Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Położony na amortozatorach



jajacek
15-06-06, 11:53
Panowie- mam temat:
Jezdziłem na seryjnych amortyzatorach i coiloversach Megan'a. Wyglądało to mniej więcej tak:
http://img20.imageshack.us/img20/1971/pl041sl.jpg

Auto przez pierwsze kilka dni prowadziło się ładnie, później zaczęło skakać po drodze, każdą dziurę dobijało tak mocno, że mi radio z kieszenią się przesuwało.

Efekt? Decyzja zakupu Bilstein B8.
Wymieniłem amortyzatory, założyłem sprężyny na tym samym(najniższym) ustawieniu. Auto stało pochylone- przód wyżej niż to co miałem na serii, ale tył to poszedł w górę o dobre 5cm. :roll: Prowadziło się dobrze- nowe amortyzatory, całkiem dobre, ale konsternacja- jak go obniżyć?

Dwie godziny zabawy, z narzędziami i auto padło na równą glebę z przodu i z tyłu. Niestety zrobiłem zdjęcia tylko telefonem(niektórzy uczestnicy sławetnej imprezy w Sulejówku mieli okazję zobaczyć auto na glebie):
http://img455.imageshack.us/img455/695/ccccc3fg.jpg
http://img419.imageshack.us/img419/3097/eeeeee2st.jpg
Po obniżeniu, okazało się, że auto tak samo się prowadzi jak na serii- tłucze i dobija, tylko mniej się odbija.

Co się okazało :?:

Wjazd na kanał mnie załamał- CRX dosłownie leżał na amortyzatorach?! Leżał do tego stopnia, że po dwóch dniach jazdy, jeden odbój pękł od obciążenia :neutral:

Niestety, ponieważ robię dziennie około 50km po stolicy, musiałem podnieść auto i dać mu ok 6mm pracy amortyzatora. Prowadzi się pięknie, amortyzatory pracują jak powinny, nie dobija, nie tłucze, ale ...
wygląda to mniej więcej tak (w tle):
http://img154.imageshack.us/my.php?image=ckpl108et.jpg

WTF?!
Jak zglebić CRXa, żeby nie leżał na amortyzatorach :|

ppm702
15-06-06, 22:55
podjechać do Zerkopolu, żeby skrócili amor. Jedyne, co mi przychodzi do głowy

jajacek
15-06-06, 22:57
Robi się coś takiego jak skracanie amortyzatora?
Nie wpłynie to negatywnie na wydajność i jakość?

ppm702
15-06-06, 23:10
nie wpłynie ponieważ skrócą (nie pamiętam fachowej nazwy, ale chyba) tłoczysko, tak aby zachować prawidłowy zakres pracy samego tłoka w amorku

Wombat
16-06-06, 00:53
seryjne B8 są projektowane do obniżenia o 35mm. Zreszta tak jest z wiekszością sportowych amorków. Jak chcesz niżej to albo customy albo amorki dedykowane do gwintu.

jajacek
16-06-06, 00:54
Mówiąc customy masz na myśli skrócone B8?

Wombat
16-06-06, 00:59
jakąkolwiek rzeźbe na amorkach. W tym skrócone/utwardzone B8 lub B6

Adam R.
16-06-06, 14:44
nie baw sie w polsrodki, kup TEIN`a :wink:

elmer
16-06-06, 14:57
Bilstein B8 do budy ED jest przewidziany do seryjnej wysokości zawieszenia - trzeba go skrócić do jakiegokolwiek obniżenia.

jajacek
16-06-06, 15:59
wiecie może jaki jest przybliżony koszt operacji skrócenia B8?

Edit.
W Zerkopolu 150pln brutto sztuka.

rem36
16-06-06, 16:18
a coto znaczy lezal na amortyzatorach bo ja nie bardzo rozumiem?

jajacek
16-06-06, 16:20
tzn, że krótkie sprężyny + amortyzator B8 = amortyzator nie pracuje.

auto oparło się na odbojach i leżało...

rem36
16-06-06, 16:23
to w takim razie skracanie tloczyska jest bez sensu.... tloczysko to jest ta ładna blyszczaca sie rurka na ktorej siedzi odboj, zeby to dzialalo to bys musial je wydluzyc a wtedy samochod i tak pojdzie do gory. Jedyne sensowne wyjscie to jazda na seryjnych sprongach plus b8, tak przynajmniej mie sie wydaje...

jajacek
16-06-06, 16:26
i tu masz rację, jeśli skrócenie amora to skrócenie tego srebrnego pałąka.

jeśli tak jest to moja Ceerka zostanie ta takim setupie na jakim jest, przynajmniej zawieszenie pracuje.

LIO
16-06-06, 16:51
skrócenie trzpienia powoduje, ze sila rozpierajaca tez jest wieksza i nie latwo tak autu osiasc na amortyzatorach. Za dlugi trzpien powoduje ze sprezyna "lezy" na amortyzatorze i wiekszosc pracy wykonuje amortyzator (dlatego tak latwo leca seryjne przy nizszych sprezynach).



Bilstein B8 do budy ED jest przewidziany do seryjnej wysokości zawieszenia - trzeba go skrócić do jakiegokolwiek obniżenia

to dla tego modelu B8 staje sie ewenementem ?
dla wszystkich aut B6 ma seryjna dlugosc, a B8 jest juz krótszym amortyzatorem

http://www.bilstein.pl/strona/amortyzatory/a004.jpg

Jednorurowy gazowy wysokociśnieniowy amortyzator sportowy do obniżonego zawieszenia wymagający użycia kompletu skróconych sprężyn,
Dopuszczalne standardowo obniżenie zawieszenia o 25 - 35 mm,
Poprzez obniżenie środka ciężkości samochodu poprawione są właściwości jezdne oraz wygląd zewnętrzny pojazdu

Adam R.
16-06-06, 16:53
Bilstein B8 do budy ED jest przewidziany do seryjnej wysokości zawieszenia - trzeba go skrócić do jakiegokolwiek obniżenia.a nie wiesz jak jest z koni sportami w ED9 :?:

elmer
17-06-06, 10:17
to dla tego modelu B8 staje sie ewenementem ?
dla wszystkich aut B6 ma seryjna dlugosc, a B8 jest juz krótszym amortyzatorem

Tak, dlatego, że nie ma B6 do ED.


a nie wiesz jak jest z koni sportami w ED9 :?:

No idea :sad:

woytaz
17-06-06, 11:21
nie wiem czy dobrze mysle, ale mozna by dobrac jakis amor od innego auta, tak zeby wysokosc byla odpowiednia, no i w razie czego przerobic mocowanie...:/
poprzegladac katalogi itp itd

!markos
17-06-06, 21:06
dla wszystkich aut B6 ma seryjna dlugosc, a B8 jest juz krótszym amortyzatoremniestety nie jest to zasada.. do corsy w katalogu jest jedna pozycja b6/b8 i jest to ten sam amortyzator, ktory tez trzeba skracac. i nie jest to jak widc wyjatek :wink:

merfi
03-07-06, 23:26
rada jest - odboje ktore maja 4 cm zastepujesz odbojami ktore maja 1 cm zyskujesz 3 cm skoku amora. druga kwestia *******ziel coiloversy w ****u i zaloz springi np h&r -35

swoja droga powinienes kupic amory z regulacja tlumienia np kyb agx i wtedy problem milabys z glowy miekkiego amora.

Adam R.
04-07-06, 13:20
a kyb agx sa krotsze wzgledem serii :?:

ppm702
04-07-06, 13:25
kyb agx
to zamiennik serii. Nie zalecane przy obniżeniu ponizej -30mm

LIO
04-07-06, 15:20
:roll: nie wydaje mnie sie