Zobacz pełną wersję : elektryka szyb
Witam
w moim civicu brak niestety elektryki szyb :(
oczywiście muszę ją założyć bo każda wizyta w drive thru i mc drive to katorga hehe :)
rozglądałem się za uniwersalnymi silownikami na allegro i w sumie nie sa drogie, jednak czy one nie sa awaryjne?
Druga sprawa to jak uwazacie jakie moga byc koszta robocizny zamontowania czegos takiego?
Zdaje sobie sprawe ze to nie jest trudna operacja jednak jestem pozbawiony zdolnosci manualnych do robienia takich zabiegow wiec wole oddac komus samochod ;)
Czy ktoś wogole ma jakies doswiadczenie w robieniu czegos takiego zeby moc mi nakreslic ile mnie taka zabawa wyniesie?
pozdro
Daniello87
23-11-09, 09:48
Jak miałem V gena sam o takich myślałem i nawet kupiłem. Cały dzień grzebania samemu i rozbierania podłączania i ustawiania wszystko po to, żeby zobaczyć, że nie dają rady podnieść szyby płynnie. Smar i czyszczenie prowadnic nie pomogło. Dobrze, że je tego samego dnia sprzedałem, bo pieniądze by poszły w błoto. Koleś, który je zamontował u siebie (golf IV) na początku mówił, że są OK, ale teraz to go już delikatnie mówiąc denerwuje bo woli otworzyć szyby z tyłu korbką niż męczyć się z tymi siłownikami :) Polecam przełożenie orginalnych podnośników szyb, raz a dobrze.
pozdr
Son - Goku
23-11-09, 11:56
uniwersalnymi silownikami na allegro
Zapewnie nie ja jeden tu napiszę,żeby jednak kupić używanego orginała.
Owszem, uniwersalny też może Tobie chodzić bez problemów,ale to już made in no name i już lepiej dać coś, za co się wie.
Witam
w moim civicu brak niestety elektryki szyb :(
oczywiście muszę ją założyć bo każda wizyta w drive thru i mc drive to katorga hehe :)
Po pierwsza zmień lokal - Macki to straszny syf jeśli chodzi o żarcie :D
rozglądałem się za uniwersalnymi silownikami na allegro i w sumie nie sa drogie, jednak czy one nie sa awaryjne?
Daruj je sobie już na wstępie. Toż to tania chińszczyzna - co z tego że nowe - i tak dziadostwo.
Druga sprawa to jak uwazacie jakie moga byc koszta robocizny zamontowania czegos takiego?
Zdaje sobie sprawe ze to nie jest trudna operacja jednak jestem pozbawiony zdolnosci manualnych do robienia takich zabiegow wiec wole oddac komus samochod ;)
Czy ktoś wogole ma jakies doswiadczenie w robieniu czegos takiego zeby moc mi nakreslic ile mnie taka zabawa wyniesie?
pozdro
Montaż nie jest zbyt trudny. Najlepiej zaopatrz się w oryginalną elektrykę wymontowaną z np Anglika. Wszystko będzie pasować plug/play - tutaj masz jak to wygląda w przypadku tylnych szyb - http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=57697 (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=57697)
Koszt elektryki przodu myśle w okolicach 200zł. Dobrze się rozejrzyj i popytaj forumowych sprzedawców.
powiedzcie mi jeszcze, z tego co wiem bede musial zakupic podlokietnik bo panel sterowania szybami znajduje sie wlasnie tam. (chyba ze sie myle?)
Wiec co z instalacja elektryczna (kable), czy przewody sa poprowadzone ? Czy to bedzie rzeczywiscie plug and play?
Obawiam się kłopotów :)
powiedzcie mi jeszcze, z tego co wiem bede musial zakupic podlokietnik bo panel sterowania szybami znajduje sie wlasnie tam. (chyba ze sie myle?)
Wiec co z instalacja elektryczna (kable), czy przewody sa poprowadzone ? Czy to bedzie rzeczywiscie plug and play?
Obawiam się kłopotów :)
Tak w podłokietniku / tunelu środkowym znajduje się przycisk od pasażera. Jeśli robisz tylko przód to nie potrzeby ci jest podłokietnik a przełącznik (miejsce masz seryjnie w tunelu). Jeśli mówimy o przodzie to będzie ci potrzebne:
- prowadnice wraz z silniczkami
- wiazka kabli w drzwi
- sterownik opuszczania automaycznego szyby kierowcy (taka puszeczka znajdująca się w drzwiach
- przycisk od drzwi kierowcy (ten z napisem auto) i tym platikiem dokoła wymontowanym z boczka drzwi
- oraz przcisk pasażera z tunelu
Kabelkologia jest do ogranięcia bez większego problemu. Bo serynie przewodów niema.
Jesli chodzi o prowadnice, przyciski - to wszystko jest P&P.
Jeśli chcesz zrobić kompleksowo - wraz z tyłem - to potrzeba ci będzie jeszcze troszkę gratów - opisane w linku z montażem powyżej.
Tylko nie bierz prowadnic na przód od wersji angielskiej bo nie będziesz miał od strony kierowcy automatycznego otwierania (AUTO). Od silnika lewy przód ma iść 5 przewodów. Prawy przód i tylne prowadnice mogą być od jakiejkolwiek wersji. Jeśli mechanizmy będą bez wiązek to również można brać bo połączenie jest proste, wystarczy trochę polutować wzorując się na schemacie elektryki i trochę cierpliwości. Najbardziej czasochłonne jest przeprowadzenie przewodów do drzwi. I jeszcze sprawa boczków. Wymiana albo zaślepki. I oczywiście tak jak przedmówca zaznaczył dla 4 el. szyb konieczny podłokietnik z wszystkimi przełącznikami.
dzieki chyba wyczerpalismy temat, zrobie wiec pewnie narazie dla przednich szyb a z czasem moze zadbam i o pasazerow z tylu :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.