Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : projekt co o tym myslicie



smoku
09-06-06, 14:41
obecnie mam sedana b7 (zrobiony kompletny wydech i cai)
moc jak narazie mi wystarcz ale..

zawsze sie kochalem w hatchbacku
chcialbym juz cos co konkret *******ala

wiec mysle nad tym aby sprzedac swojego i albo kupic hatch vti (tak by bylo najprosciej)

albo i tu czekam na wasze opinie

-kupic hatcha 5g (sprzedac motor z osprzetem lub kupic bez motoru)
-zakupic b16a1 tak a1 (slyszalem ostatnio ze te motory sa sporo tansze od a2 chyba ze sie przeslyszalem?)
-uturbic go bez zakucia(mzoe splanowac go troche,maly remont ,wogole wytrzyma na seryjnych gratach powiedzmy 200km?)
-reszta co do zawiechy i hamulcow narazie pominmy
-choc wsumie przy takiej mocy chyba dobrze byloby kupic jednak vti 5 g z racji hamulcow

gosc z honda slask black rider ma w swoim vti 5g silnik a1 czyli sie da wlozyc i nie chodzi to zle



w efekcie chcialbym miec szybkiego hatcha z moca w granicach 180-200km
auto tylko na ulice nie planuje nigdzie startowac zreszta niemilabym z czym

kombinuje bo chcialbym to zrobic w jakis rozsadnych pieniadzach
tak na oko myslalem ze wygladaloby to mniejwiecej tak:

buda 4000-6000zl (kupiony caly i sprzedaz silnika z osprzetem albo kupiona bez silnika)
b16a1 2500 (slyszalem jedna taka oferte ,po tyle gdzies chodza?)
uturbianie liczylbym z 4000-5000(pewnie na uzywkach i nie w najdrozszym zakladzie)

chcialbym miec szybkiego hatcha zeby mnie wyszedl powiedzmy z robocizna swap/turbo 14 000 zl
co o tym myslicie , czy duza jest rozncia w cenie silnikow a1 i a2 mi sie wydaje ze sporo

mighty
09-06-06, 14:53
b16a2 za 2500zł? chyba sam silnik a nie komplet na swapa...
mysle, ze 14tys zł to dolna granica (ale ta bardzo dolna).

smoku
09-06-06, 14:59
oczywiscie chodzilo mi o b16a1 za te 2500 (komplet)

Pati
09-06-06, 15:17
i tak mało. lisz z jakieś 20 tysi. pamietaj ze jak kupisz kiepska bude to bedzie miala i kiepski zawias i kiepskie hamulce...

smoku
09-06-06, 15:23
no wiadomo ze nie bralbym 1.3
ale myslalem ze 1.5 potem bym zrobil hamulce ,zawias
no i bankowo wyjebalbym tyl i wsadzil klatke
myslisz ze zrobienie samego motoru turbo nie zmieszcze sie w tych 14 000?

Adam R.
09-06-06, 18:09
buda 4000-6000zl (kupiony caly i sprzedaz silnika z osprzetem albo kupiona bez silnika) :one:
b16a1 2500 (slyszalem jedna taka oferte ,po tyle gdzies chodza?) troche malo ale jak jestes przygotowany na remont to :one:
uturbianie liczylbym z 4000-5000(pewnie na uzywkach i nie w najdrozszym zakladzie) 6-8000 :one:

ARTX
09-06-06, 18:30
pamietaj o tym, ze jak wstawisz b16a1 to on ma sprzeglo na linke a w 5gen jest hydraulika wiec to dodatkowa rzezba :idea:

smoku
09-06-06, 23:37
pamietaj o tym, ze jak wstawisz b16a1 to on ma sprzeglo na linke a w 5gen jest hydraulika wiec to dodatkowa rzezba

dzieki konkretna odpowiedz :!: na takie liczylem

rozumiem po wypowiedzi kolegi adamR ze moze to wyjsc wiecej ale mam zdanie ze i tak jeden powie ze uturbi za 3000 drugi ze 10 000 to minimum i badz tu madry

ale juz po paru postach przynajmniej wiem ze nie ma to zabardzo sensu takie drutowanie i kombinowanie

poprostu kasy nie mam na to zeby

dac za serie 5g vti z 11 000 potem 8000 na turbo i jeszcze 4000 na hamulce i zawieszenie

myslalem ze jakos udaloby sie zbudowac cos do tych 15 000

w takim razie co byscie mi doradzili

uturbiac moje b7? moze zalozyc góre z z6 i wtedy uturbic?
duzo juz nie podniose mocy oprócz glowicy z6 moze lekkie kolko jeszcze wrzuce

chcialbym dymac chociaz seryjne vti
wsumie nie tyle moc co chcialbym aby fura ponizej 7s do setki szla takie mam marzenie

z turbo jest to realne?jakas inna opcja?

ARTX
09-06-06, 23:46
kupic EG5 i uturbic lub zrobic swapa w swoim na d16z6 i uturbic :D
mysle, ze to najlepsze rozwiazanie :)

redrac
10-06-06, 02:09
wsumie nie tyle moc co chcialbym aby fura ponizej 7s do setki szla takie mam marzenie


To seryjne vti nie schodzi ponizej 7sekund??(mowie o relanym czasie, nie katalogu)

Adam R.
10-06-06, 07:30
wsumie nie tyle moc co chcialbym aby fura ponizej 7s do setki szla takie mam marzenie


To seryjne vti nie schodzi ponizej 7sekund??(mowie o relanym czasie, nie katalogu)nie schodza

pomysl nad H22 (bo praktycznie potrzebujesz silnik skrzynie komp i polosie a jak lubisz grzebac to reszte zrobisz sam) i bedzie mniej niz 7s

uturbienie po najnizszych kosztach = wieczne problemy ( bo wiadomo ze doladowanie rosnie w miare jezdzenia :wink: )

redrac
10-06-06, 09:30
Ale w eg6??? eg6 jest lzejsza od 6 generacji o jakies 70-80 kg....??

ARTX
10-06-06, 10:01
nie zejdzie nigdy w zyciu :D

Rikoo
10-06-06, 10:13
tez nie sadze zeby zszedl

smoku
10-06-06, 11:48
czyli albo

minime na z6 w swoim i turbo
albo kupic hatcha z6 moze a2 i uturbic

albo kupic eclipse turbo :roll: ktora ma 6.5 do paki i pali przy *******alaniu 18 heh



uturbienie po najnizszych kosztach = wieczne problemy ( bo wiadomo ze doladowanie rosnie w miare jezdzenia )

co racja to racja

a wiec na uturbienie wmiare pozadnie zrobione mowicie 6000-8000 ?

a takie male pytanko na koniec

w swoim sedanie jak zrobie minime na z6 przy uturbieniu do powiedzmy 180-200km
ile bym mogl miec do setki


dziwnie sie pytam zamiast czasu na 1/4 albo cos ale wyznacznikiem ktory mi cos mowi o przyspieszeniu narazie jest przyspieszenie do setki

mighty
10-06-06, 12:04
dziwnie sie pytam zamiast czasu na 1/4 albo cos ale wyznacznikiem ktory mi cos mowi o przyspieszeniu narazie jest przyspieszenie do setki
normalka, mnie tez nie interesuje czas na 1/4 i tak sie nie scigam w zawodach :wink:
przy 200KM spokojnie zejdziesz ponizej 7 sek

Pati
10-06-06, 17:10
przy duzym doladowaniu bedziesz mial kiepsko do paki bo bedzie ciezko ruszyc z jedynki na duzym gazie z okazji braku szpery/trakcji. potem to sie bedzie fest napędzało.
jak checsz drugie auto to ja ewentualnie moge Ci polecic jakas 4gen 1.6, najlepiej sohc, i to uturbic. 1.6 ma lepsze hamulce od slabszych wersji, buda jest lzejsza, z czesciami nie ma klopotu. d-seria moze byc szybka i 200 koni wytrzyma, a wrxa bedzie łoić z rolowanego.

!markos
10-06-06, 17:18
To seryjne vti nie schodzi ponizej 7sekund??
nie schodza
nie zejdzie nigdy w zyciu
tez nie sadze zeby zszedl
taki maly offtop.. hmm... daliscie mi troche do myslenia, bo corsa z 2.0 (150ps 200Nm) robi setke ponizej 7 sekund.. calkowicie seryjna, nieodelzana, z ciezkimi kolami.. to jakiego czasu mozna sie spodziewac po seryjnym 6gen vti? :roll:

elmer
10-06-06, 17:26
VTi chyba łapie 100km/h dopiero na 3-ce.

Pati
10-06-06, 17:29
4g. D16A9 łapało 60mph na końcu dwójki w czasie 7,2s.

ARTX
10-06-06, 17:31
jakiego czasu mozna sie spodziewac po seryjnym 6gen vti?
3d katalogowo 8s, przy zdrowym egzemplarzu i wprawionym kierowcy robi ok 7.5s

smoku
10-06-06, 17:31
niestety interesuje mnie tylko 5 generacja

popropstu jak juz cos bede grzebal to chce aby to objezdzalo (prszynajmniej seryjne) vti bo nei chce wjebac $ i sie okaze ze lepiej bym zrobil jakbym kupil b16

opcja swapu h22 albo b16a2 raczej odpada sporo kasy(lepiej bym mial sprzedac i kupic vti)

wiem ze adanus mial tam ostro (i sporo $)nagrzebane w swoim coupe ale do paki mial chyba kolo 6-6.5 z tego co pamietam poprawka najlepszy wynik to bylo 5.6 ale nie wiem ile on tam dmuchal o tym nawet nie marze

ARTX
10-06-06, 17:32
daliscie mi troche do myslenia, bo corsa z 2.0 (150ps 200Nm) robi setke ponizej 7 sekund..
nie uwierze gdyz dymałem takie corsy swoja coupe ktora napewno nie miala ponizej 7s do 100km/h :D

!markos
10-06-06, 18:31
nie uwierze gdyz dymałem takie corsy swoja coupe ktora napewno nie miala ponizej 7s do 100km/h :D
a ile to tych cors c20xe jest w naszym pieknym kraju, ze tak je dymales, co? :roll:
albo moze inaczej - jaki miales tym samochodem czas na 1/4?

smoku
10-06-06, 18:34
przestan juz z tymi corsami ziomek

!markos
10-06-06, 18:38
wyluzuj, pytam z ciekawosci, bo to da mi pewien obraz osiagow takiego civica vti

smoku
10-06-06, 18:41
dane techniczne civiców masz w necie to mzoesz sobie zobaczyc wszystko
ja nei znalazlem zadnej astry 2.0 ktora by miala takie do*****e osiagi ale nie chce mi sie zaglebiac w tym jednym słowem koniec gadki o corsach

!markos
10-06-06, 18:56
koniec gadki o corsach
zastanowie sie

luzno rozmawiamy sobie o czasach przyspieszenia (bo takze o to pytales) i o projekcie, spytalem po kilku postach o czas 0-100 vti - artx napisal, ze robi taka corse jak chce, wiec chcialem wyjasnic pewne niescislosci i tyle. ponawiam - wyluzuj sie.

smoku
10-06-06, 19:17
powiedzmy ze sie wyluzuje jak juz nie bedziesz wspominal i robil ot

temat byl o projekcie ale mowimy tez o modyfikacjach civiców
i o czasach jakie moglby robic
a nie porównaniach z corsą, a co do przyspieszenia aut seryjnych to mozesz je znalesc na stronie http://www.hondapl.org/

ty robisz ot o corsie i ciagniesz gadke ale juz ch.. z tym niewazne zostawmy juz to

!markos
10-06-06, 19:24
mowimy tez [...] o czasach jakie moglby robic
i wlasnie dokladnie o to pytalem 8)

peace! :wink:

Pati
10-06-06, 19:39
smoku - porownanie do Corsy ze swapowanym C20XE jest na miejscu bo daje Markosowi jakis punkt odniesienia. wiadomo ze Corsa bedzie szybsza niz Astra bo jest lzejsza. pytanie tylko ile szybsza i jak to wyglada na porownaniu z Cifem.

smoku
10-06-06, 20:06
no dobra olewka

poprostu ja porównuje civ z modami vs inny civ
na innych autach sie nie znam i jest ich sporo wiec nie chcialem rozkminiac bo zaraz by wyszlo a co z vr6 a co z eclipsą itd

no ale spox luzno ;)

to w takim razie kto mi oszacuje

b7 turbo (160-180)km vs vti 5 i 6g
b7 z glowica z6 turbo vs jak wyzej

czy lpiej uturbiac b7 czy b7 z glowica z z6
jakie roznice
wiekszy potencjal?wieksze prawdopodob ze cos ****ie?pewnie na korzysc z6 ale chcialbym wiedziec dlaczego jesli ktos wie

pozdro

ARTX
11-06-06, 02:19
a ile to tych cors c20xe jest w naszym pieknym kraju, ze tak je dymales, co?
albo moze inaczej - jaki miales tym samochodem czas na 1/4?
identyczna odp. poszła na PW jak prosiles :)

czym: coupe 6gen B16a2 seryjna z kolektorem od b18c4 :)
gdzie: Tuningomania - Piotrków Trybunalski
wyscigi na 1/4mili, startowały 2 takie corsy po swapie. pierwsza z tego co pamietam byla ciut poszerzona i na 14' lub 15' z niziutkim profilem (szersze koła) a druga chyba z wygladu wygladala prawie na seryjna... jesli znajde kartke z wynikami to napisze bo pamietam, ze gdzies mialem lub moze gdzies sa na oficjalnej stronie :)
seryjne vti 6gen robi na 1/4mili 15.6-15.8 - ja swoja coupe zrobilem najlepszy 15.088 a wtedy w Piotrkowie rowne 15.100 :D


konczac temat z corsami... smoku jesli chcesz pozostac przy obecnej budzie to daj czapke od d16z6 + turbo = ok 170-180KM powinno byc :smile: lub jesli planujesz zmiane budy i zakup 3d to odrazu kup d16z6 + turbo i w okolicach 190/200KM powinno byc jak ładnie bedzie wystrojone (mowa o seryjnych wnetrznosciach) :wink:
nic nie da Ci lepszych wrazen i satysfakcji jak psssst :lol:

powodzenia

Adam R.
11-06-06, 02:43
Tuningomania 2005 Piotrkow:

pierwsza corsa
ET 15,842 15,535 15,133

druga corsa
ET 16,167 16,308 16,244

i nie bylo wiecej cors w klasie T6

P.S. Trzymam te wyniki bo to impreza na ktorej zrobilem jeden z lepszych czasow :grin:

ARTX
11-06-06, 02:55
dokładnie o to mi chodziło Adas :D czyli udowodnione, ze mowie prawde :P

lenn
11-06-06, 21:49
Witam
Moim zdaniem zakładać turbo nisko budrzetowe to tylko strata czasu oraz pieniędzy, dysponując kasą w okolicach 6 - 8 tys. załorzysz podstawowe turbo które będzie dmuchało 0.3 bara, bo jak będziesz więcej dmuchal to silnik się powoli rozsypie. nieznam jeszcze żadnedo d15 uturbionego ale znam d16z6 na doladowaniu 0.3 i uzyskal on 180 KM więc niezbyt dużo, ja bym polecił swap B16A2 które można kupić za 6 - 6500 tys i go troche podkręcić i wiesz że nie będziesz miał żadnych problemów oraz zmartwień.

pozdrawiam

smoku
11-06-06, 22:11
ale ziom majac d15b7 z glowica z z6 i zrobionym wydechem i dolotem wsiadajac w a2 nie bede mial do*****j roznicy(tak mi sie wydaje)

wiem ze moge potem zrobic wydech dolot w a2

ale jak to zsumujesz swap na b16a2 to mi wyjdzie z 6000-7000zl a to sporo kasy

poprpstu mam takie glupie zalozenie ze jak wydam troche kasy to chce byc szybszy od seryjnego vti albo vti po lajtowych modach jak wydech dolot

lenn
11-06-06, 22:28
Powiem tak mam D16Z6 i myślałem ze fajnie jeździ dopuki nie przejechalem sie z kumplem przerobionym B16A2 i uzyskał okolo 180 KM. Nie doradzam taniego uturbienia z tych powodów że znam kilku ludzi którzy bardzo żałują że zrobili to turbo. Jeżeli i tak chcesz robić turbo to radze zapewnić silniczkowi więcej paliwa, czyli wymienić pompe i wtryski, no i zmniejszyć sprężanie, musisz mieć na uwadze że powietrze wdmuchwiane przez turbine nie jest zawsze takie samo czasami niestety jest momentami większe. Ja ogólnie jestem z załorzenia że lepiej kupić mocniejszy silnik niż ładować dużą kase w słabszy

smoku
11-06-06, 22:43
masz racje bo po zalozeniu czegos mocniejszego zawsze jeszcze masz mozliwosc cos z nim zrobic gdy apetyt...heh

najlepiej chyba jednak sprzedac dolozyc i kupic vti
ale znowu znalesc zdrową sztuke

tak zle tak ******o :evil:

no nic co chcialem wiedziec wiem teraz tylko podjac decyzje takze dzieki za odpowiedzi

pozdro

mighty
12-06-06, 11:57
ale znowu znalesc zdrową sztuke
kiepsko to widze :wink:
ja bym kupil d16z6 i uturbił z głową.

Amorr
12-06-06, 13:35
uturbiaj b7 np tak: :arrow: http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=2788&postdays=0&postorder=asc&start=0

180-200km jest do zrobienia....

izzy_rajder
12-06-06, 22:31
Apropos osiagow 5gen vti, to wyprowadzcie mnie z bledu, ale eg6 ma 7.3 do 100km/h w serii wg katalogu. Jak wyjmiesz wszystko ze srodkka to o 6.99 mysle ze jest szansa sie otrzec.

Poza tym ARTX, co do Twoich 15.08, to mówiłeś mi że byłeś odelzony na maxa włącznie z jakimis pozyczonymi plastykowymi drzwiami pasazera, poza tym skrzynie miales skladana 2och czy 3ech i mowiles ze 2ka odcina wg licznika przy 90, a w serii ok 110, wiec tez nie wiadomo jakie tam miales przelozenia a chyba Tobie nie musze tłumaczyć jakie to ma znaczenie ;-)

A w temacie 200km w civicu za 14k PLN na gotowo, to hmmm... chyba tylko turbo, tak jak koledzy mówią, d16z6.


pzdr

ARTX
12-06-06, 22:39
Poza tym ARTX, co do Twoich 15.08, to mówiłeś mi że byłeś odelzony na maxa włącznie z jakimis pozyczonymi plastykowymi drzwiami pasazera, poza tym skrzynie miales skladana 2och czy 3ech i mowiles ze 2ka odcina wg licznika przy 90, a w serii ok 110, wiec tez nie wiadomo jakie tam miales przelozenia a chyba Tobie nie musze tłumaczyć jakie to ma znaczenie
- wywalona kanapa, boczki + przedni fotel
- drzwi pasazera mialem normalne z wycietym srodkiem + szyba poliweglan
- koła to R16 215/40 :D

co do skrzyni to fakt -> sam nie wiem co to było :lol: bo 2 odcinała 9Xkm/h a 3 juz normalnie 140km/h :roll: wiec ze skrzynia to juz wielka niewiadoma bo była składana z trzech :lol:


2ka odcina wg licznika przy 90, a w serii ok 110
oj chyba cos kłamiesz :P u mnie w 3d dwojka nie dochodziła nawet do 100km/h :)

izzy_rajder
12-06-06, 22:52
U mnie zatrzymuje sie miedzy licznikowymi 105 a 110. Mysle ze jest to realne 100km/h mniej wiecej. Moze masz inny obwod kola niz ja... ja jezdze na 195/50/15

pzdr

EDIT, żeby juz nie robic bałaganu. Jak miałem odcinke seryjna i sie mierzyłem gtechem, to zawsze te 96 łapałem przed odcinką, odcinało ok 0.5 sek pozniej, w kazdym razie pomiar 0-60 mph sie zawsze konczyl a ja zawsze mialem jeszcze ze 300 obr do dociagniecia (do tych 8200).

No ale nie istotne, nie robmy bałaganu, jak sam napisales co tam bylo u ciebie nie tak jak na serii.

ARTX
12-06-06, 22:56
tez przed modami skrzyni mialem 195/50/15 i napewno trzebabyło wbijac trojke aby osiagnac 100km/h, mowa oczywiscie przy odcieciu 8200rpm bo Ty masz chyba dalej odcinke :D

pirus
12-06-06, 23:08
Moze masz inny obwod kola niz ja
a co ma obwod kola do wskazan licznika?

ARTX
12-06-06, 23:10
Moze masz inny obwod kola niz ja
a co ma obwod kola do wskazan licznika?
to chyba logiczne :lol:

elmer
12-06-06, 23:13
Obwód koła nie zmienia wskazań licznika, zmienia "zgodność" wskazań z rzeczywistością.

pirus
12-06-06, 23:18
Moze masz inny obwod kola niz ja
a co ma obwod kola do wskazan licznika?
to chyba logiczne :lol:
to mi wytlumacz.., mam sesje moze nie ogarniam do konca ;)

izzy_rajder
12-06-06, 23:26
Jak włożysz do siebie koła od motorynki, to licznik bedzie pokazywal 100km/h a bedziesz jechał 50 w rzeczywistosci, a jak założysz duze od traktora to bedzie pokazywal 100, a ty bedziesz pomykal 150 ;-) tak w uproszczeniu. I dlatego o tym wspomnialem, bo jak ARTX jest na innym obwodzi niz ja, to mimo ze nasze liczniki moga pokazywac to samo, to odcina nam przy roznych rzeczywistych predkosciach.

pirus
12-06-06, 23:29
no wlasnie... czyli obwod kola nie ma nic do wskazan predkosciomierza :P

izzy_rajder
12-06-06, 23:34
Ale MA do rzeczywistej predkosci przy jakiej ci odcina, co jest jakby istotniejsze i o co mi chodziło. Z mojej strony koniec OT. Jak masz jeszcze jakies szalone pytania to wal na PW ;)