Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wylatuje mi olej filtrem



Luczakhomer
06-11-09, 07:17
Po przejechaniu ok 7 tysięcy km pewnego dnia odpaliłem auto przejechałem 100 metrów i zapaliło się smarowanie, gaszę auto kałuża oleju no nic okazało się że niby filtr źle przykręcony. Nowy olej filtr pojeździełm dwa dni wieczorem odpalam samochód i słyszę dziwny dźwięk gaszę i plama oleju pod autem. Czy naprawdę miałem takiego pecha ze pierwszym razem pościła uszczelka od filtra, a drugim że był tak husteczkowy filtr że też puścił po 2 dniach. Uprzedzam pytania, że jak czegoś nie potrafisz to nie rób, na pewno filtr był dobrze przykręcony, posmarowana uszczelka itd,

Lcfr
06-11-09, 07:26
ludzie narzekają czasem na filtry... jedne się potrafią odkręcić (dość znane w ITR) inne ciekną już od początku... Ja nie miałem nigdy takiej przypadłości... Kup następny i może innej firmy i próbuj..

[H] Dylu [H]
06-11-09, 09:09
kup filtr w ASO, dokręć go ręką wcześniej przesmarowując uszczelkę olejem.

obstawiam tani filtr i zbyt mocne dokręcenie, które spowodowało deformacje uszczelki.

Luczakhomer
06-11-09, 09:47
Jest podejrzenie że robi się za duże ciśnienie czy jest możliwe żebym miał zapchany któryś kanał? Używam półsyntetyk 10W40 i olej mam generalnie czysty, silnik też mi go nie łyka więc nie wiem jakby to się mogło zapchać?

artek0903
06-11-09, 10:24
to nie wina filtra ani zapchanego kanalu, tez tak mialem ostatnio (nawet w dwoch silnikach niestety), pompa olejowa podaje za duze cisnienie, jest w niej taki zaworek ktory upuszcza nadmiar oleju do miski (cos ok 7bar chyba otwiera sie do konca) i najprawdopodobniej ten zaworek Ci sie zblokowal (umnie przy pomiarze cisnienia nie starczylo skali na manometrze), musisz sciagnac miske i w pompie bedziesz mial taka srube na klucz ampulowy, jak ja odkrecisz to wypadnie Ci sprerzynka a tloczek zostanie, generalnie trzeba sciagnac pompe oleju i albo wymienic albo wyciagnac ten tloczek, wyszyscic, przeszfilowac, skrecic i smigac dalej.

Bardzo nieprzyjemna usterka, nie chcialbym przechodzic przez to jeszcze raz :)

a tutaj (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=52426) link do mojego tematu

Luczakhomer
06-11-09, 11:11
to nie wina filtra ani zapchanego kanalu, tez tak mialem ostatnio (nawet w dwoch silnikach niestety), pompa olejowa podaje za duze cisnienie, jest w niej taki zaworek ktory upuszcza nadmiar oleju do miski (cos ok 7bar chyba otwiera sie do konca) i najprawdopodobniej ten zaworek Ci sie zblokowal (umnie przy pomiarze cisnienia nie starczylo skali na manometrze), musisz sciagnac miske i w pompie bedziesz mial taka srube na klucz ampulowy, jak ja odkrecisz to wypadnie Ci sprerzynka a tloczek zostanie, generalnie trzeba sciagnac pompe oleju i albo wymienic albo wyciagnac ten tloczek, wyszyscic, przeszfilowac, skrecic i smigac dalej.

Bardzo nieprzyjemna usterka, nie chcialbym przechodzic przez to jeszcze raz :)

a tutaj (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=52426) link do mojego tematu

Ta to jest to w szoku jestem już miałem stres że będzie problem, dzięki za pomoc :)

artek0903
06-11-09, 11:17
a tak z ciekawosci: na jakim oleju jezdzisz? w sensie jaki producent? nie wiem czy to moze miec jakis wplyw, ja jezdze na Motulu 6100 10w40

Luczakhomer
06-11-09, 11:39
Quaker state 10W40

Luczakhomer
10-11-09, 07:49
Usterka ogarnięta było dokładnie tak jak mówił artek

artek0903
10-11-09, 12:19
Ciesze sie ze oglem pomoc.

BTW: wymieniales pompe?

Luczakhomer
18-11-09, 08:29
złożyłem z dwóch jedną bo od D14A3 nie pasuje do końca, pompa sama się nie popsuła źle była wyczyszczona pokrywa zaworów po piaskowaniu, nie wiem jak to możliwe bo było płukana dmuchana i wogóle ale w misce był "piasek" pompa pociągnęła i powiedziała że jej nie smakuje i cała sprawa

[H] Dylu [H]
18-11-09, 12:08
taka pompa oleju ze zwalonym zaworem upustowym do dobre rozwiązanie do turbo :D :D im zawsze brakuje ciśnienia oliwy :p