PDA

Zobacz pełną wersję : D14+D13+D16 zadziala



kornel861
16-11-09, 23:59
Witam

Posiadam silnik D14A4 mam pytanie

Zmiana skrzyni na D13B2
Glowica D16Y7
Tloki D13B2 (slyszalem ze cos tam pomagaja )
Zamach D16Y7 ( 4 KG )
Ssacy od ?

Da mi to jakis + mocy w tym silniku

Te czesci leza u kolegi na podworku,caly silnik D13 i Glowica z jak i rozebrany silnik D16 wiec mam je prawie za darmo ;D
tylko ssacy musial bym kupic

I tak myslalem czytalem,wiec pisze posta czy to ma wogole jaki kolwiek sens
Swapa bede robil silnik jest D16A6,powoli go zakuwam,pozniej wkladka+turbo
ale funduszy zabraklo i mysle skoncze go w maju,czerwcu , a te czesci leza i sie marnuja;p


Dziekuje:)

Kras
17-11-09, 07:59
Ssacy od Y7 jest pod pozioma przepustnice wiec raczej chyba nie warto.
Jesli czy tak musisz kupic ssaka to nie baw sie w polsrodki tylko od razu Z6. Do pozniejszego swapa tez sie przyda :)
Kombinacja zadziala, zwlaszcza skrzynia od D13 sporo da. Nie jestem jednak pewien tych tlokow.

jogal
17-11-09, 09:42
z tłokami może być problem, wiem że na pewno w bloku d13 i d15 będą działać dobrze, ale wiem, że już w bloku d16 nie będą działać gdyż są za wysokie (compression high 30.8) i wystają ponad blok. Pasowałoby znać parametry tłoków z d14, to wtedy byłoby wiadomo czy to będzie pasować czy nie.

kornel861
17-11-09, 16:22
oka;p dzieki

arekgr
17-11-09, 17:56
jogal, pewien Pan mówił mi, że tłoki z D13 w D16 podbijają kompresję do ok 10,5 :-)

Arturvf500
17-11-09, 19:24
z tłokami może być problem, wiem że na pewno w bloku d13 i d15 będą działać dobrze, ale wiem, że już w bloku d16 nie będą działać gdyż są za wysokie
źle wiesz;) D16Z5 daja 9.5:1, Z6 11.8:1, Y8 12.3:1

pozdrawiam
Artur

jogal
17-11-09, 20:00
źle wiesz;) D16Z5 daja 9.5:1, Z6 11.8:1, Y8 12.3:1

pozdrawiam
Artur

Ale znasz kogoś kto jeździ z tłokami z d13 w silniku d16z6?? Tak jak mówię tłoki wystają w tym bloku o jakieś 0.8mm, w d16z6 uszczelka ma 0.6mm... Wiem, że do d16z6 stosuje się tłoki p29 ponieważ są wysokie i podbijają nieźle kompresję, ale są o prawie 2 mm niższe niż te z d13...

http://foros.hondaclub.com.ar/showthread.php?t=53740

http://i9.photobucket.com/albums/a76/a1337production/DSCN0273.jpg
this shows the comparison with pm-0's. left = YCP p29's, middle = pm-0, right = NPR p29's

W środku jest tłok z d13

Arturvf500
17-11-09, 20:29
Ale znasz kogoś kto jeździ z tłokami z d13 w silniku d16z6?? Tak jak mówię tłoki wystają w tym bloku o jakieś 0.8mm, w d16z6 uszczelka ma 0.6mm... Wiem, że do d16z6 stosuje się tłoki p29 ponieważ są wysokie i podbijają nieźle kompresję, ale są o prawie 2 mm niższe niż te z d13...

http://foros.hondaclub.com.ar/showthread.php?t=53740

http://i9.photobucket.com/albums/a76/a1337production/DSCN0273.jpg
this shows the comparison with pm-0's. left = YCP p29's, middle = pm-0, right = NPR p29's

W środku jest tłok z d13

a to zabiłeś mi ćwieka, bo wg tego co mierzyłem wychodziło ze chowają się 0,3mm w bloku; chyba że IG są niższe od PM0 - bo właśnie o nich mowa w linku, choć autor napomknął coś zgoła innego

pozdrawiam
Artur

jogal
17-11-09, 20:49
a w takim razie o ile chowają się tłoki d16 w silniku d16?? Według tych ogólnodostępnych kalkulatorów to są na równo z blokiem, ale może rzeczywistość jest inna. Ja tego nie sprawdzałem organoleptycznie, ale jeszcze nie widziałem d16 z tłokami od d13.

kornel861
17-11-09, 20:56
D13 w D16 mnie nie interesuja :)
D13 w D14 bo sa w dobrym stanie jak i caly silnik.Tylko czy to zadziala? :)
Co do ssaka z Z6 ?Nie bedzie on za duzy?Tam na seri jest okolo 130km a u mnie 90+dolot 4+2+1 i uklad z VTI

jogal
17-11-09, 21:12
ale wkładając ssaka myślisz o zmianie na obd1 i wystrojeniu tego?? Czy tylko sama zmiana ssaka i przełożenie wtrysków z d14. Jeśli chodzi o tłoki to zrób sobie takie porównanie jak na fotce wyżej i jeśli te z d13 ni różnią się zbytnio wysokością to możesz śmiało wkładać

Arturvf500
18-11-09, 18:27
a w takim razie o ile chowają się tłoki d16 w silniku d16?? Według tych ogólnodostępnych kalkulatorów to są na równo z blokiem, ale może rzeczywistość jest inna. Ja tego nie sprawdzałem organoleptycznie, ale jeszcze nie widziałem d16 z tłokami od d13.

W z5,a9 ok 2,5mm; a6 ok 4mm, z6 nie pamiętam; co do kalkulatorów nie do końca bym im ufał bo np wg nich różnica miedzy PM6 a PM7 to 0,5mm, a w rzeczywistości to ok 1,5


D13 w D16 mnie nie interesuja :)
D13 w D14 bo sa w dobrym stanie jak i caly silnik.Tylko czy to zadziala? :)
Co do ssaka z Z6 ?Nie bedzie on za duzy?Tam na seri jest okolo 130km a u mnie 90+dolot 4+2+1 i uklad z VTI

winno być si, pytanie które d14? tyle ze i tak na co dzień będziesz się bujał ze spalaniem stukowym; do dupowoza lepiej zapodaj PM7, bo bez ostrych wałków duża kompresja wiele Ci nie da

pozdrawiam
Artur

kornel861
18-11-09, 23:38
ale wkładając ssaka myślisz o zmianie na obd1 i wystrojeniu tego?? Czy tylko sama zmiana ssaka i przełożenie wtrysków z d14. Jeśli chodzi o tłoki to zrób sobie takie porównanie jak na fotce wyżej i jeśli te z d13 ni różnią się zbytnio wysokością to możesz śmiało wkładać


Wlasnie nie wiem,nie chce sie próc z PLN,to D14...Korzystam z tego co mam nie bede inwestowal w ten silnik a zanim dokoncze D16 to minie troche czasu...
Wtryski 240cc,440cc rzeczy typu regulator paliwa i inne drobiazki mam bo byly kupione z mysla o pozniejszym turbo .
Ogolnie mam male siano juz w glowie,dlatego korzystam z forum :D

I zwracam sie z prosba do '' DOSWIADCZONYCH graczy :P ''


W z5,a9 ok 2,5mm; a6 ok 4mm, z6 nie pamiętam; co do kalkulatorów nie do końca bym im ufał bo np wg nich różnica miedzy PM6 a PM7 to 0,5mm, a w rzeczywistości to ok 1,5

winno być si, pytanie które d14? tyle ze i tak na co dzień będziesz się bujał ze spalaniem stukowym; do dupowoza lepiej zapodaj PM7, bo bez ostrych wałków duża kompresja wiele Ci nie da

pozdrawiam
Artur

D14A4 HB 96r.
mam regulowane kóleczko VISION nie pomoze ? :D
A ssak z A6 ? bo mam taki :D czy jednak pozniej bedzie za maly ?

Kras
19-11-09, 08:06
Jak masz regulowane koleczko to koluj walek z D16Z2, najostrzejszy seryjny D-SOHC. Tyle, ze bez kolka nie da sie zamontowac do mniejszych.

jogal
19-11-09, 11:08
Jak masz regulowane koleczko to koluj walek z D16Z2, najostrzejszy seryjny D-SOHC. Tyle, ze bez kolka nie da sie zamontowac do mniejszych.
do d14a4 tego wałka nie wsadzi, bo tam jest zupełnie inna głowica. ten wałek można sobie wsadzić do d13/d14a1/d15 i nawet bez kółka regulowanego, najlepiej ustawić go tak, żeby był opóźniony o te 4.5 stopnia i wtedy będzie mocna góra, dół może trochę stracić...

Kras
19-11-09, 11:14
Aaa, to sorry, nie wiedzial ja tego:)

kornel861
19-11-09, 23:16
najlepiej ustawić go tak, żeby był opóźniony o te 4.5 stopnia i wtedy będzie mocna góra, dół może trochę stracić...

gora czyli do ilu rpm :confused: ja tak do 5-6 tys smigam
skrzynia wejdzie PLUG&PLAY ?
to wstawstawiac ta glowice z D16Y7 czytalem ze PLUG&PLAY (i jak z rozrzadem?do D16 ?)


chce od poniedzialku zaczac i skonczyc mozliwie szybko :D

jogal
20-11-09, 17:17
gora czyli do ilu rpm :confused: ja tak do 5-6 tys smigam
skrzynia wejdzie PLUG&PLAY ?
to wstawstawiac ta glowice z D16Y7 czytalem ze PLUG&PLAY (i jak z rozrzadem?do D16 ?)


chce od poniedzialku zaczac i skonczyc mozliwie szybko :D

Góra to znaczy od 4000 rpm do odcinki :-P. Pasek rozrządu musisz z d16y7 zapodać, a skrzynie to albo zostawiasz sobie z d14, albo z d13 sobie zapodaj jeśli jest z roku 94-95...

kornel861
21-11-09, 23:27
Góra to znaczy od 4000 rpm do odcinki :-P. Pasek rozrządu musisz z d16y7 zapodać, a skrzynie to albo zostawiasz sobie z d14, albo z d13 sobie zapodaj jeśli jest z roku 94-95...

a z 91?z 4 gen?Bo z takiego auta jest chyba. z 94-95 to musial bym sypac pln no a troszeczke mi szkoda na D14
Wiem ze skrzynia to jest z D13 na pewno...

a i pytanie?

Co do kucia D16,jaka firma prowadzi sprzedaz czesci?Jest jakas w POLSCE?
Czy na Czechy lub Niemy sie kierowac?

D16A6

Suruwa
21-11-09, 23:57
D13 w D16 mnie nie interesuja :)
D13 w D14 bo sa w dobrym stanie jak i caly silnik.Tylko czy to zadziala? :)
Co do ssaka z Z6 ?Nie bedzie on za duzy?Tam na seri jest okolo 130km a u mnie 90+dolot 4+2+1 i uklad z VTI

Mam d14 + blok z d13b2, i szczerze to polecam :)
co do ssaka, śmialo montuj od z6

kornel861
22-11-09, 00:16
;d a co do wydechu?

mam kol 4-2-1+hi flow cat z 2.5 na 2.25 i zmieniac wydech na 2.25 ? (przez zime bym sobie wyspawal wydech ;p )

czy do tego D14 to bylo by za duzo i raczej na D16? lub na T ?

Fawor
22-11-09, 00:58
nie wlożysz przeciez skrzyni od 4gen'a bo jest na linkę. Co najwyżej możesz rozebrać obie i przełożyć wałek głowny, bo skrzynia z d14 jest potwornie długa.
Do 1.4 nic więcej niż 2". Olej kata, po prostu dwa tłumiki 50,8mm.

kornel861
22-11-09, 02:44
nie wlożysz przeciez skrzyni od 4gen'a bo jest na linkę. Co najwyżej możesz rozebrać obie i przełożyć wałek głowny, bo skrzynia z d14 jest potwornie długa.
Do 1.4 nic więcej niż 2". Olej kata, po prostu dwa tłumiki 50,8mm.

aha...nie wiedzialem dobrze ze jest forum :p czyli FD zabrac? :rolleyes:
A D16A6 (to chyba ED7 lub 9) wloze do EJ9 ?
( Odnawiam go stopniowo chce tam nadmuchac troszeczke.Pozniej uklad 2cale z EJ bedzie "waskim gardlem" w tym wszystkim...Jesli silnik tam wejdzie to spawajac 2cale mogllbym wyspawac przy okazji drugi uklad wiekszy do EJ+T pod tylko jakiej srednicy? 2.5? czy 2.25?)


:D