Zobacz pełną wersję : klekotanie silnika
Dzi s jadąc do pracy nagle zaczął klekotać mi silnik. Odgłos jest taki jakby coś sie poluzowało. Odgłoś pochodzi z pod silnika. Jadąc na biegu nie ma tego podgłosu, ale jak już auto stoi na luzie klekot pojawia się za każdym razem. Co to może być? Czy to może miska olejowa się poluzowała czy może poszła któraś z poduszek od silnika? Proszę o pomoc.
ja jak slysze o takim klekocie z silnika to na mysl przychodzi mi panewka....ale miejmy nadzieje ze to napewno nie to bo jak tak to juz kaplica...czeka cie remont ...ale piszesz ze to wyraznie gdzies pod silnikiem to hmmm nie mam pojecie...;)
na luzie jesli wciśniesz sprzęgło klekot ustaje? znajomy miał tak ,łożysko na skrzyni było rozwalone
ja jak slysze o takim klekocie z silnika to na mysl przychodzi mi panewka....ale miejmy nadzieje ze to napewno nie to bo jak tak to juz kaplica...czeka cie remont ...ale piszesz ze to wyraznie gdzies pod silnikiem to hmmm nie mam pojecie...;)
Wrażenie jest takie jakby klekotanie dochodziło pod silnikiem. Na biegu nie kelkocze jak jade. Dopiero kiedy stoje na luzie lub na biegu ale z wcisnietym sprzeglem wtedy slychac klekotanie
na luzie jesli wciśniesz sprzęgło klekot ustaje? znajomy miał tak ,łożysko na skrzyni było rozwalone
kiedy samochód jest na luzie to klekot własnie sie wtedy pojawia. tak samo kiedy wcisne sprzegło klekot sie pojawia, ale kiedy silnik jest na biegu i jade autem klekot ustaje
nie znam się ale obiło mi się o uszy że to mogą być jakieś "nastawniki"...
nie znam się ale obiło mi się o uszy że to mogą być jakieś "nastawniki"...
Jakie nastawniki? gdzie to jest? teraz zapaliłem auto i klekotanie ustało, ale słychać lekkie świszczenie. Wrażenie jest takie jakby lożysko siadało albo gdzies bokiem dostawało sie powietrze.
Lewe powietrze łatwo sprawdzić kupując piankę w sprayu,używają takiej tam gdzie gaz montują.koszt ze 20zł.
a jak łozysko wyje np na alterantorze lub wspomaganiu to powinnien odgłos się wzmagać wraz ze wzrostem obrotów.
ja podsune jeszcze pomysl z wywalonym lozyskiem w klimie, ja tak mialem, wszyscy mechanicy twierdzili ze silnik a to byla klima, halas byl tylko na luzie , podczas jazdy albo na obrotach nie bylo tego, klekot pojawial sie czasami
ja podsune jeszcze pomysl z wywalonym lozyskiem w klimie, ja tak mialem, wszyscy mechanicy twierdzili ze silnik a to byla klima, halas byl tylko na luzie , podczas jazdy albo na obrotach nie bylo tego, klekot pojawial sie czasami
nie mam klimattyzacji a na ta chwile juz wiem co mi tak klekotalo - po prostu pekl tlumik a teraz juz zrobiola sie dziura i samochód slychacv z kilometra. Podejrzewam tez ze to swiszczenie w silniku takze byl;o spowodowane tym rozwalonym tlumikierm
Powiem Ci z doświadczenia: zamiast pisać na forum, jedź do mechanika kumatego w Hondach żeby posłuchał tego. Oszczędzisz sporo czasu, nerwów i może pieniędzy :) Takie rzeczy ciężko po opisie znaleźć.
Jeśłi przy WCIŚNIĘTYM sprzęgle i STOJĄCYM W MIEJSCU samochodzie jest cisza, to na 100% NIE jest wina skrzyni bo skrzynia wtedy nie pracuje.
Jak stoisz na luzie na zapalonym silniku i wciskasz i wyciskasz sprzęgło to odgłos się zmienia? Jeśli tak, to obstawiam łożysko wyciskowe sprzęgła.
Czołem,
Temat odgrzebiję bo też mam problem z tym stukaniem / klekotaniem.
Przeczytałęm kilka innych tematów i mam tylko jedno pytanie :
Czy komuś po regulacji zaworów klekotanie znikło ?
Pozdrawiam
U mnie pomogła regulacja zaworów:D było słychać głośne klekotanie, nie żeby jakieś przeszkadzające ale odczuwalne. Po regulacji ucichło, słychać tylko ciche cykanie klawiatury. Niewielki koszt a poprawa znaczna, polecam:D W parze z regulacją poszła wymiana świec.
Po regulacji ucichło, słychać tylko ciche cykanie klawiatury
Jestem właśnie po regulacji zaworów i właśnie pojawiło sie takie metaliczne cykanie, stukanie etc, wcześniej tego nie było. Silnik chyba delikatnie ciszej pracuje niż przed regulacją, mniej klekocze no ale to cykanie mnie niepokoi;/
TUTAJ (http://w142.wrzuta.pl/film/4f4lSR1CFC5/20100401014)filmik słychać na nim wyraźnie to cykanie szczególnie przy końcu jak wystawiłem tel przez okno.
ps na początku filmiku przejeżdżał traktor wiec sie nie sugerować;p
Jestem właśnie po regulacji zaworów i właśnie pojawiło sie takie metaliczne cykanie, stukanie etc, wcześniej tego nie było. Silnik chyba delikatnie ciszej pracuje niż przed regulacją, mniej klekocze no ale to cykanie mnie niepokoi;/
TUTAJ (http://w142.wrzuta.pl/film/4f4lSR1CFC5/20100401014)filmik słychać na nim wyraźnie to cykanie szczególnie przy końcu jak wystawiłem tel przez okno.
ps na początku filmiku przejeżdżał traktor wiec sie nie sugerować;p
Nie wiem kto i jak Ci to regulował ale to nie jest cykanie tylko napierd...zielanie zdrowo klawiatury:D Ja tak miałem przed regulacją, po słychać tylko cyk cyk cyk cyk cyk, a nie trtrtrtrttrtrttrtrttrtrttrtrttr
Wiesz co, poszedłem teraz na parking i nagrałem u mnie filmik, chciałem się pochwalić kulturą pracy silnika. Ale odsłuch na filmiku, a w realu jest zupełnie inny, tzn. mikrofon jakoś tak dziwnie zbiera, że słychać tak samo jak u ciebie więc bym się nie przejmował:D Poza tym u mnie tłumik prawie wszystko zagłuszył:)
ku..wa z tymi mechanikami zaj..anymi:mad:. Specjalnie zawiozłem auto do tarnowa bo chciałem zeby jakaś bardziej zana firma sie tym zajęła a nie jakiś "pan kazio z warsztatu za rogiem" i ku..wa nawet zostawiłem kartke na siedzeniu jakie powinny być luzy zaworów zeby dobrze ustawili!!:mad: 35 km w jedna strone i musiałem wracac autobusem i na następny dzień po odbiór auta znowu autobusem, szlak mnie trafia jak pomyśle ze są źle wyregulowane;/;/
Krzysiek zastanwiam sie czy nie podjechać do Ciebie do lublina zebyś posłuchał czy faktycznie jest źle. Ale puki co to jak byś mógł to wrzuć ten filmik ;)
Krzysiek zastanwiam sie czy nie podjechać do Ciebie do lublina zebyś posłuchał czy faktycznie jest źle. Ale puki co to jak byś mógł to wrzuć ten filmik ;)
Słuchaj ja nie uważam się za jakiegoś eksperta;) jestem tylko miłośnikiem marki:D Obczaj sobie mój filmik, zobaczysz, że na nim też zawory są głośne. Na żywca naprawde inaczej brzmią, raczej się nie przejmuj, ale porównaj sobie ze mną TUTAJ (http://www.youtube.com/watch?v=fuKmdLQj3xI) i sam oceń. Nagrałem w środku i pod maską.
PS. Nie bierz pod uwagę pompy wodnej, wiem, że hałasuje bo nie wymieniałem jej przy ostatnim rozrządzie:p
fakt, na filmiku źle słychać no i u mnie tez troche mikrofon zniekształca i wyolbrzymia ten dźwięk, no ale przydało by sie zeby ktoś z pojeciem posłuchał tego na żywo:) no nic puki co trza z tym jeździć może nic sie nie wysypie, a przy najbliższej okazji moze porównam sobie na żywo z inną hondą :) dzięki Krzysiek :)
fakt, na filmiku źle słychać no i u mnie tez troche mikrofon zniekształca i wyolbrzymia ten dźwięk, no ale przydało by sie zeby ktoś z pojeciem posłuchał tego na żywo:) no nic puki co trza z tym jeździć może nic sie nie wysypie, a przy najbliższej okazji moze porównam sobie na żywo z inną hondą :) dzięki Krzysiek :)
Ja się nie przejmuje niczym, leję i jeżdzę nic się nie dzieje. Mam porównanie z mazdą 323F w której naprawdę zawory są głośne, w porównaniu z nią moja H to rolls royce:D
Teraz ja trochę odkopię temat. Też mam problem z klekotaniem. Pojeździłem trochę w terenie i coś zaczęło mi głośniej pracować przy dodawaniu gazu. Myślałem, że zahaczyłem przednim tłumikiem. Teraz podniosłem maskę i przy dodawaniu gazu słychać stuki i klekot z okolic obudowy rozrządu:(. Podczas jazdy w kabinie słychać głośne cykanie i trochę te stuki. Mocy raczej nie traci, na obroty też się wkręca. Z racji długiego weekendu nie mam możliwości zapytania żadnego mechanika. Jutro szykuje mi się trasa i nie wiem co robić:(. Ktoś może poradzi co to może być i czy jazda będzie rozsąnym wyjściem czy lepiej zostawić Ją do wtorku w spokoju.
CHOLERA Z TEGO WSZYSTKIEGO PODŁĄCZYŁEM SIĘ DO NIE TEGO TEMATU CO TRZEBA :mad: pROSZĘ MODÓW O WYKASOWANIE POSTU - NAPISZĘ W ODPOWIEDNIM TEMACIE
Zrób test: rozpędzaj się do 40km/h na drugim biegu i zacznij utrzymywać tą prędkość przez jakiś czas a potem hamować silnikiem. Jeśli przy rozpędzaniu będzie ciszej niż przy utrzymywaniu albo hamowaniu silnikiem, myślę, że można podejrzewać panewki... Musisz nasłuchiwać takiego szybkiego cykania.
To tylko to co wiem od pewnego niezłego mechanika, taka niekoniecznie jednoznaczna metoda, ale przez Internet trudno coś innego poradzić. Chciałbym, żeby ktoś kto ma tu doświadczenie się wypowiedział.
Jakikolwiek mechanik nie specjalizujący się w Hondach powie Ci coś w stylu: "jakbyś miał Opla/Skodę/VW blebleble, to by Ci dopiero stukało, jeździć nie przejmować się" itp.
Może po prostu zawory Ci stukają? Może wyregulujesz przed wyjazdem?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.