Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zrób to sam - spis treści w FAQ



genior
24-05-09, 00:48
Dzisiaj zakładałem uniwersalny siłownik z allegro 16 zeta z przesyłką :)
i przy okazji popełniłem manuala, może się przyda komuś kto by chciał zrobić sam a nie wie jak się za to zabrać
opis jest do hatchback'a 5D - przednie drzwi pasażera

Na początek siłownik-slave czyli wykonawczy-2przewody
(ten do drzwi kierowcy-master czyli sterujący ma 4 przewody):
http://imageshack.us/a/img821/6918/uniwersalnysilownik.jpg

1. ściągamy to coś;) - kilka zatrzasków
BTW u mnie dobrze się spisywał nożyk owinięty taśmą malarską żeby nie porysować plastików
http://img43.imageshack.us/img43/6326/60121662.jpg

2. ściągamy plastik-osłonę lusterka (jeden zatrzask i 2 haczyki) oraz kolejny już duży plastik - trochę więcej zatrzasków - sugeruję zacząć ściąganie od strony pokazanej na zdjęciu, od drugiej szczerze NIE POLECAM! :D
http://img23.imageshack.us/img23/9720/37555674.jpg

3. odkręcamy wszystkie widoczne śruby (7 lub 8szt)
http://img40.imageshack.us/img40/2166/75834164.jpg

4. odpinamy kostkę i ściągamy sterownik szyby - chyba na dwóch haczykach
http://img38.imageshack.us/img38/6421/33170628.jpg

5. podważamy od góry zaślepkę za klamką i odkręcamy dwie śrubki, następnie odpinamy drut od klamki, pamiętajcie też o tej śrubie zaznaczonej na czerwono żeby potem nie rzucać mięsem! :D
http://img43.imageshack.us/img43/1120/69001757.jpg

teraz już można ściągać największą część - cały bok - zatrzaski u dołu i po bokach, a później lekko do góry, odklejamy folię i montujemy siłownik :)
u mnie po wszystkim wyglądało to tak: (myślę że to najlepsze miejsce do zamocowania w tych drzwiach)
http://img38.imageshack.us/img38/1015/71375457.jpg

wszystkie elementy do montażu miałem w zestawie z siłownikiem, wyprofilowałem odpowiednio drut i połączyłem go ze starym:
http://img30.imageshack.us/img30/8353/58771994.jpg

kostkę do podłączenia siłownika wypinamy ze starego, wkładamy rękę za blachę i szukamy DOLNEJ! kostki w którą się trzeba wpiąć, dla pewności kolory przewodów do niej dochodzące to żółty i żółto-czarny, to białe między siłownikiem i blachą to moja inwencja w kwestii wygłuszenia - nie lubię jak mi coś stuka :)
http://img40.imageshack.us/img40/585/50837323.jpg

oczywiście bez przeszkód się nie obeszło i musiałem stuningować ten nie wiadomo komu potrzebny:Dstyropian bo siłownik ciut wystawał :) chociaż nie przymierzałem bo może by wlazł na chama :)
http://img132.imageshack.us/img132/8684/90052475.jpg

składamy w odwrotnej kolejności, a ja mogę jeszcze tylko dodać że siłownik jest na oko dużo mocniejszy niż fabryczne i bardzo małym kosztem można sobie zreperować samemu

Pozdrawiam

UPDATE !! 2012r

Padł kolejny siłownik i tym razem się zawziąłem i postanowiłem dojść do sedna sprawy.
Okazuje się że przyczyną awarii siłownika jest silniczek, a konkretnie jeden z jego elementów; termistor.
Jest to taki bezpiecznik termiczny, który z czasem traci swoje właściwości i osłabia działanie silniczka.
Poniżej opiszę, jak się zabrać do naprawy tego ustrojstwa

Po rozebraniu tapicerki drzwi, ściągamy plastik trzymający cięgna

http://img851.imageshack.us/img851/7467/dscn7927k.jpg

Następnie odkręcamy śrubę mocującą szynę szyby i odsuwamy szynę, na tyle żeby mieć lepszy dostęp

http://img38.imageshack.us/img38/3003/dscn7924t.jpg
http://img849.imageshack.us/img849/9326/dscn7925s.jpg

zdjęcia akurat pokazują drzwi tylne ale w przednich jest bardzo podobnie, tyle że w innym miejscu są te śruby (znajdziecie bez problemu)
Mamy już dostęp do siłownika - odkręcamy śrubkę nr 1 i sciągamy kolejny plastik, a następnie śrube 2 i 3 i wyciągamy siłownik

http://img20.imageshack.us/img20/4388/dscn7931.jpg

Cały mechanizm jest klejony, ale da się go rozebrać; wciskamy cienki płaski śrubokręt w miejsce spojenia i delikatnie uderzamy młotkiem, do momentu rozklejenia mechanizmu

http://img694.imageshack.us/img694/9021/dscn7922f.jpg

Wyciągamy sam silniczek! nie polecam wyciągać ślimaka bo ciężko go później założyć :)

http://img850.imageshack.us/img850/9572/dscn7921x.jpg

Wyciągamy złącza

http://img822.imageshack.us/img822/3585/dscn7918.jpg

Rozchylamy jakimś szpikulcem dwie blaszki z boku silniczka i ściągamy plastikową pokrywę

http://img707.imageshack.us/img707/2853/dscn7917e.jpg

Komutator i pokrywa będą mocno zabrudzone, przemywamy benzyną lub spirytusem i suszymy, tu już wyczyszczone

http://img855.imageshack.us/img855/3536/dscn7919a.jpg

To jest termistor, który wysiadł, a poniżej jego zastępstwo w postaci złożonej folii aluminiowej. Można go też zastąpić blaszką o takiej samej grubości (sprawdzone w drugim siłowniku i też działa)

http://img51.imageshack.us/img51/1435/dscn7923l.jpg
http://img545.imageshack.us/img545/8159/dscn7920n.jpg

Składamy całość, ja po złożeniu uszczelniłem bardzo cieniutką warstwą silikonu do uszczelek silnika i dodatkowo skręciłem małymi śrubkami (rozmiar 2,5-3). Miejsce przewiercenia celowo zaznaczyłem bo nie ma zbyt wielu opcji do założenia dodatkowej śrubki i jeśli chce ktoś to skręcać to TYLKO I WYŁĄCZNIE w tych pokazanych miejscach, bo gdzie indziej można uszkodzić albo zablokować mechanizm..

http://imageshack.us/a/img856/2406/170820120422.jpg

Składamy wszystko i cieszymy się działąjącym siłownikiem. Teoretycznie zamiast tego termistora powinno się dać jakiś inny bezpiecznik, ale z moich źródeł wynika że cały sprzęt ma się świetnie bez tego :)

Bartosz1987
15-11-09, 15:39
Z jacji tego, że mój kokpit nie był w najlepszym stanie jak kupiłem Hankę od jakiegoś czasu myślałem o zmianie panelu górnego jak i dolnego bo troszkę szpecił mi wnętrze auta, dziury po wkrętach rysy etc. Dobrym wyjściem było tutaj obklejenie kokpitu folią termokurczliwą. Poszukałem, znalazłem no i zrobiłem ;)

Potrzebujemy:
- folie ja na serwisie internetowym kupiłem arkusz 50cm x 60 cm, powinien też starczyć troszkę mniejszy ale zawsze lepiej mieć troszkę za dużo niż potem mieć przecięcie foli na środku panelu ^_^
- skalpelki, na tym lepiej tez nie oszczędzać nożyki do tapet się chowają, potrzebujemy naprawdę ostrych nożyków, żeby wszystko ładnie i równo wyciąć ( ja swoje kupiłem w przecenie w hipermarkecie za 6 zł )
- trochę wolnego czasu, mi wszystko zajęło na spokojnie około 4 - 5 h

Zaczynamy od rozebrania całej deski na części pierwsze.

http://images43.fotosik.pl/227/030be3b5dd780446m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/030be3b5dd780446.html)

Kokpit myjemy, osuszamy ja dodatkowo z racji tego, że i tak miałem zniszczony i wiedziałem ,że ta folia zostanie na zawsze przejechałem całość papierem ściernym i dziurki pozatykałem ;)

http://images45.fotosik.pl/228/a16a7912f63c4677m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a16a7912f63c4677.html)

Przykładamy całość do folii i odcinamy kawałki potrzebnej wielkości.

http://images47.fotosik.pl/227/91ab802f0357e04em.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/91ab802f0357e04e.html)

Zrywamy papier ochronny sprawdzamy czy powierzchnia panelu jest czysta i naklejamy, warto zwrócić też uwagę w przypadku carbonu, żeby paski układały się pod tym samym kątem w górnym i dolnym panelu moim zdaniem tak wygląda lepiej. Po naklejeniu foli dla zwiększenia plastyczności folii traktujemy ją ciepłym powietrzem z suszarki wtedy bez problemu powinniśmy wszędzie ją dopasować. Warto też zainwestować w rękawiczki z materiału ja ich nie miałem i trochę łapy poparzyłem ;)

http://images39.fotosik.pl/223/67e335ad4dd7f467m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/67e335ad4dd7f467.html)

Wycinając otwory najpierw robimy krzyżyk, ładnie podklejamy boki a następnie przycinamy folie tak żeby po zagięciu nie wystawała za bardzo do wnętrza im mniej tym lepiej nam to złapie. Ja miałem problemy jak zostawiałem większy skrawek bo co chwile się odklejał bo klej nie chciał go złapać.

http://images46.fotosik.pl/226/2ca7df98b3421ec4m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2ca7df98b3421ec4.html)

http://images41.fotosik.pl/223/dfdfc60d5d227959m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dfdfc60d5d227959.html)

Mniej więcej powinno wyjść tak.

http://images46.fotosik.pl/226/3df57c5272396b8dm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3df57c5272396b8d.html)

Przy nawiewach trzeba powycinać bardzo blisko, żeby folia nie wchodziła w miejsce gdzie przekreca się nawiew ponieważ może ona haczyć nam przy dalszej eksploatacji i przez to odrywać się

http://images49.fotosik.pl/227/f37cbac196ae17aam.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f37cbac196ae17aa.html)


Całość po zamontowaniu

http://images49.fotosik.pl/227/3951a0c3e17c3884m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3951a0c3e17c3884.html)

Kosztorys:

- Folia 60 zł
- Nożyki 6 zł
- Piwko 3 zł ;)

Czyli za 66 zł jak ktoś nie lubi piwka mamy odnowiony w łatwy sposób kokpit.

Pozdrawiam

cart
17-11-09, 17:13
http://img36.imageshack.us/img36/4844/13221989.th.jpg (http://img36.imageshack.us/i/13221989.jpg/)

Będzie nam potrzebne:
--> 9 żarówek 12V 1,2W
--> niewielki wkrętak krzyżykowy
Czas: 10-15 minut

Narzędzia pracy:
http://img198.imageshack.us/img198/6530/53464240.th.jpg (http://img198.imageshack.us/i/53464240.jpg/)


1. "Wyrywamy" plastikową zaślepkę. Najlepiej oburącz chwycić i wyciągnąć najpierw dolną część zaślepki a następnie górną część.

http://img195.imageshack.us/img195/3212/30163935.th.jpg (http://img195.imageshack.us/i/30163935.jpg/) http://img24.imageshack.us/img24/811/39674116.th.jpg (http://img24.imageshack.us/i/39674116.jpg/) http://img337.imageshack.us/img337/7012/34062358.th.jpg (http://img337.imageshack.us/i/34062358.jpg/) http://img195.imageshack.us/img195/1562/37273433.th.jpg (http://img195.imageshack.us/i/37273433.jpg/)


2. Po wyciągnięciu zaślepki należy odkręcić 3 śrubki.

http://img23.imageshack.us/img23/7330/86303199.th.jpg (http://img23.imageshack.us/i/86303199.jpg/) http://img695.imageshack.us/img695/6103/65515663.th.jpg (http://img695.imageshack.us/i/65515663.jpg/) http://img137.imageshack.us/img137/9936/30278864.th.jpg (http://img137.imageshack.us/i/30278864.jpg/)


3. Następnie wyciągnamy zegary, można w tym celu odpiąć kable ale nie trzeba.

http://img23.imageshack.us/img23/9499/94644401.th.jpg (http://img23.imageshack.us/i/94644401.jpg/)


4. Zabieramy się do wyjmowania żarówek. Oprawki należy przekręcić delikatnie (chyba) w lewo o jakieś 45 stopni, wyjąć z oprawki starą i włożyć nową żarówkę i na koniec włożyć oprawkę na swoje miejsce. Nowe żarówki przekładamy przez papierek lub chusteczkę.

http://img9.imageshack.us/img9/9652/91529914.th.jpg (http://img9.imageshack.us/i/91529914.jpg/)


5. Po wymianie wszystkich żarówek, "składamy" zegary wykonując wszystkie czynności w kolejności 3 2 1 :D

http://img42.imageshack.us/img42/104/77271317.th.jpg (http://img42.imageshack.us/i/77271317.jpg/)

PS. Dla wygody radzę opuścić kierownicę jak najniżej.

Miłej zabawy ;)

Leeo
18-11-09, 16:01
Przepaliły mi się 2 żarówki:
- po lewej od podświetlenia przycisków zamknięty obieg-klima-podgrzewanie szyby
- po prawej od podświetlenia pokręteł
http://img695.imageshack.us/img695/955/dsc06255.th.jpg (http://img695.imageshack.us/i/dsc06255.jpg/)
Na początku kupiłem zamienniki.. Wyglądają tak:
http://img21.imageshack.us/img21/5937/dsc06257kp.th.jpg (http://img21.imageshack.us/i/dsc06257kp.jpg/)
ale włożenie ich w oryginalne plastiki wiązało się z odginaniem drucików i nie byłem pewny, czy potem żarówka będzie świeciła, więc pojechałem do ASO i kupiłem OEM. Koszt za dwie 25zł.

W rozbieraniu deski pomocne będą te 2 filmiki:
http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl&v=ME8UuEFWjmI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl&v=crYdyioU_hA&feature=channel
Wiem, że to do amerykańca, ale mało się różni proces wymiany. Od siebie dodam, że wymiana żarówki od przycisków od podświetlenia klimy jest prosta, bo odwracamy konsole tyłem i mamy od razu możliwość wykręcenia żarówki, natomiast żarówka od nawiewów wymaga najpierw zdjęcia pokręteł regulacji nawiewów(są nasadzone, śmiało można pociągnąć do siebie), a następnie trzeba odkręcić 3 śrubki z tyłu konsoli wykręcając panel od regulacji nawiewów(pokazany jest on na filmie jako element utrudniający wykręcenie fabrycznego radia)
U mnie po demontaży podłokietnika, mieszka i jego osłony wyglądało to tak - pewnie w europejczyku będzie podobnie :)
http://img697.imageshack.us/img697/4861/dsc06031y.th.jpg (http://img697.imageshack.us/i/dsc06031y.jpg/)
A po odkręceniu dwóch śrubek, które ukazane są na filmiku i podważeniu konsola ładnie się wyciąga :)
http://img685.imageshack.us/img685/6318/dsc06032.th.jpg (http://img685.imageshack.us/i/dsc06032.jpg/)

genior
26-03-10, 10:45
Nadeszły ciepłe dni dopłynęły halogeny z ebay'a więc wziąłem się do roboty :)
Na początek polecam ściągnąć oryginalnego manuala hondy do montażu ORYGINALNYCH fogów
mój montaż sie całkowicie różni w kwestii podłączenia, ale na pewno przydatna rzecz:

http://www.sendspace.pl/file/04f3923a4bc9a0e9214ddc8

Zacznę od tego co mamy w zestawie i co się z czym je:
mamy dwie wiązki,
wiązka przycisku i świateł każda z nich ma swoje zasilanie i mase i łaczy się je przedłużaczem
1.
początkowo wydawało mi się że zasilę układ ze skrzynki bezpieczników ale życie zweryfikowało ten plan, ale o tym później
http://img168.imageshack.us/img168/4785/34835214.jpg
2.
http://img13.imageshack.us/img13/4283/39994495.jpg
3.
http://img406.imageshack.us/img406/8537/77601967.jpg

Bierzemy się do roboty i zdejmujemy zderzak:
Na górze 4 spinki w zaznaczonych miejscach, na dole 6 spinek 2 wkręty i jeszcze dodatkowe 2 mocujące zderzak w miejscu łączenia z nadkolem, ładnie rozrysowane w podanym wyżej manualu
http://img717.imageshack.us/img717/244/33630990.jpg
po odpięciu spinek i odkręceniu wkrętów zdejmujemy zderzak w kierunku do przodu auta
ukazuje nam się zaślepka na halogeny, w 3 miejscach grubsze mocowanie, a na obwodzie cieniutki plastik, wyłamuje się pod palcem, wycinamy otwory
http://img196.imageshack.us/img196/6351/99407115.jpg
w pokazanym miejscu jest kilka wyrostków które wskazują dokładne miejsce przewiercenia dziury, wiertło maks rozmiar 8, mi dobrze poszło jak najpierw przebiłem plastik szpikulcem, łatwiej było wiercić
http://img17.imageshack.us/img17/9463/26868367.jpg
wkładamy lampy odkładamy zderzak na bok i otwieramy piwo bo teraz trzeba się bardziej przyłożyć :)
http://img715.imageshack.us/img715/3905/43959974.jpg
Zdejmujemy obydwa nadkola, przyczepione są tylko spinkami zdaje sie 7 lub 8 sztuk, chyba że ktoś ma chlapacze to też trzeba zdjąć
po stronie kierowcy tędy za spryskiwaczem puszczamy wtyczkę lampy lewej - tą bliżej przekaźnika
resztę wiązki mocujemy opaskami przy pasie przednim, przeciągamy na drugą stronę w pobliże aku i na razie zostawiamy
http://img301.imageshack.us/img301/4605/97952829.jpg
a tędy, trochę wyżej przewód z przekaźnikiem i bezpiecznikiem
sprawa wygląda w ten sposób, że właściwie jeśli nam się nie chce dużo grzebać to można przekaźnik z bezpiecznikiem umocować po prostu gdzieś w komorze silnika, bo od niego odchodzi tylko przewód głównego zasilania, który możemy przypiąć do aku i nie ma potrzeby ciągnąć do środka ale ja chciałem mieć wewnątrz wiec tak to zrobiłem
http://img248.imageshack.us/img248/9900/28497047.jpg
mocujemy przwód przy lince która biegnie po nadkolu
http://img34.imageshack.us/img34/1000/91068759.jpg
odpinamy wtyczkę od lampki kierunkowskazu, będzie luźniej, odpinamy ją również od środka w tym miejscu, po lewej stronie pod kierownicą
http://img135.imageshack.us/img135/7581/59133060.jpg
następnie rozbebeszyłem przekaźnik, żeby łatwiej operować kablami oczywiście wcześniej trzeba zapisać który kabel skąd wyjęliśmy :) i przeciągamy przewody tą dziurką a następnie przez tą wyjętą gumę, dobrze jest przesmarować przewody silikonem w sprayu np, lepiej idzie :)
http://img121.imageshack.us/img121/4741/60342471.jpg
i teraz jest kilka możliwości,
podpinamy spowrotem przekaźnik i umiejscawiamy go gdzie nam pasuje
a przewód zasilania głównego możemy podpiąć do skrzynki bezpieczników, w zaznaczonym miejscu jest prąd na stałe więc praktycznie to samo jak byśmy się podpieli do aku, więc można śmiało tak podpinać
http://img515.imageshack.us/img515/5159/22565815.jpg
ja natomiast zrobiłem trochę inaczej, bo wróciłem z tym kablem zasilającym z powrotem tą samą drogą przez gumę prosto do aku, dlaczego tak zrobiłem - bo początkowo chciałem w tym miejscu wpiąć już wtyczkę zasilającą przycisku a innego miejsca z prądem nie chciało mi się szukać, ale mogłem tak zrobić,
bo później okazało się że zasilanie przycisku trzeba wziąć z innego miejsca, ale o tym później
jak już wróciłem kablem zasilającym do aku to przyszedł czas na drugą stronę
przeciągamy wtyczkę lampy prawej, uziemienie i przewód łączący z wiązką przycisku przez wycięcie w karoserii za akumulatorem, nie mam tego zdjęcia ale jest ładnie pokazane na manualu,
następnie uziemiamy wiązke w tym miejscu
http://img249.imageshack.us/img249/7093/54232147.jpg
a czerwony przewód łączący mocujemy ponad nadkolem i po zdjęciu gumy przeciągamy tędy do wnętrza auta
http://img218.imageshack.us/img218/4369/39569756.jpg
sciagamy plastik z nadproża i spod schowka (wszystko na wcisk) i tędy powinien nam kabel wejść
http://img404.imageshack.us/img404/8699/20329009.jpg
zdejmujemy schowek i spinamy kabel z łącznikiem bo w tym miejscu nam braknie (widać po prawej stronie miejsce łączenia) i przeciągamy go na drugą stronę auta w pobliże skrzynki bezpieczników gdzie łączymy z czerwonym przewodem od wiązki przycisku
http://img14.imageshack.us/img14/7568/14442115.jpg
podłączamy masę wiązki przycisku, najlepiej do rury wzmacniającej do już innych uziemionych rzeczy, zaznaczone miejsce:
http://img26.imageshack.us/img26/7273/85427576.jpg
i ostatnia właściwie rzecz - podłączamy zasilanie przycisku na obrazku jako brązowa wtyczka
i teraz wyjaśnie dlaczego nie podpiąłem jej w skrzynkę bezpieczników
otóż sam przycisk ma 2 diody, jedną od podświetlenia sygnatury foga a drugą sygnalizującą że światła są załączone i w momoencie gdybym podpiął pod prąd stały tą wtyczkę dioda sygnaturki swieciłaby cały czas, nawet gdy auto jest wyłączone, a nie o to chodzi
więc znalazłem ciekawsze miejsce
za przyciskiem sterowania szybami znalazłem luźną wtyczkę praktycznie identyczną jak ta która idzie z naszej wiązki do przycisku tylko że 6-pinową, a nasza jest 5-pinowa, podejrzewam że to wtyczka do podłączenia oryginalnych fogów, więc sprawdziłem gdzie ma zasilanie i okazało się że drugi od prawej (czerwono-czarny) przewód ma zasilanie przy włączeniu świateł
wiec rozciąłem ten przewód rozłożyłem wtyczkę od wiązki przycisku i połączyłem
w ten sposób otrzymałem zasilanie przycisku, a podświetla się i działa cały układ dopiero po włączeniu postojówek lub świateł mijania
http://img210.imageshack.us/img210/1927/53453149.jpg
może wygląda na trochę zamotane ale myśle że każdy powinien sobie poradzić, byleby dobrze wszystko popodpinał :)
pomocny bedzie podany na wstepie manual, bo jest ładnie rozrysowane któredy puszczac i gdzie poprzypinac wiazki
a najwazniejsza uwaga z manuala to taka, żeby nie przypinać wtyczki lewego foga do przewodu z modułem srs aby go nie uszkodzić
kilka godzin roboty tempem opieprzająco-popijającym :D
a na koniec efekty:

środek (jak mi sie zechce to jeszcze przelutuje te diody na zielone bo mi sie nie komponuje :) )

http://img220.imageshack.us/img220/745/37867780.jpg

i na zewnatrz

http://img51.imageshack.us/img51/6130/58629839.jpg

LemonR
16-04-10, 16:43
Zbieżności nie trzeba ustawiać przy wymianie samych amorów.

Ten to bzdury pisze oczywiście, że TRZEBA ustawić zbieżność.
Sorry za zamieszanie ale to jest tak:
Tam gdzie drążek kierowniczy przymocowany jest do zwrotnicy to wyjęcie amora nie powoduje żadnych zmian ale gdy drążek przykręcony jest bezpośrednio do amora (7gen) to bardzo prawdopodobne jest że zbieżność się rozjedzie.

Jestem już po wymianie amorków i przy okazji zrobiłem małe fotostory. Może się komuś przyda.

Wymiana amortyzatorów przednich w Hondzie 7gen, w sedanie 2002r ale w pozostałych budach będzie podobnie albo i tak samo biorąc pod uwagę, że amortyzatory są te same do EP, EU, EM za wyjątkiem sporta i chyba CTDI

Przydatne narzędzia:
Oprócz standardowych narzędzi przydatny będzie ściągacz do sworzni i ściskacz do sprężyn.
http://www.fotoleman.com/fotyNET/amory/rys1.jpg

1.Zabezpieczamy samochód przed przemieszczeniem i zdejmujemy koło.
2.W pierwszej kolejności odłączamy drążek kierowniczy
http://www.fotoleman.com/fotyNET/amory/rys2.jpg
w tym celu należy wyjąć zawleczkę, odkręcić nakrętkę i za pomocą ściągacza wycisnąć sworzeń.
http://www.fotoleman.com/fotyNET/amory/rys3.jpg
3.Odkręcamy dwie śruby jedną mocująca uchwyt przewodu hamulcowego i drugą mocująca uchwyt przewodu czujnika ABS.
http://www.fotoleman.com/fotyNET/amory/rys8.jpg
4.Następnie odkręcamy dwie śruby dolnego mocowania rys4. Po tej czynności zwrotnica da się już wysunąć z uchwytu amortyzatora.
http://www.fotoleman.com/fotyNET/amory/rys4.jpg
5.W górnym mocowaniu amortyzatora popuszczamy nakrętkę „A” (ale tylko do tego stopnia aby puściła trochę co ułatwi późniejsze jej odkręcenie).
http://www.fotoleman.com/fotyNET/amory/rys5.jpg
6.Odkręcamy nakrętki „B” i wyciągamy całą kolumnę. Należy zwrócić uwagę aby dolną częścią amortyzatora nie uszkodzić osłony przegubu.
7.Po wyjęciu kolumny za pomocą ściskaczy ściskamy sprężynę a następnie odkręcamy nakrętkę „A”. Trzpień amortyzatora przed obróceniem zabezpieczamy kluczem imbusowym.
http://www.fotoleman.com/fotyNET/amory/rys6.jpg
8.Po odkręceniu nakrętki trzpienia można wyjąc amortyzator. Należy uważać na łożysko górnego mocowania.
http://www.fotoleman.com/fotyNET/amory/rys7.jpg
Nie trzeba zdejmować górnego łoża „C”, wystarczy ręką pokręcić i sprawdzić czy obraca się gładko i bez oporów. A jeśli już komuś wylecą kulki (tak jak mi) to należy całość dokładnie wyczyścić i nałożyć nowego smaru. Górne mocowanie "D" wystarczy wyczyścić i sprawdzić czy nie ma pęknięć itp.
9.Na nowy amortyzator nakładamy odbój i montujemy w sprężynę. Dolny kielich amortyzatora jest tak ukształtowany, że wyraźnie widać w którym miejscu ma się znajdować końcówka sprężyny. Po skręceniu górnego mocowania całą kolumnę wkładamy i przykręcamy wszystko w odwrotnej kolejności. Górne mocowanie ma taki rozstaw śrub, że nie da się go zamontować źle.
10.Pamiętamy o dokręceniu przewodów hamulcowego i czujnika ABS. Radzę też zaopatrzyć się w nowe zawleczki do zabezpieczenia nakrętki końcówki drążka kierowniczego. Stare na pewną będą zardzewiałe i mogą się złamać przy odginaniu.

Podsumowanie.
Odboje amortyzatorów założyłem nowe chociaż stare były w bardzo dobrym stanie. Nie są tanie więc można tu trochę zaoszczędzić ale ciężko je ocenić bez demontażu.
Konieczna jest regulacja zbieżności kół.

Zamontowałem Kayaby excel-g numery i ich zamienniki:
prawy: Kayaba 331008
Alko 3260DG
Bilstein VE3B530, VE3B532
Delphi KG9150
Kager 810545
Kamoka 20331743
Monroe 16471
QH 178463
Sachs 312729
Magnum Technology AG4030MT
Honda oryginał (cokolwiek to znaczy) 51606-S5A-G07
lewy: Kayaba 331009
Alko 3260IG
Bilstein VE3B5290, VE3B531
Delphi KG9150
Kager 810544
Kamoka 20331744
Monroe 16472
QH 178464
Sachs 312730
Magnum Technology AG4031MT
Honda oryginał 51605-S5A-G07

Powodzenia.

nyga
29-06-10, 00:16
Witam. Padł mi siłownik centralnego zamka i zamierzalem go zastapic uniwerslanym z allegro, gdyz jak wiadomo oryginal kosztuje okolo 400PLN. Jednak postanowilem zobaczyc co tam w nim sie w srodku znajduje i co powoduje, ze przestal on dzialac. Na pierwszy rzut oka wydaje sie on nierozbieralny, sprawia wrazenie jednej formy. Jednak po wlozeniu go w imadlo i uzyciu duzego noza oraz mloteczka mozna go bez problemu rozpolowic nie uszkadzajac obudowy. Po otworzeniu widzimy silniczek oraz kolo zebate, ktore otwieraja i zamykaja nasz zamek w dzrzwiach:)

http://img228.imageshack.us/img228/571/86909187.jpg

Bez probelmu mozemy wyjac silniczek, gdyz nie jest on w zaden sposob przymocowany. Nalezy tylko uwazac aby nie wyjac lub nie wyskoczylo nam kolo zebate, gdyz pod nim znajduje sie sprezynka, ktora pozniej jest problem zamatawac. Gdy juz mamy silniczek w naszych dloniach, prostujemy wkretakiem blaszki, ktore trzymaja jego obudowe i po sciagnieciu jej widzimy co sprawia ze nasz "silownik" nie dziala:) Na szczotkach, oraz walku zalega stary zjelczaly smar lub cokolowiek to jest. Nalezy je dokladnie wyczyscic:) Zakladamy obudowe na silniczek, zaginamy blaszki, wkladamy go na miejsce. Mozna przesmarowac slimaka i zebatke, ja uzylem do tego wazeliny technicznej. Uzywajac jakiegos dobrego kleju, sklejamy obudowe i cieszymy sie nowym oryginalnym silownikiem przy praktycznie zerowych kosztach:) Oczywiscie przed sklejeniem zaleca sie sprawdzenie poprawnosci dzialania przez podanie napiecia 12V.

Ponizej zamieszczam jeszcze pomocny filmik jak latwo zdemontowac silownik z drzwi:

http://www.youtube.com/watch?v=heRnJWXixdk

Mam nadzieje ze komus przyda sie ten opis. Pozdrawiam:)

LemonR
04-09-10, 21:34
Jak wiadomo w/g zaleceń producenta zawory należy sprawdzać co 40 tyś km.
Jeżeli mamy instalację gazową zaleca się skrócenie tego okresu o połowę (czy słusznie nie wiem).
Sprawdzenie luzu jest bardzo proste ale wymaga rozbebeszenia pokrywy zaworów co niektórych może przerażać. Koszt regulacji to od 50 zł u „pana Kazia” do nawet 200zł w ASO.
Cena nie powala ale jeżeli ktoś lubi i ma chęć „podłubać” to czemu nie, mamy wówczas pewność, że czynność ta została zrobiona dobrze i parę złotych w kieszeni.
Co potrzebujemy:
szczelinomierz
silikon samochodowy
uszczelkę pokrywy zaworów – nie trzeba jej wymieniać za każdym razem ale trzeba ją kupić w razie gdyby stara się uszkodziła przy demontażu. Koszt uszczelki na „Alledrogo” 18zł+przesyłka.
podstawowe klucze

Opis z manuala można znaleźć TU (http://autoban.com.ru:8080/manual/CivHtml/6-14.htm):

Ja postaram się zrobić to bardziej szczegółowo.

Regulacji dokonujemy na silniku zimnym czyli takim którego temperatura jest poniżej 38 stopni !

W pierwszej kolejności odłączamy akumulator.
Następnie zabieramy się za demontaż pokrywy zaworów.
http://www.fotoleman.com/fotyNET/zawory/02.jpg
W tym celu zdejmujemy plastikową osłonę z napisem poprzez przekręcenie dwóch plastikowych kołków o 90 stopni, następnie odkręcamy dwie śruby mocujące plastikowy uchwyt trzymający przewody.

http://www.fotoleman.com/fotyNET/zawory/03.jpg
Z lewej strony odłączamy zawór EGR (duża wtyczka) i czujnik temperatury płynu chłodzącego (mała wtyczka).

http://www.fotoleman.com/fotyNET/zawory/04.jpg
Następnie odkręcamy, odłączamy i wyciągamy cewki zapłonowe. Świece proponuje również wykręcić (ale nie wyjmować aby nic nie wpadło do środka) co pozwoli łatwiej obracać kołem (brak kompresji).

http://www.fotoleman.com/fotyNET/zawory/05.jpg
Dalej odkręcamy dwie śruby mocujące uchwyty linki gazu.

http://www.fotoleman.com/fotyNET/zawory/06.jpg
Trzeba jeszcze odkręcić przewód od alternatora (nakrętka M8 pod gumowym kapselkiem – jest na nim 12V a dojście trudne, dlatego trzeba odłączyć akumulator) i wypiąć zieloną kostkę.

http://www.fotoleman.com/fotyNET/zawory/alternator1.jpg
Po tej czynności możemy całą tą plastikową listwę z przewodami zdjąć i odchylić na bok. Wyjmujemy bagnet kontroli poziomu oleju i ściągamy pokrywę zaworów.

Kolejną czynnością jest zdjęcie plastikowej górnej pokrywy paska rozrządu (C). Jest ona przykręcona na 3 śruby z czego dwie odkręca się łatwo a trzecia znajduje się pod gumową przelotką z przewodami do czujnika TDC( czujnik położenia wału).
Nie ma jak tam zrobić zdjęcia ale w pierwszej kolejności należy śrubokrętem wyciągnąć gumową przelotkę (A) i odłączyć złącze czujnika (B) (da się wsadzić dwa palce) po czym można już odkręcić śrubę i zdjąć osłonę.
http://www.fotoleman.com/fotyNET/zawory/os%C5%82ona%20paska.gif

To tyle z rozbierania, przystępujemy do sprawdzenia luzu.
Koło pasowe ustawiamy w/g rysunku (tylko jedno z ramion ma napis UP).
http://www.fotoleman.com/fotyNET/zawory/znaczniki.gif
Po bokach są widoczne znaczniki, które trzeba ustawić z płaszczyzną bloku silnika. Dodam tylko, że trochę w lewo lub w prawo nie robi różnicy.

http://www.fotoleman.com/fotyNET/zawory/ko%C5%82o.jpg
Kołem można obracać za pomocą widocznej śruby na klucz 12 zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara.

W tym ustawieniu koła sprawdzamy zawory cylindra 1
ZAWORY SSĄCE (INTAKE) 0.18 - 0.22 mm
http://www.fotoleman.com/fotyNET/zawory/uklad%20zaworow.gif
ZAWORY WYDECHOWE (EXHAUST) 0.23 - 0.27 mm

http://www.fotoleman.com/fotyNET/zawory/zawory.jpg
Jeżeli jest za ciasno to odkręcamy nakrętkę i śrubokrętem ustawiamy luz, przy dokręcaniu nakrętki należy śrubokrętem trzymać śrubę regulacyjną aby się nie przestawiła.

http://www.fotoleman.com/fotyNET/zawory/nakr.gif
Następnie obracamy koło (w prawo) o 270 stopni (znacznik UP z lewej strony) i dokonujemy analogicznego sprawdzenia na cylindrze trzecim.

http://www.fotoleman.com/fotyNET/zawory/znaczniki%202.gif
Następnie obracamy koło (w prawo) o 270 stopni (znacznik UP na dole, po bokach markery) i dokonujemy analogicznego sprawdzenia na cylindrze czwartym.

http://www.fotoleman.com/fotyNET/zawory/znaczniki%203.gif

Następnie obracamy koło (w prawo) o 270 stopni (znacznik UP z prawej strony) i dokonujemy analogicznego sprawdzenia na cylindrze drugim.
http://www.fotoleman.com/fotyNET/zawory/znaczniki%204.gif
Po wyregulowaniu wszystkich cylindrów radzę dokonać powtórnego sprawdzenia aby mieć pewność, że nic się nie przestawiło przy dociąganiu nakrętek.

Przystępujemy do składania.
Dokręcamy świece (najlepiej nowe).
Zakładamy pokrywę paska rozrządu, wkręcamy trzy śruby i podpinamy czujnik TDC.

Przed założeniem pokrywy zaworów miejsce przylegania uszczelki należy dobrze oczyścić a w czterech narożnikach nanieść niewielką ilość silikonu.
http://www.fotoleman.com/fotyNET/zawory/uszcz.gif
http://www.fotoleman.com/fotyNET/zawory/silikon.jpg

Po około 10 minutach możemy założyć i dokręcić pokrywę i zamontować pozostałe elementy w odwrotnej kolejności jak przy demontażu. Pamiętajmy o podłączeniu alternatora i czujników.

regulacja zaworów w D17XX wygląda identycznie
powodzenia

zbych123
08-09-10, 09:14
tak dla pewności do regulacji używamy szczelinomierzy do zaworów ssących 0,20 wydechowych 0,25 ??,wypadało by tak po środku

LemonR
08-09-10, 10:04
Chodzi o to na jakim ustawiać? Ja ustawiam, że 0,20 wchodzi a 0,22 już nie (na ssących) i 0,25 wchodzi a 0,27 już nie (na wydechowych). Wraz ze zużyciem zawory robią się bardziej ciasne więc raczej trzeba się trzymać górnych wartości(moim zdaniem).

Mxim555
11-09-10, 19:30
Z luzami to różnie bywa, w poprzedniej hondzie, ciasno robiło się na wydechowych, a zwiększało się na ssących. Oprócz ubijania się gniazda w głowicy, które jest następstwem zmniejszania się luzu, ubija się także trzonek zaworu, popychacz który wciska zawór i do tego minimalnie wyciera się wałek rozrządu. Najlepsze dla kultury pracy silnika i osiągów byłby wartości minimalne, ale często kontrolowane. W normalnym przypadku 0,20 i 0,25 będą ok.
Przy górnych wartościach popychacze mogą już stukać.


Świetny opis, jedynie zrezygnowałbym z wykręcania świec, można wbić 5 bieg i przepchnąć samochód.

nyga
10-10-10, 19:16
Witam. Jak w temacie, zalozylem allegrowe podgrzewacze do lusterek i chcialem je podlaczyc pod kabel od podgrzewania tylnej szyby. No i tu mam maly problem bo nie moge go namierzyc. Wiem ze jest on koloru czarnego i idzie od przekaznika ze skrzynki pod maska do tylnej szyby. Wie ktos moze gdzie sie najlepiej do niego dostac? Ktoredy ida kable na tyl auta? Z manula wynika ze niby po podlodze, ale u mnie nie ma tunelu (sedan) wiec nie wiem jak to jest rozwiazane. Nie chce tez podlaczac lusterek bezposrednio pod wylacznik, wiec jak ktos juz sie w to bawil to bede wdzieczny za pomoc.

genior
10-10-10, 20:08
ja dorobiłem sobie podgrzewanie samodzielnie ale troche inaczej
maty + kable i wpiąłem się w ori wiązki, troszke grzebania ale jest jak ori :P
a to dlatego że chciałem mieć też włączanie z ori przycisku bo sobie taki dokupiłem za grosze
do lewych drzwi masz podciągniętą instalacje do samego lustra wystarczy wpiac w kostke przy lusterku 2 kabelki w odp miejsca i podlaczyc mate
z prawej troche oszczedzili i instalacja sie konczy pod schowkiem,jest tam dwie wtyczki i do jednej(niebieskiej zdaje się) trzeba wpiąc w odp miejsca dwa kable, przeciagnac przez drzwi do kostki lusterka i dalej analogicznie jak z drugiej strony do maty :)
ale jak chcesz do ogrz tylnej szyby to dokładnie masz rozrysowane w schematach skąd ten kabel idzie, ja odpusciłem ten pomysl bo kabel wychodzi ze sterownika zespolonego w którym masz połaczone 3 przyciski:
obieg zamkniety/klima/ogrz tylnej szyby i stamtąd wychodzi jedna wtyka a nie chcialem tego rozbebeszać:cool:
jutro jak znajde chwile to wreszcie zrobie manuala bo robiłem na wiosne :p ale foty pstryknąłem :)

nyga
10-10-10, 21:51
Niesety u mnie bardziej oszczedzili i nie dali kabli nawet po lewej stronie. Za to sa jakies kable zakonczone gniazdem w polowie drzwi. Gniazdo skierowane w strone zamka, wiec cos z nim bylo tam pewnie montowane. No i je wykorzystalem zeby nie przeciagac nowych przez drzwi :)
A z tym kablem od tylnej szyby, to jest tak jak na schemacie i dlatego jest problem, bo idzie on z komory silnika a nie z pod deski rozdzielczej. Tobie chyba chodzi o podlaczenie sie pod przyciski a ja wlasnie tego nie chce robic, chce sie podpiac pod przekaznik tak jak powinno to byc prawidlowo. A gdzie wyrwales ten wlacznik do lusterek? Jest on oryginalny z naszego modelu bo nigdzie takiego nie widzialem? Bo w sumie nie musi byc pod szybe, osobny wylcznik tez by byl ok, no ale wtedy zeby zrobic profi musialbym wrzucic dodatkowy przekaznik. No ale nic, moze ktos inny wie ktoredy idzie ta wiazka na tyl auta?

Ultra Pete
27-10-10, 16:29
witam
pod korkiem oleju mam taki obrazek:
http://i1230.photobucket.com/albums/ee497/Ultra_Pete/IMG00045-20101027-0825.jpg

czy to pomaranczowe cos to wlasnie ten silikon ? on moze w tym miejscu w czymkolwiek przeszkadzac, czy zostawic i nie ruszac?

czy taka ilosc silikonu mogla byc dana w fabryce, czy ktos rozkrecal silnik ?

dzieki i pozdro
p

KruKs
27-10-10, 17:39
no ewidetnie to jest silikon, widac ze ktos go duzo nawalil tam .... wydaje mi sie ze to bylo juz rozkrecane i ja bym dla wlasnego swietego spokoju zdjal pokrywe i zamontowal jeszcze raz .

eRMD
27-10-10, 18:44
chyba taki glucik silikonowy może już zapchać kanałki olejowe a wtedy będzie dupowato. Ja bym to oczyścił dla pewności.


jedynie zrezygnowałbym z wykręcania świec, można wbić 5 bieg i przepchnąć samochód.

przepycha sie kanalizację :)

a ja zawsze podnoszę jedno koło, wbijam 5 bieg i mam takie przełożenie w obie strony ze nawet świec nie warto wykręcać kręcąc kołem :)

zbych123
28-10-10, 00:39
no ale jak odłączysz akumulator , alternator i odłączysz i wyciągniesz cewki zapłonowe to nie odpali

genior
13-11-10, 21:39
Zrobiłem w sedanie podgrzewanie lusterek i jak zwykle powstał manual obrazkowy :)
Podziękowania dla kolegi roody bo przebrnął przez to wcześniej i dał mi kilka cennych wskazówek
:)
w naszych poczciwych sedanach nie wiadomo dlaczego nie ma podgrzewania, a we wszystkich innych wersjach są. Ale co ciekawe instalacja od podgrzewania jest pociągnięta, a przynajmniej połowicznie..
zaczynamy od wyjęcia części szklanych :) są na wciśnięte na przeguby kulkowe, najłatwiej przegiąć je tak aby można było coś włożyć od góry i lekko podważać aż wyjdzie z tych przegubów

Z lewej strony wozidła mamy kable podciągnięte aż do lusterka do tej wtyczki (schowana pod czarnym trójkątnym plastikiem który odpinamy delikatnie podważając bo jest na zatrzaski)
http://a.imageshack.us/img832/931/65695958.jpg

za podgrzanie odpowiadają kable pomarańczowy+ i czarny-
ale już w lusterku nie mamy we wtyczce kontynuacji kabli do podgrzania i musimy sobie tam dwa kabelki dopiąć w puste miejsca aby połączyć z podanymi wyżej
najlepiej użyć takich wąziutkich spinek bo na większe nie ma miejsca

http://a.imageshack.us/img690/4505/999084744.jpg

i przeciągamy kabeki do lusterka i tak to wygląda

http://a.imageshack.us/img404/3258/dsc00841g.jpg

ja sobie całe lusterko odkręciłem i wyjąłem środek lustra i było dużo łatwiej tam modzić, aczkolwiek chwile zeszło z tymi spinkami :)
lewą stronę w tym momencie mamy z głowy lecimy na prawą..
pod schowkiem ściągamy osłonę i szukamy tych wtyczek

http://a.imageshack.us/img59/992/109809.jpg

nas interesuje biała, bo do tego momentu mamy podciągniętą instalację
najpierw wyciągamy ją razem z gumą łączącą bude z drzwiami,
sciągamy boczek i przeciągamy dwa przewody przez gumę do drzwi i na razie zostawiamy

http://a.imageshack.us/img577/4982/dsc00753s.jpg

we wtyczkę wpinamy się tymi dwoma przewodami w pokazane miejsca
otwór trzeci i czwarty z brzegu, u mnie akurat czarny jest plusem bo nie miałem innych :)

http://a.imageshack.us/img688/6967/dsc00852n.jpg

chowamy wtyczkę z powrotem do wnętrza, montujemy gumę i przechodzimy do drzwi,
tutaj przeciągamy sobie te dwa kabelki tak jak nam pasuje aż do lusterka do wtyczki którą już spotkaliśmy po lewej stronie ale ta ma więcej pustych miejsc, wpinamy w nią nasze kable spineczkami pokazanymi na początku w następujące miejsca:

http://a.imageshack.us/img577/953/dsc00760mh.jpg

i analogicznie jak z lewej strony do następnej wtyczki montujemy na spinkach kolejne dwa kabelki które już podłączymy do maty grzewczej, wpinamy je oczywiście tak by się łączyły z tymi poprzednimi ale tej wtyczki niestety nie zrobiłem na focie bo mi umknęła gdzieś

Instalację mamy zrobioną więc bierzemy się za lustra, aby wyciągnąć szkiełko z obudowy plastikowej trzeba ją porządnie rozgrzać, ja to zrobiłem w ciepłej wodzie, ale można też ogrzewać suszarką, lub jeszcze szybciej opalarką. Jak już nam się uda wyjąć szkiełko bez rozbicia :) to ściągamy stary klej, trochę nożykiem, ale delikatnie żeby nie zrobić rysy na wylot i trochę rozpuszczalnikiem aby wszystko ładnie zeszło.
Na szkiełko naklejamy matę grzewczą zakupioną na allegro za 5-10zł
ale tak żeby nam się pokrywała z otworami w obudowie
i tutaj też delikatnie powiększamy siekierą otwory na wyjście podłączenia maty.
Następnie jak już mamy maty i otwory dopasowane kleimy na matę taśmę dwustronną, jeśli jest mocna to wystarczy dosłownie 3 paski i sklejamy szkło do obudowy, tak to wygląda po sklejeniu

http://a.imageshack.us/img181/5033/dsc00843a.jpg

podpinamy naszą przewspaniałą instalację do maty

http://a.imageshack.us/img214/4299/dsc00761fi.jpg

i zakładamy lusterka i wkłady.
Wkład ze szkiełkiem najlepiej nałożyć najpierw na dolny przegub (ja najpierw wysunąłem je do oporu) przytrzymać go małymi kombinerkami i wcisnąć na kulkę, łatwiej idzie jak się nałoży smaru.

http://a.imageshack.us/img17/346/dsc00844si.jpg

a górny i środkowy przegub naskoczą same gdy będziemy wciskać wkład na siłę :)
Kupujemy sobie taki ładny przełącznik już z fabrycznym guziczkiem za nie więcej niż 40zl zakładamy go w miejsce starego, odpalamy klikamy grzanie i już szkiełka mają ciepło :)

http://a.imageshack.us/img844/3308/1319980081.jpg

Robertos23
14-11-10, 10:38
Kolega mnie uprzedził, bo o tym samym pomyślałem przed zimą. Czyli jest podciągnięta jakaś fabryczna instalacja na ogrzewanie lusterek. Chodzi mi o tą dużą białą wtyczkę w którą wpina się owy przełącznik. Kable od podgrzewania to pomarańczowy+ i czarny- . Muszę u siebie poszukać.

genior
14-11-10, 10:54
wtyczka przy przełączniku jest gotowa bez przerabiania podpinamy tylko nowy włącznik z opcją podgrzewania
teraz jest ich juz wiecej na allegro bo kiedys troche lipnie było jesli chodzi o dostepnosc
jesli chodzi o instalacje to tak jak opisalem, z lewej strony jest podciągnięta do lusterka a z lewej do tej wtyczki pod schowkiem i trzeba przeciagnac jeszcze do lustra

Leeo
19-02-11, 09:25
Zebrał w całość bunio14, dziękujemy.

Opis+zdjęcia z serwisu www.chomikuj.pl – użytkownik KRZSIK (poukładałem pomieszane zdjęcia, mam nadzieje ze w dobrej kolejności) + opis z forum użytkownika WALDERAM.

Demontaż konsoli centralnej Honda civic 2001-2005

Potrzebne narzędzia:
1. Śrubokręt krzyżakowy ( jeden dosyć długi i jeden bardzo krótki)
2. Płaski śrubokręt
3. klucz nasadkowy (10 bądź 11)
4. Latarka
5. Pół godziny czasu i trochę cierpliwości
__________________________________________________
1.Docisnąć wg kierunku strzałek boki schowka by móc zajrzeć za niego (schowek wcześniej opróżnić bo wszystko poleci na dywaniki)

http://img28.imageshack.us/img28/9992/58107203.jpg


2.Pociągnąć zaznaczony element na dole gałki lewarka zmiany biegów w dół a następnie odkręcić gałkę (w lewo)
http://img641.imageshack.us/img641/4556/15033224.jpg


3. Złapać mocno palcami przez mieszek za dolną część konsoli (wg wskazań strzałek) i z wyczuciem pociągnąć aby wyskoczyła TYLKOz zaczepów dolnych. (można ewentualnie próbować wypchać ją od strony schowka). Krzyżykami zaznaczyłem miejsca gdzie trzymają górne zaczepy z czuciem je wypychamy bo trzymają mocno!
http://img35.imageshack.us/img35/9531/11356865.jpg


4.zdjąć całość delikatnie podważając najlepiej płaskim śrubokrętem. UWAGA - najlepiej podłożyć sobie pod śrubokręt jakąś szmatkę aby nie uszkodzić tworzywa ponieważ zostają później bardzo brzydkie wgniecenia
http://img138.imageshack.us/img138/5541/22069380.jpg


5.Odłączyć kości z kablami ze świateł awaryjnych i zapalniczki.
http://img59.imageshack.us/img59/1723/68734272.jpg


6.Wewnątrz znajdują się 2 śrubki, które trzymają całą konsolę środkową od wewnątrz. Trzeba je odkręcić uważając aby nie spadły nam do środka ponieważ później jest problem z ich wydostaniem
http://img192.imageshack.us/img192/9837/95777445.jpg


7.Lewą śrubkę odkręcamy bardzo krótkim śrubokrętem krzyżakowym lub ewentualnie kluczem nasadkowym chyba 10
http://img580.imageshack.us/img580/5745/55333946.jpg


8.Prawą śrubkę odkręcamy krzyżakiem od strony schowka
http://img263.imageshack.us/img263/7003/60495277.jpg


9.Następną bardzo istotną sprawą jest odczepienie cięgna z regulacji kierunku nawiewu (zaczep od strony schowka)
http://img411.imageshack.us/img411/3189/55858574.jpg


10.Aby dostać się do drugiego cięgna 'z regulacji temperatury' należy zdjąć 2 elementy zaślepiające pod kierownicą:
* Przekręcić zaczep a z lewej strony (nie widać na zdj.) mamy klips, który wystarczy podważyć śrubokrętem -pilnować by nic nie spadło bo bedzie problem ze znalezieniem !
http://img42.imageshack.us/img42/2712/56018688.jpg


11. Cięgno z regulacji temperatury nawiewu znajduje się w bardzo trudno dostępnym miejscu i aby je odczepić konieczne jest położenie się pod kierownicą. Niestety trzeba się nastawić na to, że pokaleczymy sobie trochę ręce ponieważ są tam bardzo ostre krawędzie
http://img37.imageshack.us/img37/5826/73988432.jpg


12. Gdy cięgna i śrubki mamy już załatwione czas na zdjęcie konsoli. Teraz możecie polegać już tylko na sobie aby nic nie uszkodzić. Całość niestety trzeba dosłownie wyrwać na siłę ale uważać aby nie wyrwać przewodów z tyłu.
http://img687.imageshack.us/img687/3457/43725478.jpg


13. Widok konsoli z góry: Odłączyć kość nr 1 z włącznika ogrzewania szyby, klimatyzacji i zamknięcia obiegu powietrza (nie widoczną na zdjęciu) 2. Kość (chyba z podświetlenia pokręteł) 3. Kość z regulacji prędkości nawiewu.
http://img219.imageshack.us/img219/8858/63248460.jpg


14. Gdy już mamy odłączone wszystkie przewody z górnej częsci konsoli powoli ją wyciągamy. Należy uważać na cięgna, które idą od konsoli aby ich nie uszkodzić na ostrych krawędziach pod deską rozdzielczą.
http://img812.imageshack.us/img812/5930/88191737.jpg


15. Na koniec pozostaje nam tylko odłączenie kości od radia oraz antenę


Dodatkowy opis z tego forum, użytkownik WALDERAM
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?3354-usterki-w-VII-gen/page33[/QUOTE]

Lukasyaho
03-03-11, 21:02
No to ja coś wrzucę
Wymiana łożyska wraz z piasta koło tylne Sedan/Coupe 7 gena z tarczami
nie jestem pewien ale w 3D i 5D jest tak samo

Potrzebne będzie
- Nowe łożysko z piastą :)
- Śrubokręt krzyżak
- Śrubokręt płaski
- Klucz oczkowy bądź nasadowy rozmiar 32
- Klucz oczkowy bądź nasadowy rozmiar 14
- Klucz oczkowy bądź nasadowy rozmiar 12

1. Zdejmujemy koło :D widok jaki się nam ukazuje
http://img200.imageshack.us/img200/7676/p1110648g.jpg

2. Zdejmujemy zacisk

1. Śruby trzymające zacisk z jarzmem odkręcanie na klucz rozmiar 12
2. Śruby trzymające linkę hamulca ręcznego również klucz rozmiar 12. Odpięcie linki ułatwi demontaż zacisku
3. Śruby trzymające cały zacisk z wahaczem klucz rozmiar 14
4. Zaczep od linki ręcznego łatwo go zdjąć i ułatwi demontaż

http://img18.imageshack.us/img18/1691/nowyobrazbitowy.jpg

3. Zdejmujemy kapsel
Żeby zdjąć kapsel najlepiej wziąć płaski śrubokręt i młotek i delikatnie pukamy dookoła kapsla w miejscu łączenia schodzi łatwo
(należy uważać aby go nie zgnieść)
1. Kapsel

http://img850.imageshack.us/img850/3791/p1110651.jpg

4. Odkręcamy śrubę
1. Śruba i zabezpieczenie
Po zdjęciu kapsla ukazuje nam się śruba na klucz 32. Najpierw podginamy zabezpieczenie śruby i odkręcamy.
Teraz już łożysko schodzi samo :)

http://img844.imageshack.us/img844/8035/p1110652.jpg
http://img130.imageshack.us/img130/4643/p1110653.jpg

5. Zakładamy nowe łożysko i skręcamy całość
Teraz wystarczy założyć nowe łożysko przykręcić śrubę (nie zapominamy żeby zbić zabezpieczenie, ewentualnie dać nową śrubę)
i w odwrotnej kolejności składać w całość.
http://img684.imageshack.us/img684/9807/p1110654s.jpg
http://img846.imageshack.us/img846/821/p1110655.jpg



I teraz możemy cieszyć się ciszą :)
mam nadzieję że się komuś przyda :)

Lukasyaho
12-02-14, 23:21
Kolega Mlawa85 zapodaje manual do wymiany kiedy na tą z Type R
Wymiana kierownicy
Czas : 45 min
Niezbędne narzędzia:
- klucz 10tka
- klucz/wkrętak TORX T30
- wkrętak krzyżakowy
- klucz nasadkowy 19stka z przedłużeniem
- WD 40 i ściągacz kierownicy na wszelki wypadek
NAJWAŻNIEJSZA RZECZ: ODŁĄCZ NA SAMYM POCZĄTKU AKUMULATOR!!
Po odłączeniu minusowej klemy odczekaj 15 min i dopiero zajmij się zmianą kierownicy.
Najpierw domontujemy poduszkę. Odkręcamy 2 śruby z łbem typu torx znajdujące się po bokach kierownicy, odkręcamy je kluczem T30.
http://imageshack.com/a/img819/7461/nk1m.jpg

Po zdemontowaniu delikatnie wyciągamy cala poduszkę, może haczyć wiec proponuje delikatnie wyciągać raz z prawej raz z lewej strony, na przemian.
Po ściągnięciu poduszki widać ze jest ona połączona z kierownica poprzez żółty kabel SRS.
http://imageshack.com/a/img691/3088/h3hq.jpg

Kostka jest zbudowana w ten sposób ze należy ja najpierw odciągnąć a następnie wyciągnąć jedna z części kostki. Po odłączeniu poduszki zabieramy się za druga kostkę (czarna). Jest ona zamocowana na metalowym trzpieniu w kierownicy, ściągamy ja delikatnie naciskając przy tym w miejscu oznaczonym push.
http://imageshack.com/a/img203/2721/70em.jpg

Po odłączeniu obu kostek mam już wolna poduszkę, odkładamy ja na bok, nie będzie póki co potrzebna.
http://imageshack.com/a/img542/1575/yi6i.jpg

Przestępujemy do odkręcenia kierownicy. Na środku kierownicy jest nakrętka i na nią nakładamy klucz nasadowy. Ma normalny gwint także kręcimy w lewo. Powinna nie stawiać dużego oporu.
http://imageshack.com/a/img31/3020/snrx.jpg

Następnie odkręcamy 2 śrubki które maja czerwono-pomarańczowe łebki.
Po tym procesie kierownica powinna dać się ściągnąć bez problemu. Gdybym nie chciała puścić to proponuje w miejsce gdzie odkręcaliśmy duża nakrętkę kluczem 19 psiknąć środkiem penetrującym typu WD40i zaczekać chwile. Gdyby i to nie pomogło w ostateczności można założyć ściągacz do kierownicy. Zakłada się go na 4 lub 2 nagwintowane otwory tworzące wokół osi kierownice prostokąt (w zależności od tylu ściągacza).
Ściągając kierownice należy uważać na kostki i przewody żeby nic nie urwać ponieważ wyciągając kierownice musza one przejść przez nią.
Po wyjęciu kierownicy mamy taki widok. Biały element z napisem SRS posiada 2 wypustki.
http://imageshack.com/a/img208/6650/6yyx.jpg

Co do samej kierownicy z EP3 należy ja sobie wcześniej przygotować tj, wyciągnąć znajdujące się po obu stronach zaślepki od śrub, jedna zaślepka jest trzymana na 2 zatrzaski i 3 zaczepy a druga na jeden zatrzask i jeden zaczep. Należy robić to w miarę delikatnie żeby nie połamać ich.
Gdy mamy już dostęp do śrub trzymających poduszkę do kierownicy można je analogicznie odkręcić tak jak w przypadku kierownicy w EM2. W środku znajduje się identyczna kostka od poduszki (żółta) jak w przypadku EM2.
Zakładamy kierownice z EP3 uważając żeby 2 wypustki które znajdują się na białym elemencie z napisem SRS trafiły w odpowiednie miejsca na kierownicy . Jednocześnie przekładamy przewody z obiema kostkami (czarna i żółta) przez „okienko” w kierownicy. 2 czerwono-pomaranczowe śrubki z kierownicy z EM2 nie montuje się w nowej kierownicy wiec później po skończonej pracy należy je wkręcić w te same miejsca w starej kierownicy. Następnie przykręcamy kluczem nasadowym 19 nakrętkę do trzpienia kolumny kierowniczej. Łączymy obie żółte kostki ze sobą i montujemy całość z lewej strony (jest tam specjalnie przygotowane miejsce na ta kostkę- są 3 uchwyty).
http://imageshack.com/a/img607/7162/zyrq.jpg

http://imageshack.com/a/img809/9513/c2r8.jpg

Drugą czarną mocujemy na poduszce (zaznaczone na zdjęciu powyżej), na wystającym metalowym kawałku analogicznie wyglądającym jak w kierownicy w EM2.
Teraz wsadzamy poduszkę w kierownice, otwory na 2 boczne śrubki z łbem torx powinny na siebie nachodzić tak żeby moc połączyć poduszkę z kierownica. Po spasowaniu przykręcamy obie śruby kluczem T30.
Zakładamy obie zaślepki i cieszymy się nowa kierownica 
Dopiero po złożeniu całości podłączamy akumulator.
Zdjęcia zapożyczone ze strony: http://honda-tech.com/showthread.php?t=2102963