Zobacz pełną wersję : kolektor wydechowy 4-2-1 czy 4-1
Mam problem, mysle nad zmiana kolektora wydechowego, tylko nie wiem, ktory lepszy bylby do mojego auta. Seryjnie mam krotki 4-1 z pionowym katalizatorem. I oto pytanie, czy zalozyc dluzszy 4-1 czy moze 4-2-1??
Bede wdzieczny za pomoc. :)
jak namaisto to 4-2-1 :) lepszy dol :)
Bede wdzieczny za pomoc
czy mam opisac instruktaż obslugiwania forumowej ocji SZUKAJ ?
bo jesli nie to sobie sam poradzisz i znajdziesz odpowiedz na swoje pytanie
nie ten dział. Przenoszę na tuning
opcja szukaj Twoim przyjacielem albo bedzie warn
który nie założysz, to będzie lepszy od seryjnego zamulacza
chodzi o to, ze mam mozliwosc zamienic sie na kolektory wydechowe, moj na D16A9 juz z otworem na sonde. Nie bylem pewnien czy warto i czy taki bedzie OK.
odnosnie sondy to czy ktos moze mi powiedziec JAKI JEST GWINT pod oryginalna sonde? Bo nie wiem jaki mam sobie zrobic!
odnosnie sondy to czy ktos moze mi powiedziec JAKI JEST GWINT pod oryginalna sonde? Bo nie wiem jaki mam sobie zrobic!
1,5 M18
teoretycznie ...
bylo by sens zrobic np kolektor 2x 2-1 i zrobic 2 wydechy :?: tak mi sie pomyslalo :roll:
teoretycznie ...
bylo by sens zrobic np kolektor 2x 2-1 i zrobic 2 wydechy :?: tak mi sie pomyslalo :roll:patrzac na kolektory spoon/toda/mugen itp... oni nie maja takich konstrukcji a wiedza co dobre dla hondy
bmw w R6 ma taka konstukcje tyle ze 2x 3-1 i dwa wydechy, moze od 6 cylindrow to ma sens, mysle ze nie ma co nad tym myslec bo juz nie jedna japonska glowa nad tym myslala i nic nie wymyslila :wink:
2x 2-1?
co ty wymyslasz :?
Jestem za 2x2-1 i podwójnym wydechem. Jak masz kase zaryzykuj. Naprawde byłbym ciekway jak by to chodziło. Jeszcze czegoś takiego nie widziałem i chciałbym zobaczyć.
Oczywiście średnica musiała by być mniejsza koło 30mm na strone.
Niemówie że to będzie najlepsze rozwiązanie ale napewno najorginalniejsze. Tylko czy polączyć cylindry 1/2 3/4 czy 1/4 2/3 ?? W takiej sytuacji to chyba najlepsza byłaby 1 opcja nie ?? Ciekawe też jak by to brzmiało ??
Jednym słowem wielka NIEWIADOMA.
Jestem za 2x2-1 i podwójnym wydechem. Jak masz kase zaryzykuj. Naprawde byłbym ciekway jak by to chodziło. Jeszcze czegoś takiego nie widziałem i chciałbym zobaczyć.
Oczywiście średnica musiała by być mniejsza koło 30mm na strone.
Niemówie że to będzie najlepsze rozwiązanie ale napewno najorginalniejsze. Tylko czy polączyć cylindry 1/2 3/4 czy 1/4 2/3 ?? W takiej sytuacji to chyba najlepsza byłaby 1 opcja nie ?? Ciekawe też jak by to brzmiało ??
Jednym słowem wielka NIEWIADOMA.
RAAANY
wydech dwa razy drozszy (kazdy spaw razy dwa i materiał tez), o polowe ciezszy i nie bedzie miejsca na puszczenie rurek... Pomijajac ze nie bedzie nic na czym moznaby sie wzorowac a nie wierze ze ktos zaplaci prawdziwemu specjaliscie ktory to policzy :!:
co za bzdura :roll:
za przeproszeniem ale pomysl 2x 2-1 jest kompletnie z dupy.
No co jeszcze nie widziałem czegoś takiego jak 2x2-1 dlatego z ciekawości pytam jak to może chodzić i buczeć.
A że 4-1 jest i tańsze i lepsze to chyba wiadomo nie od dziś 8) .
jakie by to nie byly koszty a taka konstrukcja by dziala to juz dawno bylo by w ofercie spoona itp...
hmmm ludzie czasem takie po*****e projektry robia a nikt chyba faktycznie nie robil 2x 2-1..
czemu pomysl do dupy ... skoro nie sprawdzone...
a ze drozsze 2 razy .. trudno wszystko "cos" tam kosztuje i jeszcze do tego gdy sie chce byc pionierem :D ...jak kiedys wygram w lotto to zrobie na bank :D
jakie by to nie byly koszty a taka konstrukcja by dziala to juz dawno bylo by w ofercie spoona itp...
ogolnie jest dupowy 4-1 seryjny
i 4-1 dobrze zrobiony
no i 4-2-1 tez wykminili
kazdy dobry do czegos innego 4-1 do wysokich rpm 4-2-1 zeby lepiej bylo w dole .... czemu nikt nie zrobil 2x 2-1 :?: Wg mnie powinno byc lepeij niz na seryjnym ....
chociazby dlatego ze predkosc gazów wylotowych tez musi byc odpowiednia. Zatem wpływ ma srednica, dlugosc, oraz ilosc cylindrów zasilajacych.
Proponuje zrobic 4 rury od kazdego cylindra do konca auta...
Mam silnik po kilku modach, kolektor 4-1 z pionową obudową po kacie, musiałem zbic bo zapchał się :sad: . Tłumikarz mówił, że przypadkiem wyszła mi jakaś komora odprężęniowa... Nie wiem o co mu chodziło, ale faktem jest że zaczął sie wkręcać idealnie, bez porównania do serii, na bank nie będę tego zmieniał. Zmieniłem tylko komicznie cienką rurkę od katalizatora do 1go tłumika.
OK, wszyscy piszecie, że 4-2-1 lepszy dół, 4-1 lepsza góra.
Ale dokładnie jak to się spisuje w B-serii gdzie fabrycznie jest 4-2-1?
Czy po założeniu 4-1 pogorszy nam się dól wzgledem seryjnego 4-2-1, a jak znacząco poprawi to góre przy przelotowym na seryjnej średnicy i dolocuie dedykowanym K&N?
I odwrotnie, czy po założeniu 4-2-1 niby sportowego (jakiś no name z ebaya) poprawimy jeszcze dół względem serii? I najwazniejsze czy takim sportowym 4-2-1 zyskamy coś na górze czy gorzej - stracimy?
Ogólnie patrząc, jeśli założysz kolektor o większej średnicy kanałów to prawie zawsze powinno Ci się poprawić, czy to na dole, czy to na górze. Tyle że przy 4-1 będzie więcej na górze, a przy 4-2-1 więcej będzie na dole. To czy coś się pogorszy względem serii jest zależne głównie jak taki kolektor jest zrobiony. Jak ktoś pospawa sobie zwykłą spawarką, czy kupisz najgorszy shit z jebaja, to może być gorzej od serii.
Czy po założeniu 4-1 pogorszy nam się dól wzgledem seryjnego 4-2-1, a jak znacząco poprawi to góre przy przelotowym na seryjnej średnicy i dolocuie dedykowanym K&N?
Skoro dalej masz seryjną średnicę to nie wiem czy jest sens zmieniać fabryczne 4-2-1 np na ebayową pachę 4-1.
Skoro dalej masz seryjną średnicę to nie wiem czy jest sens zmieniać fabryczne 4-2-1 np na ebayową pachę 4-1.
czyli sugerujesz za zmiana na ebayową 4-1 moze wiecej zaszkodzic niz pomóc???
Myślę że odpowiedni byłby 4-2-1 ale np supersprint lub wzorowany na tym, pooglądaj obrazki, niektóre firmy robią kopie porządnych firmówek
"ebayowa pacha" 4-1 jak to nazywacie koledze Prezesiakowi w B18C4 dała chyba z 10KM prawie. :bicie:
niektore chinczyki za pare dolarow sa zrobione tak samo jak dc sport.... tak, widzialem. nie wymyslilem.
"ebayowa pacha" 4-1 jak to nazywacie koledze Prezesiakowi w B18C4 dała chyba z 10KM prawie. :bicie:
dlatego mysle o czyms takim jak ma Prezesiak......
Merfi mu to załatwiał
"ebayowa pacha" 4-1 jak to nazywacie koledze Prezesiakowi w B18C4 dała chyba z 10KM prawie. :bicie:
ebayowa pacha czy ebayowa pacha + brak katalizatora + wolny wydech, bo to duuuuuza roznica :)
Co do kolektora 2x1 razy 2 :) to jak to jest w CRX I ? Bo na zdjeciu jakim widzialem wyglada wlasnie jakby wychodzily dwa odzielnie kolektory, tylko nie wiem w co to sie dalej laczy.
brak katalizatora + wolny wydech + dolot + ebayowy 4-1 od Merfiego
mysle ze to bedzia mialo sens :)
Mowiac troche na przekor nie zdziwilbym sie jakby identyczny przytost byl na seryjnym kolektorze, wiec jak mozna mowic ze to kolektor. :aloha: :aloha:
Przy takim silniku z testow wynika ze sam DOBRY kolektor powinienen zapewnic taki przyrost mocy.
Przy takim silniku z testow wynika ze sam DOBRY kolektor powinienen zapewnic taki przyrost mocy.
no tak, sam ebayowy kolektor 4-1 ma dac cos kolo 7kucy, a to ze inne mody są to juz na nasz PLUS
No to jesli dobrze zrozumialem wszytstkie mody ktore wymieniles lacznie z kolektorem daly 10koni a sam kolektor ma dac 7koni to pozostale mody raczej nie wyszly :)
No to kicha, bo w d16z6 dolot, kolektor 4-2-1 i wydech 2 cale przelot dawał mi jakieś 12-13% (16hp) dodatkowej mocy, a tutaj te same mody (no, pewnie wydech szerszy) już tylko 6% (10hp)? Nie bawię się tak :djablek:
No bo wiesz nie ma to jak dobry kolektor :) a gluchym telefonem komus przekazujac wychodzi ze dodal 10km ...
Czyli żeby naprawdę dobrze wyszło to trzeba zrobić cały wydech i już. Jeśli kat, środkowy i koniec ma zostać seria to szkoda pakować hajs w kolektor, przyrost może być śmiesznie mały (o ile wogóle będzie), a oryginał B18C4 wcale nie jest taki zły.
Tyle że nie błyszczy tak pod maską :)
No to kicha, bo w d16z6 dolot, kolektor 4-2-1 i wydech 2 cale przelot dawał mi jakieś 12-13% (16hp) dodatkowej mocy, a tutaj te same mody (no, pewnie wydech szerszy) już tylko 6% (10hp)? Nie bawię się tak :djablek:
bo w D serii te wydechy sa strasznie zabiedolone , zgram fotki z aparatu to zapodam chinczykowa "jakosc"
Ja mam taki kolektor 'no name' + przelot 2,5'' + tłumik końcowy w b18c4, ale się jeszce nie zhamowałem dam znać jak to zrobie.
No to jesli dobrze zrozumialem wszytstkie mody ktore wymieniles lacznie z kolektorem daly 10koni a sam kolektor ma dac 7koni to pozostale mody raczej nie wyszly :)
nie nie nie!!!!
sam kolektor daje od 7 do 10 kucy
tak jak w przypadku Prezesiaka wyszlo 9KM
a pozostałe mody nie byly zchamowane wiec nie wiadomo ile na plus...
No i byłem na hamowni-lipa totalna link (http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=33123)
U mnie comptech 4-2-1 dał naprawdę odczuwalną różnicę w szczególności w elastyczności. Musze się w końcu zmierzyć powinienem w tym miesiacu to podrzuce wykres.
Tak jak wczesniej obiecalem zamieszczam fotki z sesji zdjeciowej, ktorej tematem jest ebay kolektor. Niech kazdy sam oceni.
http://garazraceteam.pl/kolektorebay/025maly.gif
http://garazraceteam.pl/kolektorebay/024maly.gif
http://garazraceteam.pl/kolektorebay/023maly.gif
http://garazraceteam.pl/kolektorebay/021maly.gif
http://garazraceteam.pl/kolektorebay/019maly.gif
http://garazraceteam.pl/kolektorebay/016maly.gif
http://garazraceteam.pl/kolektorebay/015maly.gif
http://garazraceteam.pl/kolektorebay/013maly.gif
http://garazraceteam.pl/kolektorebay/011maly.gif
http://garazraceteam.pl/kolektorebay/009maly.gif
http://garazraceteam.pl/kolektorebay/008maly.gif
http://garazraceteam.pl/kolektorebay/007maly.gif
http://garazraceteam.pl/kolektorebay/006maly.gif
Przy okazji COMPTECH 4-2-1, może ktoś kiedyś będzie szukać, bo w sumie mało znane kolektory w Pl.
http://img67.imageshack.us/img67/3272/dsc00156dr0.th.jpg (http://img67.imageshack.us/my.php?image=dsc00156dr0.jpg)
jaki kolektor wydechowy doradzicie do silnika d16z2 i gdzie jeśli się da mam to kupić w granicach do 600-700 zł nie musi być nowy
siema czy bedzie jakaś różnica w mocy jak do D15B2 wrzuce 4-2-1 z D16A9 bo podobno bedzie pasował :d
a czy sa jakeis roznie w spalaniu po zastowsoawaniu kolekotra 4-1 czy auto moze wiecje palic??niz przy 4-2-1
Co polecacie do b16a2??
skolopendra
21-08-07, 14:34
roznie w spalaniu po zastowsoawaniu kolekotra 4-1 czy auto moze wiecje palic??niz przy 4-2-1
wszystko zależy od stylu jazdy
a spalanie samo może nawet spaść po zastosowaniu4.2.1
Co polecacie do b16a2??
to samo ,zależy jaką preferujesz jazdę
:aloha:
smigam spokojnie ale czasami wiadomo jak to jest rzeba sprawdzic czy dobrze przyspiesza:):)
roznie w spalaniu po zastowsoawaniu kolekotra 4-1 czy auto moze wiecje palic??niz przy 4-2-1
wszystko zależy od stylu jazdy
a spalanie samo może nawet spaść po zastosowaniu4.2.1
u mnie w EK3 po wstawieniu 4-2-1 i wywaleniu katalizatora spalanie spadlo o niecaly litr/100 km.
smigam spokojnie ale czasami wiadomo jak to jest rzeba sprawdzic czy dobrze przyspiesza:):)
tu chodzi oto, czy chcesz mieć lepszy dół czy górę. Skoro zazwyczaj jeździsz spokojnie to polecam 4-2-1, poprawia przebieg momentu w dolnej partii. Zerknij na moje auto w NH, tam masz wykresy B serii z seryjnym kolektorem i 4-2-1
ale czy jest sens poprawic w hondzie dolny zakres obrotow skoro do scigania uzywa sie tylko gornych??A do codziennej jazdy to co jest w serii zupelnie wystarczy przeciez.
Ja tam ścigam się parę razy do roku, więc wolę mieć więcej Nm już od dołu, ale co kto lubi :)
propo kolektora wczoraj wsadzilem do siebie 4-2-1 od Merfiego wywalilem tlumik koncowy i kata no i roznica jest odczowalna warto robic taka operacje
ja mam d15b2 i zamowilem kolektor wydechowy od d16z6 i zastanawiam sie czy bede musial tez uszczelke zmienic czy moge przykrecic na starej?
skolopendra
08-09-07, 17:21
czy moge przykrecic na starej?
możesz,zamienniki nie są drogie ok30zł
x-tygrysek-x
09-09-07, 11:40
czy moge przykrecic na starej?
możesz,zamienniki nie są drogie ok30zł
ja kupiłem zamiennik i.... przykręciałem na starej, okazało się że zamiennik nie dokładnie pasuje w otwory, tragednia :(
roznie w spalaniu po zastowsoawaniu kolekotra 4-1 czy auto moze wiecje palic??niz przy 4-2-1
wszystko zależy od stylu jazdy
a spalanie samo może nawet spaść po zastosowaniu4.2.1
u mnie w EK3 po wstawieniu 4-2-1 i wywaleniu katalizatora spalanie spadlo o niecaly litr/100 km.
też mam calkowicie zmieniony układ wydechowy, wszystko nierdzewka i pali mało jak na D16z6 146km. - chyba naprawde spalanie może spaśc przez kolektor itp.
w d15z6 zamiast kat co wstawić aby przy wymianie na kol 4-2-1 kompletny wydech nie był głośny ?? machanik mi mówi że baz kata sportowego każde rozwiązanie spowoduje że wydech musi być głośny . czy faktycznie jest jakieś rozwiązanie poza wstawieniem sportowego kata ?? bo to qrcze dodatkowy koszt :/
bez kata, będzie taki metaliczny odgłos w średnim zakresie obr, takie coś jak polonez ;)
dlatego ja nie wywalałem :)
bez kata, będzie taki metaliczny odgłos w średnim zakresie obr, takie coś jak polonez ;)
dlatego ja nie wywalałem :)
ja niestety muszę bo kolektor seria d15z6 ma na stałe wspawany kat :/
Ps. a ile może kosztować sportowy kat ?? i czy za wyjątkiem sportowego coś jeszcze polecasz ?? nie wiem qrcze czy przy zmianie na 4-2-1 będzie miejsce na kat w ogóle ?? :(
Po pierwsze wiem, że to MEEEGA odkop, ale skoro temat istnieje to po co tworzyć nowy.
Posiadam silnik D15Z6 po modyfikacjach - hamownia na 147 km i 165 Nm. Mój obecny układ wydechowy to taki standard, czyli:
- 4-2-1 EBAY,
- fi 51 zew (magiczne 2 cale), jeden tłumik środkowy przelotowy i końcowy cichy Remus (czy przelot czy komorowy nie mam pojęcia)
Udało mi się zakupić kolektor wydechowy 4-1 taki jak na zdjęciu.
https://i.imgbox.com/fWTqFASg.jpg
Generalnie widziałem takie "cudo" po raz pierwszy, a Hondę mam już prawie 10 lat i sporo for, zdjęć i tematów przejrzałem. Nie ma na nim żadnych oznaczeń, numerów, niczego. Spawy wyglądają na tyle ładnie, że nie sądzę, że jest to jakaś samoróba by Cytryn i Gumiak :)
W związku z tym pytanie czy ktoś wie co to za kolektor lub jakiego kolektora jest to kopia ?
Pytanie 2 - czy jest sens założyć go zamiast mojego obecnego ? Teorie forumowo - internetowe znam - pytanie czy ktoś robił taką zmianę i ma swoje doświadczenia !?
Obecnie auto zaczyna żwawo przyśpieszać od 4 tys. 4800 jest VTEC i do samego końca jest już "miło". W związku z tym o pogorszenie "dołu" bym się nie martwił, bo i tak go praktycznie nie ma :)
Nikt i nic nie da Ci lepszej odpowiedzi jak po prostu zamontowanie i sprawdzenie :)
orientuje się ktoś z was jakiej średnicy kolektor wydechowy firmy super sprint do b18 ma wyjście bo z tego co pamiętam to chyba 2 cale ,mam b20 i reszta wydechu jest na 2.25 i się obawiam że to za mało i będę chciał w nim przerobić wyjście jak reszta wydechu na 2.25 ,czy to że auto jedzie na 70% otwarcia przepustnicy jedzie lepiej niż po maksymalnym otwarciu jest możliwe że go wydech blokuje?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.