak: założyliśmy stożek oczywiście z przegrodą żeby ciepłego nie zasysał na benzynie pojechał do gazowników i mu wyregulowali i jeździ tak już z 5 miechów i wszystko jest OK ;)
przyznam się że też miałem obawy bo wyczytałem w necie że gaz + stożek jest "nie bardzo"
P.S. Co ciekawe stożek był wstawiony tylko z tego względu że braciakowi wybuch gazu 2 razy rozwalił obudowe filtra za 400zł więc wstawił stożek bo tańszy jak go rozwali :D no i narazie cały ;)
u mojego znajomego tez tak było ze rozwaliła sie obudowa filtra i taniej było założyć stożek:D
rosiniak99
11-12-09, 07:45
u mojego znajomego tez tak było ze rozwaliła sie obudowa filtra i taniej było założyć stożek
a jaki rasowy dźwięk ssania od razu Siena dostała :D
Czyli po wywaleniu rezonatora z dolotu w silniku z v-tec będzie on słyszalny jeszcze bardziej ??
rosiniak99
17-12-09, 07:38
Mam obecnie w swoim Y2 wywalony rezonator bo po prostu nie pasował ze względu na budę i silnik ryczy jak cholera :D szczególnie na Vtecu ;)
hmm w moim Z6 też ładnie ryczy ale to jeszcze nie jest to co w B serii ... i tak się zastanawiam od czego to jest zależne :confused:
thompson17
17-12-09, 17:16
a ten rezonator nie jest potrzebny? czy on tylko jest jako swego rodzaju "tłumik" ?:)
czy on tylko jest jako swego rodzaju "tłumik" ?:)
dokładnie
thompson17
18-12-09, 08:38
a żeby go wywalić to musze zdjąć przedni zderzak nie?
na chama wyjdzie bez odkręcania zderzaka :D
skolopendra
18-12-09, 18:54
"tłumik" ?
szmerów
bez niego głośniej ssie :D
thompson17
19-12-09, 16:21
ejzon, na chama mówisz?:D to by mi sie bardziej podobało bo nie chce mi sie grzebać przy zderzaku:) jak to zrobić? po prostu wyrwać?:D
rosiniak99
20-12-09, 21:38
rozmontuj puchę od filtra lub co tylko potrzeba w okolicy (oprócz zderzaka) i popatrz dokładnie a pomysły same przyjdą ;) potrzeba matką wynalazców czy jakoś tak ... :D
sam ostatnio go wyciagalem,
pod zderzakiem sa 3 sruby (albo 4? :D) trzymajace a puszke. do tego warto by bylo odkrecici oslone nadkola i jedna srube zderzaka, bo mozna to zrobic na chama, ale warto jednak sie pomeczyc troszke.
potrzebny ci bedzie klucz 10, o ile dobrze pamietam i cos miękkiego pod dupe jak bedziesz lezal pod samochodem :)
roznica w dzwieku jest, ale delikatna, a czy to cos dalo pozatym? nie wiem bo ostatni woz z ktorym moglem sie rownac - czytaj seryjny poszedl w niepamiec :) tak czy siak, odrazu zakup sobie jakąś kibel rure i doprowadz powietrze, ja wsadzilem rure spowrotem do puchy filtra, prosto od zderzaka :) a mam rure z dolotu od poloneza :D
rób mini me a nie B2 modujesz szkoda kasy takie jest moje zdanie, jak ktoś juz ci napisał wcześniej ferrari z tego nie zrobisz- zawsze będzie coś za coś albo osiągi albo econo hehe wybór należy do ciebie :D
thompson17
03-05-11, 23:31
ale żeś kotleta odgrzał :D
dla mnie teraz liczy sie econo bo latam w trasy...
więc modzenie silnika odpada, wole stylling
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.