Zobacz pełną wersję : Mini me d13b2
Witam jakie czesci sa potrzebne do mini me na b7 jzu wiem i teraz tak.teraz H pali mi okolo 9;/czy po mini me spalanie wzrosnie jak z tym jest??
Czesci wiem jakie ale z cenami niedokonca wiec ile cala operacja by wyszla??;)
to nie jest mini me to pierwsza sprawa :) jak to poskładasz to będzie paliła 10-15 :]
cena zalezy od ciebie i twoich znajomosci :]
1. Aparat zapłonowy TD-41U
2. Alternator
3. Komp ecu p06
4. Kolektor sascy kompletny
5. Wiązka silnikowa
6. Wiązka kabinowa europa pełna elektryka
7. Wałek rozrządu d15b2
8. Bak z pompa d15b7
9. Sonda d15b7
10. Uchwyt kolektora ssącego
11. Uchwyt filtra paliwa
Tutaj masz listę części do zrobienia mpfi na D13B7. Po całej modyfikacji i wgraniu odpowiedniej mapy paliwowej i strojenie kompa P06 i wtedy będzie Ci paliło około 6-7 litra, bynajmniej tak czytałem.
1. Aparat zapłonowy TD-41U
2. Alternator
3. Komp ecu p06
4. Kolektor sascy kompletny
5. Wiązka silnikowa
6. Wiązka kabinowa europa pełna elektryka
7. Wałek rozrządu d15b2
8. Bak z pompa d15b7
9. Sonda d15b7
10. Uchwyt kolektora ssącego
11. Uchwyt filtra paliwa
Tutaj masz listę części do zrobienia mpfi na D13B7. Po całej modyfikacji i wgraniu odpowiedniej mapy paliwowej i strojenie kompa P06 i wtedy będzie Ci paliło około 6-7 litra, bynajmniej tak czytałem.
no ok nie mini me hehe;Pa orientujesz sie jaki jest tego calkowity koszt??
to nie jest mini me to pierwsza sprawa :) jak to poskładasz to będzie paliła 10-15 :]
cena zalezy od ciebie i twoich znajomosci :]
To ile twoja ci pali??:)
Pkt 2 można pominąć tylko trzeba zmodyfikować troszeczkę kabelki. Koszt jest zależny od tego za ile poszczególne części znajdziesz, mi obecnie brakuje baku z pompką, wiązek i sondy a wydałem narazie 400zł. Więc trzeba szukać.
no ok nie mini me hehe;Pa orientujesz sie jaki jest tego calkowity koszt??
Koszt samych części to około 1000-1300 zł, zależy gdzie kupujesz. Najlepiej od kogoś kto ma całą Coupe na części wtedy możesz sobie wszystko na razi wziąć, a nie bawić się na raty.
6. Wiązka kabinowa europa pełna elektryka
Można zrobić na angliku i nie musi być pełna, pobierasz tylko to co potrzebujesz.
7. Wałek rozrządu d15b2
Jest taki sam jak w D13B2, czyż nie? Głowicy nie trzeba ruszać. Jeśli ktoś bardzo chce inny wałek to z D14.
8. Bak z pompa d15b7
Lub D15B2, D16Z6, ...
Dodatkowo:
12. Dorobić zaślepkę pompy paliwa
13. Główny przekaźnik zwany też przekaźnikiem pompy paliwa
14. Filtr paliwa
+ wężyki, redukcja do filtra paliwa aby można było założyć wężyk, w zależności od rodzaju kupionej pompy paliwowej to odpowiedni wężyk/przewód przyłączeniowy
Jeśli chcesz zakładać VTEC-a to wtedy jeszcze:
1. Aparat zapłonowy TD-42U
3. Komp ecu P28 lub zgodny
12. Głowica kompletna D16Z6 lub podobna
15. Pasek rozrządu i osłona rozrządu góna
Jest taki sam jak w D13B2, czyż nie? Głowicy nie trzeba ruszać. Jeśli ktoś bardzo chce inny wałek to z D14.
walek od D15B2 jest inny niz w d13, ma wyzsze krzywki i nie ma krzywki do mech. pompy paliw
13. Główny przekaźnik zwany też przekaźnikiem pompy paliwa
Przekaznik glowny i przekaznik pompy paliwa to dwa rożne przekazniki
walek od D15B2 jest inny niz w d13, ma wyzsze krzywki i nie ma krzywki do mech. pompy paliw
Co do krzywki pompy może, ale to nie ma znaczenia w tym przypadku. Co do wyższych krzywek to nie jestem pewien, ale w rękach nie miałem więc nie mnie oceniać. Jedynie czytałem, że D14xx ma wyższe krzywki.
Przekaznik glowny i przekaznik pompy paliwa to dwa rożne przekazniki
Nie, to jeden i ten sam przekaźnik. tj. dokładnie to zespół połączonych przekaźników występujących w jednej obudowie (main relay).
Ma
w rękach nie miałem więc nie mnie oceniać. Jedynie czytałem, że D14xx ma wyższe krzywki Nawet jeśli już byś miał w reku, bez suwmiarki byś tego nie ocenił... d13b2- IN 35.45 EX 35.69 d15b2 - IN 36.6 EX 36.75
Ok, dzięki za wyjaśnienie, może się ta wiedza kiedyś przyda. A jak jest w D14xxx?
PS. Wracając do pierwotnej kwestii, tak jak pisałem wałka nie trzeba zmieniać aby zrobić MPFI na D13. Można ale nie trzeba. Głowicy także nie trzeba zmieniać jak to co niektórzy próbują wmawiać na niektórych forach i allegro ;)
A jak jest w D14xxx? Wiem , że D14A1 ma takie same jak D15B2/3. Inne D14 niewiem...
Pkt 2 można pominąć tylko trzeba zmodyfikować troszeczkę kabelki. Koszt jest zależny od tego za ile poszczególne części znajdziesz, mi obecnie brakuje baku z pompką, wiązek i sondy a wydałem narazie 400zł. Więc trzeba szukać.
jak trzeba zmodyfikować te kabelki od alternatora d13b2 aby pasował do d13b7 ?
molekssnajlepiej wymien go :) bo potem zaczną sie schody z elektryka ...
Wałka nie trzeba zmienic :) ja smigałem kawałek czasu na d13 :) potem wsadziłem d15b7, wałki d15b2 beda ostrzejsze , a najlepiej d16z2 i regulowane koło :)
sprawdze te alternatory. W d15 jest o jeden wiecej kabelek i cos mi sie wydaje ze on sie powtarza.
Tak to wygląda na schemacie (aby mieć punkt odniesienia):
http://img341.imageshack.us/img341/6013/alternator.th.png (http://img341.imageshack.us/i/alternator.png/)
Ze schematu wychodzi że zmostkuje się kabelek Biało/Żółty z kabelkiem Czarno/Żółtym i powinno prażyć;) Tak przynajmniej w teorii, ja tam pobawię się z aktualnym alternatorem:D
He? O których mówisz? Przecież brakujący to niebieski jeśli dobrze patrze.
Przecież brakujący to niebieski jeśli dobrze patrze.Dokładnie a biało/żółty masz tylko w d15z1 gdzie jest czujnik obciążenia elektrycznego (ELD)
Faktycznie, wybaczcie moje niedopatrzenie:) Czyli mostek i powinno śmigać skoro wszystkie idą od tego samego, przynajmniej teoretycznie:p
Czyli mostek i powinno śmigać skoro wszystkie idą od tego samego, przynajmniej teoretycznie:p
Nie, to że wszystkie ida do regulatora napiecia nie znaczy ze mozesz tam cokolwiek zwierac. Musisz pociagnac ten dodatkowy przewód bezposrednio do kompa
Nie za bardzo rozumiem dlaczego uważasz, że idą od tego samego? Oba idą do regulatora i ten w MPFI ma jedno wyprowadzenie więcej z tego co widzę na schemacie (trudno powiedzieć jak to wygląda w środu) dlatego też nadal nie rozumiem co z czym chcesz mostkować, mógłbyś pokazać na schemacie?
piroman był szybszy ;)
Tzn. przewód mam już pociągnięty bo dysponuję wiązka silnikową od D15B7 a co do mostkowania to chyba ten niebieski np z biało/niebieskim. Też nie wiem jak wygląda to w środku. Może ktoś posiada takie alternatory i mógłby się wypowiedzieć. Jak patrzę na schemat to tak możnaby zrobić tylko pytanie czy to zadziała?;)
Tzn. przewód mam już pociągnięty bo dysponuję wiązka silnikową od D15B7 a co do mostkowania to chyba ten niebieski np z biało/niebieskim. Też nie wiem jak wygląda to w środku. Może ktoś posiada takie alternatory i mógłby się wypowiedzieć. Jak patrzę na schemat to tak możnaby zrobić tylko pytanie czy to zadziała?;)
nie mozesz sobie od tak wybrac kabelki i złączyc.
Patrzyłem na schemat i powiem wam ze to jest mało potrzebny kabelek.
Moje zdanie... zeby wogole nie podłaczac tego dodatkowego niebieskiego kabla. W najgorszym wypadku zaświeci sie check :] ale tez wsumie to jest jakis kabel impulsowy ktory leci od komputera do alternatora wiec chyba sie nie zaświeci:]
Testujcie bo ja dopiero graty zbieram
jeszcze powiedzcie jak z tym spalaniem w koncu jest ? z pełną przeróbka i z tym całym chipem P06? i ile na hamowni honda w tedy wypada?
Spalanie bez strojenia ecu 8-14 :) ale jak zasiadziesz za kiere to z 10 nie zejdziesz ;) po strojeniu wgraniu odpowiednich map 6-7,5 :)
Spalanie bez strojenia ecu 8-14 :) ale jak zasiadziesz za kiere to z 10 nie zejdziesz ;) po strojeniu wgraniu odpowiednich map 6-7,5 :)
d13b2 pali mi przy normalnej jeździe jakies 7,5-8litra(dajac po obrotach 10-11 :D) i niechce zeby było dwa razy wiecej dla kilkunastu koni wiecej i płacąc 1500zl :/
mam rozumiec ze strojenie to jest wlutowanie w kompa kilka elementów i wrzucenie mapy ze strony pgmfi.org zaleznie od kompa np: p06-301 ? i to wszystko?
zrobic dokładnie krok po kroku to co jest napisane w temacie "Chip Tuning czyli PGMFI.ORG po polsku" i bedzie palic 6-7,5 przy normalnej jeździe ?
czytam o tym wszystkim i juz zaczyna mi sie to mieszać wiec sorka jeśli to głupie pytanie:/ tylko sie upewniam bo nigdy nie grzebałem w oprogramowaniu hondy :P
d13b2 pali mi przy normalnej jeździe jakies 7,5-8litra(dajac po obrotach 10-11 :D) i niechce zeby było dwa razy wiecej dla kilkunastu koni wiecej i płacąc 1500zl :/
mam rozumiec ze strojenie to jest wlutowanie w kompa kilka elementów i wrzucenie mapy ze strony pgmfi.org zaleznie od kompa np: p06-301 ? i to wszystko?
zrobic dokładnie krok po kroku to co jest napisane w temacie "Chip Tuning czyli PGMFI.ORG po polsku" i bedzie palic 6-7,5 przy normalnej jeździe ?
czytam o tym wszystkim i juz zaczyna mi sie to mieszać wiec sorka jeśli to głupie pytanie:/ tylko sie upewniam bo nigdy nie grzebałem w oprogramowaniu hondy :P
Wrzucanie oryginalnej mapy z p06 nie ma sensu, ponieważ taka mapka znajduje się już w Twoim seryjnym kompie p06. Należy wgrać na chipa odpowiednią mapkę pod d13, a taką mapkę mam np. ja:D, ponieważ sam musiałem ją sobie zrobić, innych gotowców nie ma :p
Średnie spalanie jakie teraz mam to 6.3 L, 7.5 L jeszcze nie przekroczyłem odkąd mam sprawną sondę lambda, z padniętą sonda to były okolice 7.5 L w jeździe mieszanej...
Patrzyłem na schemat i powiem wam ze to jest mało potrzebny kabelek.
Moje zdanie... zeby wogole nie podłaczac tego dodatkowego niebieskiego kabla. W najgorszym wypadku zaświeci sie check :] ale tez wsumie to jest jakis kabel impulsowy ktory leci od komputera do alternatora wiec chyba sie nie zaświeci:]
Nie chodzi o to czy się check zaświeci czy nie. Jacobs34 powtarzam Ci ostatni raz, nic tam nie mostkujesz chyba że lubisz swąd spalenizny :p Jak masz wiązkę od b7 to tak ciężko przedłużyć jeden kabelek wiecej do komputera? Przewód ten (FR, niebieski) odpowiada za sterowanie wolnymi obrotami silnika w zależności od obciążenia alternatora. Czy jest ważny to już sobie sami oceńcie, tylko żeby potem nie było postów w stylu: "po włączeniu świateł gaśnie mi silnik":rolleyes:
Jogal stroiłeś silniczek jakimś sprzętem z użyciem sondy szerokopasmowej, czy na jakiej podstawie wygenerowałeś sobie tą mapkę?
Stroiłem sobie mapkę za pomocą sondy innovate LC-1, inaczej wygenerować się jej nie da (ten przelicznik w crome w zależności od pojemności to też jest lipa). Próbowałem też kombinować ze zwykłą sondą seryjną, ale ona wskazuje praktycznie tylko czy masz za ubogą czy za bogatą mieszankę i właściwie nie ma to za bardzo odniesienia do wskazań szerokopasmówki...
Jak masz wiązkę od b7 to tak ciężko przedłużyć jeden kabelek wiecej do komputera? Przewód ten (FR, niebieski) odpowiada za sterowanie wolnymi obrotami silnika w zależności od obciążenia alternatora.
Skoro w mojej wtyczce D13B2 są 3 kable i będe musiał ją zamienić z tą od D15B7 to gdzie miałbym podłaczyć ten kabelek niebieski, do czego właściwie?? Ale widze że w wiązce od D13B2 to brakuje kabla biało/żółtego i gdzie on niby mógłby być podłaczony?
Próbowałem też kombinować ze zwykłą sondą seryjną, ale ona wskazuje praktycznie tylko czy masz za ubogą czy za bogatą mieszankę i właściwie nie ma to za bardzo odniesienia do wskazań szerokopasmówki...
To prawda, seryjna sonda zupełnie się do tego nie nadaje. Będę miał jeszcze kilka pytań ale to już może na PW żeby nie zaśmiecać wątku
Skoro w mojej wtyczce D13B2 są 3 kable i będe musiał ją zamienić z tą od D15B7 to gdzie miałbym podłaczyć ten kabelek niebieski, do czego właściwie??Rozumiem, że chodzi Ci o wtyczkę do alternatora. Nie miałem w rękach alternatora z d13b2, ale w takim wypadku raczej nie ma możliwości podłączenia tego przewodu bez wymiany alternatora (a przynajmniej regulatora napięcia)
odgrzewam kotleta, zamontowalem alternator z D13B2 w D15B2 (w alternatorze z d13 sa 3 piny i 2 kable w alternatorze od d15 sa 4 piny i 3 kable w okraglej wtyczce, podlaczylem tylko plus po stacyjce i kontrolke ladowania, wszystko dziala ale zastanawia mnie czy ten jeden pin ktory zostal we wtyczce czasami wlasnie nie jest tym samym co podlaczany pin w alternatorze z D15, ma moze ktos schemat alternatora z D13B2?? screen z manuala w tym temacie pokazuje tylko 4 pinowe alternatory, ja szukam tego z 3 pinami.
Jeden z pinów od alternatora idzie na pewno do komputera.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.