PDA

Zobacz pełną wersję : Jak rozpoznać wersje vtec?



adam87
01-06-06, 17:31
Cześć, mam takie dosyć lamerskie pytanie (w końcu to mój pierwszy post tutaj), jak odróżnić wersję vtec od zwykłej w modelu z '95 (tym nowszym) 3D. Na silniku nie widziałem żadnego napisu informującego o tym że to jest wersja Vtec. Pojemność silnika to 1.5 i wersja podobno 114KM. Najlepiej jakby ktoś wrzucił zdjęcie silnika swojej 1.5 vtec to bym sobie porównał. A i obrotomierz nie jest do 9 tylko do 8 z tego co pamiętam.

pirus
01-06-06, 17:42
zobacz czy jest symbol D15Z6, a u mnie na pokrywie pisze tylko Honda...

havok
01-06-06, 17:45
Szukaj po lewej stronie pokrywy zaworów (od strony silnika) "grzybka" VTEC.

Zdjęcie zapożyczone z ebay.com:

http://i4.ebayimg.com/01/i/03/55/15/77_1_b.JPG


Poza tym wrzucam to na podobną prośbę już po raz kolejny :/

damios
01-06-06, 17:49
Po raz kolejny bo byl ostatnio taki temat....
Na tablicy rozdzielczej powinna byc jeszcze lampka econo

Wombat
01-06-06, 18:10
numer z oznaczeniem typu silnika

edeejay
01-06-06, 18:15
08.06.06 bede w wawie i mozesz sobie obejzec jak wyglada vtec D15Z6

pozdro

adam87
01-06-06, 20:46
Ok dzięki chłopaki, zdaje się jednak że to chyba rzeczywiście vtec. Jakby co to mówiłem o aucie z tej aukcji http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=107508337
Dzięki

pirat
02-06-06, 11:53
nieee tylko nie vtec-e jesli to jest vtec-e a zalezy Ci na mocnym silniku to nie bierz tego. za takie pieniadze szukaj w starszej wersji vteca.

sadam
02-06-06, 12:43
nieee tylko nie vtec-e jesli to jest vtec-e a zalezy Ci na mocnym silniku to nie bierz tego. za takie pieniadze szukaj w starszej wersji vteca.

nie jest powiedziane ze zalezu mu na mocnym aucie
koniec OT

Cairo
05-06-06, 08:03
nieee tylko nie vtec-e jesli to jest vtec-e a zalezy Ci na mocnym silniku to nie bierz tego. za takie pieniadze szukaj w starszej wersji vteca.
Co Ty gościu pieprzysz? Za te pieniądze, jeżeli stan techniczny jest rzeczywiście taki rewelacyjny jak opisuje właściciel w aukcji to jest super oferta. Nowy model, 6gen z tym silnikiem idzie bardzo przyzwoicie. Po za tym masz oszczędności ok 8pln na każdych 100km, więc jeśli nie chcesz mieć super *******alacza tylko przyjemnie zbierający się samochodzik to jest dobra oferta.

dongibbon
23-07-06, 02:40
8) witam panow, otoz ja jestem posiadaczem vtec-e ze 114bhp i jest tak rzeczywsicie (mam piekny egzemplaz od dilera hondy z 2000 roku) od 98 silniczki byly poprawione na mocy, jest to jedyny w swoim rodzaju inteligentny motor ktory pali 5 litrow jesli tylko tego zechce kierwca (tryb ECONO)
Silnik 1.5 VTEC-E poddano identycznym zmianom, jakie rok temu otrzymał jego odpowiednik montowany w samochodach produkowanych w Japonii i USA. Kosztem nieznacznego wzrostu zużycia paliwa poprawiono charakterystykę zewnętrzna silnika i podwyższono moc maksymalna o 27 % - do 114 KM. Silnik ten zapewnia nieco mniejszą dynamikę od silnika 1.6 o minimalnie większej mocy maksymalnej, ale oferuje spore oszczędności w zużyciu paliwa, szczególnie przy stabilnych warunkach jazdy na długich trasach. Warto zauważyć, że uzyskanie 114 koni mechanicznych z 1,5 litra pojemności skokowej bez stosowania doładowania samo w sobie stawiałoby ten silnik wśród najbardziej nowoczesnych jednostek napędowych świata. Tymczasem Honda dodaje jeszcze możliwość spalania zubożonej mieszanki paliwowo-powietrznej (1:24) osiągniętą dzięki odpowiedniemu zastosowaniu techniki zmiennych faz rozrządu

Wzrost mocy osiągnięto zwiększając stopień sprężania z 9,3:1 do 9,6:1 i zwiększając średnice zaworów dolotowych z 27,5 mm do 30 mm i wylotowych z 23,5 mm do 26 mm. Liniowy czujnik składu mieszanki zastąpiono czujnikiem, który wykrywa nierównomierności procesu spalania, mierząc drobne zmiany prędkości obrotowej wału korbowego. Pozwala to szybciej i precyzyjniej ustalić optymalny skład mieszanki

W wyniku tych zmian moc silnika wzrosła z 90 KM przy 5500 obr/min do 114 KM przy 6500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy podwyższono ze 131 Nm przy 4500 obr/min do 134 Nm 5400 obr/min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/godz wynosi obecnie 11,6 s (zamiast 13,0 s), a przyspieszanie od 80 km/godz do 120 km/godz trwa 13,9 s (zamiast 16,4 s).

sa to dane od hondy mili panstwo wiec wiarygodne, bo to co sie czyta czasem to masakra, AUTO jest prima, moge dac foty, prosze pytac.
JEST TO NAJLEPSZY SILNIK NA SWIECIE!!!!!!!!!!!!!!!!! :mrgreen:

[ Dodano: Nie 23 Lip, 2006 ]
TAK WYGLADA 1.5 is vtec-e

[ Dodano: Nie 23 Lip, 2006 ]
PANOWIE JAK DODAC FOTE :D :D ??

damios
23-07-06, 09:42
No to fajnie masz, tez mam taki silnik tyle ze do 100 mam mniej. Fote wrzucasz na http://www.imageshack.us. Kopiujesz link ktory Ci wygeneruje i wrzucasz tu

lyskacz84
23-07-06, 10:08
Witam
mam takie pytanko co do silnika vtec-e
w samochodach z tym silnikiem na desce rozdzielczej wystepuje kontrolka jazdy ekonomicznej (zielona strzalka)
w ktorym momencie powinno zmieniac sie bieg zeby jechac ekonomicznie w momencie gdy lampka sie zapali na zielono czy w momencie gdy zgasnie??

tomekk
23-07-06, 11:08
w ktorym momencie powinno zmieniac sie bieg zeby jechac ekonomicznie

No na chłopski rozum to tak długo jak się lampka świeci, jazda jest ekonomiczna. Resztę sobie dopowiedz już sam :)

kozik555
23-07-06, 19:09
W wyniku tych zmian moc silnika wzrosła z 90 KM przy 5500 obr/min do 114 KM przy 6500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy podwyższono ze 131 Nm przy 4500 obr/min do 134 Nm 5400 obr/min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/godz wynosi obecnie 11,6 s (zamiast 13,0 s), a przyspieszanie od 80 km/godz do 120 km/godz trwa 13,9 s (zamiast 16,4 s).


Chyba z tym przyspieszeniem cos nie tak ja tez mam Vtec-e d15z1 ale w EG4 i katalogowo pisze ze ma 10,1 s do 100km lecz mój egzemplaz przyspiesza w 9,5 s z paroma setnymi sekundy wiec nie wieze ze ten silnik w 6gen i jeszcze z podniesioną mocą przyspiesza w 11,6 s honda czegos takiego nie robi.

damios
23-07-06, 19:29
11,6 to dane anglika. Moja tez ma z 9,5

qba1983
23-07-06, 23:08
11,6 to dane anglika. Moja tez ma z 9,5

anglik tez jedzie szybciej(okolo 10sec), nie wiem dlaczego ale wychodzi ze honda jest bardzo skromna, jesli chodzi o info o osiagach :roll: :lol:


w ktorym momencie powinno zmieniac sie bieg zeby jechac ekonomicznie w momencie gdy lampka sie zapali na zielono czy w momencie gdy zgasnie??
kiedy oszczedam zmieniam tak biegi ze nawet mi nie gasnie ECONO,czyli przy 2500obr/min

tymon86
24-07-06, 00:12
Wg hondapl.org HB 6gen. ma 10,2 do 100km/h w wersji 1,5iLS czyli z silnikiem D15Z6. Sedan jest ponoc o 0,2 sek gorszy.
Sam zastanawiam sie nad zmiana na Civica z wlasnie tym silnikiem, chociaz bedzie to samochod raczej znacznie slabszy niz ten, ktory mam obecnie. Faktycznie to taki mul?? Bo po danych technicznych wyglada to calkiem niezle.

dongibbon
24-07-06, 04:19
wcale zaden mul!! hondzia jest po proStu skromna !! 114kucykow wiec jak moze mulic cioo?? JEST TO NAJLEPSZY MOTOR NA SWIECIE. WYGRAL NAGRODE NAJLEPSZEGO SILNIKA WSZECHCZASOW W 95 ROKU TA WERSJA Z 90bhp, W 98 ULEPSZYLI NA MOCY I NIE TYLKO I WYSZLO CUDO :mrgreen:

[ Dodano: Pon 24 Lip, 2006 ]
a zielona lampka ECONO nie gasnie jak po prostu nie ciszniesz :P a nie jakies patenty ze zmiana biegow, ten silnik jest tak elstayczny ze sie nie zmienia biegow przy powolnej jezdzie

[ Dodano: Pon 24 Lip, 2006 ]
http://img147.imageshack.us/img147/121/podmachavy0.jpg (http://imageshack.us)

[ Dodano: Pon 24 Lip, 2006 ]
tam wyzej zamiescilem fote mojej :lol: sztuki , jest to 1.5 is vtec-e 2000rok 5D. wyjebista sprawa panowie z tym motorem :564:

sadam
24-07-06, 07:54
dongibbon, chyba troche nie ten i nie ten topic dział.ładnie opisałes historie swojej hondy ale powinieneś to zrobić w dziale NASZE HONDY.
pozdro 8)

MARIOpl
24-07-06, 09:08
ten silnik jest tak elstayczny ze sie nie zmienia biegow przy powolnej jezdzie

tutaj bym troche polemizowal, silniczek jest *****isty ale super elestaczny to jest diesel ale fakt faktem ze jezdzi sie przyjemnie lampka ci sie zapala na 3 ,4 ,5 biegu jak lekko dotykasz pedal gazu

LIO
24-07-06, 15:31
WYGRAL NAGRODE NAJLEPSZEGO SILNIKA WSZECHCZASOW

troszeczke poleciales :D

dongibbon
24-07-06, 23:36
nie przesadzilem tylko wygral nagrode TRIP Of THE YEAR pod koniec 1994 w Angli, i okrzykniety najlepszym motorem, do dzis nie ma lepszego w swojej klasie :lol: :lol:

sadam
24-07-06, 23:37
lepszego w swojej klasie


b16a2
i wszystko jasne 8)

dongibbon
24-07-06, 23:48
a w czym jest lepszy? :D w ilosci lat to taaaak zgodze sie :)

damios
24-07-06, 23:52
W mocy z litra i uzytej technologii. Mysle, ze to nie jest ta sama klasa, D15Z6 jest silnikiem uniwersalnym jesli mozna tak powiedziec, jest w miare dynamiczny i oszczedny. B16A jest glownie nastawiony na osiagi

dongibbon
25-07-06, 01:29
no wlasnie czyli nawet nie ma co porownywac :D :D my tu o vtec-e rozmawiamy NIE MA DRUGIEGO TAKIEGO SILNIKA CO MA TYLE KONI I TAK MALO PALI W ZADNYM Z OBECNYCH PRODUKOWANYCH SAMOCHODOW Z SILNIKIEM BENZYNOWYM NIE LICZAC HYBRYDOWYCH :grin:

[ Dodano: Wto 25 Lip, 2006 ]
z calym szacunkiem ale jak zazdroscisz to sobie zmien bo to co piszesz ma taki charakter :lol: :lol: motor nie jest tak latwo dostepny zwlaszcza wersja poprawiona produkujaca 114bhp, powodzenia zioomy

sajmon1100
25-07-06, 01:49
no wlasnie czyli nawet nie ma co porownywac :D :D my tu o vtec-e rozmawiamy NIE MA DRUGIEGO TAKIEGO SILNIKA CO MA TYLE KONI I TAK MALO PALI W ZADNYM Z OBECNYCH PRODUKOWANYCH SAMOCHODOW Z SILNIKIEM BENZYNOWYM NIE LICZAC HYBRYDOWYCH :grin:

[ Dodano: Wto 25 Lip, 2006 ]
z calym szacunkiem ale jak zazdroscisz to sobie zmien bo to co piszesz ma taki charakter :lol: :lol: motor nie jest tak latwo dostepny zwlaszcza wersja poprawiona produkujaca 114bhp, powodzenia zioomy
stary szczycisz sie tymi 114 BHp jak by 200 było .co do małego spalania -to jak jeżdze jak kapelusz to mi też mało pali , a moge sie założyc ze jak depniesz (tzn. masz 13 s do100 :lol: ) to ci pewnie z 8 weżmie niema bata),ale za to na skrzyżowaniu to cie Seicetno 1.1 doganiają :mrgreen:

dongibbon
25-07-06, 03:25
zacznijmy od tego ze 10s robi lekko wiec znowu nie ma co porwnywac , przyznaj racje, albo pokaz SZYBSZY I OSZCZEDNIEJSZY MOTOR CWANIACZKU :lol: :lol: kazdy gadac tyko umie, a fakty sie licza, poza tym ja sie niczym nie szczyce tyko ten topic jest o VTEC-E po prostu.

qba1983
25-07-06, 07:31
no faktycznie motor jest szybki i oszczedny, ale musisz przyznac ze, nie jednoczesnie...
tak jak ktos pisal; jadac swoim po miescie do odciencia, czyli racej szybko.... bywalo ze palil 8,2l, ale uzyskanie 6,3l w miescie przy korkach to chyba nie jest norma, ten samochod jedzie jak chcesz, wreszcie to ty decydujesz jak czesto bedziesz wlewal do baku.
pozdrawiam
ja nikogo do tego silnika nhie bede namawial, (bo nie lubie jak inni maja to co ja) bynajmniej jestem caly Hapy :grin: z posiadania tego silniczka
pozdrawiam

sadam
25-07-06, 07:53
calym szacunkiem ale jak zazdroscisz to sobie zmien bo to co piszesz ma taki charakter motor nie jest tak latwo dostepny zwlaszcza wersja poprawiona produkujaca 114bhp, powodzenia zioomy


zzieleniałem z zazdrości :518: a co mam zmieniac i po co?jakbym już miał zmieniać to na d16z6(bo chyba chodzi Ci o silnik) albo bym dłubnał tak jak mam furious.
i przy normalnej jezdzie spaliłby mi te 6.5 litra taki jak jeszcze na benzynie jezdziłem.



albo pokaz


nikt nikomu nie bedzie pokazywał bo to nie jest forum erotyczne.




poza tym ja sie niczym nie szczyce

ale piejesz z zachwytu jakbyś miał zaraz popuścic.

ToNZi
25-07-06, 11:22
no właśnie - szanowny dongibonie ;)
mam taki sam silnik - kumpel miał 90 KM (D15B2) i on mnie robił jak chciał ;)

ja z kolei zdaję sobie sprawę, że w TYM silniku nacisk położony został na ekonomię jazdy, stąd dłuższe przełożenia skrzyni i bardziej płyniesz po drodze niż *******zielasz.
Oczywiście takie wrażenie płynięcia utrzymuje się do ok 4500 obr i wtedy wstępuje w Hanie nowy duch :P

potrafi szybko jechać - to fakt - ale nie jest to raczej auto do wyścigów (choć objeżdza bez problemu golfa 1,9 TDi czy punto HGT 1,8 130KM) i inne Hanie też objedzie :P

ale spójrzmy prawdzie w oczy - jakbym chciał żeby auto było szybkie kupiłbym B16A2 które pali w sumie te z 8-10l w mieście a ma przynajmniej to je***ie, którego troche naszym D15 brakuje...

edit: sorry za OT ppm, sie nie denerwuj ;)

ppm702
25-07-06, 12:40
już mi się nie chce edytować Waszych postów, ale jeszcze raz zobaczę wulgaryzmy i pisanie nie na na temat watku, a warny polecą :/ Na HydePark się kłócić albo na PW Panowie

dongibbon
25-07-06, 13:20
1.5 vtec-e is - to po prostu zloty srodek, polecam wszystkim!!

hehe i mowilem ze nikt nie znajdzie nigdzie lepszego silnika, nie ma bardziej ekonomicznego i ktorym da sie pojechac w miare szybko jednoczesnie :lol: :lol: PROSTE

ppm702
25-07-06, 13:23
dongibbon, masz prezent na ostudzenie i za zignorowanie mojej prośby. Ktoś następny? :?

dongibbon
25-07-06, 13:40
slepy szefuniu, gdzie odbieglem o tematu vtec-e?? i gdzie pisalem te wulgaryzmy??

ppm702
25-07-06, 13:45
wulgaryzmów nie pisałeś, ale nie pisałeś również w jaki sposób rozpoznać VTECa (to właśnie jest temat watku, a nie "refleksje o VTEC E"). Rozbisz spam i za to masz ostrzezenie. Jeszcze jakieś określenia mojej osoby? Lepiej Ci wytłumaczyć? Prosze bardzo: http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=655

dongibbon
25-07-06, 14:30
Pustaku Jak w Glowie Tak i w Baku - jako jedyny nawijalem na temat, dalem prawdziwe dane na temat motoru i orginalna fote silnika po modernizacji, wiec co tu jest nie na temat, przeczytaj wypowiedzi innych.............. same tematyczne co??

ppm702
25-07-06, 14:43
drugie ostrzezenie za epitety. Jeśli nie rozróżniasz wątku dotyczacego "Jak rozpoznać VTEC" (po otwarciu maski) od tematu dotyczacego danych katalogowych i osiagów swojego VTEC E to przykro mi. Nie radzę kolejnych zgryźliwych komentarzy, trzeci warn zablokuje Ci mozliwość pisania na forum

dongibbon
25-07-06, 14:57
sam napisales ze nie pisalem zadnych wulgaryzmow :lol: :lol: wiec za co warn 2x gasisz sie a ludzie czytac umieja

LIO
25-07-06, 14:58
za epitety pod jego adresem


Pustaku Jak w Glowie Tak i w Baku

ppm702
25-07-06, 14:58
ludzie czytac umieja
właśnie widzę, że nie. Koniec OT

dongibbon
25-07-06, 15:04
dobra to wrocmy do tematu stanowczo i temperatura w dol :grin: :grin:

adam87
25-07-06, 17:22
Cześć, to ja założyłem ten temat i już nawet jestem po kupnie samochodu, ale niestety (tzn ja sie ciesze:) ) nie wybrałem hondy. Kupiłem saaba 900 z silnikiem 2.0 turbo z 1995 roku i mam na pewno lepszy wynik do 100 niż te "10 sekund LEKKO" :D a spalanie w trasie jak jade bardzo oszczędnie - 5,7l/100 więc też nie jest tak źle, a wyposażenie wiadomo lepsze niż w każdej hondzie. Zapłaciłem za niego mniej niż miała kosztować ta honda 1.5 vtec i jest w lepszym od niej stanie. Nie pisze tego po to żeby was zdołować :P tylko żeby pokazać że za podobne pieniądze można kupić samochód który daje więcej przyjemności z jazdy z lepszym wyposażeniem i podobnymi cenami częśći.

ToNZi
25-07-06, 18:16
ok - a tak z czystej ciekawości możesz sypnąć konkretami (cena, rocznik, wyposażenie itp) dla porównania?
z góry dzieki i sory za OT ;)

mighty
25-07-06, 18:27
rocznik


z 1995 roku

;)

podejrzewam, że nie bez przyczyny cena saaba jest mniejsza od hondy :wink:
chyba każdy wie, co mam na myśli..

adam87
25-07-06, 18:58
ok - a tak z czystej ciekawości możesz sypnąć konkretami (cena, rocznik, wyposażenie itp) dla porównania?
Póki temat jeszcze nie został zamknięty przez moderatora to postaram się szybko odpowiedzieć na pytania.
cena 9000zł (honda którą chciałem kupić z tego samego rocznika była za 10000 i wymagała sporego wkładu finansowego)
Na razie przejechałem 1000km i jestem w 100% zadowolony. Zmieniłem na razie olej z filtrem dla pewności.
Wyposażenie wygląda następująco. Oczywiście elektryka szyb i lusterek, podgrzewane lusterka, czarna skóra - niewytarta, 2 drzwiowe coupe, abs, jedna poduszka, tempomat, blokada skrzyni biegów w serii, alarm, centralny zamek, klimatyzacja, radio, 6 głośników, zmieniarka na 6CD, alufelgi 16, wielki bagażnik, bardzo dużo miejsca na tylnej kanapie, wycieraczki lamp przednich, turbo garret T25, seryjny dosyć duży FIMC, wskaźnik doładowania seryjnie, maska na siłownikach, seryjna rozpórka przednich kielichów, drewno w środku, komputer pokładowy pokazujący średnie spalanie i dystans który przejade na tym co mam w baku. Całe auto jest świetnie wygłuszone, silnik bardzo słabo słychać, wyposażenie nie jest oczywiście jakieś kosmiczne (auto z 1995 roku) ale nie można powiedzieć że jest ubogie.
Myślę że jest to najlepszy wybór z tych aut które wcześniej oglądałem i rozważałem kupno czyli:
Honda civic V i VI gen.
Ford escort RS 2000
Rover 214
Lancia delta 2.0
Mitsubishi colt
Toyota celica
I wiele innych, o których zapomniałem. Oczywiście mówie o tych modelach w cenie do 10000zł.
Generalnie Saab to fajna, cichociemna fura, z dużym potencjałem, jak każde auto z turboną (na samym chipie można uzyskać 230KM), wysokim komfortem jazdy, RELATYWNIE oszczędnym silnikiem (jak na 185KM). No właśnie jeśli chodzi o spalanie to jak już mówiłem jak się upre to moge zejść poniżej tych 6l/100 ale wiadomo że to straszna męczarnia dla kierowcy i silnika (musiałem tak jechać bo komputer pokazywał że przejade jeszcze 17km, a na najbliższą stacje miałem 26km ;) ), jak się jedzie w miarę normalnie w trasie to spalanie wynosi 7-8 l/100km a jak sie na prawde zapie***la i często wyprzedza to 10l/100. Jazda w korku to 9,5/100.
Myślę że powiedziałem już wszystkie najistotniejsze sprawy, ale jak macie jeszcze jakieś wątpliwości, że mój SAAB za 9000zł jest lepszym wyborem od hondy do 10000zł to prosze pisać :)

dongibbon
26-07-06, 14:28
a ja powiem tak : zioomus na bank za pare miechow przekonasz sie co to saaab, klasa sama dla siebie, a klasa to kasa. ja jestem po jaguarze, saabie 9000 z 97, 2 roverach 25 i 400 i sorry ale jesli chodzi auta uzywane kilkuletnie to tylko honda albo toyota sam wlasnie wrocilem do japonskiego sprzetu wlasnie dlatego tu jestem, moze nie bede mial jej dlugo bo brakuje mocy, ale najbardziej niezawodne sa japonce nie potrafilem zajezdzic toyota carina za cholere dziennie 2000 mil robilem teraz civic to samo. to sa auto jak czolgi :lol: :lol:

ale jest inny jeszcze aspekt ktory moze sie ciebie tyczy, otoz
ze wykladasz kase, po prostu ja masz, to sobie mozna jezdzic, co by nie padlo zawsze se zrobisz, w moim przypadku ja zamierzam placic tylko przy zakupie auta a pozniej tylko benzyna

ppm702
26-07-06, 14:30
a jako, że temat się wyczerpał i dyskusja zchodzi na inne tory, to zamykam życząc udanej eksploatacji saaba.

Podejzewam, że opinie innych userów tego forum będa zbieżne z dongibbon :)