Zobacz pełną wersję : zapytanie o silnik
Czy jest taka możliwośc zeby silnik Vtec maił jeden wałek rozrządu? Bo najcześciej spotykam sie ze silniki Vtec są DOHC. A jezeli tak to po czym poznac ze zmienne fazy rozrzadu chodza poprawnie?
skolopendra
24-11-09, 15:02
zeby silnik Vtec maił jeden wałek rozrządu?
tak.całe stada nawet ;)
Najczęściej spotykanym to jest właśnie na jednym wałku czyli Vtec SOHC.
Pozdrawiam
Kamil
po czym poznac ze zmienne fazy rozrzadu chodza poprawnie?
od 6 tys. jest ****ięcie :D
od 6 tys. jest ****ięcie :D
jakie ****iecie? ... w co? w glowe chyba... po co to napisales skoro mowa jest o SOHC a tam VTEC zalacza sie nizej.
wiec po czym poznac?...
zmienne fazy VTEC w dohc jak i w sohc chodza zero jedynkowo, czyli wlacz wylacz(nie dotyczy d15z7 i d15b-tu sa dwa wlaczniki:D)
jesli cos by nie dzialalo na 99% zapalila by sie kontrolka check engin
inna mozliwosc to podlaczenie VTEC LIGHTa -czyli kontrolka zapalajaca sie w momecie zalaczenia vteca (znajdziesz info na foreum jak to zrobic)
w VTEC-E przełącza sie niżej, ale taki SOHC VTEC np. D16Y2 to już inaczej działa i tam zmiana faz chyba jest podobnie jak w DOHC ??
od 6 tys. jest ****ięcie :D
no, w d15z3 to odcinka chyba :D
no chyba raczej nie bardzo... w d16y8 vtec zapina sie przed 5 tys, gdyby bylo by to pozniej rzadko kiedy bylby urzywany, po za tym przy przelozeniach w skrzyni hondy, 1 tys obr na vtecu to za malo
po za tym przy przelozeniach w skrzyni hondy, 1 tys obr na vtecu to za malo
Co masz na myśli?
Ja posiadam D16Z6 czyli silnik z VTEC SOHC oraz Vtec light i powiem, że mam ustawienie aktywacji Vtec od 5200 obr./min.
Samochód to oczywiście EJ1.
Od wspomnianych 6k rpm to faktycznie bez sensu :) http://www.youtube.com/watch?v=RiddiD0W-4c&feature=related
Co masz na myśli?
chodzi mi o to ze ze jesli palujesz do tyc 7 tys to po zmianie biegu na wyzszy obroty schodza o okolo 2 tys obr, jesli vtec zalaczal by sie przy 6 tys to tylko przez polowe przyspieszenia na kazdym z biegow mial bys dostep do ostrej krzywki.
co dokladnie widac na filmiku podanym przez Mirka
od 6 tys. jest ****ięcie :D
Ciekawe, skoro w sohc vtec druga faza zalacza sie zazwyczaj ok 4tys, w b18c4 (Dohc vtec) przy 4500.
jesli palujesz do tyc 7 tys to po zmianie biegu na wyzszy obroty schodza o okolo 2 tys obr
U mnie obroty przy zmianie biegu redukują się o około tysiąc. Zależy pewnie od przełożeń oraz co chyba tutaj ma większe znaczenie od shiftera. Ja mam shorta i szybko przerzucam biegi. Każdy ułamek straty przy zmianie biegu to także strata obrotów i nawet dość spora. Kiedy leniwie zmieniam biegi nie trace już 1k tylko 1,5.
w sohc vtec druga faza zalacza sie zazwyczaj ok 4tys, w b18c4 (Dohc vtec) przy 4500.
Jaka druga faza?
Pozatym z tego co widziałem u wszystkich to ustawiają vteca na przynajmniej 5k obrotów... Wielkim znawcą nie jestem więc poproszę o opis faz bo troche nie zrozumiałem tej drugiej fazy i kiedy pierwsza była?
witam. Zaciekawiła mnie ta wasza rozmowa wiec tez chciałbym sie czegoś dowiedzieć. kilka postów wcześniej forumowicz mirasek pisał coś o silniku D16Y2 ze w nim vtec załącza sie tak jak w DOHC czyli przy 6tys rpm? czy faktycznie aż tak "późno" i dlaczego tak? W ogóle to chciał bym sie dowiedzieć więcej o tym silniku D16Y2 bo takowy własnie mam od kilku dni^^ i nie wiem na jego temat prawie nic bo nigdzie nie jest opisany nawet na tym forum nic o niem nie ma, czy to jakiś mało spotykany silnik? aktualnie autko mam na warsztacie wiec nie sprawdze w nim vteca puki co.
U mnie obroty przy zmianie biegu redukują się o około tysiąc. Zależy pewnie od przełożeń oraz co chyba tutaj ma większe znaczenie od shiftera. Ja mam shorta i szybko przerzucam biegi. Każdy ułamek straty przy zmianie biegu to także strata obrotów i nawet dość spora. Kiedy leniwie zmieniam biegi nie trace już 1k tylko 1,5.
Jaka druga faza?
Pozatym z tego co widziałem u wszystkich to ustawiają vteca na przynajmniej 5k obrotów... Wielkim znawcą nie jestem więc poproszę o opis faz bo troche nie zrozumiałem tej drugiej fazy i kiedy pierwsza była?
Jak szybko byś nie zmieniał biegów to przełożeń nie przeskoczysz...
układ zmiennych faz rozrządu VTEC, jak samo określenie wskazuje musi mieć przynajmniej dwie fazy (zwykła czapka ma jedną - czyt. jeden profil krzywek), są też silniki 3-stage VTEC ;)
witam. Zaciekawiła mnie ta wasza rozmowa wiec tez chciałbym sie czegoś dowiedzieć. kilka postów wcześniej forumowicz mirasek pisał coś o silniku D16Y2 ze w nim vtec załącza sie tak jak w DOHC czyli przy 6tys rpm? czy faktycznie aż tak "późno" i dlaczego tak? W ogóle to chciał bym sie dowiedzieć więcej o tym silniku D16Y2 bo takowy własnie mam od kilku dni^^ i nie wiem na jego temat prawie nic bo nigdzie nie jest opisany nawet na tym forum nic o niem nie ma, czy to jakiś mało spotykany silnik? aktualnie autko mam na warsztacie wiec nie sprawdze w nim vteca puki co.
o D16Y2 wspomniałem jako wystepującym w 5d, adekwatnie do działu :) ale nie ja napisałem że VTEC przechodzi w drugą faze przy 6k rpm, a moment przejścia jak w DOHC był bardziej pytaniem niz pewnym stwierdzeniem ;) z późniejszych postów wynika że w SOHC są to okolice 4-5k rpm ale chyba jeszcze nie ustaliliśmy konkretnie :p
podstawowe dane znajdziesz w przyklejonym temacie w tym dziale
W D15Z8 zmiana jest przy 2,5k RPM, i to nie na "ostrzejsze" czy "lepsze" krzywki, tylko z bardzo "łagodnych" na "normalne", silnik do 2,5k RPM pracuje prawie jak 12-zaworowy. Tutaj po prostu VTEC załatwia sprawę "dołu" pozwalając pracować przy biednej mieszance, a potem działa jak silnik bez VTEC. Tak jest w Econo.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.