Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Jakie zawieszenie (niższe / twardsze) wybrać.



nelq
04-11-09, 21:51
Na samym początku chcę zaznaczyć, że przeszukałem i poczytałem tematy dot. wyboru zawieszenia ale wiele z wypowiedzi które tam znalazłem nadaje się do kosza a tematy to jeden wielki chaos. Zanim zaczniecie krzyczeć, że zakładam 154 taki sam temat - przeczytajcie post do końca.

Szykuje mi się wymiana amortyzatorów. Komplet Kayaba Exedy-G to koszt ok. 800 zł. Zastanawiałem się, czy istnieje jakaś konfiguracja niższe / twardsze amortyzatory + sprężyny -30 / 40 mm która mieści się w budżecie ok 1100-1200 zł. Zaznaczam, że nie interesują mnie firmy no-name znane tylko z Allegro czy komplety typu Technix za <800zł bo wiemy jakiej to jest jakości. Jeżeli uważasz, że tego typu produkty są dobre i możesz je polecić to możesz przestać czytać ten temat. I tak, wiem też, że dobrym rozwiązaniem jest Koni Kit ale przy aktualnym kursie kosztuje on ok 1600zł więc jest dla mnie w tej chwili za drogi.
Czy istnieje zestaw który spełniał by w.w. wymagania? Auto to V gen HB D15B2? Proszę o wypowiedzi osób które wiedzą o czym piszą a nie te, które zamówiły już "coś" i było tanio (więc automatycznie dobrze) czy "założyły tydzień temu i jest mega!". I proszę o zarówno uwagi co jest dobrym jak i to co złym wyborem.

Chciałbym aby ten temat stał się czymś w rodzaju poradnika podającego konkretne przykłady zestawów zawieszenia.

pozdrawiam

spychu
04-11-09, 22:29
Nie ma czegos takiego jak Exedy-G są Excel-G ale są to typowe zamienniki seryjnego amortyzatora. Twardsze będą AGXy, które mają regulacje twardości ale tu 4 amory przekrocza budżet jaki sobie założyłeś.

Do 1100zł raczej nie znajdziesz nic markowego co by miało twardawy amor o krótszym skoku plus sprężyny obniżające.

nelq
04-11-09, 22:32
Chodziło mi o Excel-G oczywiście - głupi błąd po 14h pracy...
I wiem, że są to zamienniki serii ale chciałem podkreślić cenę nowej serii i czy możliwy jest zakup w.w. zawieszenia po dołożeniu tych 300-400zł.

Nie musi być marki Eibach / H&R / Blistein. Ważne, żeby było "pewne" i bezpieczne.

Gorliś
04-11-09, 22:43
Moj post nie bedzie zgodny z Twoimi wymaganiami co do odpowiedzi, wiec jesli moderator bedzie chcial niech usuwa. Ale moim zdaniem nie ma zawiasu spelniajacego Twoje zalozenia. Kit amory i sprezyny do 1200zl? Zobacz, ze wlasnie te noname'owe z allegro ledwo sie mieszcza w tym przedziale. Koni str.t (1110) ktore moim zdaniem nie przedstawia soba nic ciekawego (zwykly amortyzator bez zadnej regulacji) jest juz poza tym przedzialem cenowym, a co dopiero 1130. Potanialy ostatnio eibachy ktore kosztuja ok 570zl i sa tym samym chyba najtanszymi, nowymi markowymi springami. Zostaje 600zl, za ktore nie kupisz amortyzatorow przystosowanych do obnizonych sprezyn.

nelq
04-11-09, 22:46
A czy jakiekolwiek seryjne amory wytrzymają np. Eibachy -30? Jak wypada wtedy trwałość takiego amortyzatora?

Gorliś
04-11-09, 22:55
Wszedzie, gdzie zapytasz uslyszysz odpowiedz, ze seryjny amortyzator i sportowa sprezyna to nie jest najlepsze polaczenie. Wszedzie gdzie spojrzysz, zobaczysz ze wielu ludzi ta robi;) Sam tez mam obnizajace springi na serii amorkach. Ale ile taki zestaw wytrzyma to nikt Ci nie powie - jeden pojezdzi rok, a innemu amor wyleje po 2 tygodniach.
Tak to wyglada, sportowe amory sa bardzo drogie, seryjne markowe - sam podales cene. A te allegrowe sportowe sa w tym towarzystwie najtansze ale opinie tez rozne.
Niestety zeby zrobic zawieszenie porzadnie, na dobrych gratach, to trzeba troche kasy wylozyc. I to z nacieskiem na amortyzatory, bo springi mozna uzywki markowe kupic moim zdaniem.