Zobacz pełną wersję : wrazenia po swapie :D
witam chyba jeszcze takiego tematu nie bylo wiec chodzi mi o to zeby kazdy napisal swoje wrazenia przed i po swapie :D tzn.
przed: prosze napisac jaki byl engine i jak to jezdzilo
po: czyli swap na co , jakie wraznia i odczucia wzgledem poprzednika :D
i najwazniejsze
ile usterek po swapie i czy czesto cos siesypie
no to jedziemy :D
przed:
D15B2 chłeptający olej w podobnych ilościach co benzynę. Jeździło mimo wszystko całkiem sprawnie jednak bez rewelacji. Srednie spalanie ciężko było sie zamknąć w 9l/100km stojąc w Warszawskich korkach... jak miałem problemy z sondą po zakupie auta spalania wolałem nie liczyć...
po:
D16Y2 silnik wyciągnięty z 5d anglika '97, spala minimalne ilosci oleju (0-0,2 / 1000km w zależności od VTEC'a ;) ) zużycie paliwa spadło znacząco (ok 8,5l/100km przy dynamicznej jeździe). Jeździ porównywanie do D16Z9 :D tuż po swapie miałem wrażenie, że auto nieziemsko wyrywa w przód, niestety to odczucie już przeszło, chętnie widziałbym jakąś Bserię pod maską :rolleyes: silnik jest u mnie od marca i 0 problemów. Cały swapik kosztował mnie nieco ponad 3k zł i dla mnie był warty każdej złotówki :)
Misiekemeryt160
23-11-09, 20:22
miałem b7. wrzuciłem Z6... szczerze ... to bez szału...
ile usterek po swapie i czy czesto cos siesypie
zadnych usterek nic sie nie sypie
panowie rozwijajcie troche swoje wypowiedzi :D :D :D
MaTeUsZ_V212
23-11-09, 21:16
No to ja może opiszę :) W swoim civicu miałem 1.3 i całe 75KM wsadziałem b18c4 i teraz jazda jest o wiele przyjemniejsza. Dużo więcej momentu, nie trzeba tak redukować przy wyprzedzaniu, tylko zapina się 4 lub 3 i rura :D Auto jest dużo bardziej elastyczne i nie pali ogromnych ilości paliwa. Nie jedną furę można zaskoczyć na światłach, jestem zadowolony z tego swapa. Za taką kasę nie moża zmodzić nić bardziej sensownego ;) Więc sprzedawaj tego szwaba, kupuj hondę i wsadzaj coś mocnego :P
Przed:
D16Y8 w del Sol, szału nie ma, zawalidroga tez nie jest. Silnik stan idealny. Jedyny powód swapa to sprzedaz swapów, a tym samym nie wypada cały czas mieć Dserii :D
Po:
napisze za miesiąc (jestem w trakcie prac przygotowawczych)
z D13 na D16Z6 różnica jest nie ma co :D ale już B to inne plany i inna buda
spalanie średnio 10l/100km może dlatego że tylko po mieście i lubię przycisnąć aczkolwiek stare D13 modowane ciągnęło 11-12 l/100 :D
po swapie żadnych problemów silnik od pewnej osoby i chyba już trzecim właścicielem silnika jestem ale żadnych problemów
ja na co dzień jeźdzę d16 , ale widamo człowiek do wygody ( i przyspieszenia ) łatwo się przyzwyczaja dlatego od czasu do czasu pożyczam od mojej matki citroena ax 1.0 55km . Ledwo się w nim mieszczę do 100 ze 17sekund ale jak pojeżdzę tym z 2 dni to potem po powrocie do mojego jajka czuje znowu jaka to rakieta. TO taka terapia odwykowa dzięki temu narazie nie myśle o swapie na b16
przed: d14a1, zdrowe jak byk
po: b18c4
wrażenia: znacznie poprawiona elastyczność, więcej mocy, ale żeby zabijało wrażeniem, to nie powiem... spodziewałem się więcej ;) efekt może być spowodowany tym, że mam na co dzień styczność z mocnym moto
mimo wszystko satysfakcja rekompensuje wszystko :)
D16z9 -> b18c6
Wrażenia bezcenne, szczególnie 123 bieg :D
było D15B2 jak jeździ chyba każdy wie, dość problematyczna jednostka mi się trafiła, szarpanie na biegach non stop błędy ECU
od jakichś 22k km
jest D16A8 po wsadzeniu jak prowadziłem autko spowrotem do domu to przez stoparę kilometrów banan non stop :D
zużycie oleju jakieś 1L/10000.
Zdecydowanie 1,2 się odpycha później już czegoś brakuje
Kupowany w ciemno z rozbitego rovera, wrażenia ? Hmm tamta jechała od 4rpm, ta jedzie do tych 4 podobnie, ale za to później niema porównania jak dla mnie, silnik daje to za co chyba każdy z nas kocha mieć H na masce. Redukcja ? A owszem ale naprawdę sporadycznie, a poza tym od tego jest manual co by się nią bawić.
D14A4 litr minerala na 1000km jeżdżąc do 3.5 rpm do odcinki byłem parowozem. Muł przy 6g taki że jak qumpel od jajka z d15b2 wsiadł i się przejechał jako kierowca to stwierdził że jeździ jak matiz.
Swap na D16Y2. Wracając z warsztatu załadowany qumplem i starym silnikiem myślałem że lecę Bserią :) Wrażenia jednak szybko przeszły ale i tak jeździ w miarę dobrze :) Spalania oleju ? praktycznie zerowe bo nie muśże dolewać od wyimany do wymiany.
bylo d15b7, d15b7/6 no i w koncu b18c4
wrazenia z b7 na z6 duzo lepiej a z z6 na c4 .. rewelacja kazdy kto ma be wie o co chodzi :) a dzis sie zamknal licznik cale 230 ej2 na 195 50 r15 :D jestem z niej dumny
z d14a4 na d16z6, szok że mniej pali i przyjemnie się odpycha, d16z6+turbo, bardzo przyjemnie się odpycha i szok że aż tyle pali 1.6 , z d16z6T na B18c4, przyjemnie zapina się vtec dohc jeździ jak typowa wiertarka, b18c4+turbo , ogromny banan na japie ;) a spalanie... no cóż coś za coś
przesiadka z palącego olej D16Y3 na D16Z9 - troszkę lepiej w średnim zakresie obrotów, a poza tym bez szału...
kumpel miał oryginalne eg9 z b16a2 i jechało trochę szybciej, ale też bez szału...
za to h22a w budzie ej2 robi wrażenie - moment i dźwięk niesamowite...
...Bartuś...
30-11-09, 15:48
Buda-EJ2 (Coupe)
D15B7 -> B18C4:
Fajnie wszystko 2 razy lepiej przyśpieszenie,elastyczność...Spalanie około 10l/100
B18C4 -> H22A
Jeszcze lepiej...Dużo bardziej elastyczny i dużo lepiej ciągnący z dołu motor...Spalanie 10-11/100
H22A ->?16+Powietrze :rolleyes:
Mam nadzieje iż lepiej niż H22a w szczególności jeśli chodzi o przyśpieszenie powyżej 100km/h
szczepan358
30-11-09, 18:44
d16z6 >> b18c4 dobre 2 miesiace kopara opadala, pozniej znowu malo
[H] Dylu [H]
30-11-09, 21:32
D14A3 (110KM) => B18C4 (200KM)...już ponad rok po przesiadce i do tej pory silnik mi wystarcza :)
D14A3 MB2 ---> B18C4 MB6 Wrażenia niesamowite a potem... BUM. Następny to B16A2 EK4 jedzie tak samo jak poprzedni, pewnie dlatego że lżejszy... W każdym razie cały czas coś kombinuję żeby mocniej było :D
skolopendra
01-12-09, 20:25
d14a3 ---> c4.......szału nie zrobiło .,., no może jedynie przyspieszenie od 140-200km ,całkiem przyjemne , ze względu na dziurawe drogi krakowskie dość ryzykownie :)
d13b2 75 km ----> d16z6 +130km (nie mierzone ile dokladnie)... przez pierwszy tydzien czułem ogromna roznice, teraz sie przyzwyczaiłem.. dopiero jak z kims pojezdze d13 i wsiade do swojego to czuje ze lepiej sie odpycha... podsumowujac, do jazdy na codzien d16z6 mi styka i jest o niebo lepiej niz d13..;)
-d14a4 fabryczne (90KM)
jak na 1.4 jezdzila naprawde przyjemnie tylko zaczela pochlaniac oliwe wiadram
-d16y2
roznica ogromna najbardziej zauwazalna w elastycznosci,dzwiek v-teca i spalanie na bardzo przyzwoitym poziomie...jestem bardzo zadowolony z tego silnika dlatego postanowilem...
-d16y2 NA (150KM)
bardziej agresywniej ale do 160-170km/h pozniej juz radosc opada
-d16y2 NA + skrzynia hybrydowa...?????? nie wiem jeszcze bo wlasnie czekam na odbior samochodu
D16Z9->B16A2
spalanie w trasie 6l/100 przy spokojnej jeździe, przy bardziej "szybkiej" jeździe 9l/100.
Silnik stan idealny, zero ubytków oleju :) swap ogarniety samemu bo poszedł P&P :)
moze za 2-3tyg bede ogarniał d15b2 na d15b JDM wiec napiszę :D
B16A1 -> B18C6 Różnica okrutna :) i dopuki silnik był seryjny 0 problemów i przykrości :)
BLACKDEVIL
21-12-09, 01:14
a czy ktos ma swapa na b18c4 z d16z6????? jakie odczucia??
a czy ktos ma swapa na b18c4 z d16z6????? jakie odczucia??
gościu masz 3 strony tematu i Ci się nie chce sprawdzić...
d16z6 >> b18c4 dobre 2 miesiace kopara opadala, pozniej znowu malo
a ja mam takie pytanie:
- czy w budzie ej6 coupe 1040 kg (ważona), silnik y7 jest sens robić minime na 125 HP ?
będzie to jechać w tej budzie jakoś czy tylko b-seria ma tutaj sens ?
o odpowiedz proszę przede wszystkim osoby które robiły już minime na y7, ale nie tylko :)
załóż głowicę, zrób skrzynię, wydech dolot i będzie śmigać prawie jak vti
piotrstrojek
22-12-09, 22:20
Najpierw było EG3 z D13B2 - no cóż...
Potem drugie jajko z D15B2, po przesiadce było czuć różnicę... do czasu aż przejechałem się kumpla jajkiem z B18... potem czułem się w swojej jakbym stał w miejscu. Teraz jest D15B7, po przeróbce i ogarnięciu drobnych problemów z miesiąc się cieszyłem jak dziecko - z dźwięku, przyspieszenia i z miny ludzi w Cytroenach i innych Pedziotach gdy Hani wcisnąłem pedał do podłogi... teraz mało - znowu czuję jakbym stał w miejscu... jak zrobi się ciepło szykuję się na minime - na razie szukam, wertuję i czytam... za 3-4 lata będzie albo swap na B18C? albo do tego co mam założę turbo... jeszcze nie wiem :)
witam miałem D15Z6 i właśnie zmieniam na B18C4. Czekam z niecierpliwością aż zadzwonią, że gotowy i można odbierać. Przed brał olej. Trasa Holandia-Polska 1200km dolałem ponad litr oleju także po podliczeniu kosztów zdecydowałem zmienić całość. A, że w przyszłości chciałem więcej mocy to od razu wrzucam mocną jednostkę :)
b7 => d16z9 lepiej sie zbiera, spala srednio 7L (50% trasa) zadnych problemow z silnikiem. z9 + eaton calkiem niezle jedzie, fajny dzwiek, przy normalnej jezdzie spalanie bez zmian, problemow narazie brak.
BEFORE: D13B2
Wrażenia: Gaźnik jak gaźnik, radochę sprawiał ale po dwóch latach i zebraniu odpowiedniego funduszu stanąłem przed wyzwaniem SWAP'u na B-Serię, wybór padł na legendarne B16A2 :)
AFTER: B16A2.
Wrażenia: Przede wszystkim na początku trzeba było uporać się z wieloma problemami w brakach części osprzętu (przewód maglownicy, dokupienie dolotu, wężyków itp)...
Po pierwszym odpaleniu (silnik stał ponad PÓŁ ROKU w bez ruchu, sic!), pojawił się sam banan ze względu na jego ożycie i wkład pracy w niego wniesiony (jakby nie było - przez mechanika-amatora czyli mnie - ale wiem że wielu tutaj takich :D), parę spraw typu obniżenie obrotów na jałowym itp (jeszcze z tym walczę, dzięki Jogal, Michalll_1991 i zychu!), w każdym razie po pierwszym rozgrzaniu, przepaleniu brudów i syfów wyjechałem na ulicę... wkręcam powyżej 5,500RPM i boooom, żarówka nad głową, niecenzuralne słowa i jedna myśl... nie żałuję ANI JEDNEJ ZŁOTÓWKI na tego swapa :)
Ja zakupilem jajco silnikowa ruine(myslalem ze to mpfi z b7 bo nie mialem jeszcze pojecia): D15B2 z pelnym wtryskiem z D15B8(zabawkowy kolektor ssacy) z kompem tez z B8(8V), pospawana miska z jakiegos D14 i najdluzsza skrzynia jaka Honda wypuscila, w silniku smola i nagar nie bylo widac metalowych elementow ogolnie mega skladak byle by jezdzil ale po przesiadce z polo 1.4d 55km bylo troche lepiej. Wrazenia.. objezdzalo mnie seicento:D Pozniej byla przerobka na wlasciwe mpfi z B7 plus swieza glowica, stozki, strumienice, nie wiele pomoglo przy tej skrzyni..
Zrobilem swapa na D16Z6 i myslalem ze odlece heh na miekkich sprezynach po daniu w ****e przod podnosil sie jak w dragsterach:P Po drodze kilkanascie kilometrow czasami nogi z waty sie robily heh. Bylo git i zaczely sie problemy typu pobor oleju jak benzyny i kopcenie jak lokomotywa(nie wiem czy super swapowiec cos tam wlal zby bylo na poczatku dobrze bo kilka dni bylo ok) zreszta do dzis dnia(~3lata) kopci i pije oliwke ale na mocy nie stracil. Cieszyl bym sie dalej jak glupek jak bym nie musial lac wiadrami oleju. Szykuje sie remont moze sie w koncu bede cieszyl jak trzeba:)
Zdrowiuska seria d15b2 -> pomodzone d15minime na czapce z6
W spalaniu roznica zerowa, badz nawet minime pali mniej (ale tez inne skrzynie)... a nogi miekna po takiej przesiadce jak da sie w palnik do konca :D pojezdzilem troche i juz mocy malo, jak zawsze :P w d15 dpfi na gorze auto konkretnie slabnie, a na minime wlasnie na gorze jest jeb... w szczgolnosci po zapieciu vteca do odcinki.
A znajomi nie chca mi wierzyc ze mam tam 1.5 tylko :rolleyes:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.