Zobacz pełną wersję : D14+D13+D16 zadziala
Witam
Posiadam silnik D14A4 mam pytanie
Zmiana skrzyni na D13B2
Glowica D16Y7
Tloki D13B2 (slyszalem ze cos tam pomagaja )
Zamach D16Y7 ( 4 KG )
Ssacy od ?
Da mi to jakis + mocy w tym silniku
Te czesci leza u kolegi na podworku,caly silnik D13 i Glowica z jak i rozebrany silnik D16 wiec mam je prawie za darmo ;D
tylko ssacy musial bym kupic
I tak myslalem czytalem,wiec pisze posta czy to ma wogole jaki kolwiek sens
Swapa bede robil silnik jest D16A6,powoli go zakuwam,pozniej wkladka+turbo
ale funduszy zabraklo i mysle skoncze go w maju,czerwcu , a te czesci leza i sie marnuja;p
Dziekuje:)
Ssacy od Y7 jest pod pozioma przepustnice wiec raczej chyba nie warto.
Jesli czy tak musisz kupic ssaka to nie baw sie w polsrodki tylko od razu Z6. Do pozniejszego swapa tez sie przyda :)
Kombinacja zadziala, zwlaszcza skrzynia od D13 sporo da. Nie jestem jednak pewien tych tlokow.
z tłokami może być problem, wiem że na pewno w bloku d13 i d15 będą działać dobrze, ale wiem, że już w bloku d16 nie będą działać gdyż są za wysokie (compression high 30.8) i wystają ponad blok. Pasowałoby znać parametry tłoków z d14, to wtedy byłoby wiadomo czy to będzie pasować czy nie.
jogal, pewien Pan mówił mi, że tłoki z D13 w D16 podbijają kompresję do ok 10,5 :-)
Arturvf500
17-11-09, 19:24
z tłokami może być problem, wiem że na pewno w bloku d13 i d15 będą działać dobrze, ale wiem, że już w bloku d16 nie będą działać gdyż są za wysokie
źle wiesz;) D16Z5 daja 9.5:1, Z6 11.8:1, Y8 12.3:1
pozdrawiam
Artur
źle wiesz;) D16Z5 daja 9.5:1, Z6 11.8:1, Y8 12.3:1
pozdrawiam
Artur
Ale znasz kogoś kto jeździ z tłokami z d13 w silniku d16z6?? Tak jak mówię tłoki wystają w tym bloku o jakieś 0.8mm, w d16z6 uszczelka ma 0.6mm... Wiem, że do d16z6 stosuje się tłoki p29 ponieważ są wysokie i podbijają nieźle kompresję, ale są o prawie 2 mm niższe niż te z d13...
http://foros.hondaclub.com.ar/showthread.php?t=53740
http://i9.photobucket.com/albums/a76/a1337production/DSCN0273.jpg
this shows the comparison with pm-0's. left = YCP p29's, middle = pm-0, right = NPR p29's
W środku jest tłok z d13
Arturvf500
17-11-09, 20:29
Ale znasz kogoś kto jeździ z tłokami z d13 w silniku d16z6?? Tak jak mówię tłoki wystają w tym bloku o jakieś 0.8mm, w d16z6 uszczelka ma 0.6mm... Wiem, że do d16z6 stosuje się tłoki p29 ponieważ są wysokie i podbijają nieźle kompresję, ale są o prawie 2 mm niższe niż te z d13...
http://foros.hondaclub.com.ar/showthread.php?t=53740
http://i9.photobucket.com/albums/a76/a1337production/DSCN0273.jpg
this shows the comparison with pm-0's. left = YCP p29's, middle = pm-0, right = NPR p29's
W środku jest tłok z d13
a to zabiłeś mi ćwieka, bo wg tego co mierzyłem wychodziło ze chowają się 0,3mm w bloku; chyba że IG są niższe od PM0 - bo właśnie o nich mowa w linku, choć autor napomknął coś zgoła innego
pozdrawiam
Artur
a w takim razie o ile chowają się tłoki d16 w silniku d16?? Według tych ogólnodostępnych kalkulatorów to są na równo z blokiem, ale może rzeczywistość jest inna. Ja tego nie sprawdzałem organoleptycznie, ale jeszcze nie widziałem d16 z tłokami od d13.
D13 w D16 mnie nie interesuja :)
D13 w D14 bo sa w dobrym stanie jak i caly silnik.Tylko czy to zadziala? :)
Co do ssaka z Z6 ?Nie bedzie on za duzy?Tam na seri jest okolo 130km a u mnie 90+dolot 4+2+1 i uklad z VTI
ale wkładając ssaka myślisz o zmianie na obd1 i wystrojeniu tego?? Czy tylko sama zmiana ssaka i przełożenie wtrysków z d14. Jeśli chodzi o tłoki to zrób sobie takie porównanie jak na fotce wyżej i jeśli te z d13 ni różnią się zbytnio wysokością to możesz śmiało wkładać
Arturvf500
18-11-09, 18:27
a w takim razie o ile chowają się tłoki d16 w silniku d16?? Według tych ogólnodostępnych kalkulatorów to są na równo z blokiem, ale może rzeczywistość jest inna. Ja tego nie sprawdzałem organoleptycznie, ale jeszcze nie widziałem d16 z tłokami od d13.
W z5,a9 ok 2,5mm; a6 ok 4mm, z6 nie pamiętam; co do kalkulatorów nie do końca bym im ufał bo np wg nich różnica miedzy PM6 a PM7 to 0,5mm, a w rzeczywistości to ok 1,5
D13 w D16 mnie nie interesuja :)
D13 w D14 bo sa w dobrym stanie jak i caly silnik.Tylko czy to zadziala? :)
Co do ssaka z Z6 ?Nie bedzie on za duzy?Tam na seri jest okolo 130km a u mnie 90+dolot 4+2+1 i uklad z VTI
winno być si, pytanie które d14? tyle ze i tak na co dzień będziesz się bujał ze spalaniem stukowym; do dupowoza lepiej zapodaj PM7, bo bez ostrych wałków duża kompresja wiele Ci nie da
pozdrawiam
Artur
ale wkładając ssaka myślisz o zmianie na obd1 i wystrojeniu tego?? Czy tylko sama zmiana ssaka i przełożenie wtrysków z d14. Jeśli chodzi o tłoki to zrób sobie takie porównanie jak na fotce wyżej i jeśli te z d13 ni różnią się zbytnio wysokością to możesz śmiało wkładać
Wlasnie nie wiem,nie chce sie próc z PLN,to D14...Korzystam z tego co mam nie bede inwestowal w ten silnik a zanim dokoncze D16 to minie troche czasu...
Wtryski 240cc,440cc rzeczy typu regulator paliwa i inne drobiazki mam bo byly kupione z mysla o pozniejszym turbo .
Ogolnie mam male siano juz w glowie,dlatego korzystam z forum :D
I zwracam sie z prosba do '' DOSWIADCZONYCH graczy :P ''
W z5,a9 ok 2,5mm; a6 ok 4mm, z6 nie pamiętam; co do kalkulatorów nie do końca bym im ufał bo np wg nich różnica miedzy PM6 a PM7 to 0,5mm, a w rzeczywistości to ok 1,5
winno być si, pytanie które d14? tyle ze i tak na co dzień będziesz się bujał ze spalaniem stukowym; do dupowoza lepiej zapodaj PM7, bo bez ostrych wałków duża kompresja wiele Ci nie da
pozdrawiam
Artur
D14A4 HB 96r.
mam regulowane kóleczko VISION nie pomoze ? :D
A ssak z A6 ? bo mam taki :D czy jednak pozniej bedzie za maly ?
Jak masz regulowane koleczko to koluj walek z D16Z2, najostrzejszy seryjny D-SOHC. Tyle, ze bez kolka nie da sie zamontowac do mniejszych.
Jak masz regulowane koleczko to koluj walek z D16Z2, najostrzejszy seryjny D-SOHC. Tyle, ze bez kolka nie da sie zamontowac do mniejszych.
do d14a4 tego wałka nie wsadzi, bo tam jest zupełnie inna głowica. ten wałek można sobie wsadzić do d13/d14a1/d15 i nawet bez kółka regulowanego, najlepiej ustawić go tak, żeby był opóźniony o te 4.5 stopnia i wtedy będzie mocna góra, dół może trochę stracić...
Aaa, to sorry, nie wiedzial ja tego:)
najlepiej ustawić go tak, żeby był opóźniony o te 4.5 stopnia i wtedy będzie mocna góra, dół może trochę stracić...
gora czyli do ilu rpm :confused: ja tak do 5-6 tys smigam
skrzynia wejdzie PLUG&PLAY ?
to wstawstawiac ta glowice z D16Y7 czytalem ze PLUG&PLAY (i jak z rozrzadem?do D16 ?)
chce od poniedzialku zaczac i skonczyc mozliwie szybko :D
gora czyli do ilu rpm :confused: ja tak do 5-6 tys smigam
skrzynia wejdzie PLUG&PLAY ?
to wstawstawiac ta glowice z D16Y7 czytalem ze PLUG&PLAY (i jak z rozrzadem?do D16 ?)
chce od poniedzialku zaczac i skonczyc mozliwie szybko :D
Góra to znaczy od 4000 rpm do odcinki :-P. Pasek rozrządu musisz z d16y7 zapodać, a skrzynie to albo zostawiasz sobie z d14, albo z d13 sobie zapodaj jeśli jest z roku 94-95...
Góra to znaczy od 4000 rpm do odcinki :-P. Pasek rozrządu musisz z d16y7 zapodać, a skrzynie to albo zostawiasz sobie z d14, albo z d13 sobie zapodaj jeśli jest z roku 94-95...
a z 91?z 4 gen?Bo z takiego auta jest chyba. z 94-95 to musial bym sypac pln no a troszeczke mi szkoda na D14
Wiem ze skrzynia to jest z D13 na pewno...
a i pytanie?
Co do kucia D16,jaka firma prowadzi sprzedaz czesci?Jest jakas w POLSCE?
Czy na Czechy lub Niemy sie kierowac?
D16A6
D13 w D16 mnie nie interesuja :)
D13 w D14 bo sa w dobrym stanie jak i caly silnik.Tylko czy to zadziala? :)
Co do ssaka z Z6 ?Nie bedzie on za duzy?Tam na seri jest okolo 130km a u mnie 90+dolot 4+2+1 i uklad z VTI
Mam d14 + blok z d13b2, i szczerze to polecam :)
co do ssaka, śmialo montuj od z6
;d a co do wydechu?
mam kol 4-2-1+hi flow cat z 2.5 na 2.25 i zmieniac wydech na 2.25 ? (przez zime bym sobie wyspawal wydech ;p )
czy do tego D14 to bylo by za duzo i raczej na D16? lub na T ?
nie wlożysz przeciez skrzyni od 4gen'a bo jest na linkę. Co najwyżej możesz rozebrać obie i przełożyć wałek głowny, bo skrzynia z d14 jest potwornie długa.
Do 1.4 nic więcej niż 2". Olej kata, po prostu dwa tłumiki 50,8mm.
nie wlożysz przeciez skrzyni od 4gen'a bo jest na linkę. Co najwyżej możesz rozebrać obie i przełożyć wałek głowny, bo skrzynia z d14 jest potwornie długa.
Do 1.4 nic więcej niż 2". Olej kata, po prostu dwa tłumiki 50,8mm.
aha...nie wiedzialem dobrze ze jest forum :p czyli FD zabrac? :rolleyes:
A D16A6 (to chyba ED7 lub 9) wloze do EJ9 ?
( Odnawiam go stopniowo chce tam nadmuchac troszeczke.Pozniej uklad 2cale z EJ bedzie "waskim gardlem" w tym wszystkim...Jesli silnik tam wejdzie to spawajac 2cale mogllbym wyspawac przy okazji drugi uklad wiekszy do EJ+T pod tylko jakiej srednicy? 2.5? czy 2.25?)
:D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.