Zobacz pełną wersję : Świece zapłonowe
Witam! Czy ktoś miał już jakiekolwiek doświadczenia z użytkowaniem świec irydowych lub platynowych w zestawieniu z seryjnym silnikiem?? Czy takowe świece dają jakieś wymierne korzyści czy jest to jedynie przereklamowany produkt?? Pozdrawiam.:)
Gadałem właśnie o tym z pewnym gościem z tego forum, gdyż sam się przykładałem do zakupu świeć irydowych Denso. Ale wprawdzie doszliśmy do wniosku, że one szału takiego nie robią, zwłaszcza w seryjnych silnikach. Przy włożeniu takich świec efekty mogą być zauważalne w silnikach po silnych modach, itp. 4 zwykłe świece w cenie jednej irydowej...I tu pytanie: czy 1 świeca irydowa byłaby 4 krotnie trwalsza od zwykłej nie tracąc swoich właściwości, tym bardziej w starych silnikach ze sporymi przebiegami jakie posiadamy? Chyba nie..
..jedynie przereklamowany produkt??
To już sobie sam odpowiesz, po zajrzeniu na tą stronkę (przykładową, jeśli mowa o irydowych świecach):
http://www.globaldenso.com/en/products/aftermarket/plug/power/features.html
A założę się, że ty masz silnik D13B2? Jeśli tak, to najlepiej bierz zwykłe świece. Zalecane są (napisane jest to pod maską, z boku pokrywy zaworów):
NGK BKR6E-11
DENSO K20PR-U11
Także, nie ma co przepłacać na irydówki.. Taka jest moja sugestia.
Dzięki za odpowiedź. Póki co jeżdzę D13B2 na NGK BKR6E-11 i nie narzekam. Pytam tylko na wszelki wypadek bo mój kolega w swoim D14A3 planuje takie drogie świece, więc jeśli jest to bez sensu to zawsze można coś innego lepszego dać hondzie:D
skolopendra
06-11-09, 14:27
bo mój kolega w swoim D14A3 planuje takie drogie
ja tam miałem w d14,a potem w b18 i jest ok
A co uważacie o świecach cztero-elektrodowych ?
Ja po zamianie NGK jedno-elektrodowych na importowane z UK Bosch'a 4-elektrodowe uważam,
że silnik jest bardziej elastyczny od niskich obrotów - jakby lepiej dopalały mieszankę (chociaż teoretycznie 4 elektrody
powinny mieć wpływ tylko na dłuższy czas użytkowania świecy ...)
skolopendra
07-11-09, 09:08
A co uważacie o świecach cztero-elektrodowych ?
ja uważam że to jedna wielka lipa ,ale o ty już kiedyś było :rolleyes:
Ja po zamianie NGK jedno-elektrodowych na importowane z UK Bosch'a 4-elektrodowe uważam,
że silnik jest bardziej elastyczny od niskich obrotów - jakby lepiej dopalały mieszankę (chociaż teoretycznie 4 elektrody
powinny mieć wpływ tylko na dłuższy czas użytkowania świecy ...)
ja zmieniłem 4 letnie NGK na nowe Denso i też mam takie odczucie że silnik sie zrobił elastyczniejszy, nie trzesie się jak wcześniej,to chyba normalny objaw montażu nowych świec a te świece o których piszesz to chyba mają nie 4 elektrody tylko mase 4 punktową ,potocznie mowi się na to 4 elekrody ale to pic na wode ;)
ja zmieniłem 4 letnie NGK na nowe Denso i też mam takie odczucie że silnik sie zrobił elastyczniejszy, nie trzesie się jak wcześniej,to chyba normalny objaw montażu nowych świec
Może rzeczywiście co nowe to nowe :)
czyli ogólnie rzecz biorąc, najlepiej nie przepłacać i zastosować 'zwykłe' NGK lub Denso do zastosowań nieekstremalnych??
skolopendra
07-11-09, 20:20
mogę polecić ,nawet po kilku latach działać bedzie lepiej jak nowa
cztero-elektrodowych ?
http://www.allegro.pl/item777586051_swieca_irydowa_oryginal_denso_ik20_n a_100000km.html
skoro wrażenia takie pozytywne z użytkowania tych świeczek to nie pozostaje mi nic innego jak polecić koledze od D14A3 założenie takich :D
http://www.globaldenso.com/en/produc.../features.html
jak kolega napisal tam jest wszystko dobrze opisane :) najlepiej jeszcze wyklikac na Features przy Iridium Racing w lewym menu i zobaczyc jak szybsza jest irydowa... prawie nic :) ale jednak coś wiec jak kto woli :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.