Zobacz pełną wersję : Ciezko obracajacy sie wal na panewkach ACL
ACL Racing Standard
Po zlozeniu silnika ciezko obracal sie wal ... dol rozebrany i po kolei kazda stopka odkrecana i ... dalej ciezko - wiec podpora wału. Poluzowalismy i no zaczelo sie krecic .... :/
Panewki nie przytarte jakos strasznie (delikatniusko). Blok, głowica była nowa (... uzywka w b.dobrym stanie) wał moj stary b o tamten byl przytarty na panewce korbowodu.
A co najlepsze :) mierzylismy suwmiarka i ACL 1,7mm a oryginal w stanie idealnym wyjety wlasnie z dawcy 1,8mm ... :)
Jutro bedziemy delikatnie dokrecac podpore i zobaczymy, ktora trzyma. Mozliwe, ze za mocno skrecilem wczesniej podpore ??
blok ktory kupiliscie byl z podporami czy macie je ze starego bloku? jezeli tu macie "mix'a" to osiowanie zalatwi sprawe
Arturvf500
30-10-09, 09:27
plastigauge;)
moj zostal tylko wał ... reszta "nowa" wiec nie powinno byc problemu ..yyyy
Kumpel mowi zeby przykrecac podpore stopniowo i obczaic ktora trzyma i ta delikatnie podskrobac (oczywiscie z zewnatrz) .... dobry pomysl ??
Trochę to druciarstwem zalatuje. Skoro części które muszą do siebie pasować, nie pasują to znaczy że gdzieś jest jakiś wymiar zgubiony. Jak wał jest skrzywiony to skrobanie nic Ci nie da bo i tak będzie wpadał w wibracje.
Amorr robi po swojemu...
oddaj to wszystko do zakładu jak np. krasnobrodzka, zmierzą, obrobią co trzeba i złożą tak że będzie działało.
w okolicach Lublina Auto-szlif
Niektórzy nawet wolą go od Krasnobrodzkiej.
zimeringi dobrze dopchane ze tak powiem??, mialem to samo u siebie i 2 razy rozbieralem bo nie wiedzialem o co kaman
Kumpel mowi zeby przykrecac podpore stopniowo i obczaic ktora trzyma i ta delikatnie podskrobac (oczywiscie z zewnatrz) .... dobry pomysl ??*****isty.
spisz te wasze wszystkie pomysly i wydajcie ksiazke "jak NIE skladac silnikow". to bedzie hit sprzedazy.
jednak juz nic nie bede przykrecal ....wszystko lata jak trzeba jesli sie odpowiednio dokreci :) Nawet troche lzej niz jak byl poprzednio na oem.
Tylko nie moge zatamowac delikatnego wycieku na zimeringu (wałek) przy kolku w tej nowej glowicy. Zmienilem na moj ze starej glowicy i zmniejszym sie wyciek ... wlasnie teraz delikatnie kapie przy pracujacym silniku .... troszke mniejszo/wiekszy zaloze i powinno byc oki.
Nie wiem czemu jak przyszla glowica podpora walka byla odkrecona/poluzowana ... moze cos podlazlo.
wszystko lata jak trzeba jesli sie odpowiednio dokreci
no tak, klucz dynamometryczny pomocnym wynalazkiem
Zmienilem na moj ze starej glowicy
sugestia od silnika, że na nowym OEM wycieku nie powinno być juz wcale?
sądzisz że lepiej sie składa silnik na nowe uszczelki, takie niedopasowane, zamiast na stare, już dobrze ułożone? no nie wiem...
lepiej na stare i dokrecac na oko, takie robia najwiecej kilometrow bez awarii i nigdzie nie ciekna :D
Tak się zastanawiam bo jak przyszedł 2gi silnik to podpora wałka była poluzowana ....... może typo wsadził mi jakiś wyrobiony(okaleczony) wałek i stąd ten wyciek ...... Zamienie na mój wałek i zobaczymy...
no tak, klucz dynamometryczny pomocnym wynalazkiemWszystko dokręcałem kluczem dynamo lecz oczywiście troszkę większe momenty niż honda proponuje .... i tak przy 120 Nm ukręciła się szpilka głowicy ARP (78Nm honda dokręca i proponuje) wiec teraz głowicę mam na 110 przykręconą.
aaaaaaa może by tak wzdłużnie .... ??
http://img261.imageshack.us/img261/3349/img0112sb.jpg
i tak przy 120 Nm ukręciła się szpilka głowicy ARP
szpilka nie może się ukręcić, może się co najwyżej rozciągnąć, ale nie przy 120Nm :rolleyes: Nie wyciągnąłeś czasem gwintu z bloku?
W ogóle to będzie nie lada osiągnięcie, jak ten silnik po przebudowie w Twoim wydaniu wytrzyma 300KM i chociaż 10tys km. Sory, że to mówie, ale na prawdę te Twoje opisy jeżą włosy na głowie..
oczywiście troszkę większe momenty niż honda proponuje .... i tak przy 120 Nm ukręciła się szpilka głowicy ARP (78Nm honda dokręca i proponuje) wiec teraz głowicę mam na 110 przykręconą.
50% to jest troszkę więcej??:eek:
czesiek z zawodu hydraulik, po godzinach mechanik
pewnie lubi i ma satysfakcję, niech sobie robi.
nie no jasne Konrad. Spójrz tylko ile czasu sie robi ten samochod, ktory to juz z kolei silnik i ile w sumie przejezdzil. jesli chodzi o wyniki i efekty to lepiej by bylo go oddac komus kto juz skladal takie cos więcej niż raz.
50% to jest troszkę więcej??
ale momenty Hondy mają niewiele wspólnego z momentami zalecanymi przez innych producentów, nieprawdaż? Skoro zakłada się szpilki ARP to dokręca się je wg zaleceń producenta owych szpilek, a nie wg zaleceń producenta samochodu.
nie no jasne Konrad. Spójrz tylko ile czasu sie robi ten samochod, ktory to juz z kolei silnik i ile w sumie przejezdzil. jesli chodzi o wyniki i efekty to lepiej by bylo go oddac komus kto juz skladal takie cos więcej niż raz.
podobno, jak nie zepsujesz to się nie nauczysz :) To co piszesz jest jak najbardziej rozsądne, ale co on by robił jak by wszystko było ok. :]
Misiekemeryt160
01-11-09, 19:58
A co najlepsze mierzylismy suwmiarka i ACL 1,7mm a oryginal w stanie idealnym wyjety wlasnie z dawcy 1,8mm ...Faktycznie najlepsze w tym temacie.... dobrze ze nie linijką.... od tego sa średnicówki a nie suwmiarka
by sobie jezdzil od dawna... :)
średnicówki są do średnic, w tym wypadku polecałbym mikromierz.. no ale to jest akurat w tym temacie najmniej ważne.
ale momenty Hondy mają niewiele wspólnego z momentami zalecanymi przez innych producentów, nieprawdaż? Skoro zakłada się szpilki ARP to dokręca się je wg zaleceń producenta owych szpilek, a nie wg zaleceń producenta samochodu.
ale tu zostało przyrównane do danych hondy, a nie do danych arp - to też jest zresztą mało istotne, no chyba, że ktoś to przeczyta i będzie chciał zrobić podobnie biorąc za punkt wyjściowy dane z manuala
Ciekaw jestem jak byś zwykłym mikrometrem zmierzył panewkę :)
tak samo, jakbym zmierzył grubość płaskiego kawałka blachy..
Skrecaj i ****a do przodu :D :p
w kwesti formalnej ..... ile ja skladam ten silnik ...6 dni. 3dni w pazdzierniku 2008 i 3 dni we wrzesniu 2009. Od pazdziernika autko latalo na srednio 1,5 bara bezawaryjnie do poczatku lipca jak poniosla mnie fantazja i dmuchelo 1,9 bara. Zrobilem to swiadomie wiedzac ile kosztuje blok, glowica do d-serii. Nie robilem suni przez wakacje bo jezdzilem civem zony z klima :) a jakos nie mam juz potrzeby pędu/lansu wakacyjnego (dzieki temu r888 beda jeszcze na miesiac przyszlego sezonu)
Dla mnie bomba bo duzzzoo sie nauczylem podczas tego skladania, rozkladania. Panewki nie byly szlifowane to 1 z miliona pomyslow, ktore nie zostaly wdrozone ..... sorka, ze o tym napisalem - teraz bede pisal juz o samych sukcesach :) Ciagle ktos pisze zeby oddac do warsztatu.. dupa ... mam syna i che mu cos powiedziec/przekazac a nie patrzec jak ciele kiedy o cos zapyta.
Autko jezdzi normalnie (ooo masz ci pech) na razie jezdze lightowo do 3000 i jak sie juz olej rozgrzeje to 1 na przejazdzke do 5000-6000. Dzis zmiana 10w40 na kolejny 10w40 ... zrobie 500km i zmieniam na 10w60.
tak samo, jakbym zmierzył grubość płaskiego kawałka blachy..
a widziałeś płaską panewke , łuku nie można zmierzyć zwykłym mikrometrem ! musi to być mikrometr z tzw kulką
to się nie nazywa "tzw" tylko końcówka pomiarowa.. Będziesz dobierał jeszcze promień zaokrąglenia? To nie laboratorium, skończmy tą jałową dyskusję.
Misiekemeryt160
02-11-09, 15:35
Ciagle ktos pisze zeby oddac do warsztatu.. dupa ... mam syna i che mu cos powiedziec/przekazac a nie patrzec jak ciele kiedy o cos zapyta.
i to się ceni człowieku :) skro ktoś to potrafi zrobić to czemu ty bys miał tego nie zrobić prawda:)
loczek - mierząc dokladnie takie same elementy tym samym narzędziem będziesz mial taki sam błąd pomiaru więc wyniki będą porównywalne.
Misiekemeryt160
02-11-09, 17:31
jak ktos chce to moge przemierzyc wszystko. od panewek wału po blok. srednice owalizacje itp.
nom milo bylo by dla potomnych :)
Witam podepne sie pod temat a mianowicie mam pytanie czy wał z D16Z9 będzie pasowal D16A6 ??
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.