PDA

Zobacz pełną wersję : D14 a ssący i przepustnica od D16z6



Silent
03-11-09, 14:57
Witam mam okazje zmienić w swoim D14Z2 kolektor ssący i przepustnice od D16z6. Robił to ktoś może? z tego co się dowiedziałem musiał bym zmienić puszkę dolotową lecz nie chciał bym montować stożka tylko jeśli by się dało to wykorzystać wkładkę K&N którą teraz mam w puszcze w moim D14. Więc stąd moje pytanie czy jest to możliwe i czy wszystkie kostki podłączeniowe będą pasować? Proszę o doradzenie

skolopendra
03-11-09, 20:17
Robił to ktoś może?

chyba nikt jeszcze

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=1582


tylko jeśli by się dało to wykorzystać wkładkę K&N którą teraz mam w puszcze w moim D14. Więc stąd moje pytanie czy jest to możliwe i czy wszystkie kostki podłączeniowe będą pasować?

kostki nie bardzo chyba ze zostawisz starą przepustnicę

kj-19871
03-11-09, 20:54
Kolektor podejdzie P&P :) kostki jaki problem spawdzic :) chyba mas znajomych z takim ssakiem zoabcz co jak idzie do nich i działaj ;) wkładka ci sie raczej nie przyda :] pakuj dolot jakiś lepszy jak juz modzisz

misiek1
03-11-09, 21:20
Podepne się pod temacik i zapytam czy kolektor ssący od silnika D16W4 będzie pasował P&P do mojego silnika D14A5??

Silent
03-11-09, 21:45
a jeśli wymienię sam kolektor a przepustnica będzie stara ta od D14 to będzie jakaś różnica? czy lepiej od razu wkładać komplet z D16?

krzysiek civic
03-11-09, 21:52
hm jak sie nie myle to w D seri przepustnica a dokaldnie te skrzydelko cyz jak sie to anzywa ma ta sama dlugosc dla wszystkich d seri jak bys wsadzil z B seri to by byla roznica chyba 2mm..wiec jak chcesz z D seri to nie ma sensu bo to ta samo laduj samego ssaka i ewentualnie szlif kanalow ssacych

Silent
03-11-09, 22:10
coś mi sie wydaje ze przepustnica od D14 do ssaka z D16 pasować raczej nie będzie bo to by za piękne było :) ale może się mylę

kj-19871
04-11-09, 13:58
Podepne się pod temacik i zapytam czy kolektor ssący od silnika D16W4 będzie pasował P&P do mojego silnika D14A5??

Zapewne tak jest to zwykły d16w4 :] i choć nie wiedziałem jeszcze tego silnika to podejdzie jak to bywa w d seri :)

krzysiek civic
04-11-09, 14:06
coś mi sie wydaje ze przepustnica od D14 do ssaka z D16 pasować raczej nie będzie bo to by za piękne było :) ale może się mylę

wszystko pasuje ssaka montujesz wsumie P&P jedynie tam z linkami moze byc maly problem ale bez problemu da sie to obejsc przepustnicy nie opalca sie zmieniac bo to bezsensu chyba ze na B serie z D nie ma sensu.. i nie wiem czy ale lepiej szlif kanalow ssacych zrobic..

skolopendra
04-11-09, 15:02
a przepustnica będzie stara ta od D14 to będzie jakaś różnica?

to najlepsze wyjście

krzysiek civic
04-11-09, 15:06
to najlepsze wyjście

najlepsze i sensowne bo jak mowie w D seri sa takie same te przepustnice maja taki sam rozmiar tego wiatraczka czy jaks ie tot am nazywa..wiec po co zmieniac na d16?

Silent
04-11-09, 22:07
ale d14 ma pionową a d16 poziomą mocowanie będzie pasować?

spychu
04-11-09, 22:36
A co za różnica czy pozioma czy pionowa ? Wszystko będzie pasować.

skolopendra
05-11-09, 20:17
D seri sa takie same te przepustnice maja taki sam rozmiar tego wiatraczka czy jaks ie tot am nazywa..

nie miałem nawet samej przepustnicy na myśli, tylko krokowy ,a tu już są małe różnice

krzysiek civic
05-11-09, 20:30
nie miałem nawet samej przepustnicy na myśli, tylko krokowy ,a tu już są małe różnice

rozumiem ale wedlog mnie to niepotrzebne bo wystarczy sam goly ssak i powinno sie poprawic w gornej zcesci obrotow ..i czy pozioma czy pionowa to nie robi zadnej roznicy chyba ze masz dolot ze stozkime poprowadozny to musisz uciac go zeby pasowal do pionowego ssaka

Bartas29550
05-11-09, 21:12
wszystko pasuje zakladasz golego ssaka od z6 a przepustnice od z2 bo inna nie podejdzie bez przerobek.ja mam tak u siebie i dziala d14z2 to obd2b i kostki sa inne tak samo nic bez przeobek nie zmienisz z wtryskami.
co do wrazen to nie wiem szalu nie ma dzwiek jest inny bardziej "bulgoczacy" ja jeszcze przy zmianie ssaka zakladalem obrobiona glowice z y7 cos czuc,ale jaj nie urywa...

krzysiek civic
05-11-09, 21:31
ja u siebie bede wymienial ssak..ale jestem po odczucciach u kumpla i pwoiemt ak ma stozek dot go i stozek chodzi glosniej niz wydech i powyzej 4 tys szybciej na obroty wchodzi co jest odczuwalne i to dosyc..niektorzy poprostu za bardzo to wszystko rpzemodza i nie maja efektow... wrzuce na dniach wykres

misiek1
05-11-09, 22:40
Zapewne tak jest to zwykły d16w4 :] i choć nie wiedziałem jeszcze tego silnika to podejdzie jak to bywa w d seri :)

Z tego co mi wiadomo to silnik D16W4 to VTEC z dodatkowym czujnikiem spalania stukowego, czyli nie taki zwykły:p

lozek
22-05-10, 00:25
Mam jedno pytanie

Przymierzam się do kupna ssaka do d14a4 i nie wiem którego lepiej wziąć - od D15B7 czy od D15Z6. Od D16Z6 raczej nie kupie ze względu na koszty (no chyba, że trafi się okazja i będzie więcej $$$ to wtedy w niego zainwestuje )

Prosze o podpowiedź, który będzie lepszy. Przepustnica zostaje od D14A4.

I jeszcze czy wystarczy mi goły ssak bez żadnych czujników czy coś muszę przy nim mieć?

skolopendra
23-05-10, 11:28
D15B7

tego to nawet szkoda dawać ..pakuj y8

lozek
23-05-10, 22:08
Y8 nigdzie nie ma... od z6 też mało...

Poza tym do tych kolektorów wloty w głowicy przydałoby się przyflifować a na to póki co nie będę mógł sobie pozwolić.

Mimo wszystko szukać od D16?

Znalazłem jeszcze pare wątków odnośnie ssaka od d15z6. Podobno jest taki jak od y8 tyle, że ma węższe kanały. Prawda to? Poprawi mi coś wsadzenie tego ssaka?

Co dają szersze/węższe kanały a co daje mała/duża bańka w ssaku? Co dany parametr zmienia?

skolopendra
24-05-10, 07:28
tyle, że ma węższe kanały. Prawda to?


tak .wiec montować go sensu nie ma
możesz jeszcze poszukać od w4 jest taki jak y8

Jarek104
04-04-12, 09:18
Sorry za wykop.

Czy ssacy od D16Z6 z przepustnica od H22 podejdzie spokojnie do D15B7 czy cos trzeba rozwiercać/szlifować/rzeźbić? Na jakiej uszczelce to poskładać najlepiej?

jasiek09
04-04-12, 09:53
Podejdzie ale można rozwiercić wlot kolektora żeby powietrze z przepustnicy nie wpadało od razu na próg.

Jarek104
04-04-12, 12:07
to juz mam zrobione i zmontowane w całośc, kwestia jest czy spokojnie moge kolektory miejscami zamienić. Uszczelka od D15B7 i D16Z6 sa wg Intercarsu różne. Która wykorzystać?

Kriss91
04-04-12, 13:03
Logika i poradniki nakazują by kupić uszczelkę do odpowiedniego ssaka, czyli w tym przypadku do D16Z6. Choć nawiasem mówiąc nie powinno być między nimi znaczących różnic (może oprócz szerokości otworów na kanały).

erkey
14-04-12, 21:30
jako, że ostatnio wymieniałem kolektor ssący w moim d14z2 na d16z6, a nigdzie nie znalazłem wszystkich interesujących mnie informacji w jednym temacie, to podzielę się moimi doświadczeniami.
Strony które są pomocne:
http://www.civiclife.net/board/topic/109891-how-to-d16-im-swap-in-d14/
http://www.dodo-upgrades.nl/
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?1582-Wymiana-kolektora-dolotowego-w-silnikach-serii-D

ja miałem sam goły kolektor z d16z6, model P08 HF-1, tylko z wężem do odmy skrzyni korbowej. oprócz tego warto zaopatrzyć się w uszczelkę kolektora (ja swoją zanabyłem w intercarsie za 16,81zł a pasuje ona do wszystkich silników od d13 do d16, w ASO w wawie 90zł), mocowanie linki gazu i mocowanie linki od przepustnicy z d16z6. dobrze mieć też nowy płyn chłodzący oraz 70 cm węża paliwowego. 3 metalowe opaski zaciskowe na przewód paliwowy.

1. ściągamy stary kolektor - najłatwiejsza rzecz. warto zaznaczyć które wężyki gdzie szły, które kostki gdzie były podłączone. (wtryski, przepustnica) ja zrobiłem mając izolację w 5 kolorach i naklejając po kawałku izolacji na rozłączane przewody.
2. czyścimy głowicę z pozostałości uszczelki. możemy też rozwiercić kanały dolotowe w głowicy by pasowały pod te z kolektora. ja użyłem do tego kamienia na wiertarce. uwaga na opiłki metalu, jeśli nie zabezpieczysz odpowiednio otworów w głowicy to lepiej tego nie rób.
3. zatykamy dziury z kolektora zaznaczone na poniższych zdjęciach.
http://www.oeil.pl/25.jpg
czujnik temperatury zatkałem śrubą na którą nawinąłem izolację. dodatkowo wszystko uszczelniłem silikonem wysokotemperaturowym. (czujnik temperatury w d14z2 jest na rurze dolotowej)
korkowy zaślepiłem blachą przykręconą na dwie śruby dodatkowo uszczelnione silikonem wysokotemperaturowym. (korkowy w d14z2 jest na przepustnicy)
jak następny raz będę zdejmował kolektor to po prostu nagwintuję te trzy otwory i powkręcam w nie śruby. jak ktoś ma gwintownik polecam tak zrobić od razu.
http://www.oeil.pl/26.jpg
tan przewód od cieczy w niektórych kolektorach d16z6 jest fabrycznie zaślepiony. (niestety u mnie nie był) do nowszych silników polecam właśnie kolektor z fabrycznie zaślepionym tym króćcem, a do starszych taki jak mój. do starszych wersji silnikowych nie trzeba tego króćca zaślepiać.
zaślepiłem to kawałkiem wężyka w który wkręciłem śrubę a wszystko dla pewności złapałem dwoma metalowymi opaskami zaciskowymi.
4. jeśli kupiliśmy goły kolektor (tak jak ja) to trzeba starą listwę podpasować do nowego kolektora. wiertarka w dłoń i wiercimy nowe dziury, gdyż w starym kolektorze listwa paliwowa jest mocowana na 2 śrubach w nowym na 3.
5. zakładamy NOWĄ uszczelkę kolektora. ja przesmarowałem ją delikatnie silikonem wysokotemperaturowym z obu stron co polecam zrobić.
najpierw próbowałem na samym silikonie to założyć. starałem się uszczelkę silikonową zrobić, ale nie specjalnie to zdało egzamin. ciśnienie w kolektorze ssącym było z dupy. (mam interfejs od LPG, więc mogłem sobie ciśnienie jakie panuje w kolektorze sprawdzić). no i trzeba było lecieć do sklepu po uszczelkę i znowu zdejmować kolektor.
6. podłączamy wężyki zgodnie z poniższym obrazkiem
http://www.oeil.pl/27.jpg
najpierw odmy skrzyni korbowej (pod kolektorem czarne pudełeczko)
uwaga pod kolektorem z głowicy wychodzi też przewód cieczy chłodzącej który podłączamy do przepustnicy. trzeba go przedłużyć bo jest za krótki. do tego celu użyłem połowy z dokupionego 70cm wężyka paliwa. trzeba go zamontować teraz bo po założeniu kolektora nie będzie dojścia.
zakładamy ssaka.
przykręcamy nakrętki UWAGA na dolną środkową nakrętkę. trudno jest ją przykręcić. mi udało się za pomocą mega długich przedłużek do klucza nasadowego najpierw recznie złapać nakrętkę (co jest mega trudne) a później dokręcić kluczem.
zakładamy pozostałe węże: główny wody, cieczy z kolektora do przepustnicy, do serwa pompy hamulcowej, do regulatora paliwa na listwie paliwowej.
podłączamy zawór EVAP (odpowietrzenia baku) do kolektora drugą połową dokupionego 70cm wężyka paliwowego, uwaga: różne średnice króćców, ten na kolektorze jest zdecydowanie cieńszy więc warto zamontować tą końcówkę wężyka na metalową opaskę zaciskową.
http://www.oeil.pl/25.jpg
7. zakładamy przepustnice z d14 (dobrze jest przekręcić mocowanie linki z poziomej przepustnicy)
podłączamy drugi przewód cieczy do korkowego (przepustnicy)
podłączamy 3 kostki do przepustnicy (uwaga kable mogą okazać się za krótkie więc może zajść potrzeba rozdzielania kabli i cięcia izolacji)
przykręcamy mocowanie linki gazu. jeśli nie mamy (tak jak ja) można kupić szeroki kątownik i dorobić customowe mocowanie.
zakładamy linkę gazu na przepustnicę, jeśli mamy mocowanie linki gazu z pionowej przepustnicy to nie będzie się ona otwierać w 100%, dlatego lepiej mocowanie linki gazu przekręcić z przepustnicy poziomej, np.d16z6.
8. montujemy dolot
do rury dolotowej montujemy czujnik temperatury oraz przewód odmy pokrywy zaworów. jak nie wyjścia na odmę w rurze dolotowej można dać filterek na odmę, puścić ją w cholerę albo dać oil catch tank.
9. zalać płyn chłodniczy.
10. zresetować kompa.
11. sprawdzić czy nic nie cieknie.
12. wyregulować obroty i cieszyć się lepszą górą.

u mnie po ssaku z d16z6 pogorszyła się elastyczność na niskich obrotach, średnie takie sama, za to powyżej 4 tys dźwięk miażdży a silnik zdecydowanie lepiej się wkręca.
spadek elastyczności może być też spowodowany też trochę tym, że znacznie skróciłem rurę dolotową by pasowała pod nowy kolektor.

Kriss91
15-04-12, 18:48
Mógłbyś pokazać fotkę uchwytu linki, który wyrzeźbiłeś? Wstaw jeszcze fotki z połączonymi wężykami, bo zrobiłeś fajny poradnik.
A co do zaślepki krokowca to zrobiłem sobie coś takiego z blachy 3mm:
http://img88.imageshack.us/img88/3681/20120415183146.jpg

vipek
15-04-12, 19:00
No wszystko pięknie opisane erkey, ale czy jest sens sie w to babrać biorąc pd uwagę, że pogorszyła sie elastyczność na niskich ? Może jednak lepszą opcją do D14 jest ssący od B7 który ma mniejszą bańkę.

Kriss91
15-04-12, 19:20
Obawiam się, że bańka jest taka sama. Mniejsze są za to kanały. Poza tym, kanały w głowicy D14 (a przynajmniej A3/A4/Z1/Z2) są węższe od kanałów ssaka od choćby D16Z6. W przypadku ssaka od D15B7 "babrania" jest tyle samo (choć oczywiście jest on tańszy).

vipek
15-04-12, 19:30
tylko teraz pytanie czy ten sporo tańszy ssak D15B7 jeszcze bardziej pogorszy elastyczność, a może właśnie nie pogorszy. Ktos kiedys pisał, że ssący Z6 w D14 powoduje nagminne przelewanie silnika

Kriss91
15-04-12, 19:35
Musi wypowiedzieć się ktoś kto wstawiał oba ssaki do swojego silnika, ale całkiem możliwe, że elastyczność z ssakiem B7 będzie lepsza, a nie gorsza. Jeśli nie obrobisz głowicy, a wstawisz ssaka od Z6 to powietrze będzie napotykać próg na ścianie głowicy i przepływ będzie zaburzony (co możliwe, że jest powodem gorszej elastyczności). Jednak sam ssak nie może przelewać Ci silnika. Może zaburzyć jedynie AFR i to prędzej w kierunku ubogiej mieszanki niż bogatej. Niech wypowie się jednak ktoś bardziej doświadczony.

erkey
16-04-12, 16:34
Mógłbyś pokazać fotkę uchwytu linki, który wyrzeźbiłeś? Wstaw jeszcze fotki z połączonymi wężykami, bo zrobiłeś fajny poradnik.
A co do zaślepki krokowca to zrobiłem sobie coś takiego z blachy 3mm:
uchwyt jest słaby więc fotki nie wstawiam, dodam niedługo foto z wężykami, za to tobie zaślepka fajnie wyszła. czym robiłeś? ja planuje w przyszłości nagwintować te dziury i powkręcać śrubki by to lepiej wyglądało i było szczelniejsze.



No wszystko pięknie opisane erkey, ale czy jest sens sie w to babrać biorąc pd uwagę, że pogorszyła się elastyczność na niskich ?
elastyczność na niskich minimalnie gorsza, albo przynajmniej takie wrażenie jest jak góra się zrobiła mocniejsza. Jeszcze troszkę muszę wszystko do ładu doprowadzić z dolotem przepustnicą, mocowaniem linki a wtedy dopiero to dostroję i myślę, że będzie wtedy sporo lepiej


Ktos kiedys pisał, że ssący Z6 w D14 powoduje nagminne przelewanie silnika
ssak sam niemożliwe. za to jak ktoś wtyski od z6 wstawił to jak najbardziej.

Może zaburzyć jedynie AFR i to prędzej w kierunku ubogiej mieszanki niż bogatej. Niech wypowie się jednak ktoś bardziej doświadczony.
no pewnie, że na ssaku d16z6 będzie wyższe AFR niż na OEM czy na B7. jak ktoś ma zamiar stoić to na pewno d16z6 będzie lepszy. najlepiej jakby były wyniki z hamowni z jednym i drugim ssakiem na niezmienionych mapach, bo inaczej to można tylko gdybać który jest lepszy.

Kriss91
16-04-12, 16:45
A miałeś coś na wzór tworząc uchwyt?


za to tobie zaślepka fajnie wyszła. czym robiłeś?
Dzięki. Najpierw wycinana palnikiem (niestety zwykły butan zamiast acetonu, więc wyglądało to na początku tragicznie), a potem obrobione na kamieniu stacjonarnej szlifierki. Bez większych narzędzi raczej się nie obędzie :p

erkey
16-04-12, 16:51
A miałeś coś na wzór tworząc uchwyt?

nie to zwykły kątownik. wiercisz dwie dziurki na śrubki, plus ten rowek robisz i tyle. jak chcesz to zmierzę ile na ile on ma. przy twoich zdolnościach wyjdzie lepiej niż oryginał. przy moim braku narzędzi będę starał się dorwać oryginał za grosze. pilnikiem i piłką do metalu to się zamęczę nim wyrzeźbię coś fajnego.

Kriss91
16-04-12, 17:01
Byłoby miło jakbyś właśnie podał wymiary :)
Masz rację, taniej wyszłoby kupić oryginał (który powinien pasować od jakiegokolwiek ssaka z bańką, nawet plastikowego) niż zlecać komuś dorabianie. A z pilnikiem miałbyś dużo zabawy :D

Napisz jeszcze czego użyłeś jako trzech dystansów do listwy wtryskowej , bo widzę, że także nie miałeś ich w komplecie.

FaziRBK
16-04-12, 17:39
Ja montowałem ssaka jakieś 1,5 miecha temu, najpierw zrobiłem kompletny przelot, czyli 4-2-1 ebayowe, rura 2' środkowy też 2' i końcowy oem look 2', wtedy zdecydowanie poprawił się dół. Następnie po ok 3 tygodniach i walce ze skracaniem 4-2-1 bo niestety przy mojej glebie wszystko nim haczyłem, postanowiłem, że czas na ssący z6 i parówę, też tak zrobiłem. Powiem wam, że jeżdżę od prawie 2 miechów na przelocie i potem dodaniu ssaka i w zasadzie jestem zadowolony. U mnie akurat nie widzę różnicy w stosunku słabszego dołu po dorzuceniu ssaka, jest tak samo, a góra jest mocniejsza. Ogólnie bardzo fajny mod, ale czuję, że nadchodzi powoli czas na mocnego swapa, cały czas mało :) Tak przy okazji, dobrze to kolega przedstawił, bardzo łatwy jest mod z wrzuceniem ssaka z6 etc. do d14.

erkey
18-04-12, 13:22
Byłoby miło jakbyś właśnie podał wymiary
wystarczy kątownik o wymiarach 5cmx5cmx5cm.

Napisz jeszcze czego użyłeś jako trzech dystansów do listwy wtryskowej , bo widzę, że także nie miałeś ich w komplecie.
nie są potrzebne żadne dystanse. może coś to pomaga ale nie jest to niezbędne. wykręcasz listwę ze starego ssaka, wiercisz dziury pod mocowania na nowym i ot cała robota.

vipek
06-05-12, 07:50
Słuchajcie mam zagwozdkę. Kupiłem ssaka D15B7, który nie ma tego plastikowego króćca do odmy skrzyni korbowej, który znajduje sie obok listwy paliwowej. Można dopasować tam jakiś króciec ?
Od sprzedającego dostałem takie info :

"ten króciec zupelnie nie jest potrzebny do montazu kolektora.. podpinasz bezposrednio ten przewód z kolektora do odmy skrzyni korbowej ( takia czarna puszka plastikowa zakonczona plastikowym kruccem, który notabene mozna wyjąć, wcisnąć w przewód, a następnie włożyć na spokojnie ponownie do tej puszki"

co o tym sądzicie ?

jasiek09
06-05-12, 11:31
"ten króciec zupelnie nie jest potrzebny do montazu kolektora.. podpinasz bezposrednio ten przewód z kolektora do odmy skrzyni korbowej ( takia czarna puszka plastikowa zakonczona plastikowym kruccem, który notabene mozna wyjąć, wcisnąć w przewód, a następnie włożyć na spokojnie ponownie do tej puszki"

co o tym sądzicie ?
Musi być separator oleju bo inaczej będzie problem z wolnymi obrotami itp.

vipek
06-05-12, 11:53
czyli ? możesz jaśniej mi to opisać co potrzebuje ? Czy po prostu starać się kombinować ten brakujący króciec ?

jasiek09
06-05-12, 13:23
Ten brakujący króciec to właśnie separator oleju którego Ci brakuje

vipek
06-05-12, 13:29
czyli dupa

nie wiesz czy można dokupić taki króciec ?

jasiek09
06-05-12, 13:48
No można nawet za grosze od d15b2 z obu stron podłączyć wężyki i skręcić i tyle

Kriss91
06-05-12, 16:13
Zaworek odmy, który posiadasz u siebie w D14 nie pasuje? Wyjmij i sprawdź, bo jest bardzo duża szansa, że będzie pasował. Jeśli nie, włóż jakikolwiek zaworek od kolektora z bańką.

vipek
06-05-12, 16:28
czyli mówicie, że da się pokombinować :)
Dzięki będę walczył

skolopendra
06-05-12, 16:30
da się...

vipek
07-05-12, 07:33
nie chcialbys bardziej rozwinac wypowiedz ? ;)

Dawid0688
07-05-12, 22:22
Witam potrzebna jest pomoc wleciał ssacy z b7 do d14a4 i sa takie jaja z obrotami jade wcisne sprzeglo i powinny spasc do około 900 a zostaja na 1200 spadna dopiero jak sie zatrzymam;/ i do tego strasznie duzo pali :/ co moze byc przyczyną ?

MCDzojak
21-06-12, 17:03
http://i.imgur.com/hhSni.jpg (http://imgur.com/hhSni)

http://i.imgur.com/cPRx9.jpg (http://imgur.com/cPRx9)

czy przewód z zaworkiem nr2 to jest ten zawór Evap i wpinam w mniejsce nr 1? a miejsce po nr 2 zaślepiam?
Kolektor jest od D16y8, montowany będzie w D14z1.
w d16y8 jest więcej wyjść do filtra węglowego? jeżeli tak to bez różnicy czy nr 1 lub 2 zaślepię?

Gozdo
18-10-12, 21:20
Witam, sorki że tak odgrzewam temat ale mam problem ze zdjęciami z toturiala w tym temacie. Ogólnie montuje kolektor z Z6 do d14a4. Jak ktoś mi napiszę że pasuje bez żadnych przeróbek to od razu go wyśmieje. Powiedzmy, że na 100% nigdy tego nie robił na takim silniku. Kable i kostki za krótkie itp. ale to żaden problem wszystko praktycznie do ogarnięcia ale jest problem z mocowaniem linki od gazu jest po protu za krótka jak dla mnie.... wrzucam zdjęcie ale słaba jakość bo było już ciemno praktycznie <jutro zrobię nowe>
http://imageshack.us/a/img853/8092/dscf1484m.jpg

nie starcza gwintu żeby zamocować i wyregulować linkę. Sorki za jakoś jutro ogarnę porządne zjecie. <myślałem nad linką gazu z Z6 albo B7 co o tym sądzicie??

pioootr
18-10-12, 21:34
Odkręć mocowanie linki, zamocuj w imadle i podegnij trochę, a będzie OK.

Gozdo
18-10-12, 23:33
Dobra to jest myśl :D będę rzeźbił to, a pytanie jeszcze co do tej głowicy i rozwiercania lekkiego kanałów na głowicy bez zdejmowania jej... ktoś ma jakieś foty może jak to wygląda jak się zabezpieczy ?? Bo pomysł jest ale chyba nigdy 100% pewności się nie ma że żaden opiłem nie zostanie w głowicy...<ja rozkminiam to tak...parę torebek foliowych potem jakiś kawałek szmaty po szlifowaniu odkurzaczem wyjąć szmatkę znowu odkurzaczem wyjąć torebki mhm jeszcze sprężonym powietrzem by się zdało ale na razie nie mam jak załatwić>. Pozdrawiam czekam na pomysły.

PS. a może lepiej zostawić z progiem na głowicy?? A przy zdejmowaniu jej kiedyś tam pobawić się w to...;/

Karpiczek
19-10-12, 00:00
Może nie trzeba od razu szlifowac tych kanałów w głowicy na większy rozmiar. Warto je lekko przeczyścic, aby ułatwic przepływ mieszanki.

Chłopaki, kupiłem ostatnio kolektor i powolutku go przygotowuje do montażu w moim D14. Mam jednak zagadkę, czy wiecie od czego jest ten króciec? Na żadnym ze zdjęc znalezionych w sieci kolektora D16Z6 nie widziałem go:P
http://imageshack.us/photo/my-images/593/zdjcie0513m.jpg/

mirasek
19-10-12, 00:19
Kupiłeś ssaka z D16Z6 do D14A2 ?? To porównaj oba dokładnie ;)

pioootr
19-10-12, 07:28
czy wiecie od czego jest ten króciec?
A czy obok wtrysków benzynowych nie ma czasem zaślepionych otworów po wkrętkach LPG ?

Jeśli tak, to króćcem, który zaznaczyłeś, było wzięte podciśnienie do MAP-sensora i reduktora LPG.

Gozdo
19-10-12, 07:43
mam też z Z6 kolektor i nie mam takiego króćca... wiec może jest jak kolega pioootr pisze.

Karpiczek
19-10-12, 15:03
Przecież napisałem, że z fotek porównywałem z takimi samymi. W D14 jest ciut inny. Masz rację, wcześniej jeździł z lpg. Doradzisz mi może jak to zaślepic?

mirasek
19-10-12, 19:47
Ciut inny w którym miejscu? Jak zdejmiesz swój to dokładnie porównaj, pomierz :)

Kriss91
19-10-12, 21:00
Oprócz innego oznaczenia kodowego raczej nie znajdziesz różnic :)

pioootr
19-10-12, 21:36
Doradzisz mi może jak to zaślepic?
Załóż na ten króciec cienki wężyk, a do drugiego końca wężyka włóż krótką śrubę M5. Dla pewności możesz użyć trochę silikonu, ale bezpośrednio do króćca w kolektorze nic nie pchaj, bo ci wessie i zmieli w silniku.

Karpiczek
20-10-12, 16:58
Dziękuję! A przy wymianie kolektora i demontażu starego, trzeba zlewac ciecz chłodzącą?

Gozdo
20-10-12, 21:13
tak chyba że chcesz mieć ją wszędzie w komorze :D

pioootr
20-10-12, 21:59
trzeba zlewac ciecz chłodzącą?
bezwzględnie tak

Kup sobie w sklepie motoryzacyjnym 1 metr węża paliwowego (średnicy 6mm), żebyś miał z czego dorobić nowe połączenia dla krokowca.

Karpiczek
21-10-12, 04:15
Chłopaki potrzebuję porady. Kolektor wymieniony, nowa uszczelka pod nim, układ chłodzenia odpowietrzony. Silniczek ładnie odpala, ssanie jest, wolne obroty na ciepłym idealne. Jednak w czasie jazdy w zakresie 3-4 tys/obr czasami czuc jakby silnik lekko się dławił. Oraz przy wysokich rpm kopci na niebiesko. Wcześniej to nie występowało.

Kolektor oraz listwa paliwowa z D16Z6, resztę zostawiłem oryginalną. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem?

Gozdo
24-10-12, 16:58
No powiedzmy że jakby kopcił na czarno albo na biało... to jeszcze mogło by mieć coś wspólnego z kolektorem ssącym. Ale jak kopci Ci na niebiesko ...ile oleju Ci ucieka ??:P

Karpiczek
24-10-12, 17:19
Właśnie chodzi o to, że wcześniej nie było tego objawu, spalanie oleju nie występowało.

Gr4b3Q
24-10-12, 17:23
Wtryski z D16 czy d14?

Gozdo
24-10-12, 17:33
generalnie jeżeli założyłeś wtryski z Z6 do A4 to może komp za dużo paliwa dawać ale żeby kopcił na niebiesko....

Karpiczek
24-10-12, 17:43
Wtryski są oryginalne od D14A2, listwa paliwowa została założona z D16, ponieważ była w lepszym stanie wizualnym. Czy to może miec jakiś wpływ na spalanie? Głównie przeszkadza w czasie jazdy występujące szarpanie.

pioootr
24-10-12, 19:21
A zrobiłeś reset kompa ?

muzg
24-10-12, 21:55
Z tego co czytam, to niepotrzebnie kupowałem kolektor z przepustnicą?
Kupiłem do d14a4 kolektor D15b7 razem z przepustnicą, która ma podobno większą średnicę.
Wszystko z d14 bez problemu podepnę pod tą przepustnicę?

Gozdo
24-10-12, 22:34
pioootr reset kompa raczej nie pomoże z koro niebieski = olej :D
Muzg nie, 1 czujnik jest inny a przyjemniej z tego co patrzyłem to będzie Ci ciężko go zdemontować i przełożyć do B7...
mhm a co do śr to D-serii to chyba wszystkie mają takie same chyba, że jestem jakoś nie doinformowany...

Karpiczek
24-10-12, 22:48
Tak, reset było robiony. Powiem, wam, że nie tylko kolorem dymu wydostającego się z rury wydechowej można diagnozowac spalanie oleju.
Przełożę jeszcze listwę paliwową i wtedy ocenię.

erkey
24-10-12, 22:54
Z tego co czytam, to niepotrzebnie kupowałem kolektor z przepustnicą?
Kupiłem do d14a4 kolektor D15b7 razem z przepustnicą, która ma podobno większą średnicę.
Wszystko z d14 bez problemu podepnę pod tą przepustnicę?

nie potrzebnie. wystarczy goły kolektor , resztę przekładasz z d14, motylek przekręcasz z d15 albo przeginasz ten z d14.
średnica d15 i d 14 ta sama. wiem bo mam obie.

muzg
24-10-12, 23:03
W takim razie dobrze, że tu zajrzałem bo bym się nadziwić nie przestał, jakby przyszło do montażu przepustnicy o co biega.
Wiedziałem, że można użyć tej od D14, ale nie wiedziałem, że trzeba ten motylek zamieniać.

Dissnej
25-10-12, 19:48
Jak nie zmienisz motylka to przepustnica nie będzie się do końca otwierała.

Pili
25-10-12, 23:01
czyli, że co? kolektor z d14a2 jest identyczny jak jak z d16z6? Jeden ma oznaczenie P1K a drugi P08. Proszę o konkretną odpowiedź.

airman
26-10-12, 09:31
Ja to już pisałem ze 3 lata temu że to jest to samo:P Mam P1K z D16Y3, w łapach miałem też P08 i nie ma różnicy, poza czasem dodatkowym króćcem od wody.

Pili
26-10-12, 20:13
Potwierdzi ktoś jeszcze? Jeśli to prawda to większość forumowiczów oddaje za 40zł swoje kolektory z d14a2 lub wyrzuca, a druga pozostali kupują od z6 i pewnie jeszcze czują różnicę ;) hehe. No to teraz ogłoszenie sprzedam kolektor ssący od d14a2 cena 250zł, jest identyczny jak w z6.

skolopendra
29-10-12, 08:57
prawie

Pili
29-10-12, 18:00
Czyli czymś się jednak różni? Tylko nie pisz, że oznaczeniem :)

airman
30-10-12, 00:15
Jak tyle osób ściąga ten z D14A2 to nikt nie był na tyle sprytny aby to pomierzyć? Mój z Y3 miałem na stole obok P08 z Z6 nic tam innego nie było, wloty wyloty mierzone. Zostawiłem sobie z Y3 bo za ''magiczne P08 była większa kasa do wyrwania'' :)

mirasek
30-10-12, 09:43
Ja byłem :) ssak z d14A2 jest ten sam co w d16Y3 i taki sam jak w d16Z6 pomijając jakieś tam zewn. przetłoczenia na odlewie nie mające nic do rzeczy. Także jak ktoś zrobił takiego "moda" i odczuł różnicę to ma bardzo silną autosugestię :)

Macciek40
10-04-18, 15:19
Wrzuciłem ssak z d15z6, do tego przepustnica z d14a4, no i problem.. Obroty skaczą po odpaleniu jak oszalałe. Est jakiś spec w Łodzi od tego tematu?
Już wszystko śmiga, zdemontowałem i zaślepiłem krokowy z kolektora, a wcześniej EGR. Krokowy mam na przepustnicy z d14. Wszystkie wtyczki pasują i jazda!

wiesko1261
10-04-18, 21:57
Wrzuciłem ssak z d15z6, do tego przepustnica z d14a4, no i problem.. Obroty skaczą po odpaleniu jak oszalałe. Est jakiś spec w Łodzi od tego tematu?

EGR zaślepiłeś :) ?

łapie lewe powietrze