PDA

Zobacz pełną wersję : bilstein b8+ jaka sprezyna??



junior20066
03-11-09, 01:03
Zastanawiają mnie takie opcje:

Bilstein B12/B8 + sprężyny Tein S-Tech

Bilstein B12/B8 + sprężyny H&R


lub co innego polecicie do eg5 ? Zawias ma sluzyc na wypady na miasto i musi miec regulacje :)

crash
03-11-09, 08:42
ja mam z h&r i smiga tylko nie powiem Ci jakiego tego bilsteina mam :D

junior20066
03-11-09, 10:20
z tego co wyczytałem H&R sa twarde co byscie polecili ??

tomay
03-11-09, 10:27
tematów o sprężynach było multum, poszukaj napierw

Pati
03-11-09, 12:16
ma miec regulacje czego?

junior20066
03-11-09, 12:59
regulacje twardosci i najlepiej wysokosci tez :) czytam teraz ze kazdy chwali teina ile chyba nie chcem wydac tyle kasy na zawias bo nieskozystam z niego mysle bo autko bedzie jezdziło wypady na 1/4 i jakies lekke jazdy po zakretach.Ile obniza autko koni 1130 bo nad tym zawiasem tez sie zastanawiam ...

Pati
03-11-09, 13:05
jak ma miec regulacje wysokosci i twardosci to tylko gwint i to tez nie ten najtanszy.

junior20066
03-11-09, 13:29
jaki gwint proponujesz??

piero77
03-11-09, 14:31
A ja sie zastanawiam nad zmianą z koni 1110 na jakiś gwint i mam pytanie odnośnie MTS jeździ ktoś na tym??

kenny
03-11-09, 14:42
A ja sie zastanawiam nad zmianą z koni 1110 na jakiś gwint i mam pytanie odnośnie MTS jeździ ktoś na tym??

pretendujesz do zaistnienia na IJ czy na serio pytasz? :D

syndrom
03-11-09, 16:56
podobno b8 + eibach daje rade

Jarek
03-11-09, 20:36
Witam,
Bilstein jest Twardym amortyzatorem.
Twardy amortyzator + miękka sprężyna jest bardzo polecanym setup'em na miasto na codzień, o ile ktoś wogole lubi szybko jeździć.
Twardy amor + średnia sprężyna będzie miała lepszą trakcję od powyższej, mniejsze przechyły w zakrętach.
Twardy amor + twarda sprężyna - jak wyżej, z tym, że na dziurach taki zestaw może wprawiać już auto w mniejszą stabilność, jak średnia czy tym bardziej mięka spręzyna.

Miękki amor + średnia, twarda sprężyna nie ma miejsca bytu w samochodzie, o ile ktos ma głowę i rozum.

Przy twardych zestawach warto zastanowić się nad tulejami poliuretanowymi. Tuleje dają oromnie dużo. W moim odczuciu na wysokich oponach tuleje dały jeszcze raz tyle, co dał zawias. Stabilizatory przy całości pozwalają tylko na mniejsze przechyły. Niższa opona pozwoli w pełni korzystać z w/w dobrodziejstw. Ale jeszcze i tak jest układ kierowniczy...

Z tego co mi wiadomo, Eibach jest w miarę miekką spręzyną, Vogtland/Koni w miarę średnią a H&R twardą. Z tym że H&R ma kilka rodzajów sprężyn, 3 o ile pamiętam.

Wielu ludzi poleca właśnie Eiacha + Bilsteina, ale ja widziałem też negatywne opinie o takim zestawie i np. człowiek po przejściu na H&R dopiero powiedział, że to jest to, co chiał.

Jak się dużo po dziurach jeździ + dużo syfu, to z tego co mi wiadomo, gwint w gwintowanych zestawach siada.

junior20066
03-11-09, 21:25
dzieki jarek za info a jeszcze ktos mi moze powiedziec ile obniza koni 1130 ?? bo nad tym zawiasem tez sie zastanawiam

kenny
03-11-09, 22:39
Bilstein jest Twardym amortyzatorem.
Zależy jak się ustawi :p


Twardy amor + średnia sprężyna będzie miała lepszą trakcję od powyższej, mniejsze przechyły w zakrętach.
Twardy amor + twarda sprężyna - jak wyżej, z tym, że na dziurach taki zestaw może wprawiać już auto w mniejszą stabilność, jak średnia czy tym bardziej mięka spręzyna.


Niekoniecznie będzie lepiej. Przy betonie na nierównościach na torze auto potrafi podskakiwać, a na ulicy to już nawet niebezpiecznie bywa.

Mój typ to:
B8 + twarda/średnia sprężyna na przód,
B8 + średnia/miękka sprężyna na tył.

Ze stabilizatorami też nie ma co przesadzać. Wrzucenie max grubych/sztywnych stabów potrafi często więcej popsuć niż poprawić. Np na KJSy, czy inne jazdy między pachołkami to staby często przeszkadzają i jeździ się bez. A na tor wsadza się mega sztywne. Każdy dopiera zawias pod siebie i pod przeznaczenie auta.

piero77
04-11-09, 09:42
pretendujesz do zaistnienia na IJ czy na serio pytasz? :D

SERIO Chce wiedzieć czy da sie na tym jezdzic na co dzien

pobo22
04-11-09, 11:02
ok ja jestem nadal nad zawiechą... bo i tak muszę wymienić wsio
mam pytanko jak da się zrobić żeby było blisko serii komfort i ciut niżej ? czasami wożę rodziców to raz a 2 wydech mam zmącony na drift style.... i tu nie wiem czy równo osadzić samochód czy przód niżej np -35 a tył 30 ?

kenny
04-11-09, 11:35
SERIO Chce wiedzieć czy da sie na tym jezdzic na co dzien


chcesz wywalić, powiedzmy markowy zawias by wsadzić chińszczyznę?:rolleyes:


mam pytanko jak da się zrobić żeby było blisko serii komfort i ciut niżej ?

Kupić obniżające, ale miękkie sprężyny. Tylko weź pod uwagę, że przy większym obciążeniu np Ty + rodzice + dziadkowie będziesz dupą tarł na garbach i może Ci dobijać na większych dołkach.

pobo22
04-11-09, 11:52
na pewno 4 osoby to max co mam w hondzie ale to rzadkość zresztą z Nimi jeżdżę wolno także te doły czy inne staram się omijać... co do zawiechy czy ktoś z wypowiadających się ma takie zestawienie? tj np eibach + bilstein czy bilstein i inne sprężyny ? bo chciałbym jeśli można przejechać się po stolicy i zobaczyć jak to jest odczuwalne etc jestem z okolic Warszawy

kenny
04-11-09, 12:19
Co do dołów to miałem na myśli takie co na trasie bywają, że całe auto dobija. Że dziury się omija to wiadome.

Ja mam B8+Vogtland z przodu i B8+seria VTI z tyłu, ale u mnie to już inna historia bo wydmuszka.

pobo22
04-11-09, 12:45
no dobrze więc pozostaje mi czekać na inne ewentualne propozycje dziękuje Kenny za polemikę

spychu
04-11-09, 14:46
dzieki jarek za info a jeszcze ktos mi moze powiedziec ile obniza koni 1130 ?? bo nad tym zawiasem tez sie zastanawiam
Amortyzatory Koni Sport (te z kitu 1130) + sprężyny Weitec -35mm z tym, że wszystko na najnizszym frezie :) I tak siedzi moje auto.

http://img9.imageshack.us/img9/4356/obraz422.th.jpg (http://img9.imageshack.us/i/obraz422.jpg/) http://img9.imageshack.us/img9/2792/obraz423.th.jpg (http://img9.imageshack.us/i/obraz423.jpg/)

Goraco polecam koni 1130 czy też same amory sporty. Jeżdżę na skręconych na średnio i w takim ustawieniu wybiera zadziwiająco dużo mimo tego, że jest twardo i często się wkurzam jak mam jeździć po dziurawym mieście.

junior20066
04-11-09, 15:21
uu nisko :D da rade tak jezdzic po naszych drogach ??

piero77
04-11-09, 15:36
chcesz wywalić, powiedzmy markowy zawias by wsadzić chińszczyznę?:rolleyes:



Kupić obniżające, ale miękkie sprężyny. Tylko weź pod uwagę, że przy większym obciążeniu np Ty + rodzice + dziadkowie będziesz dupą tarł na garbach i może Ci dobijać na większych dołkach.

Hmm Markowy zawias... powiem tak lewa strona leży niżej od prawej i żaden mechanik nie jest w stanie mi odpowiedzieć dlaczego zawias był zakładany przez znanego i polecanego mechanika także nie ma opcji ze jest zle, na nierownosciach dobijanie amorow z przodu, i do tego jeszczze 3 tys km zrobione na zawiasie i skrzypienie sprężyn.Jest mimo to jeden + prowadzi sie dobrze po zakretach wrecz *****iście ale jeden + za markowy kit to troche mało dlatego myslę nad zmianą zawieszenia.Generalnie spodziewałem sie czegoś wiecej po marce KONI.Tyle:)

Pati
04-11-09, 16:20
civici 5g często mają jedną stronie niższą niż drugą. ten typ tak ma.

spychu
04-11-09, 16:21
uu nisko :D da rade tak jezdzic po naszych drogach ??
Jasne, że da rade, jeżdżę tak 2-gi sezon w tym teraz będzie 2-ga zima.

Trzeba troche patrzeć na dziury i je omijać, zwalniać na torowiskach i bardziej dziurawych ulicach ale nic poza tym.

Zeszłej zimy widziałem tylko codziennie w światłach reflektorów jak zderzakiem rozpierdzielałem breje pośniegowe lezące na środku ulicy :D A wieksze po uderzeniu rozbryzgiwały się na tyle, że kawałki wpadały na przednią szybę ale mimo tego jestem twardy :)

No i przy tym obniżeniu cięzko się czasami parkuje zimą :)

http://img171.imageshack.us/img171/2751/zdjcie027q.th.jpg (http://img171.imageshack.us/i/zdjcie027q.jpg/)

Takie obniżenie to już max co można osiagnąć. Spokojnie można dać jakieś 30mm do góry na frezach i wtedy nie ma już problemu z niczym.


Generalnie spodziewałem sie czegoś wiecej po marce KONI.Tyle:)
Po 1110 ? Jak 90% użytkowników tego zawiasu twierdzi, że to bardziew który się sypie w moment na polskich drogach.

Trzeba było zainwestować w 1130 albo 1150 to byś był zadowolony.

junior20066
04-11-09, 16:53
haha powinni ci płacic za odsniezanie :D swoja poprzednia honda tez robiłem za odsniezarke. takze wracaja do tematu co raz bardziej nakłaniam sie do kupna 1130 tyle ze mam rozumiec ze kupic same amorki a sprezyny oddzielnie weiteca ??

spychu
04-11-09, 17:07
A po co tak ? Ja tak mam dlatego, że jako pierwsze kupiłem sprężyny a później zmieniałem amory i się wahałem między Bilem a Koni i padło na Koni.

Kupuj cały kit 1130 amory + springi koni.

junior20066
04-11-09, 17:42
okej sie rozumie :) dzieki za pomoc spychu <piwo>

piero77
05-11-09, 14:36
No trzeba było ale za dużo wydatków było ale mysle ze na wiosne zainwestuje w 1130

Trzeba było zainwestować w 1130 albo 1150 to byś był zadowolony.

subbler
10-11-09, 10:46
a ma ktoś jakieś doświadczenia z KYB AGX ?
Mam zestaw Eibachów i własnie nie wiem w jakie amorki zainwestować... KYB, B8, Koni, przy czym AGX mają spory zakres regulacji twardości.
Czy może jednak sprzedać Eibachy i zainwestować w 1130 albo 1150.

spychu
10-11-09, 15:36
a ma ktoś jakieś doświadczenia z KYB AGX ?
Mam zestaw Eibachów i własnie nie wiem w jakie amorki zainwestować... KYB, B8, Koni, przy czym AGX mają spory zakres regulacji twardości.
Czy może jednak sprzedać Eibachy i zainwestować w 1130 albo 1150.
Dokup do tego Eibacha Bile albo Koni i będzie dobrze.

skolopendra
15-11-09, 19:00
kto wie jakie są różnice pomiędzy BILSTEIN B4 a B6 ,czy jest to twardość czy są również różnice w długościach?

czy coś jeszcze ?

Gorliś
15-11-09, 20:00
Wg strony bilstein'a B4 to zamiennik serii, B6 jest twardszy, a B8 twardszy i krotszy.

skolopendra
15-11-09, 20:24
Wg strony bilstein'

szukałem na ich stronie lecz takowej informacji nie znalazłem

http://www1.carparts-cat.com/webkat.asp?SID=0008974200277821018019&ROOT=1

generalnie szukam czegoś twardszego :) co by fajnie grało z seryjnymi sprężynkami

Gorliś
15-11-09, 20:36
Ja patrzylem na miedzynarodowej stronie, polska strona to raczej strona zerkopolu niz samego bilsteina.
To sa takie ogolniki, ale z tego co piszesz najlepiej by Ci odpowidal B6.
linki:
B4 (http://www.bilstein.de/products/universal-spare-parts/bilstein-b4.html?int=1) - zakladka universal spare parts
B6 (http://www.bilstein.de/products/high-performance-shock-absorbers/bilstein-b6.html?int=1) - zakladka high-performance shock absorbers
B8 (http://www.bilstein.de/products/high-performance-shock-absorbers/bilstein-b8.html?int=1) - tez hp shock absorbers

kenny
15-11-09, 21:43
B4 - to zwykłe gazówki
B6 - gazowo-olejowe, twardsze, regenerowalne
B8 - j.w a dodatkowo krótsze

subbler
16-11-09, 11:06
czy do sprężyn obniżających progresywnych musi być krótszy amor jak B8? czy B6 poradzi sobie z obniżeniem powiedzmy -45 ale będzie się męczył jak seria..?

kenny
16-11-09, 13:33
Skoro ktoś robi krótsze amory to dlatego by uzywać je przy krótszych sprężynach. Na Twoje szczeście do V gena są tylko B8. B6 włożysz po małej przeróbce

skolopendra
16-11-09, 14:48
polska strona to raczej strona zerkopolu niz samego bilsteina.

tak z tego wynika :)
czyli spokojnie mogę wsadzić b6 pod seryjnie sprężynki

choć jeszcze zastanawia mnie ta opcja :


przy czym AGX mają spory zakres regulacji twardości.

czytałem że ludzie sobie chwalą agx-y
a ze nie przepadam za standardami nie wiem czy bilsteina nie wrzucę na tył a agx -na przód

dobrze kombinuje?? :rolleyes:

kenny
16-11-09, 16:16
Pamiętaj, że każdy amor ma inną charakterystykę tłumienia. Gdzieś kiedyś trafiłem na porównanie (z wykresami) kilku marek amorów i niektóre firmy miały zupełnie rożne charakterystyki. No ale domyślam się że żaden z nas różnicy by nie poczuł ;)

Barti88
16-11-09, 18:39
amor B8 jest przystosowany do krótszej sprężyny od seryjnej ale o ile ? -30mm? czy więcej ?

skolopendra
16-11-09, 18:48
No ale domyślam się że żaden z nas różnicy by nie poczuł

wiadomo ;) lecz i tak póki co kupię tylko parę ,a drugą może na wiosnę a z agx-ami nie spotkał się nikt?

spychu
16-11-09, 21:15
wiadomo ;) lecz i tak póki co kupię tylko parę ,a drugą może na wiosnę a z agx-ami nie spotkał się nikt?
A po co chcesz tak kombinowac, ze teraz para i po zimie para innych ?

Nie lepiej dozbierac i kupic raz a porzadnie komplet czterech takich samych ?

rozne sa opinie o Koni ale ja tak czy siak polecam zolte sporty z kitu 1130. Moje ze sprezynami Weitecka naprawde robia robote.

I wlasnie moj wybor gdybym jeszcze raz szukal amorow ograniczal by sie do Koni albo do Bila. AGXy to fajne amory ale maja jeden podstawowy minus w stosunku do Koni czy Bila, mianowicie nie maja mozliwosci pokombinowania z wysokoscia za pomoca frezow. Kosztuja tez bardzo podobnie co w/w.

skolopendra
17-11-09, 14:52
A po co chcesz tak kombinowac, ze teraz para i po zimie para innych ?

racja rozmyśliłem się zamówiłem już agx 395szt ,ale na tył ,zobaczę jak to hula .i najwyżej na wiosnę agx

co do wysokości to nie planuję obniżać :)
podsumowując do końca nie wiem czego się spodziewać po nowych amorach? ;)

subbler
18-11-09, 11:13
... zamówiłem już agx 395szt ,ale na tył ,zobaczę jak to hula .i najwyżej na wiosnę agx

będę śledził co tam u ciebie w tym temacie. bo też jest plan AGX'ow na wiosnę i ciekaw jestem Twoich odczuć ;)
- napisał być mi na PW skąd zamawiałeś?