Zobacz pełną wersję : B16a2 . . ? ?
Witam panowie , mam do was pytanie co można zrobić b16a2 mając budżet koło 5-6tys . . nie mówiąc juz o wydechu i dolocie . i pytanie do was co proponujecie . . ? ?
opcja 1 wałki + kolektor i przepustnica = strojenie
opcja 2 widziałem ze własnie takie plany ma Sameraq: góra b18c6 + kolektor z przepustnicą b18c6
może wy macie jakieś inne propozycje czy wogule warto się w to bawić czy będzie wogule przyrost w miare jakiś ładny do włożonych pln. .
dozbieraj z 3k i jakies turbo zrob. wkładając worek kasy nie wygrzebiesz się z wolnossących 200 koni. albo ledwo.
dzięki za wypowiedz ale turbo to nie dlamnie . . sądze że na turbo to trzeba wieć naprawde z 10tys najmarniej i robić raz a dobrze albo nie robić wogule , bo jak pojechać po bandzie i potem ma sie wkułko coś sypać to i znowu wkładać . .
poprostu jestem zwolennikiem NA a z tej b16 chciałbym wykrzesać jakies 180-190km to juz max i by mi stykneło.
wolnossace tez trzeba robic raz, a dobrze, albo wcale. potanisz i tez sie bedzie sypalo.
mozesz zrobic b20.
nie jezdziles turbo, wiec nie mozesz powiedziec, ze to nie dla ciebie. turbo jest dobre dla kazdego, choc nie kazdy zdaje sobie z tego sprawe :D:D:D
turbo jest dobre dla kazdego, choc nie kazdy zdaje sobie z tego sprawe
nie generalizuj, bo nie siedzisz w głowie "każdego", żeby wiedzieć co dla "każdego" jest dobre.
W temacie: podałeś Jarząb dwie równoznaczne opcje, tylko inne marki gratów. Mody rozsądne. Wybierz sobie to, co tańsze, bo bez rozbiórki dołu i tak nie przekroczysz mocno granicy 190KM. Nie wiem tylko czy zwrot "nie mówiąc już o wydechu i dolocie" ma świadczyć o tym, że w/w diwajsy już masz. Jeśli nie masz to 6k może być "na styk".
[H] Dylu [H]
07-11-09, 15:51
TU (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=15460&highlight=analogue) masz mocne B16, na którym imo warto się wzorować modząc ten silnik
Turbo B to kosztowna zabawa...
ogólnie chce iść śladem Kabikosa(ivt 1.6) jak z nim rozmawialem to wyhamował to na 200hp , a z tego co wiem to miał zrobione wałki + kółka + kolektor skunks+przepustnica no i dolot i wydech =strojenie, tylko teraz nie wiem czy miał wymieniane sprężynki i talerzyki i tak jak piszesz czy nie miał ruszonego dołu . . ale z ivt 150km ładnie pukazało po modach , tylko ciekawe czy tylko jest zrobione to co ja wiem czy coś jeszcze . .
No właśnie Dylu masz racje , B turbić to są ładne koszta . .
mysle ze prownywalne do takiego mocnego NA.
[H] Dylu [H]
07-11-09, 16:52
mysle ze prownywalne do takiego mocnego NA.
myślę, że nie :)
Dylu - sądze że tak ;)
Jarząb - sprężynki i talerzyki wkładasz zgodne z zaleceniami producenta wałków.
ogólnie chce iść śladem Kabikosa(ivt 1.6) jak z nim rozmawialem to wyhamował to na 200hp
poproś kabikosa, żeby wkleił ten wykres. W tej chwili jego auto po kilku nastepnych strojeniach robi 15.2, więc... wałków to ja tam też nie pamiętam, no chyba, że to był jakiś setup okrywany tajemnica..
ogólnie to fajnie byłoby zrobić B20 , jeszcze nie jest to takie oklepane . . ale tutaj to juz zielonego pojęcia nie mam ile hajsu co i jak , ale prodzekt Nitra też nie głupia sprawa ale tam to pewnie poszedł wur hajsu . . :(
Opcja, którą ja mam wypisaną w planach powinna dać po wystrojeniu około 190 KM. Wiadomo oczywiście, że wszystko zależy od kondycji silnika i nie każdy motor pokaże na hamowni tyle samo po takich modyfikacjach. U mnie po wydechu i dolocie bez strojenia wyszło 175 KM. Głowica od itr'a to koszt około 2 tys. zł + 1 tys zł za kolektor z przepustnicą do tego komputer i strojenie i powinieneś się zamknąć w kwocie 4 - 4,5 tys. zł. Jeżeli nie chcesz wydawać więcej kasy na auto to myślę, że jest to dosyć dobre rozwiązanie... mógłbyś jeszcze ewentualnie skrócić skrzynie, ale to już trochę przekroczyłoby Twój budźet.
Ja chyba jednak mając 6 tys. zł dozbierałbym jeszcze trochę kasy i zrobił soft turbo. Jak Ci się znudzi i stwierdzisz, że brakuje Ci mocy to masz możliwość dalszego rozwoju. W B16 NA wszystko kończy się na tych dwustu koniach i każdy kolejny kosztuje worek pieniędzy. Na soft turbo będziesz miał 220-230 KM i tak jak pisał kiedyś Pati, jak ktoś potrafi używać turbo to będzie bezawaryjnie jeździł nawet na sofcie. Poproś kogoś, kto ma B16 turbo żeby Cie przewiózł, wtedy obiektywnie stwierdzisz, że to nie dla Ciebie i będziesz się bawił w NA... ale, jeżeli już to przynajmniej B20.
skoro robiłeś swapa to nie lepiej było odrazu wsadzić h22a i mieć w serii 200KM, niż teraz rzeźbić w b16a2? :)
skoro robiłeś swapa to nie lepiej było odrazu wsadzić h22a i mieć w serii 200KM, niż teraz rzeźbić w b16a2? :)
Ja też się przez chwilę zastanawiałem ale:
1. Nisko wisi
2. Rozkład mas jest żeby nie powiedzieć dosadniej, do dupy.
Za takim rozwiązaniem przemawia koszt SWAP-a.
Ja bym zapodal skrzynie ITR, albo nawet lepiej samo FD i LSD z ITR.
I jeszcze kaski zostanie...
http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=8794
Hehehe:D
Ja bym zapodal skrzynie ITR, albo nawet lepiej samo FD i LSD z ITR.
I jeszcze kaski zostanie...
http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=8794
Hehehe:D
To też jest bardzo dobre rozwiązanie.... i jeszcze starczy na sprzęgło i lekki zamach.
2. Rozkład mas jest żeby nie powiedzieć dosadniej, do dupy.
ile h22a jest cieższy od b16a2 ze 30kg? Nie sądze żeby to robiło znaczącej różnicy w prowadzeniu auta.
[H] Dylu [H]
09-11-09, 20:27
ile h22a jest cieższy od b16a2 ze 30kg? Nie sądze żeby to robiło znaczącej różnicy w prowadzeniu auta.
nie wiem jak VI, ale V hb z H22 pod maską jest podobno mocno niestabilny...tył jest mocno niedociążony względem przodu.
...Bartuś...
09-11-09, 20:37
Ja też się przez chwilę zastanawiałem ale:
1. Nisko wisi
2. Rozkład mas jest żeby nie powiedzieć dosadniej, do dupy.
Za takim rozwiązaniem przemawia koszt SWAP-a.
1.Zgadzam się przy obniżeniu -60 miska jest jakieś 8cm nad ziemią...
2.Jeździłeś żeby tak pisać ?? Bo ja miałem przez pewien czas i jakoś żadnych negatywnych odczuć nie miałem przy skręcaniu i hamowaniu...Moim zdaniem przy swapie na H22 musisz mieć twarde amortyzatory i po sprawie z nurkowaniem przy hamowaniu...Bo przy skręcaniu to nie ma żadnej różnicy ponieważ B18C4 z klimą waży tyle samo co H22A...
Mając B16 rozważał bym:
B20 Vtec
B16 Turbo
Odnośnie B20Vtec masz temat poniżej gdzie jest trochę napisane...Zestaw który wystarcza na odpalenie B20Vtec to
Góra B16
Dół B20-Kompletny Silnik Najtaniej znalazłem za 1600zł
Kit Vtec - 700zł
Śruby głowicy: 400zł
Strojenie: 550-750zł
Oczywiście musisz dodać sobie koszty sprowadzenia kitu i śrub,złożenia motoru i tym podobnych gratów...Dodatkowo na pewno sprzedaż dół B16 i górę b20 z osprzętem za co zwróci ci się trochę kasy...Ale jest jest pewne nawet na tak podstawowym zestawie będziesz w stanie osiągnąć 200km...
Ps.Na forum password'a jest teraz opisywany Civic B20 na kompletnie seryjnym motorze jeszcze nie hamowany,ale warto obserwować temat
1.Zgadzam się przy obniżeniu -60 miska jest jakieś 8cm nad ziemią...
2.Jeździłeś żeby tak pisać ?? Bo ja miałem przez pewien czas i jakoś żadnych negatywnych odczuć nie miałem przy skręcaniu i hamowaniu...Moim zdaniem przy swapie na H22 musisz mieć twarde amortyzatory i po sprawie z nurkowaniem przy hamowaniu...Bo przy skręcaniu to nie ma żadnej różnicy ponieważ B18C4 z klimą waży tyle samo co H22A...
W Coupe wygląda to trochę inaczej. Nie dopisałem że zwalony rozkład mas dotyczy nadwozia HB.
Rozklad mas to jedno, a wlasnie twarde amorki to drugie. Zeby wsadzic H22A musisz utwardzic przod. Tylu nie mozesz proporcjonalnie utwardzic bo jest zbyt lekki i zacznie skakac jak oszalaly. Dlatego wkrada sie dysproporcja, ktorej raczej konstruktorzy nie przewidzieli. A twardy przod w relacji do miekkiego tylu rowna sie podsterownosc. A tego nawet w coupe nie oszukasz.
H jest cięższe od B o 20kg. O jakiej różnicy mas mówicie? Akumulator do tyłu i lekka maska. I gotowe.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.