Zobacz pełną wersję : ekonomiczna jazda d15b2
bboyangel1
31-10-09, 00:39
witam jakiś czas temu przeczytałem na forum odnośnie ekonomicznej jazdy d15b2 w benzynie, postanowiłem sprawdzić jak to faktycznie jest z tą jazdą i ekonomią
1 wersja
pełny bak, odcinek do przejechania 100km(25km miasto, 75km trasa)
jazda z delikatnym dodawaniem gazu, zmiana biegów w przedziale 2500-3000rpm, jazda zawsze na wyższym biegu(np. 50km/h na 4 biegu itd.), szybka zmiana z 1 biegu na 2 bieg, średnia prędkość w trasie 80-90km/h, hamowanie silnikiem
2 wersja
pełny bak, odcinek do przejechania taki sam
jazda z dodawaniem gazu do połowy nawet 3/4 skoku, zmiana biegu w przedziale 3000-4000rpm, jazda zawsze na niższym biegu(np. 50km/h na 3 biegu itd.), szybka zmiana z 1 biegu na 2 bieg, średnia prędkość w trasie 100-120km/h, hamowanie silnikiem
efekt?
1 wersja - 8 litrów ubyło w zbiorniku
2 wersja - 6 litrów ubyło w zbiorniku
za każdym razem paliwo dolewane pod korek
jak chcecie jeździć ekonomicznie to zmiana biegów między 3000-4000rpm a nie między 2500-3000rpm, hamowanie silnikiem i szybka zmiana z biegu pierwszego na drugi
to takie moje własne spostrzeżenie w praktyce
Twoja Honda to nie diesel i lubi obroty :D wystarczy popatrzeć na wykres - silnik jest wydajniejszy w zakresie, gdzie ma najwięcej Nm i wtedy mniej spala. Jeżdżąc po mieście nie schodzę poniżej 2000obr/min, bo poniżej tych obrotów nic nie mam ;)
Największe spalanie jest podczas przyspieszania.
Ps. akurat w trasie jadąc cały czas 90km/h spali mniej, niż jadąc 110, tylko gdzie można utrzymać taką prędkość...
Dodatkowo d15b2 ma dwa wtryskiwacze w tym że jeden działa cały czas a drugi dodatkowo od +-2800 obr i tak naprawde używając tylko jednego wtryskiwacza silnik potrzebuje wiecej paliwa bo niedaje rady. a wystarczy jeździć w przedziale 3000-4000 i odrazu mu łatwiej i przy okazji mniej spali.
Niezły teścik bboyangel1 :)
dzieki za test, zawsze myslalem ze 2-3tys pali najmniej
Czyli jestescie tego pewni ze jezdzac 3-4 tys rpm bede bardziej ekonomicznie jezdzil w D15B2 niz w przedziale 2000-3000rpm??
bo mi spala minimum 9 litrow ...nawet do 12 gdy jezdze agresywnie tzn swiatlo czerweone , pomaranczowe i gaz do dechy na zielonym w miescie itd...:P
jezeli tak jest to zaczne sie tryzmac tych obrotow....bo ponizej 2500okolo to nie ma jazdy...a pozatym ksztusi i zamula mi cos ponizej 3000rpm:/
niedawno z ciekawosci przyuważyłem d15b2
spaliła ok 6,3
na baku udało się zrobić 640km w warunkach wsie i małe miasteczka
predkosci od 90 momentami do 170 z dynamicznym przyspieszaniem w razie potrzeby
w 2 osoby, caly bagaznik i przez ostatnie 200km uwalona lambda
Swietny test bboyangel1:)dzieki:)
a z gazem IIgen jest tak samo???
D16Z6 V Gen - 145+- KM - 730 km na baku. Trasa Szklarska Poręba - Białystok (przez Jelenią górę, Wrocław, Łódź, Warszawę, Zambrów i inne mniejsze mieściny pomiędzy na trasie) jazda po dziurach jazda po szosie i w korkach warszawskij 2 h :)
bboyangel1
31-10-09, 19:10
Czyli jestescie tego pewni ze jezdzac 3-4 tys rpm bede bardziej ekonomicznie jezdzil w D15B2 niz w przedziale 2000-3000rpm??
bo mi spala minimum 9 litrow ...nawet do 12 gdy jezdze agresywnie tzn swiatlo czerweone , pomaranczowe i gaz do dechy na zielonym w miescie itd...:P
jezeli tak jest to zaczne sie tryzmac tych obrotow....bo ponizej 2500okolo to nie ma jazdy...a pozatym ksztusi i zamula mi cos ponizej 3000rpm:/
a spróbuj nie gazować do dechy tylko do połowy pedał gazu ale zmieniaj bieg tak gdzieś przy 3500rpm do 4000rpm przy rozpędzaniu a widząc z daleka czerwone światło puszczaj gaz i redukuj biegi przy 2000rpm bardzo delikatnie puszczając sprzęgło żeby nie szarpał i porównaj
w grudniu albo styczniu zakładam lpg III gen i sprawdzę czy ta technika jazdy również się sprawdza
Pytanie zasadnicze mamy trzymac w przedziale 3-4tys czy przpieszac do 3,5 tys i shift up czy utrzymywac ponad 3tys cały czas??
bboyangel1
01-11-09, 00:00
Jeżeli zmienimy bieg w przedziale 2000-3000rpm wtedy zaraz po zmianie obroty spadną poniżej 2000rpm i silnik dostanie dodatkową dawkę paliwa dlatego należy zmienić bieg między 3000-4000rpm wtedy po puszczeniu sprzęgła obroty wejdą między 2000-3000rpm
czyli przyspieszać spokojnie do 4000rpm i zmiana biegu obroty schodzą powiedzmy na 2500rpm i znowu kręcimy do 3500-4000rpm(ja najczęściej przy 3500rpm zmieniam bieg czasami dojdzie do 4000rpm). Istotne jest żeby z jedynki na dwójke wrzucać nie wyżej niż 2000rpm czyli zaraz po ruszeniu samochodu z miejsca i nie deptać do deski gazu.
Podczas jazdy starać się utrzymywać obroty w taki sposób żeby wskazówka nie schodziła poniżej 2000rpm.
Niech ktoś wypróbuje i zobaczy czy spalanie się zmniejszyło.
no a jak to jest z gazem IIgeneracji w d15b2-??????
bboyangel1
01-11-09, 12:07
Pytanie zasadnicze mamy trzymac w przedziale 3-4tys czy przpieszac do 3,5 tys i shift up czy utrzymywac ponad 3tys cały czas??
cały czas jechać w przedziale 2500-3000rpm a bieg zmieniać tylko przy 3500-4000rpm
Wielkie dzięki zobaczymy :D
D15B7 - wymieniona sonda lambda prosto z ASO..... 12L PB95 po mieście 2000-3000rpm :D
na trasie 6,5 - 8L tu zakres obrotów różny prędkości 120 - 190kmh
powiem tyle... spalanie zależy od tego gdzie zatankuje... tak jest! mamy ch..we paliwo chłopacy i ja już się z tym pogodziłem :D
ps. polecam dużą stację BP na obwodnicy opola w kierunku dąbrowy... raz mi się udało na tamtym paliwie osiągnąć 5,8L na "setke" !!! (trasa)
A ktoś ma może informację jaką mają wydajność te fabryczne wtryskiwacze w D15B2
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.