PDA

Zobacz pełną wersję : zuzycie oleju



bcn
28-10-09, 13:02
przejechalem 5 tys od ostatniej wymiany, sprawdzam, a tu duzo ponizej sredniej - zadzwonilem do ariesu (tam serwisuje) i powiedzieli, ze to normalne; podobno silnik moze wychlac nawet 5l/1000 km i trzeba dolewac.
Tak jest naprawde? nie chce mi sie wierzyc, zeby w miare zdrowy silnik palil az tyle.

dodam, ze nie katuje, jezdze raczej spokojnie, samochod zachowuje sie calkowicie normalnie, troche cyka na zimnym, ale od nowosci cykal:] tez tak macie z tym olejem?

aha, i druga kwestia: sprzeglo sie zaczyna slizgac, i skrzypiec (tzn skrzypienie jest normalne w tym modelu), ale bede musial wymieniac pewnie niedlugo - sa jakies zamienniki? jesli tak to jakie i za ile, bo jedyne co znalazlem to exedy za 950 zeta - link (http://www.exedy.pl/14_D14Z6_0011_do_0508-k3057-0-3-default.html)

Daniel23
28-10-09, 13:22
powiedzieli, ze to normalne; podobno silnik moze wychlac nawet 5l/1000 km i trzeba dolewac.

Co to a mechanik jak tak powiedział!1l/1000km to jest już dużo!A niemasz żadnych wycieków ?

bcn
28-10-09, 13:30
Co to a mechanik jak tak powiedział!1l/1000km to jest już dużo!A niemasz żadnych wycieków ?

aso i to dwa rozne. wyciekow brak

Misiekemeryt160
28-10-09, 15:02
może przegrzałeś motor wcześniej...

bcn
28-10-09, 16:22
na pewno nie; czy wlasciciele 7 genow mogliby opowiedziec co sie u was dzieje?

tomkos
28-10-09, 16:36
od wymiany do wymiany nie dolewam, a smigam w wiekszosci spokojnie, co nie znaczy ze nie lubie przegonic jej czasami pod czerwone pole obrotomierza.

Pozdrawiam
Tomek

zieluh
28-10-09, 16:42
a jaki olej zalałeś i ile hanna ma przelotu?
ja w czerwcu zakupiłem D16V1 z przebiegiem 45k km, z '03. Jeździł na shellu 5w30 i było wszystko ok, na 5k km wciągnął ok 100g, teraz zalalem castrolem edge 5w30 i jest masakra, 1k km i i pół stanu na bagnecie zginęło, zero wycieków, lekko pociemniał wydech. Olej wymienię przed zimą napewno.Castrol totalną porażką.

bcn
28-10-09, 17:17
od poczatku na mobilu 5w50 (syntetyk)... poczekam do nastepnej wymiany i moze zmienie, ale na co?

genior
28-10-09, 17:37
sprobuj motula od tencio
ja zalalem i ani grama na razie nie widac zeby ubylo a juz pewnie ze 7tys km nalatane na nim

zieluh
28-10-09, 19:19
zrobiłem 40k km na tym oleju poprzednia moja hanną D14a4 (mobil1 5w50), w chwili sprzedaży miała 240tys km i zużycie oscylowało w granicach 400g na 15tys. Fakt, że do odcięcia bardzo często była męczona;) Nie rozumiem więc za bardzo takiego zużycia u Ciebie, ja bym jeszcze filtr powietrza wymienił, bo jeśli nie jest zbyt świeży to zamiast powietrza przez filtr ciągnie olej z silnika. Coś musi ustąpić:)

wojtek5300
28-10-09, 20:18
D16v1 2002 5d 155 tys przebiegu Olej od Tencio Motul 10w-40 Zuzycie 0.6-0.8 l na 6 tysiecy . Po 6 tys dolewka i spoko starcza do 10 tys i wymiana . Dowiadywiałem sie w ASO ze to przy Vtec to mam znikome zuzycie . Jezdze spokojnie głównie w mieście krótkie odcinki 2-5 km.

LemonR
28-10-09, 20:47
vitek vitkowi nie jest równy, a ten w D16V1 nie ma nic wspólnego z ubywaniem oleju. Albo pracują 4 zawory wydechowe albo 8. Gdzie tu uzasadnienie do brania oleju? W ASO nieraz jak coś palną to z głebokiego fotela można zlecieć.

leniin82
28-10-09, 22:10
Od poczatku jezdzi na Mobili 5W/50 Zrobił po ostatniej wymianenie jakies 17 tys i nie wzial ani grama oleju. Nadal pełen bagnet (ma przejechane 54tys)

bcn
28-10-09, 22:53
a moze mi ktos powiedziec o co chodzi z tymi rzekomymi 5l/1000 km? bo to juz nie pierwszy raz slysze od aso i za kazdym razem nie moge uwierzyc, a wszyscy (nie tylko w hondzie) sie zapieraja, ze w miare nowoczesne silniki moga tak zuzywac... jest tu moze jakis pracownik aso? bo nie mam pojecia skad taka glupote wzieli


zrobiłem 40k km na tym oleju poprzednia moja hanną D14a4 (mobil1 5w50), w chwili sprzedaży miała 240tys km i zużycie oscylowało w granicach 400g na 15tys. Fakt, że do odcięcia bardzo często była męczona;) Nie rozumiem więc za bardzo takiego zużycia u Ciebie, ja bym jeszcze filtr powietrza wymienił, bo jeśli nie jest zbyt świeży to zamiast powietrza przez filtr ciągnie olej z silnika. Coś musi ustąpić:)

ale moja hanka co 20 tys jest serwisowana zgodnie z ksiazka - czyli wszystko, co napisane w ksiazce gwarancyjnej jest robione na oryginalnych czesciach. Wiec oczekiwalbym, ze nie bedzie chlac jak glupia tej oliwy. pod autem suchutko, wydech czysty, jezdzi normalnie - nie wiem po prostu skad takie zuzycie rzedu litra na 5-6 tys km:confused:

sysio1
31-10-09, 00:41
Nie ma się czym przejmować, tylko kontrolować stan oleju co ok 1tys km, dolewać od wymiany do wymiany i cieszyć się z auta. Dodam ,że też to przerabiałem i wydaje mi się ,że ten typ tak ma. U mnie zużycie oleju jest w granicach ok. 1,5 l na 10 tys km ( Mobil 1 5w50 )

genior
31-10-09, 09:45
no dobra 1,5l/10000km to wg mnie i tak duzo, ale byloby moze jeszcze do przyjecia ale 5l/1000 km! to juz nie bardzo

bcn
31-10-09, 11:53
w czwartek zmieniam sprzeglo w auto wescie - jeszcze zapytam co z tym olejem, moze tam beda jacys bardziej ogarnieci mechanicy

kalla_fiore
31-10-09, 13:07
Nie ma się czym przejmować, tylko kontrolować stan oleju co ok 1tys km, dolewać od wymiany do wymiany i cieszyć się z auta. Dodam ,że też to przerabiałem i wydaje mi się ,że ten typ tak ma. U mnie zużycie oleju jest w granicach ok. 1,5 l na 10 tys km ( Mobil 1 5w50 )

To że u Ciebie tak jest i się nie przejmujesz to nie znaczy, że to jest normalne. Gdzieś ten olej ucieka i coś musi być przyczyną. Ja od kupna autka przejechałem prawie 15000km i po 10K sprawdzałem i to były miligramy zużycia (wymiana na castrol z shella). Po 5K ani grama zużycia. Honda nigdy nie brała lub bardzo mało, więc ten typ tak nie ma.

bcn racja, że się martwisz :(

ridley
31-10-09, 13:51
Teoria mowi z tego co wiem, ze maks zuzycie oleju to 1l/1000 km, co tez dotyczy tylko wysilonych, luzno spasowanych silnikow, a nie seryjnego auta, chociaz kiedys bodajze w nissanach almera jeden z silnikow byl pod tym wzgledem wybitny, nissan sie jednak od problemu odcinal twierdzac ze miesci sie to w granicach normy.

1,7 ctdi - zuzycie sladowe, mniej niz 0,5 l bodajze 5w40 na 10k km przebieg prawie 180 k km
2.0 type r - przebieg 110 k km zuzycie ponizej litra 0w40 na 8k km
dla porownania
renault megane 1.5 dci 85k km zuzycia w zasadzie brak, nigdy nie bylo potrzeby dolania miedzy wymianami ktore wg zalecen renault odbywaja sie co 20k km, teraz juz nie liczac sie ze zdaniem aso co 10k km, ale zuzycia szczesliwie brak

5l oleju na tysiac km to zuzycie prawie jak w dwusuwie :P moze honda w ten sposob rozwiazala problem niskiego momentu obrotowego?? :P

Nemereth
31-10-09, 14:40
zadzwonilem do ariesu (tam serwisuje) i powiedzieli, ze to normalne; podobno silnik moze wychlac nawet 5l/1000 km i trzeba dolewac.

To jest nienormalne. W każdym samochodzie ale to w każdym silnik nie powinien zjadać oleju. Jeśli zjada to znaczy, że nie jest w pełni zdrowy.


sprawdzałem i to były miligramy zużycia (wymiana na castrol z shella).

a to shell ma castrolla? czy po prostu na stacji paliw shell kupiles castrol ?

kalla_fiore
31-10-09, 15:08
Kupiłem castrol bo miałem okazje :) i nie narzekam... Jest wszystko w porządku :D

LemonR
31-10-09, 18:34
To jest nienormalne. W każdym samochodzie ale to w każdym silnik nie powinien zjadać oleju. Jeśli zjada to znaczy, że nie jest w pełni zdrowy.


Disel ma prawo spalać olej silnikowy. Wynika to z jego specyfiki pracy. Są to jednak niewielkie ilości.
Zdrowa jednostka benzynowa nie powinna w ogóle ale bywa różnie.
Ale 5l na 1000km to chyba jakaś literówka bo przy takim spalaniu to by to chyba nie jeździło w ogóle.

skolopendra
01-11-09, 17:41
Zdrowa jednostka benzynowa nie powinna w ogóle ale bywa różnie.

zdrowe benzyny biorą olej ,i jest to normalne,sam manual o tym mówi

_reggie_
01-11-09, 19:32
zdrowe benzyny biorą olej ,i jest to normalne,sam manual o tym mówi

dokładnie tak właśnie jest ale moim zdaniem warto uwzględnić poniższe
Kwestia tylko ile tego oleju łyka, wg moich w miarę sprawdzonych i potwierdzonych informacji od dobrze znanych mechaników głównie w serwisach aut japońskich jeżeli silnik benzynowy bierze do 0,1l/1000km to jeszcze jest ok, w przedziale 0,1l-0,2l/1000km to już zaczynamy się zastanawiać co jest nie tak, wartości większe niż 0,2l/1000km albo jeździmy i olewamy temat albo uderzamy do mechanika.
Zaznaczam, że jest to wyłącznie moje subiektywne zdanie!

pozdro :cool:

LemonR
01-11-09, 20:24
Więc z moim motorem jest chyba coś nie tak bo nie bierze (ale jeszcze przyjrzę się dokładnie). Za to mój poprzedni D14A2 to już musiał być złom bo nie brał nic przy przebiegu 200tys (tu jestem pewien na 100%).

A co dokładnie mówi manual dla D16V1?

skolopendra
02-11-09, 15:18
w przedziale 0,1l-0,2l/1000km to już zaczynamy się zastanawiać co jest nie tak


pokaż mi "b " serie co bierze poniżej 200ml :rolleyes: moja ma apetyt w granicach 200-250 i nie zaczynam się martwić co jest nie tak

bo wiem że jest OK :D
martwic można się jeśli bierze w granicach litra ,choć manual dopuszcza właśnie takie spożycie w granicach normy

karas
02-11-09, 22:44
BCN zmień olej na polsyntetyk moze pomoze

tomek
05-11-09, 19:41
Moim zdaniem takie duże zużycie oleju nie jest normalne - coś jest z motorem nie tak.
Przy takim zużyciu oleju trzeba oglądnąć cały motor czy nie ma wycieków i przyjrzeć się czy z rury wydechowej nie kopci!!
Jak kopci na niebiesko /ciężko, co prawda rozróżnić od koloru białego, ale wprawne oko powinno dostrzec różnicę/to przyczyna jest już znana tj.
1. kopci tylko przy zimnym silniku - uszczelniacze
2. kopci na rozgrzanym i coraz więcej przy nagłym przyśpieszeniu - pierścienie.
Jeśli nie powyższe to zmiana oleju może pomóc.

U mnie w D16V1, przebieg 110tys. km - po przejechaniu 15 tys. dolałem ok 200ml. /jeżdżę przeważnie po za miastem i średnio spokojnie/.
W poprzednim civicu D13B2 V generacji - od wymiany do wymiany ani łezki oleju nie dolewałem - 0 zużycia /to była bryka :)/

cvc d15
06-11-09, 20:21
w moim D16V1 140tys najechane i od wymiany do wymiany nic nie ubywa mimo częstego jeżdżenia pod redline. Jeżdżę na 5w40.

tomek
07-11-09, 09:31
należy pamiętać, że nie ma identycznych motorów, zawsze są drobiazgowe różnice w parametrach - to że jednemu nic nie bierze oleju a drugiemu coś tam niewiele to nie świadczy od razu o usterce. Każdy silnik ma swój urok i trudno niekiedy w sensowny sposób wytłumaczyć różnice.
Oczywiście jak motor bierze dużo oleju to tak jak już pisałem wcześniej trzeba ustalić przyczynę-duże zużycie jest nie normalne. Im wcześniej wykryjemy usterke tym mniej nas naprawa wyniesie.

lukamila
08-11-09, 19:32
ja leję od 100 tys km (ponad 2 lata) castrol magnatec diesel 5W/40 i silnik nie bierze najmniejszego grama

skolopendra
10-11-09, 18:48
nie bierze najmniejszego grama

nie bierze bo niema czym depnąć :D