PDA

Zobacz pełną wersję : Błąd układu SRS - Może ktoś miał?



Dudek80
17-11-09, 20:19
Witam,

Trochę czytałem na forum o poduszkach ale o takim błędzie niestety nic nie znalazłem....

Świeci mi kontrolka SRS. Skasowanie błędów nic nie dało.
Mam wersję USA z dwoma poduszkami.

Samodiagnostyka pokazuje błąd DTC 1-2 "Zwiększony opór w napełniaczu poduszki kierowcy"

Innych błędów nie ma.

Za wszelkie sugestie gdzie szukać przyczyny z góry dzięki !!!

EDIT:
Trochę poszperałem i znalazłem że do zdiagnozowania dokładnego miejsca usterki potrzebuję:
1. Zwora serwisowa SCS (wydaje mi się że można zastąpić zwykłym przewodem ale niech ktoś potwierdzi plis)
Na pewno można bo przecież przy pomocy tego robi się samodiagnostykę, którą zresztą sam wcześniej robiłem przy pomocy spinacza ;)

2. Złącze serwisowe SRS (2 Ohm) - wie ktoś jak to jest zbudowane, da się to zmontować samemu?
Wygląda jakby była to wtyczka (zworka) z opornikiem 2 Ohm. Podłącza się to zamiast poduszki lub w innych miejscach instalacji SRS
w celu zdiagnozowania miejsca usterki. Z tego co mi się wydaję to ma on symulować obecność sprawnej poduszki.

Jeśli ktoś coś wie to proszę o pomoc.

Pozdrawiam
Bartek


Witam,

...........
Pozdrawiam
Bartek

Jestem już coraz bliżej zmajstrowania takiego złącza serwisowego :), Nie wiem tylko czy opornik to może być zwykły taki do wlutowania czy ma być jakiś o określonej mocy?
Może ktoś robił u siebie "symulację" poduszki za pomocą opornika i wie jaki to może być ?

Pozdrawiam
Bartek

Dudek80
19-11-09, 21:17
Udało się :)

Jakby ktoś kiedyś potrzebował złącza diagnostycznego SRS 2 Ohm to można go zrobić tak:

Bierzemy 2 końcówki najlepiej jedno żyłowe z komputera, takie podpinane do pinów na płycie głównej.
Ja miałem akurat tylko dwu żyłowe, też da się je zmieścić w kostkach instalacji.

Łączymy obie końcówki opornikiem około 2 Ohm'owym, ja miałem 1,6 Ohm wg miernika.

Łączenie wsadziłem do termokurczliwki żeby mi się na lutowaniu nie rozleciało.

Uzbrojeni w takie narzędzie możemy przystąpić do szukania odcinka instalacji w którym jest problem.

U mnie wadliwa okazała się zwijka pod kierownicą.

Całą diagnostykę przeprowadziłem wg instrukcji serwisowej - super opisane.

A tak wygląda moje złącze diagnostyczne :)

http://img689.imageshack.us/img689/8629/img4144.th.jpg (http://img689.imageshack.us/i/img4144.jpg/)

Pozdrawiam
Bartek

Skoti
20-11-09, 20:51
pomysłowe