PDA

Zobacz pełną wersję : Turbo ,Baran,Wydech itd Pomocy



Karot
20-11-09, 02:14
Witam

Mam pare pytan dotyczacych TURBO SOFT do D15

Kol.wydechowy przerabiany z D15? czy lepiej Baran? Duza roznica w stos do mocy?

Down pipe? 2.5 +HI CAT z 2.5 na 2.25 i wydech 2.25 do konca OBX tak by zagralo?
(czy trzeba nowy wiekszy) bo wydechu mi szkoda :)

co do pipe rozchodzi mi sie o zlacze mialem wczesniej 4-2-1 i jak byl bez elastycznego zlacza koncowy bil mi o zderzak,ze szooook :eek: a jest wciety 1-2cm w zderzak bo auto gleba.

ssacy z Z6?jaks inny? czy OBX ? ale taki

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OBX-High-Flow-Air-Intake-Manifold-88-91-Honda-Civic-CRX_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem56365d9e73QQitemZ37 0279292531QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fP

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OBX-Chrome-Intake-Manifold-92-95-Honda-Civic-EX-Si-D16Z_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem2303db6921QQitemZ1 50388566305QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAcc essories

za 500pln mozna miec NEW,a do Berlina jezdze czesto 4h drogi,tam tez reszte zmontuje

Co do Intercoolera to aluminiowy popularne FMCI+piping czy powszchne itemy z TDI :D

I jaka Turbosprezarka pod ta pojemnosc?Flansza T3/T4 chodzi mi z jakiego auta,lub nazwa itd
Bo latam po szrotach,placach,zlomowiskach dosc czesto(ziomek handlarz)

auta nie bede zakuwal narazie bo zajawka jest na TURBO(zakucie w #$%^& pln chyba...)
(D15 ble ble ble ktos napisze lepiej B16 itd ale NIE,dobre B16 wjdzie duzo wiecej...A to za 2k pln zmotam+reszta zostanie na strojenie i jakies ROTA jeszcze :p

chodzi mi o to czy lepiej dac wiecej 300Euro?czy JE%#@ i smigac na tanszych(brzydszych) podzespolach?

Jak to sie ma do MOCY DAJE to?Czy poprostu ladnie wyglada z przodu i pod maska ????

Pozdrawiam

loczek
21-11-09, 14:30
ale meksyk..

może napisz które masz d15 ?

Karot
21-11-09, 15:02
D15Z3 i chce turbo dlatego bo kocham ten syyyyk :) czesci mge miec za grosze wiec sie zastanawiam :P

A...nie potrzeba mi mega mocy skoro nie bede tego potrafil wykorzystac tak jak inni:) królowie prostej :D

loczek
21-11-09, 17:37
hm to jest przecież eco vtec
zupełnie bez sensu to turbić
jeśli nie potrzebujesz dużej mocy > bedziesz jeździł na niskim doładowaniu 0,3 - 0,4 bara > nie będzie wtedy ci nic syczało
albo przynajmniej tak syczało żeby było fajnie...

na plus przemawia że masz mpi i kolektor wydechowy nadaje się pod turbo

havok
21-11-09, 18:33
Czas zmienić auto, albo przynajmniej silnik na d16, bo wobec Twoich planów silnik ma dużą szansę klęknąć (z tego co kojarzę, to korby słabe).

Karot
21-11-09, 23:52
hm to jest przecież eco vtec
zupełnie bez sensu to turbić
jeśli nie potrzebujesz dużej mocy > bedziesz jeździł na niskim doładowaniu 0,3 - 0,4 bara > nie będzie wtedy ci nic syczało
albo przynajmniej tak syczało żeby było fajnie...
na plus przemawia że masz mpi i kolektor wydechowy nadaje się pod turbo


no taki mam silnik :( ja kupilem auto okazyjnie za 5tys juz z tym silnikiem a u mnie w okolicy nie ma nikogo kto by sie podjal SWAPA zakladow mechanicznych ponad 10... ( KOTLINA KŁODZKA )
Ale boja sie to zrobic <lol2> wiec nie wiem czym oni tak naprawde sie zajmuja...

Nie chce mocy,mam gpx na lato ;p
Chce tylko tego pssst z zaworka :P


Czas zmienić auto, albo przynajmniej silnik na d16, bo wobec Twoich planów silnik ma dużą szansę klęknąć (z tego co kojarzę, to korby słabe).

Raczej silnik,w budzie koncze wlasnie blacharke w grudniu komora a wnetrze juz jest.Zostal silnik...Zabralem sie do tego troche od Dupy strony no ale coz mlodzienczy zapal :P

Fawor
22-11-09, 00:11
hm to jest przecież eco vtec
zupełnie bez sensu to turbić
no to wytłumacz nam ładnie czym będzie sie różniła reakcja na dodanie turbo w takim d15z3 i np d16z6.

kornel861
22-11-09, 00:20
podepne sie
2.25 czy 2.5 lepiej pod slabe turbo(bez urazy :p)? dedykowany Down pipe konczy sie na 2.5

a tu link jeszce slabsze autko
D14 a jak syczy...Dowiedz sie jaki to BOV :d i masz pssss hehe.Jak dla mnie dobrze jak na to z czego jest zbudowane :p

http://video.google.nl/videoplay?docid=-477077043477794780

Cubus
22-11-09, 11:27
Na allegro są takie urządzenia co się zakłada na wydech i też robi pssst, tańsze a efekt ten samo, może pomyśl nad tym...

loczek
22-11-09, 15:10
no to wytłumacz nam ładnie czym będzie sie różniła reakcja na dodanie turbo w takim d15z3 i np d16z6.


zapomniałem dodać IMO :)

oczywiście instalacja będzie wyglądała identycznie jak w z6 czy zupełnie innym silniku

Fawor
22-11-09, 15:15
no ale dlaczego In Your Opinion gra nie warta świeczki. Nie opłaca sie robić turbo w eco-vtec'u, bo...?

loczek
22-11-09, 15:36
ja wogóle nie wszedł bym w posiadanie takiego auta/silnika

jeśli ma być do jazdy i mało palić to ok > nie zakładamy turbo

ale jeśli ma być turbo w tym silniku to wydajemy minimum 4-5 tyś zł i nasz nieeco vtec pali 10-14 litrów wg mnie bezsens

w sumie d13 też można zaturbić tylko po co

Fawor
22-11-09, 16:18
chyba logicznym jest fakt, ze kolega decydując się na turbo zapomina o spalaniu na poziomie 6l więc przedrostek eco przestaje mieć znaczenie. Turbi się po to, żeby mieć więcej mocy, a takie D15 wytrzyma dokładnie tyle samo co Twoje D16 ma teraz. Uważasz, że Twoja modyfikacja również nie ma sensu?

Karot
22-11-09, 16:47
ja wogóle nie wszedł bym w posiadanie takiego auta/silnika

jeśli ma być do jazdy i mało palić to ok > nie zakładamy turbo

ale jeśli ma być turbo w tym silniku to wydajemy minimum 4-5 tyś zł i nasz nieeco vtec pali 10-14 litrów wg mnie bezsens

w sumie d13 też można zaturbić tylko po co

Loczek ja to auto kupilem za 4k lekko pukniete i w H poobdzieran.Zrobilem blacharke polatalem podloge etc:p i calosc bedzie mnie wynosic 4k.Jak na taki stan to psie plny :D


no a silnik doprowadzilem do porzadku,auto mialo isc na handel no ale cos sie przywiazalem do niego poza tym kolega z miasta tez ma taka sama honde.
Ja nie woze tym dzieci czy tesciowej to jest bardziej zabawka...

a slyszalem ze jak silnik w dobrej kondycji to do 30%wiecej mocy wytrzyma...Mi z tego 150 ps wystarczylo by w zupelnosci :d po H mi swapa robic,dlubac by miec 200+ jak tej mocy nawet nie mam gdzie wykorzystac...

skolopendra
22-11-09, 19:40
200+ jak tej mocy nawet nie mam gdzie wykorzystac...

jak to nie ,a od świateł do świateł? :D

kornel861
22-11-09, 23:16
od swiatel do swiatel :D
oby nie niebieskich :P

turbo to turbo,jak bedzie ci malo to wstawisz sobie mocniejsze D16 i turbo juz bedziesz miec :P na pewno sie nie zmarnuje...

loczek
23-11-09, 21:04
Loczek ja to auto kupilem za 4k lekko pukniete i w H poobdzieran.Zrobilem blacharke polatalem podloge etc:p i calosc bedzie mnie wynosic 4k.Jak na taki stan to psie plny :D


no a silnik doprowadzilem do porzadku,auto mialo isc na handel no ale cos sie przywiazalem do niego poza tym kolega z miasta tez ma taka sama honde.
Ja nie woze tym dzieci czy tesciowej to jest bardziej zabawka...

a slyszalem ze jak silnik w dobrej kondycji to do 30%wiecej mocy wytrzyma...Mi z tego 150 ps wystarczylo by w zupelnosci :d po H mi swapa robic,dlubac by miec 200+ jak tej mocy nawet nie mam gdzie wykorzystac...


turbo to jest taka choroba że zawsze się chce więcej

Fawor
23-11-09, 21:15
No, 'się chce', ale co z tego? To ma być jakiś argument anty turbieniu? Rozsądny strojący ustawi Ci boost cut'a i silnika na własne życzenie nie wysadzisz "bo ciągle chce się więcej".

Karot
24-11-09, 01:05
turbo to jest taka choroba że zawsze się chce więcej

a jak u Ciebie?pamietam jak wystawiales ja na Allegro:rolleyes:

Ja nie jestem pazerny,nie mam tez kompleksów , 2 kg ma kazde :D hehe
a co do spalania? wciagnie 14 L?:eek: teraz mi lapie 5 a 8 jak przeciagne na 1 i 2 :D

dla mnie to turbo to najtansza alternatywa,bo te czesci moge miec naprawde tanio calos mnie wyniesie 2.5K a nie jest to jakis mod z probe czy iveco :D
za 2.5 k to nie wstawie nawet D z 130 km:(...Moj silnik mam w stanie hmmm... BD jak na 150 K,w ksiazce serv mam wpisy itd co i jak bylo wiec wg mnie jest autentyczny.Mysle ze wytrzyma,a nie bede tam bil 0.7 a przez ten rok uzbieram na B18 bo z pupy nie wyskoczy mi 9K:cool:

i ostatnie pyt...

jak ze strojeniem tego?ile PLN ? i cos potrzeba? bo o tym nie pomyslalem :o

Fawor
24-11-09, 01:49
pół baku na strojenie + dojazd do miejsca X + ~800-900zl. Bez porządnego strojenia to D15 nie pociągnie zbyt długo.

Karot
24-11-09, 02:03
pół baku na strojenie + dojazd do miejsca X + ~800-900zl. Bez porządnego strojenia to D15 nie pociągnie zbyt długo.

hmmm:p nie skumalem zabardzo...
jasniej:D na hamowni 20L ? ale ile na 100km wciagnie? wir bedzie w baku :D ?

pozadne strojenie 1K ? ale czy cos potrzeba bo nie wiem jakas Hondata czy cos? nie orientuje sie dlatego korzystam z forum :D

Fawor
24-11-09, 12:44
jasniej na hamowni 20L ?
nie, na strojenie, po ulicy.

ale ile na 100km wciagnie? wir bedzie w baku ?
chodzi Ci o normalną jazdę na codzień? Myślałem, że tą kwestię już zakończyliśmy.. Od 9.

pozadne strojenie 1K ?
strojenie na kompie obd1. Poczytaj sobie forum i po dwóch tygodniach rzetelnego zdobywania informacji zadaj następne pytania.

loczek
24-11-09, 13:37
jak ma być tanio to może zrobić sobie turbo bez boost cut,a

sam robiłeś takie setupy ( podnoszenie ciśnienia paliwa ) i wtedy jest możliwość klęknięcia silnika

Fawor
24-11-09, 14:04
sam robiłeś takie setupy ( podnoszenie ciśnienia paliwa ) i wtedy jest możliwość klęknięcia silnika

ano robiłem, ale człowiek się rozwija i zauważa błędy młodości. Jeśli auto ma jeździć a klient ma małe pojęcie o tym co jest pod maską to brak boost cut'a jest samowolnym strzałem w kolano. Właśnie z idiotycznego podjeżdżania "przecież 0,05 więcej też wytrzyma" biorą się mity o wybuchowości softów. Abstrahując już od tego, że auto wystrojone na kompie jest o wiele bardziej kulturalne w użytkowaniu..