Zobacz pełną wersję : d15z1 problem z wkrecaniem sie
Witam. Kumplowi padl silnik (d15b2) ,a ze mialem stary swoj silnik (slupek)d15z1 wiec wlozylismy do niego.I teraz pojawil sie dziwny problem. Wszystko zostalo od d15b2 i nie chce sie wkrecac na obroty. Co moze byc przyczyna??? Kolektor ssacy,aparat, instalacja el, komp D15B2. Przed tym pseudo swap-em smigal OK Pozdrawiam
Arturvf500
19-11-09, 08:26
Witam. Kumplowi padl silnik (d15b2) ,a ze mialem stary swoj silnik (slupek)d15z1 wiec wlozylismy do niego.I teraz pojawil sie dziwny problem. Wszystko zostalo od d15b2 i nie chce sie wkrecac na obroty. Co moze byc przyczyna??? Kolektor ssacy,aparat, instalacja el, komp D15B2. Przed tym pseudo swap-em smigal OK Pozdrawiam
z glowica Z1? to chyba nic dziwnego przy braku vteca w tym silniku;)
akurat z tego co pamietam to ani B2 ani Z1 nie ma vteca, vtec-e to nie taki kompletny vtec ;)
w jakims zakresie obrotow ma mula, czy wogole nie chce sie wkrecac?
z glowica Z1? to chyba nic dziwnego przy braku vteca w tym silniku;)
tzn ze co? silniki bez witka nie chca sie krecic??
Arturvf500
19-11-09, 12:03
tzn ze co? silniki bez witka nie chca sie krecic??
doczytaj jak działa d15Z1;)
akurat z tego co pamietam to ani B2 ani Z1 nie ma vteca, vtec-e to nie taki kompletny vtec ;)
VTEC to VTEC i nie ma czegoś takiego jak kompletny albo niekompletny; i pamięć uzupełnij;)
pozdrawiam
Artur
ZAKIT masz w sumie prawie racje. Vtec tam jest ale troche o innym zastosowaniu.Z1 ma pseudo vteca Znaczy sie ze do 3200obr/m chodzi na 8 zaworach pozniej dolacza kolejne 8. Ale to nie ma wpywu kompletnie na nic.Wczesniej u mnie nawet po odlaczeniu zaworu vtec (wtedy chodzil na 8 zaw) plynnie wkrecal sie przez pelen zakres obrotow. Zas teraz od 1,5k do 3,5k strzela prycha ciezko go wkrecic, przy ok 4k juz sie dokreca dobrze. Czarna magia :)
Arturvf500
19-11-09, 15:50
Zas teraz od 1,5k do 3,5k strzela prycha ciezko go wkrecic, przy ok 4k juz sie dokreca dobrze. Czarna magia :)
a to weź no może dokładnie opisz co mu;)
Objaw jest taki. Zapala z dotyku, obroty jalowe rowne bez falowania 900obr/min. Ale jak juz chce sie dodac gazu to od 1,5k zaczyna strzelac w kolektor albo wogole jak by wylaczyl zaplon glowne dwa objawy. Lecz pompujac gazem da rade przejsc przez ten zakres i od 4k dokreca sie do rev juz gladko. Oba wtryski odlaczalem i sa sprawne bo chodzi na poszczegolnych. Moze jakies podcisnienie ,TPS, krokowka, sam nie wiem. Nawet juz przestawialem rozrzad o 1 zab na plus i na minus zeby wykluczyc pomylke. CR Maja podobne. z1 9,3 b2 9,2 / z1 94km b2 90km Z tym ze z1 ma moment porownywalnu z Z6 ale to juz chyba inna bajka. Wiec wtryski powinny dac rade te z dpi chociaz sa tylko 2szt a nie jak w z1 4szt.
masz ecu i osprzet z b2 i slupek z z1 wiec ma prawo nei dzialac. Z1 jest na tyle rozne od b2 ze mapa tego nie ogarnia jak trzeba.
Zgadza sie rem36, paliwo tylko do odpalenia :). Jednak inne tloki (specyficzne zawirowanie mieszanki) inne dawki paliwa(2 mapy) i tak samo inna dawka powietrza. Przetestowane juz i rozkminione(wjechal gaz i daje sobie rade) Oczywiscie druga krzywka odlaczona ;) 8 zaworow i chodzi lepiej niz seryjne d15b2 w serii na 16v. Oczywiscie na gazie tez. Dzieki za zainteresowanie i podpowiedzi. Pozdrawiam
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.