PDA

Zobacz pełną wersję : Świece zapłonowe



kopatshu
06-11-09, 00:00
Witam! Czy ktoś miał już jakiekolwiek doświadczenia z użytkowaniem świec irydowych lub platynowych w zestawieniu z seryjnym silnikiem?? Czy takowe świece dają jakieś wymierne korzyści czy jest to jedynie przereklamowany produkt?? Pozdrawiam.:)

Zaldier
06-11-09, 08:50
Gadałem właśnie o tym z pewnym gościem z tego forum, gdyż sam się przykładałem do zakupu świeć irydowych Denso. Ale wprawdzie doszliśmy do wniosku, że one szału takiego nie robią, zwłaszcza w seryjnych silnikach. Przy włożeniu takich świec efekty mogą być zauważalne w silnikach po silnych modach, itp. 4 zwykłe świece w cenie jednej irydowej...I tu pytanie: czy 1 świeca irydowa byłaby 4 krotnie trwalsza od zwykłej nie tracąc swoich właściwości, tym bardziej w starych silnikach ze sporymi przebiegami jakie posiadamy? Chyba nie..


..jedynie przereklamowany produkt??

To już sobie sam odpowiesz, po zajrzeniu na tą stronkę (przykładową, jeśli mowa o irydowych świecach):
http://www.globaldenso.com/en/products/aftermarket/plug/power/features.html

A założę się, że ty masz silnik D13B2? Jeśli tak, to najlepiej bierz zwykłe świece. Zalecane są (napisane jest to pod maską, z boku pokrywy zaworów):
NGK BKR6E-11
DENSO K20PR-U11

Także, nie ma co przepłacać na irydówki.. Taka jest moja sugestia.

kopatshu
06-11-09, 13:13
Dzięki za odpowiedź. Póki co jeżdzę D13B2 na NGK BKR6E-11 i nie narzekam. Pytam tylko na wszelki wypadek bo mój kolega w swoim D14A3 planuje takie drogie świece, więc jeśli jest to bez sensu to zawsze można coś innego lepszego dać hondzie:D

skolopendra
06-11-09, 14:27
bo mój kolega w swoim D14A3 planuje takie drogie

ja tam miałem w d14,a potem w b18 i jest ok

PeJot
06-11-09, 21:34
A co uważacie o świecach cztero-elektrodowych ?

Ja po zamianie NGK jedno-elektrodowych na importowane z UK Bosch'a 4-elektrodowe uważam,
że silnik jest bardziej elastyczny od niskich obrotów - jakby lepiej dopalały mieszankę (chociaż teoretycznie 4 elektrody
powinny mieć wpływ tylko na dłuższy czas użytkowania świecy ...)

skolopendra
07-11-09, 09:08
A co uważacie o świecach cztero-elektrodowych ?

ja uważam że to jedna wielka lipa ,ale o ty już kiedyś było :rolleyes:

rooter666
07-11-09, 12:26
Ja po zamianie NGK jedno-elektrodowych na importowane z UK Bosch'a 4-elektrodowe uważam,
że silnik jest bardziej elastyczny od niskich obrotów - jakby lepiej dopalały mieszankę (chociaż teoretycznie 4 elektrody
powinny mieć wpływ tylko na dłuższy czas użytkowania świecy ...)

ja zmieniłem 4 letnie NGK na nowe Denso i też mam takie odczucie że silnik sie zrobił elastyczniejszy, nie trzesie się jak wcześniej,to chyba normalny objaw montażu nowych świec a te świece o których piszesz to chyba mają nie 4 elektrody tylko mase 4 punktową ,potocznie mowi się na to 4 elekrody ale to pic na wode ;)

PeJot
07-11-09, 20:00
ja zmieniłem 4 letnie NGK na nowe Denso i też mam takie odczucie że silnik sie zrobił elastyczniejszy, nie trzesie się jak wcześniej,to chyba normalny objaw montażu nowych świec

Może rzeczywiście co nowe to nowe :)

kopatshu
07-11-09, 20:20
czyli ogólnie rzecz biorąc, najlepiej nie przepłacać i zastosować 'zwykłe' NGK lub Denso do zastosowań nieekstremalnych??

skolopendra
07-11-09, 20:20
mogę polecić ,nawet po kilku latach działać bedzie lepiej jak nowa
cztero-elektrodowych ?

http://www.allegro.pl/item777586051_swieca_irydowa_oryginal_denso_ik20_n a_100000km.html

kopatshu
07-11-09, 22:13
skoro wrażenia takie pozytywne z użytkowania tych świeczek to nie pozostaje mi nic innego jak polecić koledze od D14A3 założenie takich :D

Nemereth
08-11-09, 23:59
http://www.globaldenso.com/en/produc.../features.html

jak kolega napisal tam jest wszystko dobrze opisane :) najlepiej jeszcze wyklikac na Features przy Iridium Racing w lewym menu i zobaczyc jak szybsza jest irydowa... prawie nic :) ale jednak coś wiec jak kto woli :)