Zobacz pełną wersję : kąt wyprzedzenia zapłonu d14z1
Witam, czy mozna jeździć na maksymalnie "wyprzedzonym" zapłonie wtedy jest najwiekszy kop ale czy dla silnika nie jest to zabójstwo??
skolopendra
30-10-09, 15:50
Witam, czy mozna jeździć na maksymalnie "wyprzedzonym" zapłonie
a jak oznaczasz maximum? na hamowni?
a jak oznaczasz maximum? na hamowni?
na hamowni nie sprawdzałem poprostu przekręciłem na full aparat zapłonowy i sprawdziłem jak jeździ i rzeczywiście jest przyspieszenie nie do poznania
skolopendra
30-10-09, 21:01
to zapewne długo bezawaryjnie nie pojeździsz
lej vpower 99+ to moze kawalek pojedziesz
a jak oznaczasz maximum? na hamowni?
ok w takim razie wracam do poprzedniego ustawienia zrobiłem wczesniej małe znaki w takim połozeniu jak było dzięki za odp a ile powinien wynosic kąt? podjadę do mechanika niech sprawdzi czy te stare znaki są ok
na twoim miejscu i tak bym pojechał na ustawienie. na oko to wiesz...też kiedyś zrobiłem na znaki i pojechałem na sprawdzenie. miałem 16stopni a powinienem mieć 20 (d13b2)
skolopendra
31-10-09, 13:32
a ile powinien wynosic kąt?
0 ustawiasz lampą
no ja tez mialem 16 stopni a przestawilem na 22 stopnie zgodnie z sugestia jogala
0 ustawiasz lampą
mechanior ustawia lampą czyli ma dać 20 stopni?
skolopendra
31-10-09, 20:48
czyli ma dać 20 stopni?
a skąd pomysł na wyprzedzanie :cool:
manual strona 119
.......szukać lenie
a skąd pomysł na wyprzedzanie :cool:
manual strona 119
.......szukać lenie
żeby go trochę przyśpieszyć :-)
Seryjnie zapłon w D14 powinien być ustawiany na 12' +/-2'.
skolopendra
01-11-09, 12:02
żeby go trochę przyśpieszyć :-)
póki co ze swoją wiedzą jesteś bliżej zniszczeni silnika niż go przyspieszenia:rolleyes:
zapłonem bawić się możesz jak splanujesz głowicę albo ją sobie wymienisz (mam oczywiście na myśli fachowców )
najprościej przyspieszysz ten silnik wstawiając hybrydę ,dalej kolektory i wydech .lecz o tym jest cała setka innych tematów
Mam pytanko jaki powinien być ustawiony zapłon w B16a2? dzięki i pozdrawiam
skolopendra
01-11-09, 13:45
zapłon w B16a2? dzięki i pozdrawiam
a czytać umiesz
manual strona 119
.......szukać lenie
a skąd pomysł na wyprzedzanie
manual strona 119
.......szukać lenie
a skąd pomysł, że ma być 0 ??
pokaż mi gdzie tam pisze że ma być 0
Nie bez powodu nazywa się ten kąt kątem wyprzedzenia zapłonu
http://img217.imageshack.us/img217/7269/schowek1.jpg
Źródło: Shop Manual Honda Civic - Instrukcja serwisowa Civic 3d/4d 1996, strona 3-13
I jeszcze dla 5gen:
http://img230.imageshack.us/img230/959/schowek1e.jpg
Źródło: 92 CIVIC Shop Manual, strona 3-40
skolopendra
01-11-09, 14:41
a skąd pomysł, że ma być 0 ??
stąd
http://images45.fotosik.pl/222/494fc6db43c91961m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=494fc6db43c91961)
http://images42.fotosik.pl/133/7e73cb9fb0846c78m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7e73cb9fb0846c78)
no i gdzie tam jest napisane że kąt wyprzedzenia zapłonu ma być równy zero?
skolopendra
01-11-09, 20:12
widzę ż kolega ma poważne problemy z rozumieniem tekstu
http://images47.fotosik.pl/221/54bb8054af08d57cm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=54bb8054af08d57c)
to jet zero od tego momentu możemy przyspieszać albo opóźniać zapłon
polecam lekturę, gdyż jak widzę są poważne braki w rozumieniu działania silników benzynowych
Nie bez powodu nazywa się ten kąt kątem wyprzedzenia zapłonu
:D
http://www.diaaut.home.pl/r10941c1.htm
póki co ze swoją wiedzą jesteś bliżej zniszczeni silnika niż go przyspieszenia:rolleyes:
zapłonem bawić się możesz jak splanujesz głowicę albo ją sobie wymienisz (mam oczywiście na myśli fachowców )
najprościej przyspieszysz ten silnik wstawiając hybrydę ,dalej kolektory i wydech .lecz o tym jest cała setka innych tematów
Skolopendra nie zamierzam jeździć na takim zapłonie na max przestawionym sprawdzilem tylko na 2 min przestawiając i podejrzewałem że to nie służy silnikowi zapytałem na forum. W zasadzie takich odp się spodziewalem jednakże znam gościa ma mazdę 323 i zrobił 120.000 km na max wyprzedzonym zapłonie i nie zajechał silnika dlatego chciałem poznać wasze doświadczenia. Mój kąt juz jest na swoim miejscu i tak pozostanie. Dzięki wszystkim za zainteresowanie i pomoc
skolopendra
01-11-09, 20:17
Mój kąt juz jest na swoim miejscu i tak pozostanie.
mam nadzieję ze ustawiono to lampą?.czy na słuch ;)
widzę ż kolega ma poważne problemy z rozumieniem tekstu
http://images47.fotosik.pl/221/54bb8054af08d57cm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=54bb8054af08d57c)
to jet zero od tego momentu możemy przyspieszać albo opóźniać zapłon
Tak właśnie mi się zdawało że o ten fragment Ci chodzi tylko chciałem żebyś sam to napisał.
Nie wiem gdzie tam widzisz, żeby było napisane że "zero" to jest ustawienie na czerwony znak. Zero byłoby gdybyś ustawił na biały znak czyli GMP. Ustawienie na znak czerwony ozn. wartości kąta zalecone przez producenta - patrz mój powyższy post w którym masz wartości kąta z manuala i przy każdym opis "red"
Link podany przez Ciebie tym bardziej to potwierdza
skolopendra
01-11-09, 20:30
czerwony ozn. wartości kąta zalecone przez producenta
tak
tylko nie potrzebujemy znać tej wartości aby ustawić zapłon ,i móc go w dowolny ,potrzeby sposób opóźnić bądź przyspieszyć
mam nadzieję ze ustawiono to lampą?.czy na słuch ;)
tak gość ustawił lampą podjechałem do innego mechanika gość nie potrzebował danych o kącie po prostu zrobił tak jak jest opisane w instrukcji str. 119 i jest ok.
tak
tylko nie potrzebujemy znać tej wartości aby ustawić zapłon ,i móc go w dowolny ,potrzeby sposób opóźnić bądź przyspieszyćzgadzam sie że nie musimy znac tej wartosci jednak nie zmienia to faktu ze kąt wyprzedzenia zapłonu ustawiony równo z czerwonym znakiem np. dla silnika d14a4 wynosi 12 stopni a nie zero
Dalej to juz mozemy go sobie przyspieszac lub opozniac ale wszystko to dalej odnosi sie do tych przykladowych 12 st.
zgadzam sie że nie musimy znac tej wartosci jednak nie zmienia to faktu ze kąt wyprzedzenia zapłonu ustawiony równo z czerwonym znakiem np. dla silnika d14a4 wynosi 12 stopni a nie zero
Dalej to juz mozemy go sobie przyspieszac lub opozniac ale wszystko to dalej odnosi sie do tych przykladowych 12 st.
A nasuneło mi sie jeszcze pytanie czy samochody z większym przebiegiem po kilkadziesiąt czy kilkaset tyśięcy nie potrzebują zmienić kąta tylko jeździć dalej na takim jak by wyjechały z fabryki?
skolopendra
02-11-09, 15:39
nie potrzebują zmienić kąta
nie
wynosi 12 stopni
tak jest ,lecz nie istotne są one przy ustawianiu zapłonu ,gdzie gmp jest wyznacznikiem "0-wym " pozornego zatrzymania się linii światła,
http://images49.fotosik.pl/221/eec5eac386ccdce7m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eec5eac386ccdce7.html)
reszta jw..
gość nie potrzebował danych o kącie po prostu zrobił tak jak jest opisane w instrukcji str. 119 i jest ok.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.