Zobacz pełną wersję : Wymieniony wysprzęglik - znowu cieknie
Witam,
Wiem, że już było 100 tematów o cieknącym wysprzęgliku ale zazwyczaj wymiana na nowy pomagała.
Jakieś 2 tyg. temu zaczął uciekać płyn, średnio cały zbiorniczek schodził w tydzień, więc dolewałem i jeździłem.
Wczoraj kupiłem w intercarsie nowy firmy LPR i teraz jest jeszcze "lepiej" tzn. płyn ze zbiorniczka sprzęgła wylał się w kilka godzin (cieknie w miejscu gdzie pręcik podający płyn wchodzi do wysprzęglika) a poza tym na środku ulicy straciłem kontrolę nad sprzęgłem!
Znajomy powiedział mi, że te zamienniki to syf, bo miał taki sam problem i w końcu kupił używkę na szrocie i nic nie cieknie. Jutro chyba podjadę do mechanika, żeby wstawił mi ten stary, bo wtedy przynajmniej sprzęgło chodziło bez problemów.
Jednak poproszę znawców tematu o napisanie własnego zdania :)
Pzdr
No to wygląda na to, że to nie wina wysprzęglika tylko łączenia przewodu ciśnieniowego z nim. Sprawdź dokładnie, czy nie ma na nim pęknięć (może być pęknięty wewnątrz tego "grzybka").
ja raz kupiłem pompke i po tygodniu sie wysrała
ja jeżdżę na lpr i jest wszystko dobrze więc sprawdź jak pisze yautja
Wyszło na to, że mechanik zbyt delikatnie dokręcił śrubę.
Przykręciłem ją jeszcze kawałek, wytarłem cały element i już nie cieknie.
Natomiast po nocy przesunąłem auto i zauważyłem na ziemi, że w miejscu gdzie jest pompa sprzęgła zrobiła się niewielka kałuża - w aucie sucho. Wczoraj przejechałem ok 100km i płynu nie ubyło, sprzęgło nadal jest twarde, bierze tak jak brało - pojeżdżę kilka dni i zobaczę. Tylko znowu coś mnie irytuje... Mianowicie pojawił się dziwny odgłos gdy rozpędzam się po wrzuceniu biegów, coś jakby szum, podobny dźwięk słychać gdy rozpędza się taki wózek elektryczny Melex :) na moje ucho to coś ze sprzęgłem, raczej wykluczam ocierające się paski itp.
A żeby było jeszcze lepiej, to po dłuższym postoju kontrolka od ciśnienia oleju zaczęła gasnąć po ok 15 sek.; ale jak na chwilę zgaszę silnik i zapalę, to gaśnie normalnie w 2 sek. - pada czujnik?
skolopendra
22-11-09, 15:37
A żeby było jeszcze lepiej, to po dłuższym postoju kontrolka od ciśnienia oleju zaczęła gasnąć po ok 15 sek
prędzej pompa ,bądź już filtr i olej masz do wymiany
prędzej pompa ,bądź już filtr i olej masz do wymiany
Myślałem o tym, niby olej ma dopiero niecałe 4tyś km, ale może filtr nawala.
Kurde, zbliża się koniec OC, a tu jeszcze wychodzą różne kwiatki, może to taki prezent na gwiazdkę ;)
skolopendra
22-11-09, 19:51
pasuje wiec sprawdzić ciśnienie,ale to bardziej na samą pompę wygląda ,no chyba ze coś zawaliło tak filtr
najlepiej kup nowy tylko nie filtron
najlepiej kup nowy tylko nie filtron
Spoko, jutro postaram się ogarnąć temat.
A jeśli chodzi o sprzęgło, to zrobiłem prosty test, tak jak ktoś kiedyś radził na forum:
wrzuciłem 4 bieg, 3tyś obr i puściłem sprzęgło - silnik nie zgasł, więc wychodzi na to, że się ślizga.
Zostawię więc info dla potomnych jak rozwiązałem problem :)
Jeszcze raz porządnie odpowietrzyłem sprzęgło i chodzi jak nówka, nic nie cieknie i nie zgrzyta (trzeba przesmarować wysprzęglik).
Co do kontrolki ciśnienia oleju, to wymieniłem filtr oleju i teraz po zapaleniu zimnego silnika świeci się maks 3 sek.
Na ciepłym gaśnie błyskawicznie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.