PDA

Zobacz pełną wersję : Kupno samochodu (silnik/skrzynia)



li5
12-11-09, 12:48
Witam
Jestem ciągle poszukującym swojego Civica i mam na oku egzemplarz z 1992 roku sedan, sprowadzony z hameryki. Na wyposażeniu klima, tempomat, 4xel.szyby, 1xairbag, itd, samochód jest zagazowany (II gen). Według właściciela jest to 1.5 LSi fabrycznie wzmocniony (słowa właściciela) o mocy 115 KM a ja szukam na forum i szukam na googlach i silniki o mocy 114/115 kucy mają dopiero modele 6 generacji. I tu pierwsze pytanie do Was: ktokolwiek słyszał coś o takich silnikach czy to może jakaś bajka. Czekam na numer silnika albo vin, jak dostane to wstawię.
Kolejna rzecz to to że po przesiadce z Toyoty Starlet (chyba 80 konnej) ta Honda podobno 115 konna w ogóle nie jedzie, co prawda jest zagazowana i to może nawet na benzynie zabrać parę koni, cięższa i test był przy 4 osobach na pokładzie ale według opinii waszych są to samochody bardzo żwawe i spodziewałem się czegoś więcej. Czy jest możliwe że po prostu za nisko kręciłem tą Hondę czy też powinna ciągnąć dobrze przy niższych obrotach?
Są jeszcze dwa mankamenty. Pierwszy to świecąca się lampka od ładowania, podobno oryginalny alternator został wymieniony na ten z 1.6vtec-a ponieważ nie można było dobrać akumulatora do niego a lampka świeci bo kostki nie pasują i nie jest po prostu podłączone. Czy ktoś coś takiego robił, czy to ma w ogóle sens?
Drugim jest skrzynia biegów która nie powraca do pozycji N tylko zostaje miedzy 1 i 2. Czy to coś poważnego?

Czytałem na forum zarówno o spadkach mocy jak i o luzie drążka zmiany biegów ale nie wiem czy to o to właśnie chodzi :/
Dodam jeszcze że przed kupnem zamierzam wybrać się do serwisu i na ile to możliwe sprawdzić tam stan samochodu. Jeżeli wiecie co trzeba sprawdzić żeby wykluczyć usterkę silnika (tego się najbardziej obawiam) to bardzo proszę o rady i sugestie, co myślicie o kupnie tego samochodu?

Dzięki że poświęciłeś czas na przeczytanie tego powyżej :D

gruszkin
12-11-09, 13:06
nie kupuj tego , handlarz ściemy wali, nie było żadnego fabrycznego 115konnego silnika w 5genie, furki te powinny dobrze iść chociaz przy 4 osobach osiągi sa zabite.no i z tym ładowaniem to jakaaś ściema.

wunat
12-11-09, 14:24
sciema z ladowaniem, silnik moze byc przelozony od 6g i faktycznie ze skrzynia vtec-e jezdzi to dosc wolno... sprawdz na bloku jakie oznaczenie jest wybite, to sporo powie.

ygor
12-11-09, 14:32
w 5 gen tez byl; vtec-e ale nie ma co gdybac , wez od goscia numer silnikaa i sprawdz w podwieszonym temacie ...

wymienil alternator bo nie mogl akumulatora dopasowac ? wiekszej bzdury sam bym nie wymyslil ...

wunat
12-11-09, 14:41
wiem ze w 5g tez byl vtec-e, ale 90km a nie 115, stad pytanie czy nie bylo swapa.

Nemereth
12-11-09, 20:20
nie kupuj tego , handlarz ściemy wali, nie było żadnego fabrycznego 115konnego silnika w 5genie
Mowa o 2 genie?

samochód jest zagazowany (II gen).

Moje pytanie: czy mowisz o 2 generacji czy rok produkcji to 1992 bo to dwie sprzeczne informacje. Moze data pierwszej rejestracji w kraju to 1992? daj znac dokladniej. Chociaż wyposażenie sugeruje na 5 gen. Na silniku powinno byc jego oznaczenie kodowe, sprawdz rowniez.

wunat
12-11-09, 20:54
ja piernicze Ziom, rozbijasz mnie emocjonalne II gen gazu 5gen buda!

seremaq
13-11-09, 07:58
wunat daj spokój... jakbys miał za sąsiada Kononowicza to też byś takie rzeczy wypisywał....
http://w510.wrzuta.pl/audio/2hrL0Qj840f/moje_miasto_to_bialystok

li5 nie wiem zupelnie nad czym Ty się zastanawiasz... przecież ten samochód, o którym piszesz to jakaś kupa złomu, więc po co tracić czas i pieniądze żeby zabierać go jeszcze do serwisu. Zbieraj pieniądze na coś nowszego... lub czekaj, aż trafi się jakies auto w dobrym stanie.

timor
13-11-09, 08:35
tu chodzi o to, że to wersją na pełnym wtrysku(przynajmniej ameryka powinna ją mieć), dlatego ,,wzmocniona'', ale nie 115 km , ale w serii 101. Z alternatorem ściema i trzeba to od razu zrobić, klima na 99% pewnie też nie działa i jest na stary czynnik.

gruszkin
13-11-09, 14:39
true, w hameryce wkładali d15b7 do LSi ale to jakiś powypatkowy sztrucel mimo wszystko. nie spodziewałbym się swapa na d15z6 bo to strasznie nie opłacalny biznes chocby ze względu na konwersję obd. jest ładne Hb biały z d16z6 za 6 koła, łyknij jego.

li5
14-11-09, 13:25
Dzięki za odzew, na silniku wybite D15b711547416, zapewne 101KM a nie 115 KM ale ma tak w jakichś dokumentach napisane. I potwierdzam 2 generacja gazu a samochód 5 generacji. Do tego ten gaz też nie do końca sprawny (parownik do zrobienia).
Zainteresowałem się tym samochodem ponieważ wizualnie wygląda bardzo ładnie, był serwisowany w ASO a jego przebieg udokumentowany w książce serwisowej to około 150000. Samochód bardzo bogato wyposażony, chyba nic więcej już nie można mieć. Do tego cena która jest dla mnie bardzo ważna to jedyne 5500 zł.
Czy znając te szczegóły nadal odradzacie zakup? Zaznaczam że szukam samochodu ekonomicznego a ten Civic to pewien kompromis pomiędzy tym co chciał bym mieć (np VTi, coupe z Vtec) a tym na co mogę w danym momencie sobie pozwolić (stąd między innymi ten gaz).
Jeszcze raz dzięki za pomoc i liczę na więcej bo nadal mi chodzi po głowie ten samochód :/... szukam już 2 miesiąc :/
A zapomniałem dodać że samochód nie od handlarza tylko od prywatnej osoby, ogólnie samochód w rodzinie od 11 lat.

seremaq
15-11-09, 08:18
Dwa miesiące to jeszcze nie jest dużo... jak szukałem swojego civic'a ponad rok. Jeżeli nie masz szczegolnego ciśnienia to odkładaj sobie powoli pieniądze i szukaj czegoś co Ci będzie odpowiadało... przede wszystkim szukaj auta ze zdrowym nadwoziem (bezwypadkowego) bo to jest najważniejsze!!! Na twoim miejscu nie kupiłbym tego civica, o którym piszesz. Miałem już kilka samochodów w życiu i wiem, że tak stare auta generują tylko masę kosztów. Dozbieraj 3 - 4 tys. zł i kup coś dobrego i zadbanego i może trochę młodszego!