Zobacz pełną wersję : Zmiana kompa na seryjnych gratach
Chcialbym zmienic komputer na ten od ITR jako ze ma odcinke przy 9krpm i pytanie do was czy taka zmiana jest bezpieczna dla silnika na seryjnych gratach jesli teraz odcina przy 8200 ? Czy takie przeciaganie go pod 9tysi nie spowoduje zadnych uszodzen ?
to warto kupowac komputer od ITRa, którego wcale nie jest latwo dostac, a jak juz jest, to kosztuje spore pieniadze ?
To juz lepiej przesunac sama odcinke. Takie cos moze zrobic Ci furious. Pytanie tylko co Ci to da na seryjnym silniku, z seryjnym walkiem
to warto kupowac komputer od ITRa, którego wcale nie jest latwo dostac, a jak juz jest, to kosztuje spore pieniadze ?
Gadalem ostatnio z Piotrkiem od czarnego Vti i mowi ze za 300zl kupil i bezproblemu go dostal :shock:
Pytanie tylko co Ci to da na seryjnym silniku, z seryjnym walkiem
Kazdy wie ze skrzynia w C4 do wysmienitych nie nalezy i wlasnie przy wbijaniu "dwojki" spada z VTECa gdzie traci sie napewno te 1,5 sekundy i sadzilem ze gdy bieg zmienie przy 9krpm a nie 8200 dalej bede szedl na VTECu czyz nie tak a moze sie myle ? Niewiem, pytam, ucze sie ...
Jakie przelozenia ma skrzynia w B18C4? To mozna byloby wyliczyc gdzie zmienic bieg aby nie wypadl z VTECa...
Czy to cos da to nie wiem bo ciagnac ponad seryjne odciecie moc Ci juz mocno spada.
A to w Civicu B18C4 jest OBD1?
Obd2 wiec za bardzo nie pochipuje
bo ciagnac ponad seryjne odciecie moc Ci juz mocno spada.
No tak ale po zapieciu biegu spadnie na VTEC i dalej bede jechal a nie czekal ta 1-2 sekudny jak obecnie az znow wejdzie na VTEC.
To moze pomysl nad zmiana punktu włączania się VTEC'a?
Mam podobna rozkminke:
B16A2 - seria odcięcie 8200rpm, seryjne wałki
Chciałbym przenieść je gdzieś na 8500rpm aby przeciągnąć 1 i 2, może nawet 3 aby nie wbijać 4 na 1/4mili ale wątpie ze te 300rpm starczy.
I teraz pytanie co na to silnik powie , sprężynki zaworowe, wałki? :roll:
200-300rpm ponad serie to mysle ze na luzaku wszystko wytrzyma
Furia mógłbyś obliczyć jak by mi sie zmieniły prędkości na poszczególnych biegach gdybym każdy ciągnoł do 8500 zamiast 8200? Interesują mnie 1,2 i 3 bieg.
BurnOuT, zainstaluj sobie CarTest i tam mozesz sobie fajnie zobaczyc jak ci zmienia predkosci na poszczegolnych biegach i duzo innych przydatnych informacji :)
Jeśli skrzynia w B16A2 w 5gen i 6gen ma te same przełożenia to (bo mam dane skrzyni z 6gena):
Top Speed in 1 gear = 66.992 KPH
And changes into 2 gear at 5539 RPM dropping 2961 RPM
Top Speed in 2 gear = 102.796 KPH
And changes into 3 gear at 5887 RPM dropping 2613 RPM
Top Speed in 3 gear = 148.412 KPH
And changes into 4 gear at 6454 RPM dropping 2046 RPM
czemu ma tak nisko zmieniac biegi?
Liczylem ze biegi zmienia przy 8500rpm a to sa obroty na które spada wbijając nastepny bieg...
aha, oki juz kumam
myslalem ze to sa obroty przy ktorych ma zmieniac, a nie te na ktore spada :oops:
mnie przy zmianie przy odcince 8200 (wg obrotomierza) spada w granicach 6k (wg obrotomierza), ale nie wiem czy jest sens podnosić odcinkę na serii. Wyżej pokręci ale osiągi spadają, więc może wyjść podobnie jak wypadanie z vteka po zmianie na 2. I tu trzeba by doświadczalnie na hamowni spróbować co wyjdzie optymalniej. Lepiej skrzynię ruszyć, albo zamienić
mnie przy zmianie przy odcince 8200 (wg obrotomierza) spada w granicach 6k (wg obrotomierza),
no tak tylko po zmianie biegu idealnie nie zatrzymasz sie na obrotach na ktore spada (bo zwykle gaz w podłodze)
Lepiej skrzynię ruszyć, albo zamienić
tez bylbym za tym... ale to droga inwestycja w seri B, a zmiana odciecia czy zalaczenia VTECa jest relatywnie tania (tylko nie konieczine musi przyniesc zamierzony efekt)
Myśle ze przeciągniecie na 1 i 2 pod 8500rpm da lepszy czas na 1/4 a już napewno do 100km/h bo nie będe musial wbijać 3.
Jeszcze musze się shamować z włączonym i wyłączonym VTEC'iem żeby znaleźć optymalny punkt załączenia sie VTEC'a i jade do Ciebie Furia 8)
to warto kupowac komputer od ITRa, którego wcale nie jest latwo dostac, a jak juz jest, to kosztuje spore pieniadze ?
moze w tym temacie sie wypowie "gusbo" poprzedni włascicel mojego vti który to podobno taka rzecz zrobil
Kazdy wie ze skrzynia w C4 do wysmienitych nie nalezy i wlasnie przy wbijaniu "dwojki" spada z VTECa gdzie traci sie napewno te 1,5 sekundy i sadzilem ze gdy bieg zmienie przy 9krpm a nie 8200 dalej bede szedl na VTECu czyz nie tak a moze sie myle ? Niewiem, pytam, ucze sie ...
sa dwie szkoly jednym ktorym wypada z vteca i tym co nie wypada naleze do tej drugiej :wink: Boomer np. twierdzi ze "nalezy sie skupic" i jest git :) testowałem sprawe z vtec controllerem przesuwajac punkt vteca - 300 -500 rpm i o dziwo widocznej roznicy w przyspieszeniu nie widzialem srednio mi wychodzilo góra 0.2s lepiej do 96km/h \( sredni wynik z kilku prob )
\Co do skrzyni y-21 od b16 i s9b od b18c4 to niedawno czytalem ciekawy topic na starym forum civic klubu byla tam dyskusja na ten temat i wyszlo na to ze przelożenia skrzyń są identyczne. Od pol roku czeka na mnie skrzynia s80 od itra tylko niemam czasu sie za to wziąsc, ale niedlugo ogarne temat i powiem co i jak napewno wiem to ze s80 ma mocniejsza szpere, jak z przelozeniami to sie okaże w praniu
Lepiej skrzynię ruszyć,
tez bylbym za tym...
Mozecie to rozwinac ? Co macie na mysli przez slowo "ruszyc" ?
Hmmm , my bysmy takiej C4 bez wymiany sprezynek nie krecili na 9K rpm , zastanow sie , seryjny komp od ITRa kreci do 8700 rpm. Dodatkowo jak zmienisz kompa to musisz zmienic kolektor ssacy , padnie pytanie - dlaczego ? W twoim silniku posiadasz cos takiego co nazywa sie "zmienna dlugosc kolektora ssacego" IAB , twoj obecny komputer suportuje to rozwiazanie, lecz zmiana na kompa od ITRa spowoduje utrate tej zdolnosci gdyz nie zainicjowano w tych kompach obslugi IAB , pozostaje ci wtedy wymiana kolektora ssacego na taki ktory bedzie odpowiedni no i oczywiscie wymiana podkladek i sprezynek zaworowych. Odpowiednie info wyslalismy ci na PW i GG. Powodzonka
Mystek, lepiej kup skrzynię od B16A2. Komputer zostaw w spokoju :)
VTi w 5D ma seryjnie montowaną szpere?
Nie ma.
Od 98 roku wersja VTI-S MA ;) Moja wlasnie szpere ma ...
Hmmm , my bysmy takiej C4 bez wymiany sprezynek nie krecili na 9K rpm
:!:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.