Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zmiana kompa na seryjnych gratach



Mystek
03-06-06, 14:29
Chcialbym zmienic komputer na ten od ITR jako ze ma odcinke przy 9krpm i pytanie do was czy taka zmiana jest bezpieczna dla silnika na seryjnych gratach jesli teraz odcina przy 8200 ? Czy takie przeciaganie go pod 9tysi nie spowoduje zadnych uszodzen ?

LIO
03-06-06, 14:35
to warto kupowac komputer od ITRa, którego wcale nie jest latwo dostac, a jak juz jest, to kosztuje spore pieniadze ?
To juz lepiej przesunac sama odcinke. Takie cos moze zrobic Ci furious. Pytanie tylko co Ci to da na seryjnym silniku, z seryjnym walkiem

Mystek
03-06-06, 14:40
to warto kupowac komputer od ITRa, którego wcale nie jest latwo dostac, a jak juz jest, to kosztuje spore pieniadze ?

Gadalem ostatnio z Piotrkiem od czarnego Vti i mowi ze za 300zl kupil i bezproblemu go dostal :shock:



Pytanie tylko co Ci to da na seryjnym silniku, z seryjnym walkiem


Kazdy wie ze skrzynia w C4 do wysmienitych nie nalezy i wlasnie przy wbijaniu "dwojki" spada z VTECa gdzie traci sie napewno te 1,5 sekundy i sadzilem ze gdy bieg zmienie przy 9krpm a nie 8200 dalej bede szedl na VTECu czyz nie tak a moze sie myle ? Niewiem, pytam, ucze sie ...

Furious
03-06-06, 16:38
Jakie przelozenia ma skrzynia w B18C4? To mozna byloby wyliczyc gdzie zmienic bieg aby nie wypadl z VTECa...
Czy to cos da to nie wiem bo ciagnac ponad seryjne odciecie moc Ci juz mocno spada.

A to w Civicu B18C4 jest OBD1?

Octane
03-06-06, 16:52
Obd2 wiec za bardzo nie pochipuje

Mystek
03-06-06, 17:07
bo ciagnac ponad seryjne odciecie moc Ci juz mocno spada.

No tak ale po zapieciu biegu spadnie na VTEC i dalej bede jechal a nie czekal ta 1-2 sekudny jak obecnie az znow wejdzie na VTEC.

pirus
03-06-06, 17:12
To moze pomysl nad zmiana punktu włączania się VTEC'a?

BurnOuT
03-06-06, 17:27
Mam podobna rozkminke:

B16A2 - seria odcięcie 8200rpm, seryjne wałki
Chciałbym przenieść je gdzieś na 8500rpm aby przeciągnąć 1 i 2, może nawet 3 aby nie wbijać 4 na 1/4mili ale wątpie ze te 300rpm starczy.

I teraz pytanie co na to silnik powie , sprężynki zaworowe, wałki? :roll:

Furious
03-06-06, 17:32
200-300rpm ponad serie to mysle ze na luzaku wszystko wytrzyma

BurnOuT
03-06-06, 17:38
Furia mógłbyś obliczyć jak by mi sie zmieniły prędkości na poszczególnych biegach gdybym każdy ciągnoł do 8500 zamiast 8200? Interesują mnie 1,2 i 3 bieg.

pirus
03-06-06, 17:45
BurnOuT, zainstaluj sobie CarTest i tam mozesz sobie fajnie zobaczyc jak ci zmienia predkosci na poszczegolnych biegach i duzo innych przydatnych informacji :)

Furious
03-06-06, 17:50
Jeśli skrzynia w B16A2 w 5gen i 6gen ma te same przełożenia to (bo mam dane skrzyni z 6gena):

Top Speed in 1 gear = 66.992 KPH
And changes into 2 gear at 5539 RPM dropping 2961 RPM
Top Speed in 2 gear = 102.796 KPH
And changes into 3 gear at 5887 RPM dropping 2613 RPM
Top Speed in 3 gear = 148.412 KPH
And changes into 4 gear at 6454 RPM dropping 2046 RPM

pirus
03-06-06, 17:53
czemu ma tak nisko zmieniac biegi?

Furious
03-06-06, 17:59
Liczylem ze biegi zmienia przy 8500rpm a to sa obroty na które spada wbijając nastepny bieg...

pirus
03-06-06, 18:01
aha, oki juz kumam
myslalem ze to sa obroty przy ktorych ma zmieniac, a nie te na ktore spada :oops:

emg
03-06-06, 18:26
mnie przy zmianie przy odcince 8200 (wg obrotomierza) spada w granicach 6k (wg obrotomierza), ale nie wiem czy jest sens podnosić odcinkę na serii. Wyżej pokręci ale osiągi spadają, więc może wyjść podobnie jak wypadanie z vteka po zmianie na 2. I tu trzeba by doświadczalnie na hamowni spróbować co wyjdzie optymalniej. Lepiej skrzynię ruszyć, albo zamienić

Furious
03-06-06, 18:34
mnie przy zmianie przy odcince 8200 (wg obrotomierza) spada w granicach 6k (wg obrotomierza),
no tak tylko po zmianie biegu idealnie nie zatrzymasz sie na obrotach na ktore spada (bo zwykle gaz w podłodze)



Lepiej skrzynię ruszyć, albo zamienić
tez bylbym za tym... ale to droga inwestycja w seri B, a zmiana odciecia czy zalaczenia VTECa jest relatywnie tania (tylko nie konieczine musi przyniesc zamierzony efekt)

BurnOuT
03-06-06, 19:04
Myśle ze przeciągniecie na 1 i 2 pod 8500rpm da lepszy czas na 1/4 a już napewno do 100km/h bo nie będe musial wbijać 3.

Jeszcze musze się shamować z włączonym i wyłączonym VTEC'iem żeby znaleźć optymalny punkt załączenia sie VTEC'a i jade do Ciebie Furia 8)

tomi
03-06-06, 19:48
to warto kupowac komputer od ITRa, którego wcale nie jest latwo dostac, a jak juz jest, to kosztuje spore pieniadze ?

moze w tym temacie sie wypowie "gusbo" poprzedni włascicel mojego vti który to podobno taka rzecz zrobil


Kazdy wie ze skrzynia w C4 do wysmienitych nie nalezy i wlasnie przy wbijaniu "dwojki" spada z VTECa gdzie traci sie napewno te 1,5 sekundy i sadzilem ze gdy bieg zmienie przy 9krpm a nie 8200 dalej bede szedl na VTECu czyz nie tak a moze sie myle ? Niewiem, pytam, ucze sie ...

sa dwie szkoly jednym ktorym wypada z vteca i tym co nie wypada naleze do tej drugiej :wink: Boomer np. twierdzi ze "nalezy sie skupic" i jest git :) testowałem sprawe z vtec controllerem przesuwajac punkt vteca - 300 -500 rpm i o dziwo widocznej roznicy w przyspieszeniu nie widzialem srednio mi wychodzilo góra 0.2s lepiej do 96km/h \( sredni wynik z kilku prob )
\Co do skrzyni y-21 od b16 i s9b od b18c4 to niedawno czytalem ciekawy topic na starym forum civic klubu byla tam dyskusja na ten temat i wyszlo na to ze przelożenia skrzyń są identyczne. Od pol roku czeka na mnie skrzynia s80 od itra tylko niemam czasu sie za to wziąsc, ale niedlugo ogarne temat i powiem co i jak napewno wiem to ze s80 ma mocniejsza szpere, jak z przelozeniami to sie okaże w praniu

Mystek
03-06-06, 19:49
Lepiej skrzynię ruszyć,



tez bylbym za tym...

Mozecie to rozwinac ? Co macie na mysli przez slowo "ruszyc" ?

BRACIA
04-06-06, 11:39
Hmmm , my bysmy takiej C4 bez wymiany sprezynek nie krecili na 9K rpm , zastanow sie , seryjny komp od ITRa kreci do 8700 rpm. Dodatkowo jak zmienisz kompa to musisz zmienic kolektor ssacy , padnie pytanie - dlaczego ? W twoim silniku posiadasz cos takiego co nazywa sie "zmienna dlugosc kolektora ssacego" IAB , twoj obecny komputer suportuje to rozwiazanie, lecz zmiana na kompa od ITRa spowoduje utrate tej zdolnosci gdyz nie zainicjowano w tych kompach obslugi IAB , pozostaje ci wtedy wymiana kolektora ssacego na taki ktory bedzie odpowiedni no i oczywiscie wymiana podkladek i sprezynek zaworowych. Odpowiednie info wyslalismy ci na PW i GG. Powodzonka

elmer
04-06-06, 16:39
Mystek, lepiej kup skrzynię od B16A2. Komputer zostaw w spokoju :)

Cairo
05-06-06, 07:30
VTi w 5D ma seryjnie montowaną szpere?

elmer
05-06-06, 10:10
Nie ma.

Mystek
05-06-06, 11:20
Nie ma.

Od 98 roku wersja VTI-S MA ;) Moja wlasnie szpere ma ...

Tomo
05-06-06, 18:26
Hmmm , my bysmy takiej C4 bez wymiany sprezynek nie krecili na 9K rpm

:!: