Zobacz pełną wersję : Wymiana oleju w skrzyni
Bacus___19
13-11-09, 11:41
Tak jak w temacie kto pomoże jak się zmienia olej bo ani nie mogę znaleźć korka wlewającego ani spustowego.proszę o pomoc..
Wyszukaj sobie w necie w pdf książkę sam naprawiam Honda Civic:) Tam wszystko znajdziesz.
Bacus___19
13-11-09, 13:57
noo mam jest po angielsku ale znalazłem nic na temat zmiany
Bodajże od strony grodzi jest śruba w górnej częsci skrzyni :) i z tego co wiem zapodaje się olej ala pompką coś w stylu silikon w pistolecie tylko z wężykiem na końcu :)
za pomocą dużej strzykawki sie wprowadza olej do skrzyni. gdy zaczyna wyciekać to znaczy ze juz wystarczy.
Olej do Automatycznej skrzyni biegów wlewa się przez dziurę od bagnetu (gdy się go wyciągnie jest dość duża dziura dzięki czemu można wlać tam nowy olej) a spuszcza korkiem który jest pod skrzynią...
Bacus___19
13-11-09, 17:36
mam manualna i pod spodem nie ma zadnego korka spustowego... a jezeli olej sie wstrzykuje to wiem juz gdzie....noo i dalej jestem w kropce...
szukaj na dole śruby wkręconej poziomo nie pionowo
...śruby na imbus czterokątny :)
Dokładnie 3/4,nią spuszczasz olej a nad nią ok.15cm jest następna bodajże na klucz 17 jak ją wykręcisz to w to miejsce musisz wlać ok 2l tyle że to jest najtrudniejsze ja do tego celu użyłem przerobionej pompki do kół w którą wlewam pół litra oleju na raz i cisnę...
mi w moim V genie weszło ok. 1.6 litra oleju do skrzyni, choć dłuugo spuszczałem stary bo chciałem żeby co do kropelki zleciał :)
co do metody zalewania nowego oleju: skombinuj sobie jakiś długi przezroczysty wężyk + lejek, i go sobie podprowadź pod np. filtr paliwa (na jego wysokość) wtedy nie będzie problemu z laniem i będzie ładny "ciąg" :D w dół do samej skrzyni bo pod samochodem nie ma tam dostępu żeby nalać nowy ;/ i nalewając kontroluj albo patrząc na miernik pojemności na opakowaniu nowego oleju albo lukaj co jakiś czas pod auto czy już nie wycieka spod korka
dziękuje za uwage:D
Kto z Warszawy pożyczy mi klucza do odkręcenia korka spustowego?
Nie mam jak zlać tego oleju a dla 1 wymiany nie będę se kupował :D
Pręt 12 na szlifierce obrób na kwadrat a potem żaba do rur.
rozważałem, dorabiałem już tak jak wymieniałem w Punto ;)
myślałem nad czymś mniej inwazyjnym...
grzechotki (te większe ciut rozmiarem) mają taki klucz-kwadrat bez nasadki jaki potrzebujesz żeby odkręcić spust oleju w skrzyni.. :)
Mam pecha bo mam 2 grzechotki ale jedna jest za duża a druga za mała :o
...a wczoraj już prawie bym wymienił olej no ;)
Dobra, dla potomnych napiszę, że jest to grzechotka 3/8 :)
I tak poniosłem klęskę bo śruba wpustowa nie chciała puścić :(
Przedłużyłem klucz i w efekcie tylko mi klucz przeskoczył, teraz jestem w dupie...
Ma ktoś jakiś pomysł poza rozwiercaniem i grzanim palnikiem?
Mam pecha bo mam 2 grzechotki ale jedna jest za duża a druga za mała :o
...a wczoraj już prawie bym wymienił olej no ;)
Dobra, dla potomnych napiszę, że jest to grzechotka 3/8 :)
I tak poniosłem klęskę bo śruba wpustowa nie chciała puścić :(
Przedłużyłem klucz i w efekcie tylko mi klucz przeskoczył, teraz jestem w dupie...
Ma ktoś jakiś pomysł poza rozwiercaniem i grzanim palnikiem?
Ona mocno siedzi i jest zapieczona.. dobrze jest przed odkręcaniem psiknąć WD-40 + do tego jak przytkniesz klucz do śruby powalić młotkiem lub obruszać samym kluczem gwint w obie strony
Ja do tego jeszcze przedłużałem ramie grzechotki jakąś rurką od siodełka roweru bo mocno su** siedziała :rolleyes: zarówno u mnie jak i u brata w Hanuli
ostatecznie możesz dospawać do tego nakrętke albo krótką 12 śrube
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.