PDA

Zobacz pełną wersję : kontrolka smarowania silnika



orzel0072
04-11-09, 17:55
W mojej Ej2 z silnikiem d15b7
Gby odpale go przy zimnym silniku lampka od sarowania silnika bardzo późno gaśnie - około 10 - 15 s pd odpaleniu
Gdy odpalam na ciepłym wszystko jest ok. lampka gaśniej odrazu

co może byc tego przyczyną ???

skolopendra
04-11-09, 18:02
stary olej,filtr ,zjechana pompa

orzel0072
04-11-09, 18:04
Olej wymieniałem ok 2 tys. km temu więc z olejem wszystko powinno być ok.

skolopendra
04-11-09, 18:06
a filtr oleju nie?

orzel0072
04-11-09, 18:10
no filt też ( myslałem że takiego czegoś niemusze pisac ) :p

tomekjzg
04-11-09, 18:34
może niski poziom oleju lub zajechana pompka

Misiekemeryt160
04-11-09, 18:42
zajechana pompa. mozesz spróbowac ja zeszlifowac ,ale najlepiej wymiana na nowa.

daromc
04-11-09, 20:39
a miska olejowa nie jest od spodu zagieta?

Arturvf500
04-11-09, 23:38
zajechana pompa. mozesz spróbowac ja zeszlifowac ,ale najlepiej wymiana na nowa.

zeszlifowac? ze niby jak?
BTW mi to na przytkany ssak wyglada

pozdrawiam
Artur

Misiekemeryt160
05-11-09, 01:44
zeszlifowac? ze niby jak?

trzeba ja rozebrac i wyrównac wszystkie powierzchnie. Trzeba to zrobić na magnesówce np, albo na frezarce,ale trzeba miec profi narzedzia zeby uzyskać taką dokłądną powierzchnie. I przedewszytskim dobre mocowanie z racji nie regularnej budowy zewnetrznej pompy.

Arturvf500
05-11-09, 10:34
trzeba ja rozebrac i wyrównac wszystkie powierzchnie. Trzeba to zrobić na magnesówce np, albo na frezarce,ale trzeba miec profi narzedzia zeby uzyskać taką dokłądną powierzchnie. I przedewszytskim dobre mocowanie z racji nie regularnej budowy zewnetrznej pompy.

przecież jak ją zeszlifujesz to w ogóle straci szczelność... generalnie do momentu wsypania piasku do miski lub połamania korbowodu, pompy raczej szybko nie umierają

pozdrawiam
Artur

Misiekemeryt160
05-11-09, 15:03
przecież jak ją zeszlifujesz to w ogóle straci szczelność. po to szlifujesz zeby szczelnośc własnie wróciła,ale to jest i tak tylko takie naprawienie pompy, bo ciezko bedzie cokolwiek zrobić z powierzchnia czołową zębów jej koła. chodż juz próbowałem i dało rade praktycznie zregenerowac pompę do stanu " jak nowa". Całe "słońce" zostało napawane a nastepnie zotsało wrzucone na frezarke i od nowa wyfrezowane. Wszystko poskąłdane i działało malina. Ale takie coś w zakłądzie bedzie kosztowało majatek i taniej wyjdzie kupic nową. Ja za racji ze pracuje w jednym z bardzo liczacych sie zakłądów obróbki skrawaniem w polsce mam dostep poprostu do profi spzretu cnc i dl amnie nie jest problemem wykonac takie operacje,ale jak napisałem wyzej mozna zeszlifować ją ale nie tylko same to słońce ale tez obudowa w której siedzi( czyli te słońce wewnetrzne oraz obudowa którą to wszytsko skręca.

kenny
05-11-09, 15:10
pompy oleju b rzadko się psują, a używki nie kosztują dużo, Bseria - ok 300-400 zł, do Dserii połowę tego

skolopendra
05-11-09, 15:25
pompy oleju b rzadko się psują

może i rzadko, ale np moją ,niedawno szlak trafił :rolleyes:

a kto powiedział że to pompa ,może czujnik dogorywa ,warto również wymienić filtr oleju ,może coś go zamuliło dosłownie:D

póki kontrolka gaśnie można jeździć ,gorzej jak pewnego dnia nie zgaśnie :o

Misiekemeryt160
05-11-09, 16:48
może i rzadko, ale np moją ,niedawno szlak trafił

tylko ze zeby nie ciała obce w wypiaskowanej pokrywie to pewnie po dzięń dzisiejszy by była sprawna...

daromc
05-11-09, 16:56
nie rozbierałem pomy z civica ale te które miałem w rękach miały zawór przelewowy -- jego przepuszczanie daje podobne objway. najlepiej podpiąc zwykły manometr i sprawdzić ciśnienie. przyczyn może być dużo...

orzel0072
06-11-09, 19:45
A czy wymiana pompy oleju w d15b7 to kosztowny zabieg ???
Ile moge zapłacic na wymiane ??

Misiekemeryt160
06-11-09, 19:49
Ile moge zapłacic na wymiane ??mysle ze o około 100zł za robote to bedziesz lzejszy

orzel0072
06-11-09, 20:06
a pompa w jakiej cenie ??

Misiekemeryt160
06-11-09, 20:08
uzywke za 100-150 zł kupisz.