Zobacz pełną wersję : kontrolka smarowania silnika
W mojej Ej2 z silnikiem d15b7
Gby odpale go przy zimnym silniku lampka od sarowania silnika bardzo późno gaśnie - około 10 - 15 s pd odpaleniu
Gdy odpalam na ciepłym wszystko jest ok. lampka gaśniej odrazu
co może byc tego przyczyną ???
skolopendra
04-11-09, 18:02
stary olej,filtr ,zjechana pompa
Olej wymieniałem ok 2 tys. km temu więc z olejem wszystko powinno być ok.
skolopendra
04-11-09, 18:06
a filtr oleju nie?
no filt też ( myslałem że takiego czegoś niemusze pisac ) :p
może niski poziom oleju lub zajechana pompka
Misiekemeryt160
04-11-09, 18:42
zajechana pompa. mozesz spróbowac ja zeszlifowac ,ale najlepiej wymiana na nowa.
a miska olejowa nie jest od spodu zagieta?
Arturvf500
04-11-09, 23:38
zajechana pompa. mozesz spróbowac ja zeszlifowac ,ale najlepiej wymiana na nowa.
zeszlifowac? ze niby jak?
BTW mi to na przytkany ssak wyglada
pozdrawiam
Artur
Misiekemeryt160
05-11-09, 01:44
zeszlifowac? ze niby jak?
trzeba ja rozebrac i wyrównac wszystkie powierzchnie. Trzeba to zrobić na magnesówce np, albo na frezarce,ale trzeba miec profi narzedzia zeby uzyskać taką dokłądną powierzchnie. I przedewszytskim dobre mocowanie z racji nie regularnej budowy zewnetrznej pompy.
Arturvf500
05-11-09, 10:34
trzeba ja rozebrac i wyrównac wszystkie powierzchnie. Trzeba to zrobić na magnesówce np, albo na frezarce,ale trzeba miec profi narzedzia zeby uzyskać taką dokłądną powierzchnie. I przedewszytskim dobre mocowanie z racji nie regularnej budowy zewnetrznej pompy.
przecież jak ją zeszlifujesz to w ogóle straci szczelność... generalnie do momentu wsypania piasku do miski lub połamania korbowodu, pompy raczej szybko nie umierają
pozdrawiam
Artur
Misiekemeryt160
05-11-09, 15:03
przecież jak ją zeszlifujesz to w ogóle straci szczelność. po to szlifujesz zeby szczelnośc własnie wróciła,ale to jest i tak tylko takie naprawienie pompy, bo ciezko bedzie cokolwiek zrobić z powierzchnia czołową zębów jej koła. chodż juz próbowałem i dało rade praktycznie zregenerowac pompę do stanu " jak nowa". Całe "słońce" zostało napawane a nastepnie zotsało wrzucone na frezarke i od nowa wyfrezowane. Wszystko poskąłdane i działało malina. Ale takie coś w zakłądzie bedzie kosztowało majatek i taniej wyjdzie kupic nową. Ja za racji ze pracuje w jednym z bardzo liczacych sie zakłądów obróbki skrawaniem w polsce mam dostep poprostu do profi spzretu cnc i dl amnie nie jest problemem wykonac takie operacje,ale jak napisałem wyzej mozna zeszlifować ją ale nie tylko same to słońce ale tez obudowa w której siedzi( czyli te słońce wewnetrzne oraz obudowa którą to wszytsko skręca.
pompy oleju b rzadko się psują, a używki nie kosztują dużo, Bseria - ok 300-400 zł, do Dserii połowę tego
skolopendra
05-11-09, 15:25
pompy oleju b rzadko się psują
może i rzadko, ale np moją ,niedawno szlak trafił :rolleyes:
a kto powiedział że to pompa ,może czujnik dogorywa ,warto również wymienić filtr oleju ,może coś go zamuliło dosłownie:D
póki kontrolka gaśnie można jeździć ,gorzej jak pewnego dnia nie zgaśnie :o
Misiekemeryt160
05-11-09, 16:48
może i rzadko, ale np moją ,niedawno szlak trafił
tylko ze zeby nie ciała obce w wypiaskowanej pokrywie to pewnie po dzięń dzisiejszy by była sprawna...
nie rozbierałem pomy z civica ale te które miałem w rękach miały zawór przelewowy -- jego przepuszczanie daje podobne objway. najlepiej podpiąc zwykły manometr i sprawdzić ciśnienie. przyczyn może być dużo...
A czy wymiana pompy oleju w d15b7 to kosztowny zabieg ???
Ile moge zapłacic na wymiane ??
Misiekemeryt160
06-11-09, 19:49
Ile moge zapłacic na wymiane ??mysle ze o około 100zł za robote to bedziesz lzejszy
a pompa w jakiej cenie ??
Misiekemeryt160
06-11-09, 20:08
uzywke za 100-150 zł kupisz.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.