PDA

Zobacz pełną wersję : Przełożenia skrzyni



pirus
19-06-06, 16:33
Chcialem sobie policzyc predkosci na poszczegolnych biegach w mojej hondzie, ale troche mi sie nie zgadzaja ;/
Jak ktos ma taki sam silnik, to niech napisze czy u niego sa takie wartosci.
http://pirus.pop.e-wro.pl/1.png
ps. moglem sie oczywiscie ****ac w obliczeniach... hehe

LIO
19-06-06, 16:44
to sa teoretyczne predkosci wynikajace z obrotó i przelozen
dolicz do tego tarcie i opory wiatru i wartosci te sie nei pokrywaja

Furious
19-06-06, 17:27
Obliczenia są OK.
Jak z Remem rozkminialismy skrzynie to teoretycznie wyliczone predkości zgadzaly sie z predkościomierzem (+/- 3km/h) i u mnie i u niego.
Moze skrzynie ktos juz kiedys wimienial? Jakiego rzedu to są różnice?

pirus
19-06-06, 18:27
to sa teoretyczne predkosci wynikajace z obrotó i przelozen
dolicz do tego tarcie i opory wiatru i wartosci te sie nei pokrywaja
a co maja opory do rzeczy? przeciez jak sie kreci silnik 3ooo rpm to mam to przez skrzynie na kolach...


Moze skrzynie ktos juz kiedys wimienial? Jakiego rzedu to są różnice?
np na 5tce mam przy 25oo kolo 90kmh.
musze dokladnie pozapisywac i wtedy porownam, ew porownam do innych dostepnych przelozen na biegach

Furious
19-06-06, 18:36
sprawdzaj przy wiekszej predkosci obrotowej.... 4000rpm wydaja sie sensowne, mozna je spokojnie utrzymac i dokladnie spisac stan na predkosciomierzu
pozatym jak juz bedziesz mial dokladna predkosc to zobacz dopasowanie predkosci z innych skrzyn... moze np. tylko 5 bieg masz inaczej albo cos....

damios
19-06-06, 18:39
Mam taki silnik i wg mnie sie zgadzaja biorac pod uwage 7000RPM na 1,2,3 i 3000 na 5

LIO
19-06-06, 21:02
Chcialem sobie policzyc predkosci na poszczegolnych biegach w mojej hondzie, ale troche mi sie nie zgadzaja ;/


to napisz w takim razie co Ci sie nie zgadza ?

bo ja nie kapuje twojego problemu

napisalem o oporach, bo program wylicza sobie predkosci na danych biegach, a takiej np. predkosci maksymalnej jak podales nie uzyskasz na drodze wlasnie przez wspomniane opory. To są tylko wartości teoretyczne.

pirus
19-06-06, 21:08
np na 5tce mam przy 25oo kolo 90kmh

to napisz w takim razie co Ci sie nie zgadza ?
nadazasz? :roll:

LIO
19-06-06, 21:09
o przeklamaniach obrotomierza i licznika na forum czytales kiedys ?


nadążasz ?

Prezesiak
19-06-06, 21:37
Jeżeli na wszystkich biegach masz mniejsze predkosci niż podane w tabeli to ja na Twoim miejscu bym sie cieszyl. Te przelozenia z tabeli sa tragiczne, a szczegolnie FD

Pirus ma racje, opory powietrza nie moga wplywac na przeklamania licznika. Moze miec na to wplyw na przyklad srednica kola. To, ze wg obliczen moze pojechac na 5 biegu 278 tez nie ma nic do rzeczy bo to sa predkosci, na ktore pozwala skrzynia.

Furious
19-06-06, 21:39
Te przelozenia z tabeli sa tragiczne, a szczegolnie FD
odrazu tragiczne.... ekonomiczne kolego, ekonomiczne :D

Prezesiak
19-06-06, 21:44
Te przelozenia z tabeli sa tragiczne, a szczegolnie FD
odrazu tragiczne.... ekonomiczne kolego, ekonomiczne :D

No tak, zalezy do czego maja sluzyc :D

D15z6 to super silniczek do modow i szkoda byloby zabic jego potencjal taka dluga skrzynia

Furious
19-06-06, 21:45
Te przelozenia z tabeli sa tragiczne, a szczegolnie FD
odrazu tragiczne.... ekonomiczne kolego, ekonomiczne :D

No tak, zalezy do czego maja sluzyc :D

dokładnie, wszystko zalezy od punktu widzenia :)

LIO
19-06-06, 22:08
ale ja nie pisalem o oporach jako wplyw na przeklamania licznika (bo one raczej biora sie z niedokladnosci ich samych, albo z niewymiarowych kół) tylko o czynnikach które nie pozwalaja osiagnac predkosci, które wg obliczen auto jest w stanie pojechac na takim przelozeniu skrzyni.
Czyli dane z tego programu nalezy traktowac na teoretyczne, ale nie do osiagniecia na drodze.
Wskazania licznika, to odrebne zagadnienie.

pirus
19-06-06, 22:42
zrobilem sobie pomiar i wyszlo cos takiego


2ooo 3ooo 4ooo
1 -- 20 30
2 25 40 50+
3 40 60 80
4 50+ 80 110
5 60+ 100+ 130

musze teraz to przeanalizowac :]

Furious
19-06-06, 22:48
No to jak dla mnie masz przelozenia takie jak w D13B2 czy D15B2 czy D16Z6, czyli skrzynia nie jest seryjna :)

pirus
19-06-06, 23:00
Furious, dokladnie tak jak mowisz... wpisalem sobie te wartosci co dla d16z6 :)
http://pirus.pop.e-wro.pl/2.png

[ Dodano: Pon 19 Cze, 2006 11:06 pm ]

o przeklamaniach obrotomierza i licznika na forum czytales kiedys ?
tak czytalem i wiem ze maja stala wartosc wzgledna bledu, po ktorej uwzglednieniu i tak wyniki byly rozne od teoretycznych, ale ktos tu nie doczytal chyba... :roll:



D15z6 to super silniczek do modow i szkoda byloby zabic jego potencjal taka dluga skrzynia
dlatego jest krotsza :D

rem36
19-06-06, 23:31
przy zmianie FD zmienia sie przelozenie w samym czujniku predkosci i powstaja przeklamania ktorych zakladajac zmiane skrzyni tu nie uwzgledniles. Zakladajac ze seryjnie miales 3,888 wsadzajac fd 4,25 musisz doliczyc blad okolo 3% w gore 4,05 to 1,5 % w gore, 4,437 to kolo 1,5% w dol, 3,722- 4,5% w gore, dotego dojda dosc losowe bledy licznika i okreslenie faktycznych przelozen staje sie trudne.

pirus
19-06-06, 23:37
a gdyby zostala przelozona cala skrzynia, to wskazania nie byly by dalej prawdziwe?

Kras
20-06-06, 20:05
4,437 to kolo 1,5% w dol
Sorry że wtrącę w tym temacie ale jaka skrzynia d-serii ma FD 4.437??

havok
20-06-06, 20:13
jaka skrzynia d-serii ma FD 4.437??

http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=7783

d13b2 (ale nie wszystkie) i d14a2.