PDA

Zobacz pełną wersję : ogromne spalanie



borys003
03-11-09, 20:30
Witam. Mam pytanko, po wymianie tlumika na glosniejszy jak wzrosło wam spalanie:>?? jesli dobrze skasowałem licznik i dolałem auto pod korek( tych 2 rzeczy nie pamiętam i jestem w fazie drugiej proby) to wyszło mi spalanie 9 litrów na 60 km:/ czyli 15 litrów na 100 km. Dodatkowo zdaje się mi, że w spalinach czuje zapach benzyny. Nie biore pod uwagę zimy bo zmieniłem opony letnie szerokie 15 na standardowe 13 wiec roznica zimowa zniwelowala się.

możliwe toto?? miał ktos cos takiego?
posiadane auto Civic d14a3 97 r.

szkari
03-11-09, 20:49
.

marcin_g2
04-11-09, 07:46
hmm nie wiem jak inni ale nie sugerowal bym sie wynikiem spalania po przejechaniu 60 km... zatankuj do fulla przejedz ze 400 km i znow do fulla - to da ci w miarę odpowiedni wynik. 60 km mozna przejechac na pełnej pale i moze w sumie tyle spalić (choć i tak w to wątpie, zeby aż tyle łyknął) mi zapach benzyny pojawil sie po usunięciu kata...

pobo22
04-11-09, 08:24
no ja wyjąłem kata dalej przelot i tylko jak stoje na światłach wali spalinami w środku... oczywiście przy włączonym nawiewie ale spalanie aż tak nie skoczyło...także borys003 na spokojnie zatankuj do pełna i pojeździj trochę oczywiście szybko wolno korki i wtedy wyciągnij wnioski może jakieś przewrażliwienie

agent_lol
04-11-09, 08:53
no chyba ze tak CIe kręci ten odgłos tłumika ze zapisałeś się do gangu ołowianej stopy , wtedy spalanie drastycznie wzrasta ;] . A serio to lej do pełna i rób jak pisali wyzej :)

Skoti
04-11-09, 10:47
nie zaszkodzi sondy sprawdzić

PaĆko$
04-11-09, 12:59
a co ja mam powiedziec..... tez niedawno zamontowalem końcowy przelotowy....ale jezdze podobnie tj.2-4tys obrotów i wyszlo mi z nalewaniem pod korek 12,7L /100km z tym , ze kilka razy przycisnalem do ok 6tys obr a tak to max 4tys i zmiana biegu ....zrobie jeszcze pare testów bo przy tym tescie ok 20-30minut grzałem w aucie stojąc w miejscu , to moglo troszku wiecej spalic....ale napewno nie aż tak... dodam , ze jezdz w miescie gdzie co chwila sie rusza staja rusza staje....a rano dojezdzajac do pracy ledwo co mi sie ssanie zdazy wylaczyc jak dojezdzam...:(

pobo22
04-11-09, 13:30
dojezdzajac do pracy ledwo co mi sie ssanie zdazy wylaczyc jak dojezdzam... poniekąd sam odpowiedziałeś sobie na swoje pytanie, ponieważ na krótkich odcinkach pali więcej + korki i na chwilę obecną niska temperatura

skolopendra
04-11-09, 14:29
możliwe toto?? miał ktos cos takiego?

a poszuka ć nie łaska ?

i inne :
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=6243&highlight=du%BFe+spalanie

szkari
04-11-09, 17:21
mam pytanie

Czy mając lpg sekwencje sonda ma jakiekolwiek znaczenie na spalanie ?

jerzyk
04-11-09, 19:32
Według mnie ma! Ja po założeniu instalacji Lpg BRC II generacji w mojej hondzi D15B2 okazało się że mam walniętą sonde. Na praktycznie zepsutej sondzie spalanie na gazie wyszło mi ok 11l/100km po wymianie na nową spadło do 9 litrów na 100 Z tego co mi gazownik powiedział to miała prawo tyle spalic bo jak on to określił brała dawke gazu z "nieba";)

cwiro2000
04-11-09, 20:37
ja w swojej hance mialem spalanie 8 L miasto 6 6.5 trasa silnik D14a4 tez posiadalem glosny i duzy wydech ale spalanie nie skoczylo tyle ze sonda itp itd bylo ok wiec sprawdz dobrze wszystko

PaĆko$
04-11-09, 21:48
A może mi ktos dać namiary na temat o tym jak sprawdzić sonde w d15 b2, czy tylko trzeba kupić nowa/używana i liczyc na to , ze to jest przyczyna spalania...??

Spinak
04-11-09, 21:52
bierzesz miernik multimetr czarny do akku czerwony do sondy(po wypieciu wytyczki) odpalasz silnik i mairzysz przez ok 5min jeżeli wskazanie jest w przedizale .02-0.8v to masz ok sonde

szkari
04-11-09, 22:33
bierzesz miernik multimetr czarny do akku czerwony do sondy(po wypieciu wytyczki) odpalasz silnik i mairzysz przez ok 5min jeżeli wskazanie jest w przedizale .02-0.8v to masz ok sonde

1. Jak zmierzyć napięcie jak jest sonda jednożyłowa ?
2. Silnik rozumiem musi chodzić na biegu jałowym i ma być rozgrzany ?
3. Badać napięcie na różnych obrotach ?



Według mnie ma! Ja po założeniu instalacji Lpg BRC II generacji w mojej hondzi D15B2 okazało się że mam walniętą sonde.

Rozumiem II Gen. ale czy czasem przy sekwencji nie jest tak że mieszanką steruje już sam komp? No i jeszcze gdzieś wyczytałem że niektórzy gazownicy stosują emulator sondy, po co ?