PDA

Zobacz pełną wersję : Spadek Mocy !!! POMOCY !!!



8siem3
17-11-09, 20:48
Witam po raz drugi mam problem z Mocą w mojej [H] B16a2 a problem wygląda tak:


Gdy kupiłem [H] gdy pojechałem na hamownie wypluło mi 108 KM :( okazało się że zawór Vtec się zebździł,
Gdy po zmianie zaworu Vtec'a wypluło mi 150KM juz myślałem że powoli zbliżam się do serii - było wsio fajnie itp.
Teraz gdy wymieniłem sprzęgło[ Exedy Stage 1],Lekkie koło zamachowe [Fidanza], wsadziłem parówę i zakończyłem ją Stożkiem [ Fujita ],wymieniłem kasowniki Vtec'a - wreście dziś pojechałem na hamownie a tam .... :confused: 118KM - nie rozumiem nic :( Nie ma żadnych błędów,Vtec załącza się normalnie przy ok. 5500 RPM i odcina dopiero przy 8300 RPM - Ręce opadają - Pomóżcie :( Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł dajcie znać !

Dziękuję z Góry za Pomoc

P.S - [H] trochę się za często grzeje :( i kapie olej chyba z pod uszczelki miski.

Skoti
17-11-09, 21:22
grzeje ? sprawdz czy nie masz wycieków z układu chłodzącego. jeśli przxegrzałeś auto mogła poleciecv uszczelka pod głowicą a wtedy cześć kompresji może uciekać i stąd ten spadek mocy.

8siem3
17-11-09, 21:40
Wycieków nie ma sprawdzałem wszystkie przewody inie ma żadnych plam,jedyne plamy jakie są pod autem to olej.A Hanie przegrzałem raz gdy zwalił się czujnik i wywaliło mi płyn,Czyli w takim razie uszczelka pod głowa do wymiany tak?A jeżeli to nie to to gdzie dalej szukać?

gruszkin
17-11-09, 22:09
fajną masz furkę szkoda że są te problemy z mocą. Nie wiem co to jest NMR ale najlepiej weź ją do jakiegoś mechanika który posiada manometr do pomiaru kompresji i niech Ci zmierzą.

A najlepiej by było gdybyś pokazał wykresik, to by znacznie ułatwiło sprawę.

nawiasem mówiąc, kolega miał pęknięty żeliwny kolektor wydechowy i zabrało mu to wtedy jakieś kilkanaście koni. Dlatego ważne jest żebyś pokazał wykres, bo wtedy na przykład dopiero po spojrzeniu weń , widać było że coś musi być nietak ze szczelnością układu.

8siem3
17-11-09, 22:31
Oto wykres : a "NMR" to MRĄGOWO

http://img690.imageshack.us/img690/4772/ham1.th.jpg (http://img690.imageshack.us/i/ham1.jpg/)
http://img691.imageshack.us/img691/7099/ham2.th.jpg (http://img691.imageshack.us/i/ham2.jpg/)

Nemereth
17-11-09, 23:32
Sprawdz kompresje na tłokach :) sprawdz też zawartość gazów w chlodnicy. To typowe objawy dla uszczelki głowicy zresztą wszyscy to mówią =P

8siem3
18-11-09, 11:48
Spoko już zamówiłem Uszczelkę OEM, w następnym tygodniu zmiana i Planowanie Głowy, co radzicie jeszcze zrobić przy tej operacji ?

gruszkin
18-11-09, 12:43
walnięta uszczelkę poza spadkiem mocy charakteryzuje tez kilka innych objawów, myslę że nie określając ich mogłeś wydać pieniązki nie słusznie.jak wpiszesz w szukajke zapytanie"uszczelka pod głowicą" to wyskoczy za pewne miliard tematów.

ale skoro już zdejmujesz głowe to mozesz na przykład spolerowac kanały dolot wylot albo wymienic uszczelniacze zaworowe jesli pali oliwe...

8siem3
19-11-09, 12:00
Czyli jednym słowem zrobić remoncik silnika :) Miałem to robić w styczniu ale chyba będzie trzeba to zrobić wcześniej :(

Arturvf500
19-11-09, 13:08
Czyli jednym słowem zrobić remoncik silnika :) Miałem to robić w styczniu ale chyba będzie trzeba to zrobić wcześniej :(

lepiej zacznij od sprawdzenia wydechu i kata bo tak patrząc na wykres to dziura tam za mała;)

gruszkin
19-11-09, 13:29
no to fakt, to jak juz bedziesz robic remont glowicy to sugeruję zmienic tez panewki i pierscienie. zeby juz bylo z glowy. ale oczywiscie niech robi ktos ogarnięty ten remont, bo w przypadku b serii często bez szlifu się nie obejdzie,takze dobrze byłoby pomierzyc tez tłoki i tuleje

8siem3
19-11-09, 14:59
Dziś sprawdziłem kompresję na cylindrach i tak po kolei:

1 - 14,5
2 - 15,5
3 - 15,9
4 - 14,2


Czyli już sam nie wiem - co mam robić :confused:

Na pewno tak:

Uszczelka pod głową
Uszczelka miski
Uszczelka pokrywy zaworów
Uszczelniacze zaworowe
Oczyszczenie zaworów
Polerka gniazd zaworowych

... i co jeszcze ?

kenny
19-11-09, 16:23
Coś mi nie pasuje bo kompresja wygląda ok. Nie masz przypadkiem przestawionego rozrządu?

Skoti
19-11-09, 17:21
zacznij od sprawdzenia rozrządu i zapłonu

gruszkin
19-11-09, 22:52
zapłon by chyba zrobił spustoszenie gdyby był tak opóźniony lub przyspieszony że aż tyle kucy mniej. i auto nie chodzilo by zbytnio. ale rozrząd to chyba dobry trop, bo kompresja na luzaku. także wygląda na to, ze kompletuj sobie spokojnie częsci na kompletny remoncik a póki co ten rozrząd sprawdź.:).

wymieniałeś go?

ivan667
20-11-09, 00:49
z tego co pamietam z waszego nmr forum to na wydechu poprzednim z 1.5 miales okolo 150KM potem zwalił się zawor vteca(bylo okolo 100KM), zmieniłeś go, wsadziłeś przelotowy uklad wydechowy i dalej bylo ze 150KM. w miedzyczasie doinwestowales maszyne zamachem, sprzeglo, kasowniki itd. moze cos zle zamontowales przy tych operacjach bo sam to przeciez robiles. 30 KM spadku nie bierze sie tak z dnia na dzien, a przeciez jeszcze dokladasz $$ caly czas.
wydaje mi sie ze zrobiles gdzies blad w sztuce
pozdro

8siem3
20-11-09, 02:41
Ok w takim razie zacznę od rozrządu - Ale i tak już zamówiłem części do remonciku [ mini ] na pewno przyda się a nic nie zgorszy.Dam znać jak dojdę do tego :] dzięki panowie.

8siem3
22-11-09, 00:00
ZROBIONE :D Honda ożyła :D :D:cool:

kenny
22-11-09, 00:55
pochwal się co było

8siem3
22-11-09, 11:47
Było - Rozrząd [ Ząbek ] - Niby mało ale różnica jest Straszna :) Czyli remoncik silnika na razie przeniesiemy na Styczeń :D A teraz będę zbierał wszystkie graty - Dzięki panowie za pomoc :) PiZ