PDA

Zobacz pełną wersję : FOTOinstrukcja - przeróbka fotela pasażera UK na eropejski fotel kierowcy



MikeFoto
23-11-09, 20:40
Uwaga! Zdjęć juz niemam więc niemogę uaktualnić tematu o brakujące fotki.
Za brak zdjęć podziękujcie Imageshack'owi. Proszę nieprosić na PW.

Witajcie,

Przy okazji montowania tapicerki pół-skórzanej zrobiłem fotoinstrukcję jak przerobić fotel pasażera z auta z UK (Anglika) na europejski fotel kierowcy.

Potrzebne elementy i narzędzia:
- fotel pasażera z "Anglika" półskórzany
- fotel kierowcy europejski (czyli ten, na którym aktualnie jeździmy)
- klucz nasadowy 14
- klucze Torx w rozmiarach T20, T30, T40
- 5 nakrętek M8 , na klucz 14\
- płaski śrubokręt

Czas pracy: ok 1h.

1. Wymontowujemy fotel kierowcy z samochodu. Na poniższym zdjęciu, po lewej fotel pasażera z anglika, po prawej fotel kierowcy wymontowany z auta.
http://img175.imageshack.us/img175/3092/20091121dsc2943.jpg

2. Przed rozpoczęciem pracy radzę dobrze przyjrzeć się schematowi fotela aby zrozumieć jak jest zbudowany.
http://img175.imageshack.us/img175/9541/fotelprzedni.jpg

3. Zaczynamy od wymontowania mocowania szyn i regulacji z aktualnego fotela kierowcy. Na wstępie należy rozkręcić tak regulacją wysokości w położeniu najwyższym aby uzyskać dostęp do śrub.

Zaznaczone żółtą fabrą śrubki odkręcamy kluczem torx T40
http://img149.imageshack.us/img149/1439/20091121dsc2946.jpg

4. Odkręcamy wszystkie śruby trzymające plastiki - Torx T20 - po stronie mocowania pasów 3sztuki. Od strony regulacji fotela - 4 sztuki - także Torx T20.
http://img149.imageshack.us/img149/7/20091121dsc2947.jpg

5. Przy pomocy płaskiego śrubokręta usuwamy zaślepki na kółeczkach regulacji fotela. Odkręcamy śrubki na kółkach - Torx T20
http://img22.imageshack.us/img22/5579/20091121dsc2948.jpg

6. Po wymontowaniu plastyku z boku fotela otrzymamy taki widok:
http://img149.imageshack.us/img149/6897/20091121dsc2949.jpg

7. Odkręcamy 2 śrubki mocujące regulację fotela - Torx T40 i wymontowujemy regulację całkowicie.

Jeszcze jedna śrubka ukryta jest pod materiałem - także Torx T40
http://img98.imageshack.us/img98/4484/20091121dsc2950.jpg

Widok regulacji fotela wraz z szynami:
http://img9.imageshack.us/img9/4484/20091121dsc2950.jpg

Widok fotela po wymontowaniu regulacji:
http://img175.imageshack.us/img175/159/20091121dsc2952.jpg

8. Teraz czas na fotel półskórzany pasażera. Zgodnie z poniższym schematem, w analogiczny sposób wymontowujemy mocowanie regulacji fotela i szyn, jak i mocowanie oraz szufladkę (prowadnice szufladki odkręcamy Torx T30 - 4 śrubki)
http://img9.imageshack.us/img9/5764/pasazera.jpg

9. Po wymontowaniu fotel półskórzany - "biorca" - wygląda podobnie:
http://img4.imageshack.us/img4/15/20091121dsc2953.jpg

10. Żeby nie było tak kolorowo, fabryczny fotel kierowcy posiada przyspawane nakrętki mocujące regulację.
http://img4.imageshack.us/img4/6766/20091121dsc2955p.jpg

Fotel pasażera ich nie posiada:
http://img213.imageshack.us/img213/9801/20091121dsc2956.jpg

11. W celu zamocowania regulacji należy użyć 5 nakrętek M8 (klucz 14).
http://img175.imageshack.us/img175/5738/20091121dsc2954.jpg

Pozostałe śruby mocujące regulację:
http://img252.imageshack.us/img252/5170/20091121dsc2957.jpg

12. Przykręcamy wszystko w odwrotnej kolejności. I cieszymy się z półskórzanego fotela kierowcy :)
http://img4.imageshack.us/img4/1145/20091121dsc2958.jpg

Jak zwykle, wszelkie pytania, sugestie mile widziane.

Pozdrawiam,
MikeFoto

raq22100
23-11-09, 23:05
No co to dużo mówić... Świetna robota, aby tak dalej ! ;))

darp4
24-11-09, 10:07
Rewelacja, przymierzam się do takiego przeszczepu.Może ktoś orientuje się, czy fotele od mg zs podejdą bez jakiejś większej rzeźby?

Daniello87
24-11-09, 15:16
Bardzo fajna i przydatna instrukcja. Widzę, że chętnie zabierasz się za robienie takich fotorelacji, i bardzo dobrze!

pozdrawiam

MikeFoto
24-11-09, 21:58
Widzę, że chętnie zabierasz się za robienie takich fotorelacji, i bardzo dobrze!

pozdrawiam

Przy okazji jakichś prac przy aucie wystarczy porobić parę fotek, czasu to nie zajmuje wiele. a przynajmniej coś ku potomności zostaje.

Daniello205
25-11-09, 09:28
Mike świetna robota na pewno skorzystam przy wymianie foteli

camaro17
29-11-09, 14:29
darp4 mała szansa, ja mam Rovera 400 który jest bliźniakiem Hani Civic 5d i mówię CI z własnego doświadczenia że fotele od MG ZS nie pasują do Rovera 400 mają po prosu inny rozstaw sanek oraz inne otwory mocujące do podłogi.

darp4
30-11-09, 10:36
Camaro 17 no to mnie nie pocieszyłeś:( tak się napaliłem na nie bo fajnie wyglądają i dobrze trzymają chyba zostaną te od vti.

Robert1989
16-03-12, 12:13
Mam pytanie bo nie bardzo rozumiem po co to robić. Skoro fotel pasażera w UK jest taki sam jak u nas kierowcy to po co to zmieniać? Przecież u nas fotel pasażera będzie taki sam jak w UK kierowcy.
Więc albo się bardzo zakręciłem albo coś nie tak...

pyotreq
16-03-12, 15:45
fotel pasażera w UK jest taki sam
No właśnie problem w tym, że fotel kierowcy w PL ma dwie regulacje, a fotel pasażera z UK (ten zamienny) ma jedną. Przekładając dół od PL do góry od UK mamy w 2 fotelach dwie regulacje. Wystarczyło spojrzeć na sens tej zamiany i efekt końcowy jak uzyskaliśmy. Na upartego chyba można i fotel pasażera z PL zamienić z górą od UK i wsadzić tą szufladkę żeby wyglądało jak komplet OEM ale chyba nikt tej szuflady nie używa. Oj rozpisałem się.

bartek1706
07-11-13, 22:11
A nie próbował ktoś przy okazji jeszcze bardziej obniżyć fotel kierowcy? Bo szczerze mówiąc, to po przesiadce z EG czuje się jak w vanie, siedzi się dość wysoko...

MisieK1989
07-11-13, 22:34
obniż zawieche -40 to poczujesz ze nisko :)

bartek1706
08-11-13, 10:11
Mam obniżone -90... Nie chodzi o wsiadanie, tylko pozycje za kierownicą.


Sent from my iPhone using Tapatalk

lukwycz
08-11-13, 13:26
A nie próbował ktoś przy okazji jeszcze bardziej obniżyć fotel kierowcy? Bo szczerze mówiąc, to po przesiadce z EG czuje się jak w vanie, siedzi się dość wysoko...

Próbował, bo zmieniał swój kierowcy na pasażera z wersji UK :) Przewierciłem otwory trochę niżej, nie pamiętam ile, ale nie więcej jak 2cm można ugrać.
Przy tym musisz podciąć plastikowe boczki bo trą o wykładzinę. U mnie fotel dość ciężko chodzi przód-tył, bo trochę zmienił się kąt którejś z szyn. Natomiast jazda w twardym niewysiedzianym fotelu jest fajna. Dużo lepsze trzymanie boczne.

bartek1706
08-11-13, 13:28
Ja tam na trzymanie średnio liczę bo wstawiam całe skórzane wnętrze a nie z VTI, ale dzieki za pomysł z nowymi otworami :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

fakir
08-03-14, 17:30
Cześć, czy można przełożyć same siedziska z oparciem w fotelach z przedlifta? tak aby gałki regulacji były na zewnątrz foteli jak jest fabrycznie .
dotyczy to wersji z kierą po lewej stronie czyli NIE anglika

Krawiec
03-08-14, 12:28
A probowal ktos po przerobce fotela pasazera zamontowac pod nim te szuflade? Przy maksymalnym obnizeniu fotela bedzie haczyc, ale przy podniesionym fotelu? Probowal ktos?

Kucykov
03-08-14, 13:02
Próbowałem i moim zdaniem - nie ma szans.

fełtek
04-08-14, 15:19
Może być że dowiedziałem się coś nowego o moim aucie :p mianowicie czy u mnie jest ta szufladka :p bo nie wiem :)

gumis1990
04-08-14, 18:11
pod fotelem posazera moze a nie musi byc ta szufladka o ile sie nie myle firma GM to robiła do naszych hond.

Krawiec
19-06-15, 15:05
Problem mam następujący: na dziurach oparcie fotela pasażera jest jakby "luźne", tzn ma jakby mały luz i grzechocze lekko, rusza się delikatnie w przód i w tył. Przy obciążeniu problem ustępuje, ale przy pustym fotelu ten dźwięk jest irytujący.... macie pomysł gdzie można spróbować to naprężyć, dokręcić?
dodam że fotel jest po przeróbce z anglika, tzn kiedyś był fotelem kierowcy, dziś słuzy jako siedzisko pasażera, ale po stanie nie wskazuje na duże przebiegi....