PDA

Zobacz pełną wersję : drgania przy hamowaniu nowe klocki i tarcze



mpepe
31-10-09, 19:45
witam
mam problem w ej9 przy hamowaniu drgała mi kierownica i pedał hamulca skakał wymienilem na nowe klcki i tarcze sprawdzilem w zakladzie tokarskim na maszynie piasty okazały się być proste a stukanie minimalne... ale dalej jest nie to co przedtem ale wkurza mnie.

szczypior88
31-10-09, 19:51
być może magiel woła o pomoc...

mpepe
31-10-09, 20:26
być może magiel woła o pomoc...

i przy hamowaniu takie jaja się by działy ?

skolopendra
31-10-09, 20:45
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=39063&highlight=drgania+przy+hamowaniu

i setka innych tematów szukaj :cool:

szczypior88
31-10-09, 22:20
i przy hamowaniu takie jaja się by działy ?

Oczywiście że tak...jak miałem luzy na maglu to jak hamowałem z większych predkości szczególnie to drgało bardzo....zrobilem magiel i pieknie:)

mpepe
21-06-10, 13:36
problem okazał się w krzywych starych i nowych tarczach kupiłem zestaw nowych brembo były po prostu krzywe oddałem do sklepu kupilem komplet boscha i wszystko ok w sklepie sprzedawa twierdził ze dojechałem tarcze przy teście zaraz po załozeniu że grzałem je za ostro i musiałem wjechać w kałuże prawda że dostały w za swoje bo o 100-0 chyba z 15 razy pojechałem ale wtedy na drodze nie było nawet kropelki wody zresztą bosche dostały w dupę tak samo i wszystko było ok

Genuinek
21-06-10, 15:08
ja tak samo miałem to mi mechanikor powiedział że mam wyj*** tuleje na wahaczu :/

Nemereth
21-06-10, 15:42
ja tak samo miałem to mi mechanikor powiedział że mam wyj*** tuleje na wahaczu :/

To także bardzo częsta przyczyna konkretnych drgań przy chamowaniu...

jerzynew
21-06-10, 18:21
jesli drga pedał hamulca to tylko i wyłącznie tarcze. brat miał podobna sytuacje w focusie i nigdzie w okolicy mechanicy nie wiedzieli co jest a najlepsze ze w kilku warsztatach kazali wjechać na kanał że zrobia bez problemu. jednak odpowiedz prosta- nie wiemy co moze być-30zł za robote :D -a naprawiliscie?? pozniej sam doszedł do wniosku że to tarcze mimo iż wymieniał wczesniej.
swoją drogą kiedyś ojciec oddał Golfa III do wymiany tulei metalowo gumowych w tylnej belce- demontowali stare młotem 2-3kilowym, (gdy czekał ojciec na golfa przyjachała jakaś babka i tłumaczyła co ma zepsute bo jej mąż kazał przekazac - wymiana amoortyzatorów i wydech sie tłucze- rozwiazali problem nastepująco- obwiazanie paskiem klinowym rury i założenie na jakiś uchwyt :) pozniej sie jeszcze nakretki odkrecily ale naszczescie to zauwazylem. Efekt tego taki że przez pół roku ścinało mi opony z tyłu- wszedzie na diagnostyce mowili ze oś jest prosta, wymienilem oś założylem nowe tuleje i nie ścina. często w warsztatach eliminują przyczyny a nie skutki.

mpepe
24-06-10, 13:33
[QUOTE=jerzynew;1042285 JERZYNEW ]jesli drga pedał hamulca to tylko i wyłącznie tarcze. "

JERZYNEW NIE tylko tarcze mogą być i w dużej części przypadków to tarcze ale powodów jest mnóstwo np magiel, tuleje nawet felgi itp....

jerzynew
24-06-10, 14:30
[QUOTE=jerzynew;1042285 JERZYNEW ]jesli drga pedał hamulca to tylko i wyłącznie tarcze. "

JERZYNEW NIE tylko tarcze mogą być i w dużej części przypadków to tarcze ale powodów jest mnóstwo np magiel, tuleje nawet felgi itp....

jesli ci skacze pedal hamulca to znaczy ze cos pulsacyjnie powoduje porót tłoczka do położenia spoczynkowego i płyn sie cofa czyli pedał drga. a ruch tłoczka jest spowodowany nacisneiciem pedalu lub odepchnieciem klocków przez tarcze

hellrider
24-06-10, 17:53
Jesli juz mowa o wibracjach, ja mam tak ze do puki nie rozgrzeje tarcz jest super, po rozgrzaniu takim np, zhamowaniu ze 150 nagle do 60 mam efekt taki ze malo co kierownicy nie wyrwie z rak, po ostygnieciu jest juz ok.
Dlatego przy wymienie klockow ktora bedzie mnie czekac zainwestuje w jakies dobre tarcze, i napewno nie brembo czy Bosh................

teg
24-06-10, 22:48
Nie czytałem całości, ale oprócz tarcz może być jeszcze oczywiście krzywa piasta lub nawet uszkodzone łożysko.