PDA

Zobacz pełną wersję : EG3 d15z6



hubi88wwy
29-10-09, 10:38
Witam chcial bym poczytac waszych opinni na temat takiego swapa z d13 na d15z6 czy warto,czy bedzie to juz jakos jezdzilo itd z GORY DZIEKI PANOWIE;)

Kras
29-10-09, 15:55
Jak w przypadku kazdego swapa zamiast 1.3 do przelozenia bak i wiazki. Jesli chcesz wkladac eco-vteca to zrob sobie przysluge i wez sam silnik. Skrzynie zostaw z 1.3, wtedy bedzie to jakos jezdzilo.

WaSSIL
30-10-09, 17:37
Nie lepiej wkładać d16z6 ?? i bardziej rozwojowa jednostka i więcej można nadłubać żeby polepszyć osiągi. No chyba że masz tanio d15z6 do wyrwania to inna sprawa bo d16z6 raczej utrzymują swoją wartość

hubi88wwy
30-10-09, 20:22
Nie lepiej wkładać d16z6 ?? i bardziej rozwojowa jednostka i więcej można nadłubać żeby polepszyć osiągi. No chyba że masz tanio d15z6 do wyrwania to inna sprawa bo d16z6 raczej utrzymują swoją wartość


chodzi tu tez o sam koszt swapa:)na d15 wyrobie sie jzu raczej w 2500tys.a mozna pow ze za tyle kupic mozna d16 takze wiesz:)gdyby byly $ to i byl by d16.Widze ze Ty masz D15 takze jak bys mogl to powiedz cos na temat tego silnika osiagi spalanie itd:)

Gucci
30-10-09, 22:41
To nie lepiej włożyć sobie D16A9?

hubi88wwy
31-10-09, 09:07
To nie lepiej włożyć sobie D16A9?


Nie raczej nielepiej po 1 stary silnik po 2 15km wiecej tylko no i malo spotykany;)

Free
02-11-09, 10:39
ale fajnie sie kreci bo na dwoch walkach :D Zobacz jak grafixa furacz *******ziela :D

hubi88wwy
02-11-09, 10:39
Jak w przypadku kazdego swapa zamiast 1.3 do przelozenia bak i wiazki. Jesli chcesz wkladac eco-vteca to zrob sobie przysluge i wez sam silnik. Skrzynie zostaw z 1.3, wtedy bedzie to jakos jezdzilo.


Szczerze to mam nielzy dylemat:rolleyes: czy wybrac tak jak na poczatku myslaem d15b7 czy tez jednak d15z6:rolleyes:pomozcie co wy byscie polecili?

jogal
02-11-09, 11:21
ja bym Ci proponował zrobić tylko pełny wtrysk w 1.3 i już masz niezłego ściagacza :P. Jeździ lepiej zarówno od d15b7 jak i d15z6, jeździ nawet lepiej niż d16z6 :-P. Koszt takiej przeróbki to max 1500 zł, no i silnik masz pewny bo swój :).

Free
02-11-09, 12:34
pytanie tylko kto mu to ogarnie. Może i swap jest droższy o tysiaka, czy półtora, ale jest bardzo rozwojowy. D13z6 już raczej nie podłubiesz...

kj-19871
02-11-09, 13:30
Bo nie ma co dlubać :] d13z6 da sobie ade z b16 :P czego chciec wiecej w tej kasie ?

jogal
02-11-09, 13:34
D16z6, jest akurat najgorsze z możliwych jeśli chodzi o N/A. Lepsze efekty uzyskuje się już z d15 minime. Większość projektów ma ponad 140km, a pawlo u Nas na śląsku ma już 150 KM, i dłubie dalej(narazie na 1/4 mili osiągnął 14.9s). D13 jest mega rozwojowe i dłubanie w nim przynosi bardzo duże efekty... Zaznaczam że ten silnik ma na starcie 75km, a kolega z Torunia w d13z6 ma 134KM bez żadnego strojenia i na seryjnym wydechu. D16z6 jak najbardziej nadaje się na dawcę gratów dla mniejszych silniczków :-P.

Free
02-11-09, 14:21
Bo nie ma co dlubać :] d13z6 da sobie ade z b16 :P czego chciec wiecej w tej kasie ?

Dziwne, u nas d13z6 dostawało baty od zdrowego vteca 125koni :rolleyes: A to b16 to chyba nieźle podjechane było. Sorry ale póki nie zobacze to nie uwierze. 170konne VTi mialoby dostać od 1.3? Prosze was

kj-19871
02-11-09, 14:25
Nie sugeruj sie filmikiem który jest u mnie :P bo ta B16 nie żyje za dobrze :] ja nie mam vtec obecny moj czas 0-100 to 7,8-8,0 :] wsadził bym głowice z6 i zrobił bym b16 jak chciał :] jak chcesz zobaczyć to zapraszam do Puław ;)

jogal
02-11-09, 14:27
Dziwne, u nas d13z6 dostawało baty od zdrowego vteca 125koni :rolleyes: A to b16 to chyba nieźle podjechane było. Sorry ale póki nie zobacze to nie uwierze. 170konne VTi mialoby dostać od 1.3? Prosze was

To co to z d13z6 bo ja nie słyszałem, żeby tam takie było u Was. Może to było odblokowane d13b2 :P. Dopóki się dobrze nie wystroi takiego potworka to nie ma o czym gadać. Gotowych mapek nie ma, i trzeba je od podstaw zbudować. Nie wystrojone d13b7 ma AFR na poziomie 10.5-11:1, seryjne d16z6 ma AFR na poziomie 12-13:1 (do 13 dobija w momencie przejścia na Vteca i od ok 6500-7000 rpm, w innych obrotach jest to 12:1).

Ps. Free błogosławieni Ci co nie widzieli a uwierzyli :-P. Jeśli chodzi o to b16a2 to lata równo z crx-em d16z5, a ten crx wymiękł i nie chciał stanąć do pojedynku :-P

Free
02-11-09, 14:33
To co to z d13z6 bo ja nie słyszałem, żeby tam takie było u Was. Może to było odblokowane d13b2 :P. Dopóki się dobrze nie wystroi takiego potworka to nie ma o czym gadać. Gotowych mapek nie ma, i trzeba je od podstaw zbudować. Nie wystrojone d13b7 ma AFR na poziomie 10.5-11:1, seryjne d16z6 ma AFR na poziomie 12-13:1 (do 13 dobija w momencie przejścia na Vteca i od ok 6500-7000 rpm, w innych obrotach jest to 12:1).

Ps. Free błogosławieni Ci co nie widzieli a uwierzyli :-P. Jeśli chodzi o to b16a2 to lata równo z crx-em d16z5, a ten crx wymiękł i nie chciał stanąć do pojedynku :-P

Było takie jedno, normalnie głowica zawór vteca itd, a blok to d13b2. Zbierało sie szybciej od mojego 1.3 ale do seryjnego vteca to dużo mu brakowało. Do puław niestety mam za daleko. Chyba, że bym jechał do wawy swapować swój engine na d16 :D Co do czasów do setki, jak mierzyłeś? Mam nadzieje, że nie G-techem :) Sorry ale pozostane sceptyczny, chyba, że zobacze :)

Co do silników i mocy to pamiętajcie, że wiele zależy od kierowcy. 1.3 to muł, 1.6vtec zbiera sie bardzo fajnie, ale b16 to juz zapier....

jogal
02-11-09, 14:44
d13b2 to muł, z tym się zgadzam, bo jak ma to jeździć jak te skośnookie japończyki zdławii ten motor na maxa żeby miał 75km. Po odblokowaniu go na 100 km jeździ już fajnie, ale nadal mu brakuje momentu obrotowego. Odblokowanym d13b2 osiągnałem czas 17.15 na motokopytku z pełnym wnętrzem, 16.95 bez fotela, kanapy i gratów w bagaźniku. Rok później w kamieniu śląskim osiągnąłem czas 17.6 z pełnym wnętrzem. W tym roku w kamieniu śląskim po zrobieniu d13b7 wykeciłem 16.6 z pełnym wnętrzem i gratami w bagaźniku (masa mojaego auta z kierowcą to okolice 1050 kg), silnik był w fazie strojenia jeszcze i miałem nie do końca dobrze zbudowaną mapkę zapłonu(teraz jeździ lepiej). Natomiast kolega piasek swoim d13z6 nie wystrojonym, jedynie mapa zapłonu z b16 i przeliczoną mapką w crome pod 1.3 (ale za sucho było) wykręcił 15.55s i zajął 2 miejsce w klasie mini (ze skrzynią biegów na wykończeniu, która się zakleszczała). Także panowie podajcie czasy jakie kręcicie w d16z6 i zobaczymy czy bardzo odbiegają od czasów d13 :-P

MaTeUsZ_V212
02-11-09, 17:13
Ja bym sie nie bawił w d15 tylko wsadził d16z6. Czasem można znaleść w dobrej cenie. D15 za wiele nie wyciśniesz bez sporego nakładu kasy.

JulekCIVIC
08-11-09, 15:25
Ja powiem tak, fajnie jest zrobic cos z niczego (d13b2-d13z6) cos co naprawde fajnie sie zbiera jak na 1,3 :) ale no wiadomo ze nikt kto chce zrobic naprawde dobra zapier... nie bedzie klad 1.3 tylko B-SERIE ktora na wyjsciu ma tyle mocy co najlepiej zrobione 1,3 na swieicie a przy niewielkich modach mozna go odmulic od seri bo moment i moc takze jest ztlumiona...

Osobiscie gdy bym mial kupic glowice od z6 kombinowac, szukac, przerabiac, budowac, itp... to lepiej raz a dobrze wrzucic B16 i masz naprawde szybkie auto....

pozdrawiam

jogal
08-11-09, 17:26
nie bedzie klad 1.3 tylko B-SERIE ktora na wyjsciu ma tyle mocy co najlepiej zrobione 1,3 na swieicie a przy niewielkich modach mozna go odmulic od seri bo moment i moc takze jest ztlumiona...

Z tym się tutaj akurat nie zgodzę, bo najmocniejsze d13 jakie znam to 205 km N/A:
tak wygląda: http://jtsports.netfirms.com/race%20cars-nouva%20wutang%20.htm
tak jeździ: http://pl.youtube.com/watch?v=dT38K76UXVs
więcej danych na forum: http://www.honda-tech.com/zerothread/604242

Moim zdaniem to jeśli ktoś chce robić swapa w słabszym civicu to minimum na b serie (no ale niestety to już swoje kosztuje)...

Free
09-11-09, 22:32
Z tym się tutaj akurat nie zgodzę, bo najmocniejsze d13 jakie znam to 205 km N/A:
tak wygląda: http://jtsports.netfirms.com/race%20cars-nouva%20wutang%20.htm
tak jeździ: http://pl.youtube.com/watch?v=dT38K76UXVs
więcej danych na forum: http://www.honda-tech.com/zerothread/604242

Moim zdaniem to jeśli ktoś chce robić swapa w słabszym civicu to minimum na b serie (no ale niestety to już swoje kosztuje)...

Swapować na b-serie? Toć to się zamknie w okolicach jakichś 9 tysięcy... jak nie lepiej.

s3b
09-11-09, 22:53
Swapować na b-serie? Toć to się zamknie w okolicach jakichś 9 tysięcy... jak nie lepiej.

Dlatego dla większości osób, które posiadają D13B2 albo D15B2 jest to niestety nie możliwe, tym bardziej przy zarobkach w granicach 1200-1500 zł miesięcznie.

Free
10-11-09, 00:30
Dlatego dla większości osób, które posiadają D13B2 albo D15B2 jest to niestety nie możliwe, tym bardziej przy zarobkach w granicach 1200-1500 zł miesięcznie.

Dlatego ja planuję d16 :p

jogal
10-11-09, 00:43
Dlatego ja planuję d16 :p
A w d13 wystarczy tylko mpfi zrobić i nie dość, że lata to lepiej to jeszcze mniej pali i oleju nie pobiera tak jak z6 :-P. Koszt to maks 1500 zł zamiast 4000zł za SWAP (a potem jeszcze 2000zł za remont, po którym i tak będzie dalej olej piła :D).

wojtasCiviC
10-11-09, 07:12
jakby człowiek sie znał to może i te D13Z6 zrobił, ale jak się nie zna to ... szacunek jogal

Free
10-11-09, 08:32
mpfi, czapke z vteca... to juz wyjdzie tobie ze 2000 albo i wiecej ;] co do oleju to znam takie d16z6 co go nie biorą :) Ja sam mpfi bym nie ogarnął, więc się w to bawić nie zamierzam. Z resztą co z tego że takie 1.3 ma nawet te 100koni pozniej, skoro moment dalej stoi w miejscu (100).

jogal
10-11-09, 10:48
mpfi, czapke z vteca... to juz wyjdzie tobie ze 2000 albo i wiecej ;] co do oleju to znam takie d16z6 co go nie biorą :) Ja sam mpfi bym nie ogarnął, więc się w to bawić nie zamierzam. Z resztą co z tego że takie 1.3 ma nawet te 100koni pozniej, skoro moment dalej stoi w miejscu (100).

No i tu Cię zaskoczę, ponieważ 100 km i 108NM, to ja miałem na odblokowanym gaźniku. W mpfi nie wiem jaka jest moc jeszcze, ale mam nadzieję ze niedługo się wszyscy dowiemy. A jeśli chodzi o d13z6 to takie jedno wystrojone (wydaje mi się ze nie do końca szczęśliwie) w Toruniu ma 120km i 150 NM (a to jest o całe 7NM więcej od d16z6 :-P). Nie wiem jak to lata, mam nadzieję, że kolega się kiedyś pochwali jakimś filmikiem. Zrobienie d13z6 to koszt nawet 2500 zł... Ja niestety nie znam d16z6 które by nie brało oleju, mało tego ja nawet nie znam b serii która by nie brała oleju... Widocznie same takie zajeżdżone bryki tutaj w Czewie mamy, chociaż zawsze chłopaki z 1/4 mili z jakimiś medalami przyjeżdżają :-P

Gucci
10-11-09, 10:59
Jogal a co jest potrzebne dokladnie do zrobienia D13B7, napisz dokladna liste czesci jak mozesz to zaczne zamawiac po kolei sobie???

hubi88wwy
10-11-09, 14:56
Jogal a co jest potrzebne dokladnie do zrobienia D13B7, napisz dokladna liste czesci jak mozesz to zaczne zamawiac po kolei sobie???


1. Aparat zapłonowy TD-41U
2. Alternator
3. Komp ecu p06
4. Kolektor sascy kompletny
5. Wiązka silnikowa
6. Wiązka kabinowa europa pełna elektryka
7. Wałek rozrządu d15b2
8. Bak z pompa d15b7
9. Sonda d15b7
10. Uchwyt kolektora ssącego
11. Uchwyt filtra paliwa

JulekCIVIC
04-01-10, 00:53
No i tu Cię zaskoczę, ponieważ 100 km i 108NM, to ja miałem na odblokowanym gaźniku.

no to ja juz nie wiem jaki masz slilnik skoro ja swego czasu jak mialme D15B2 objezdzalem jak chcialem d13b2 z odblokowana przepustnica dolotami i innymi gadzetami... a mnie znow objezdzalo d15b7 jak bym stal... wiec jakos nie chce mi sie wierzyc ze tylko po odblokowaniu gaznika miales 100KM, bo w takim razie to lepiej wlozyc d13 nic klasc d15b7 do d15b2, bo taniej bedzie a taka sama moc... Silnik D13 D14 D15 D16 sa identyczne lecz roznia sie glowicami i dlugoascia skoku tloka, czyli pojemnoscia, wiec jakim cudem d13b7 ma lepsze przyrosty od D15b7?

a no i czym robiles te swoje pomairy, bo u nas tez jest hmowania gdzie bylo paru chlopakow i w b7 wyskoczylo im 121km i zdaje sie 131Nm(seria) a drugiemu co go robil na kazdym biegu 112km i 143Nm z dolotem 4-2-1 i przelotowym wydechem.

Nie chce byc sceptyczny i uparty ale no jakos malo wiarygodne to wszystko...

arekgr
04-01-10, 08:00
Dlaczego się upieracie przy tym dłubaniu D13 i jazdy bez wnętrza, bez tego czy tamtego, może jeszcze na diecie "cud". A może założyciel tematu potrzebuje w pełni funkcjonalnego daily drivera? A jak zdarza mu się w trasę wyskoczyć? 100kmh i ok 3900rpm to jak dla mnie dramat... Nie mówię, że skrzynie z D13 są takie, ale np z B już są...

Wydaje mi się, że do codziennego użytku, większa pojemność będzie bardziej przyjazna do jazdy.

wojtasCiviC
04-01-10, 10:58
w D13 3900rpm przy 100km/h? chyba troche przesadziłeś. i z tego co pamietam to nikt nigdzie nie pisał o odchudzaniu D13 dla lepszych osiagów, haha tam nawet nie ma czego wyjmować, jak dla mnie do codziennego uzytku po mieście mała pojemność sprawdza się bardzo dobrze, a w trasie raczej większa

arekgr
04-01-10, 12:33
wojtasCiviC, czy Ty czytasz ze zrozumieniem?

Nie widziałem wykresu, nie jechałem takim D13B7, ale wydaje mi się, że przebieg krzywej wykresu NM jest lepszy w takim D16. I jak zapakujemy się w 4ry osoby, to lepiej będzie się jechało tym D16.

Trzeba dobrać sobie silnik pod nasz styl jazdy i upodobania.