PDA

Zobacz pełną wersję : kolektor wydechowy 4-2-1 czy 4-1



escezet
05-06-06, 15:57
Mam problem, mysle nad zmiana kolektora wydechowego, tylko nie wiem, ktory lepszy bylby do mojego auta. Seryjnie mam krotki 4-1 z pionowym katalizatorem. I oto pytanie, czy zalozyc dluzszy 4-1 czy moze 4-2-1??
Bede wdzieczny za pomoc. :)

kosiniak
05-06-06, 16:06
jak namaisto to 4-2-1 :) lepszy dol :)

LIO
05-06-06, 16:28
Bede wdzieczny za pomoc

czy mam opisac instruktaż obslugiwania forumowej ocji SZUKAJ ?
bo jesli nie to sobie sam poradzisz i znajdziesz odpowiedz na swoje pytanie

ppm702
05-06-06, 19:16
nie ten dział. Przenoszę na tuning

Tomo
05-06-06, 22:40
opcja szukaj Twoim przyjacielem albo bedzie warn

emg
05-06-06, 23:03
który nie założysz, to będzie lepszy od seryjnego zamulacza

escezet
06-06-06, 09:20
chodzi o to, ze mam mozliwosc zamienic sie na kolektory wydechowe, moj na D16A9 juz z otworem na sonde. Nie bylem pewnien czy warto i czy taki bedzie OK.

delSol
06-06-06, 09:23
odnosnie sondy to czy ktos moze mi powiedziec JAKI JEST GWINT pod oryginalna sonde? Bo nie wiem jaki mam sobie zrobic!

Tomo
06-06-06, 11:24
odnosnie sondy to czy ktos moze mi powiedziec JAKI JEST GWINT pod oryginalna sonde? Bo nie wiem jaki mam sobie zrobic!

1,5 M18

delSol
06-06-06, 15:52
dzieki piekne!

Adam R.
06-06-06, 20:39
4-1

Amorr
07-06-06, 11:20
teoretycznie ...

bylo by sens zrobic np kolektor 2x 2-1 i zrobic 2 wydechy :?: tak mi sie pomyslalo :roll:

Adam R.
07-06-06, 12:20
teoretycznie ...

bylo by sens zrobic np kolektor 2x 2-1 i zrobic 2 wydechy :?: tak mi sie pomyslalo :roll:patrzac na kolektory spoon/toda/mugen itp... oni nie maja takich konstrukcji a wiedza co dobre dla hondy

bmw w R6 ma taka konstukcje tyle ze 2x 3-1 i dwa wydechy, moze od 6 cylindrow to ma sens, mysle ze nie ma co nad tym myslec bo juz nie jedna japonska glowa nad tym myslala i nic nie wymyslila :wink:

Tomo
07-06-06, 16:40
2x 2-1?

co ty wymyslasz :?

Lord_ZED
08-06-06, 00:04
Jestem za 2x2-1 i podwójnym wydechem. Jak masz kase zaryzykuj. Naprawde byłbym ciekway jak by to chodziło. Jeszcze czegoś takiego nie widziałem i chciałbym zobaczyć.
Oczywiście średnica musiała by być mniejsza koło 30mm na strone.
Niemówie że to będzie najlepsze rozwiązanie ale napewno najorginalniejsze. Tylko czy polączyć cylindry 1/2 3/4 czy 1/4 2/3 ?? W takiej sytuacji to chyba najlepsza byłaby 1 opcja nie ?? Ciekawe też jak by to brzmiało ??
Jednym słowem wielka NIEWIADOMA.

Tomo
08-06-06, 01:04
Jestem za 2x2-1 i podwójnym wydechem. Jak masz kase zaryzykuj. Naprawde byłbym ciekway jak by to chodziło. Jeszcze czegoś takiego nie widziałem i chciałbym zobaczyć.
Oczywiście średnica musiała by być mniejsza koło 30mm na strone.
Niemówie że to będzie najlepsze rozwiązanie ale napewno najorginalniejsze. Tylko czy polączyć cylindry 1/2 3/4 czy 1/4 2/3 ?? W takiej sytuacji to chyba najlepsza byłaby 1 opcja nie ?? Ciekawe też jak by to brzmiało ??
Jednym słowem wielka NIEWIADOMA.

RAAANY

wydech dwa razy drozszy (kazdy spaw razy dwa i materiał tez), o polowe ciezszy i nie bedzie miejsca na puszczenie rurek... Pomijajac ze nie bedzie nic na czym moznaby sie wzorowac a nie wierze ze ktos zaplaci prawdziwemu specjaliscie ktory to policzy :!:

co za bzdura :roll:

Pati
08-06-06, 15:14
za przeproszeniem ale pomysl 2x 2-1 jest kompletnie z dupy.

Lord_ZED
08-06-06, 16:08
No co jeszcze nie widziałem czegoś takiego jak 2x2-1 dlatego z ciekawości pytam jak to może chodzić i buczeć.
A że 4-1 jest i tańsze i lepsze to chyba wiadomo nie od dziś 8) .

Adam R.
08-06-06, 21:07
jakie by to nie byly koszty a taka konstrukcja by dziala to juz dawno bylo by w ofercie spoona itp...

Amorr
12-06-06, 13:58
hmmm ludzie czasem takie po*****e projektry robia a nikt chyba faktycznie nie robil 2x 2-1..

czemu pomysl do dupy ... skoro nie sprawdzone...

a ze drozsze 2 razy .. trudno wszystko "cos" tam kosztuje i jeszcze do tego gdy sie chce byc pionierem :D ...jak kiedys wygram w lotto to zrobie na bank :D


jakie by to nie byly koszty a taka konstrukcja by dziala to juz dawno bylo by w ofercie spoona itp...
ogolnie jest dupowy 4-1 seryjny
i 4-1 dobrze zrobiony
no i 4-2-1 tez wykminili

kazdy dobry do czegos innego 4-1 do wysokich rpm 4-2-1 zeby lepiej bylo w dole .... czemu nikt nie zrobil 2x 2-1 :?: Wg mnie powinno byc lepeij niz na seryjnym ....

LIO
12-06-06, 15:11
chociazby dlatego ze predkosc gazów wylotowych tez musi byc odpowiednia. Zatem wpływ ma srednica, dlugosc, oraz ilosc cylindrów zasilajacych.
Proponuje zrobic 4 rury od kazdego cylindra do konca auta...

cvc d15
14-06-06, 10:32
Mam silnik po kilku modach, kolektor 4-1 z pionową obudową po kacie, musiałem zbic bo zapchał się :sad: . Tłumikarz mówił, że przypadkiem wyszła mi jakaś komora odprężęniowa... Nie wiem o co mu chodziło, ale faktem jest że zaczął sie wkręcać idealnie, bez porównania do serii, na bank nie będę tego zmieniał. Zmieniłem tylko komicznie cienką rurkę od katalizatora do 1go tłumika.

Cairo
08-07-07, 16:26
OK, wszyscy piszecie, że 4-2-1 lepszy dół, 4-1 lepsza góra.
Ale dokładnie jak to się spisuje w B-serii gdzie fabrycznie jest 4-2-1?
Czy po założeniu 4-1 pogorszy nam się dól wzgledem seryjnego 4-2-1, a jak znacząco poprawi to góre przy przelotowym na seryjnej średnicy i dolocuie dedykowanym K&N?
I odwrotnie, czy po założeniu 4-2-1 niby sportowego (jakiś no name z ebaya) poprawimy jeszcze dół względem serii? I najwazniejsze czy takim sportowym 4-2-1 zyskamy coś na górze czy gorzej - stracimy?

kenny
09-07-07, 09:07
Ogólnie patrząc, jeśli założysz kolektor o większej średnicy kanałów to prawie zawsze powinno Ci się poprawić, czy to na dole, czy to na górze. Tyle że przy 4-1 będzie więcej na górze, a przy 4-2-1 więcej będzie na dole. To czy coś się pogorszy względem serii jest zależne głównie jak taki kolektor jest zrobiony. Jak ktoś pospawa sobie zwykłą spawarką, czy kupisz najgorszy shit z jebaja, to może być gorzej od serii.

cvc d15
09-07-07, 10:03
Czy po założeniu 4-1 pogorszy nam się dól wzgledem seryjnego 4-2-1, a jak znacząco poprawi to góre przy przelotowym na seryjnej średnicy i dolocuie dedykowanym K&N?
Skoro dalej masz seryjną średnicę to nie wiem czy jest sens zmieniać fabryczne 4-2-1 np na ebayową pachę 4-1.

adamos85
09-07-07, 12:15
Skoro dalej masz seryjną średnicę to nie wiem czy jest sens zmieniać fabryczne 4-2-1 np na ebayową pachę 4-1.


czyli sugerujesz za zmiana na ebayową 4-1 moze wiecej zaszkodzic niz pomóc???

cvc d15
10-07-07, 19:18
Myślę że odpowiedni byłby 4-2-1 ale np supersprint lub wzorowany na tym, pooglądaj obrazki, niektóre firmy robią kopie porządnych firmówek

BurnOuT
10-07-07, 23:19
"ebayowa pacha" 4-1 jak to nazywacie koledze Prezesiakowi w B18C4 dała chyba z 10KM prawie. :bicie:

!markos
10-07-07, 23:29
niektore chinczyki za pare dolarow sa zrobione tak samo jak dc sport.... tak, widzialem. nie wymyslilem.

adamos85
11-07-07, 09:30
"ebayowa pacha" 4-1 jak to nazywacie koledze Prezesiakowi w B18C4 dała chyba z 10KM prawie. :bicie:


dlatego mysle o czyms takim jak ma Prezesiak......
Merfi mu to załatwiał

Vex
11-07-07, 14:39
"ebayowa pacha" 4-1 jak to nazywacie koledze Prezesiakowi w B18C4 dała chyba z 10KM prawie. :bicie:

ebayowa pacha czy ebayowa pacha + brak katalizatora + wolny wydech, bo to duuuuuza roznica :)


Co do kolektora 2x1 razy 2 :) to jak to jest w CRX I ? Bo na zdjeciu jakim widzialem wyglada wlasnie jakby wychodzily dwa odzielnie kolektory, tylko nie wiem w co to sie dalej laczy.

adamos85
11-07-07, 15:41
brak katalizatora + wolny wydech + dolot + ebayowy 4-1 od Merfiego

mysle ze to bedzia mialo sens :)

Vex
11-07-07, 16:06
Mowiac troche na przekor nie zdziwilbym sie jakby identyczny przytost byl na seryjnym kolektorze, wiec jak mozna mowic ze to kolektor. :aloha: :aloha:

Przy takim silniku z testow wynika ze sam DOBRY kolektor powinienen zapewnic taki przyrost mocy.

adamos85
11-07-07, 16:15
Przy takim silniku z testow wynika ze sam DOBRY kolektor powinienen zapewnic taki przyrost mocy.

no tak, sam ebayowy kolektor 4-1 ma dac cos kolo 7kucy, a to ze inne mody są to juz na nasz PLUS

Vex
11-07-07, 16:47
No to jesli dobrze zrozumialem wszytstkie mody ktore wymieniles lacznie z kolektorem daly 10koni a sam kolektor ma dac 7koni to pozostale mody raczej nie wyszly :)

havok
11-07-07, 17:49
No to kicha, bo w d16z6 dolot, kolektor 4-2-1 i wydech 2 cale przelot dawał mi jakieś 12-13% (16hp) dodatkowej mocy, a tutaj te same mody (no, pewnie wydech szerszy) już tylko 6% (10hp)? Nie bawię się tak :djablek:

Vex
11-07-07, 17:55
No bo wiesz nie ma to jak dobry kolektor :) a gluchym telefonem komus przekazujac wychodzi ze dodal 10km ...

cvc d15
11-07-07, 19:04
Czyli żeby naprawdę dobrze wyszło to trzeba zrobić cały wydech i już. Jeśli kat, środkowy i koniec ma zostać seria to szkoda pakować hajs w kolektor, przyrost może być śmiesznie mały (o ile wogóle będzie), a oryginał B18C4 wcale nie jest taki zły.
Tyle że nie błyszczy tak pod maską :)

BRACIA
11-07-07, 20:23
No to kicha, bo w d16z6 dolot, kolektor 4-2-1 i wydech 2 cale przelot dawał mi jakieś 12-13% (16hp) dodatkowej mocy, a tutaj te same mody (no, pewnie wydech szerszy) już tylko 6% (10hp)? Nie bawię się tak :djablek:
bo w D serii te wydechy sa strasznie zabiedolone , zgram fotki z aparatu to zapodam chinczykowa "jakosc"

popo
11-07-07, 20:31
Ja mam taki kolektor 'no name' + przelot 2,5'' + tłumik końcowy w b18c4, ale się jeszce nie zhamowałem dam znać jak to zrobie.

adamos85
12-07-07, 00:27
No to jesli dobrze zrozumialem wszytstkie mody ktore wymieniles lacznie z kolektorem daly 10koni a sam kolektor ma dac 7koni to pozostale mody raczej nie wyszly :)


nie nie nie!!!!

sam kolektor daje od 7 do 10 kucy
tak jak w przypadku Prezesiaka wyszlo 9KM

a pozostałe mody nie byly zchamowane wiec nie wiadomo ile na plus...

popo
16-07-07, 10:40
No i byłem na hamowni-lipa totalna link (http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=33123)

nitro20
16-07-07, 19:11
U mnie comptech 4-2-1 dał naprawdę odczuwalną różnicę w szczególności w elastyczności. Musze się w końcu zmierzyć powinienem w tym miesiacu to podrzuce wykres.

BRACIA
17-07-07, 12:51
Tak jak wczesniej obiecalem zamieszczam fotki z sesji zdjeciowej, ktorej tematem jest ebay kolektor. Niech kazdy sam oceni.

http://garazraceteam.pl/kolektorebay/025maly.gif
http://garazraceteam.pl/kolektorebay/024maly.gif
http://garazraceteam.pl/kolektorebay/023maly.gif
http://garazraceteam.pl/kolektorebay/021maly.gif
http://garazraceteam.pl/kolektorebay/019maly.gif
http://garazraceteam.pl/kolektorebay/016maly.gif
http://garazraceteam.pl/kolektorebay/015maly.gif
http://garazraceteam.pl/kolektorebay/013maly.gif
http://garazraceteam.pl/kolektorebay/011maly.gif
http://garazraceteam.pl/kolektorebay/009maly.gif
http://garazraceteam.pl/kolektorebay/008maly.gif
http://garazraceteam.pl/kolektorebay/007maly.gif
http://garazraceteam.pl/kolektorebay/006maly.gif

nitro20
18-07-07, 23:43
Przy okazji COMPTECH 4-2-1, może ktoś kiedyś będzie szukać, bo w sumie mało znane kolektory w Pl.

http://img67.imageshack.us/img67/3272/dsc00156dr0.th.jpg (http://img67.imageshack.us/my.php?image=dsc00156dr0.jpg)

kasperaz
19-07-07, 17:07
jaki kolektor wydechowy doradzicie do silnika d16z2 i gdzie jeśli się da mam to kupić w granicach do 600-700 zł nie musi być nowy

Motyl
19-07-07, 22:39
na gieldzie CKP?

sebas2o
22-07-07, 10:37
siema czy bedzie jakaś różnica w mocy jak do D15B2 wrzuce 4-2-1 z D16A9 bo podobno bedzie pasował :d

stiven_h
21-08-07, 12:36
a czy sa jakeis roznie w spalaniu po zastowsoawaniu kolekotra 4-1 czy auto moze wiecje palic??niz przy 4-2-1
Co polecacie do b16a2??

skolopendra
21-08-07, 14:34
roznie w spalaniu po zastowsoawaniu kolekotra 4-1 czy auto moze wiecje palic??niz przy 4-2-1

wszystko zależy od stylu jazdy
a spalanie samo może nawet spaść po zastosowaniu4.2.1


Co polecacie do b16a2??

to samo ,zależy jaką preferujesz jazdę
:aloha:

stiven_h
21-08-07, 14:53
smigam spokojnie ale czasami wiadomo jak to jest rzeba sprawdzic czy dobrze przyspiesza:):)

_drobny
21-08-07, 15:47
roznie w spalaniu po zastowsoawaniu kolekotra 4-1 czy auto moze wiecje palic??niz przy 4-2-1

wszystko zależy od stylu jazdy
a spalanie samo może nawet spaść po zastosowaniu4.2.1

u mnie w EK3 po wstawieniu 4-2-1 i wywaleniu katalizatora spalanie spadlo o niecaly litr/100 km.

kenny
21-08-07, 16:40
smigam spokojnie ale czasami wiadomo jak to jest rzeba sprawdzic czy dobrze przyspiesza:):)

tu chodzi oto, czy chcesz mieć lepszy dół czy górę. Skoro zazwyczaj jeździsz spokojnie to polecam 4-2-1, poprawia przebieg momentu w dolnej partii. Zerknij na moje auto w NH, tam masz wykresy B serii z seryjnym kolektorem i 4-2-1

stiven_h
21-08-07, 21:19
ale czy jest sens poprawic w hondzie dolny zakres obrotow skoro do scigania uzywa sie tylko gornych??A do codziennej jazdy to co jest w serii zupelnie wystarczy przeciez.

kenny
21-08-07, 23:22
Ja tam ścigam się parę razy do roku, więc wolę mieć więcej Nm już od dołu, ale co kto lubi :)

xkarlx
22-08-07, 08:06
propo kolektora wczoraj wsadzilem do siebie 4-2-1 od Merfiego wywalilem tlumik koncowy i kata no i roznica jest odczowalna warto robic taka operacje

astra
08-09-07, 15:47
ja mam d15b2 i zamowilem kolektor wydechowy od d16z6 i zastanawiam sie czy bede musial tez uszczelke zmienic czy moge przykrecic na starej?

skolopendra
08-09-07, 17:21
czy moge przykrecic na starej?

możesz,zamienniki nie są drogie ok30zł

x-tygrysek-x
09-09-07, 11:40
czy moge przykrecic na starej?

możesz,zamienniki nie są drogie ok30zł

ja kupiłem zamiennik i.... przykręciałem na starej, okazało się że zamiennik nie dokładnie pasuje w otwory, tragednia :(

Fanta123
23-09-07, 01:52
roznie w spalaniu po zastowsoawaniu kolekotra 4-1 czy auto moze wiecje palic??niz przy 4-2-1

wszystko zależy od stylu jazdy
a spalanie samo może nawet spaść po zastosowaniu4.2.1

u mnie w EK3 po wstawieniu 4-2-1 i wywaleniu katalizatora spalanie spadlo o niecaly litr/100 km.



też mam calkowicie zmieniony układ wydechowy, wszystko nierdzewka i pali mało jak na D16z6 146km. - chyba naprawde spalanie może spaśc przez kolektor itp.

WaSSIL
24-09-07, 15:37
w d15z6 zamiast kat co wstawić aby przy wymianie na kol 4-2-1 kompletny wydech nie był głośny ?? machanik mi mówi że baz kata sportowego każde rozwiązanie spowoduje że wydech musi być głośny . czy faktycznie jest jakieś rozwiązanie poza wstawieniem sportowego kata ?? bo to qrcze dodatkowy koszt :/

kenny
24-09-07, 22:49
bez kata, będzie taki metaliczny odgłos w średnim zakresie obr, takie coś jak polonez ;)
dlatego ja nie wywalałem :)

WaSSIL
25-09-07, 10:38
bez kata, będzie taki metaliczny odgłos w średnim zakresie obr, takie coś jak polonez ;)
dlatego ja nie wywalałem :)

ja niestety muszę bo kolektor seria d15z6 ma na stałe wspawany kat :/

Ps. a ile może kosztować sportowy kat ?? i czy za wyjątkiem sportowego coś jeszcze polecasz ?? nie wiem qrcze czy przy zmianie na 4-2-1 będzie miejsce na kat w ogóle ?? :(

Ryba88
23-01-17, 21:54
Po pierwsze wiem, że to MEEEGA odkop, ale skoro temat istnieje to po co tworzyć nowy.

Posiadam silnik D15Z6 po modyfikacjach - hamownia na 147 km i 165 Nm. Mój obecny układ wydechowy to taki standard, czyli:
- 4-2-1 EBAY,
- fi 51 zew (magiczne 2 cale), jeden tłumik środkowy przelotowy i końcowy cichy Remus (czy przelot czy komorowy nie mam pojęcia)

Udało mi się zakupić kolektor wydechowy 4-1 taki jak na zdjęciu.
https://i.imgbox.com/fWTqFASg.jpg

Generalnie widziałem takie "cudo" po raz pierwszy, a Hondę mam już prawie 10 lat i sporo for, zdjęć i tematów przejrzałem. Nie ma na nim żadnych oznaczeń, numerów, niczego. Spawy wyglądają na tyle ładnie, że nie sądzę, że jest to jakaś samoróba by Cytryn i Gumiak :)

W związku z tym pytanie czy ktoś wie co to za kolektor lub jakiego kolektora jest to kopia ?

Pytanie 2 - czy jest sens założyć go zamiast mojego obecnego ? Teorie forumowo - internetowe znam - pytanie czy ktoś robił taką zmianę i ma swoje doświadczenia !?

Obecnie auto zaczyna żwawo przyśpieszać od 4 tys. 4800 jest VTEC i do samego końca jest już "miło". W związku z tym o pogorszenie "dołu" bym się nie martwił, bo i tak go praktycznie nie ma :)

Kriss91
23-01-17, 23:46
Nikt i nic nie da Ci lepszej odpowiedzi jak po prostu zamontowanie i sprawdzenie :)

gibonek
05-02-17, 14:33
orientuje się ktoś z was jakiej średnicy kolektor wydechowy firmy super sprint do b18 ma wyjście bo z tego co pamiętam to chyba 2 cale ,mam b20 i reszta wydechu jest na 2.25 i się obawiam że to za mało i będę chciał w nim przerobić wyjście jak reszta wydechu na 2.25 ,czy to że auto jedzie na 70% otwarcia przepustnicy jedzie lepiej niż po maksymalnym otwarciu jest możliwe że go wydech blokuje?