PDA

Zobacz pełną wersję : Fele OZ F1-problem ze szpilkami



Lcfr
12-06-06, 18:46
Zakupiłem sobie nowe felgi (nowe dla mnie-bo to używki w korzystnej cenie...)

Felgi: OZ racing F1 rok prod. 2004
Parametry: ET 37/ szer. 7J/ 4x100mm/15stki
http://img62.imageshack.us/img62/7641/f34fc.jpg (http://imageshack.us)

Wszystko mi pasuje jak założę na cifa tylko:
Nakrętki śrub są „za długie”.. lub pisząc odwrotnie szpilki są za krótkie...
Można się do tego przyczepić „wizualnie” bo wszystko normalnie się trzyma itd.-nie ma żadnych problemów, bicia, luzów itd. Wizualnie wygląda jednak tak, że powinny być dłuższe szpilki i będąc dziś na wyważeniu kół mechanior stwierdził, ze to nie jest dobrze, że zawsze szpilka wystaje z nakrętki 1,5-2 zwoje gwintu albo więcej...

Co o tym myślicie?
Wygląda to tak jakby nakrętka trzymała na 2/3 długości...
http://img62.imageshack.us/img62/2336/f13rl.jpg (http://imageshack.us)
http://img62.imageshack.us/img62/9092/f23yz.jpg (http://imageshack.us)
http://img62.imageshack.us/img62/4489/f45xd.jpg (http://imageshack.us)

Czy ktoś posiada takowe fele na cifie i miał/ma podobny problem?
Jak jest z innymi OZ 15/7J?
Wydaje mi się, ze widziałem u kogoś z forumowiczów takie buty...
Czy trzeba kombinować z założeniem nowych - dłuższych szpilek?
(to pewnie trzeba by rozbierać piastę + kupić szpilki w hondzie =kupa roboty i dużo kasy..)

Dodam jeszcze, ze sprawdziłem i w specyfikacji tego modelu firma OZ zaleca je do hondy civic bezproblemowo.(kłóci się to z tym, ze mechanior sugerował, ze wymiary mogą być ok. ale nie są zalecane do samochodu...itd.) Fele ET maja w normalnych granicach, mieszczą się normalnie w nadkola - nie wystają poza obrys autka, nie obcierają, nakrętki są do alufelg - z odpowiednim stożkiem - oryginały OZ z kapturkami
Tylko te szpilki... :/ jak się jeździ szybciej to człowiek myśli czy kółko mu nie odpadnie...

Byłem nawet u drugiego znawcy który odmiennie stwierdził, ze wystarczy jak trzyma 6 zwoi gwintu... Desperacko sprawdziłem u siebie ze mam 10 pełnych obrotów kluczem. Sprawdziłem tez swoje poprzednie nakrętki od alumów (były "pełne"-bez przelotu i nie widac normalnie dokąd siega szpilka) i tez sa "naznaczone" sladem po gwincie na takiej samjej długosci jak te od OZ...
Ziomki - jeździc czy nie?

Czy ktoś z takimi felami będzie na spocie w środe? ;)  ;) 

Wally
12-06-06, 19:21
Lcfr, mam dokladnie to samo i jezdze tak od roku, niemiec przede mna zapewnie znacznie dluzej. W moich AEZ Miro 15stkach tez 7J ET36 jest tak:

http://img490.imageshack.us/img490/253/12vb.jpg

http://img78.imageshack.us/img78/4539/26oo.jpg

http://img490.imageshack.us/img490/7881/34xm.jpg

http://img78.imageshack.us/img78/8642/43js.jpg

Dodam tylko ze na alufelgi mam oryginalne TUVy wiec nie moglo byc niz nie halo

ppm702
12-06-06, 19:30
Lcfr jest OK, moje TeamDynamics też tak siedzą. Jedyny problem to strona wizualna u Ciebie. Dlatego moje mają zakryte śruby. Poszukaj jakiś kapturków maskujących z tworzywa i ganiaj nie przejmując się

Lcfr
12-06-06, 19:32
NO TO SIE TROSZKE USPOKOIŁEM.....


Lcfr jest OK, moje TeamDynamics też tak siedzą. Jedyny problem to strona wizualna u Ciebie. Dlatego moje mają zakryte śruby. Poszukaj jakiś kapturków maskujących z tworzywa i ganiaj nie przejmując się

mam komplet kapturków -oryginał OZ-dostałem wszystko w komplecie: dekielki/kapturki/sruby i fele z oponami 6mm
nie zakładałem teraz bo chciałem, zeby mozna było zobaczyc o co biega na focie...
jutro odbieram nowe pierscionki centrujace do tych OZ i dawnych MSW-OZ(ida do autka kobiety) i chce to juz pozakładac na dobre...

ps. thx Wally za tak obrazowe przedstawienie sprawy ;)

LIO
12-06-06, 22:29
Problemem nie jest felga, ani szpilki, tylko nakretki. Proponuje spróbowac nakretki o innym ksztalcie, które beda w stanie glebiej wejsc (dluzszy stozek)

Adam R.
13-06-06, 12:34
albo dluzsze szpilki, bedzie bardziej racing :wink:

Lcfr
13-06-06, 18:07
albo dluzsze szpilki, bedzie bardziej racing :wink:

zasponsorujesz? ;)

a tak serio to będe myslał niedługo chyba o krótkich nakrętkach, które oferujesz...
bo nie mam zadnych zabezpieczeń chwilowo...

Qukie
13-06-06, 22:21
Nie masz się czym przejmować, a jeśli nie podoba Ci się to kup nakrętki zamknięte.

Lcfr
13-06-06, 22:27
to nie chodzi o podobanie....
mam kapturki-zakryja jakby co...
lubie jeździć szybko...
martwiłem sie czy na zakręcie nie pojade prosto...

qrffffffffffffffffa
dzis odebrałem pierscienie do centrowania i sa mini mini za duze...
a nie ma jak wymienic-fachman pojehcła obejrzec na zywo kolejna porazke naszych badziewiarzy futbolowych...

Musze go poprawic i delikatnie zdjac niecałe 0,1 mm z obwodu pierscienia
kolejne 2 dni stracone....

minime
13-06-06, 23:07
dzis odebrałem pierscienie do centrowania i sa mini mini za duze

Mam ten sam problem co u ciebie i nie za bardzo sie tym przejmowalem ze sroba nie wchodzi na cala szpilke, ale jak zdjalem felge (moze to nei ma wplywu, moze ma) to pierscienie centrujace wygladaja jak miazga/plastikowe pierscienie.

poprzednio tez mialem plastikowe w innym furaczu i wszystko gralo, chyba musze zatem kupic stalowe.
Sorry za OT

Mini

ppm702
13-06-06, 23:40
minime, masz niedopasowane pierścienie. Moje sa z tworzywa i wyglądają jak nówki

minime
13-06-06, 23:45
kurcze niemozliwe - 56,1 jak dobrze pamietam, a srednice wyjsciowa z felgi wzialem juz z poprzednich pierscieni, ktore tam byly zamontowane i tam sobie jezdzily. Ale dzieki za sugestie, sprawdze

Mini

Zawa
08-04-09, 11:44
musze odswierzyc ten temat bo poprzedni mi juz zamkli , z tego co czytam to wszyscy tak jezda czyli nie bede kombinowal w wymiane szpilek tylko nakretki sobie kupie bo nie mam dekielkow w alumach i chcialem kupic takie tylko jaki gwint bedzie w civicu ?? link do aukcji
http://moto.allegro.pl/item594323462_madbid_nakretki_do_felg_aluminiowych _tuv.html

wydaje mi sie ze to bedzie to ale wole sie upewnic: M12 x 1,5 SW19 - stożek