Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Sprzęgło - potrzebna rada.



cactusGno
28-10-09, 10:27
Witam,
Potrzebował bym porady w kwestii zakupu sprzęgła (cały komplet, przynajmniej takie informacje uzyskałem od mechanika) do Hondy Civic 1.5 z 89 roku. Pan "majster" twierdzi, że cytuje "sprzęgło pękło z przemieszczeniem", osobiście nie jestem mechanikiem i nie wiem czy buja czy mówi prawe (ufam, że wie co mówi... niestety nic innego mi nie pozostaje)
Przeglądnąłem troszkę forum i zauważyłem, że użytkownicy tu wspominali o takich firmach jak: NKK, EXEDA, AISIN i moje pytanie: na jakie firmy zwracać uwagę a jakie omijać z daleka, ponieważ jak już mam wydać 400zł na sprzędło to wole dołożyć 100 i być pewnym, ze za 2 lata nie padnie znów (biednego na badziewie nie stać).
Umówiłem się z mechanikiem, że on postara się dowiedzieć jakie sprzęgło może dla mnie zorganizować ale chce tez samemu poszukać by mieć pewność dobrego wyboru.

Może jeszcze opowiem o tym jak "umarło" sprzęgło, bo być może Pan "majster" nie do końca mówi prawdę
Od pewnego czasu sprzęgło chodziło troszkę oporniej, lecz działało aż do momentu gdy zaczęły się problemy z wbijaniem biegów (czasem musiałem 2, 3 razy docisnąć sprzęgło by bieg wszedł bez użycia siły lub trzeba było trochę siłowo je wbić). Pewnego dnia biegi bardzo opornie wchodziły w zasadzie bez siły nie można było ich wbić i na którymś tam skrzyżowaniu okazało się, ze jedyny bieg jaki mogę wbić na siłę na włączonym silniku to 3 i na nim dojechałem do domu. W zasadzie po dojechaniu nie mogłem już żadnego biegu wbić a jak wyszedłem z samochodu to czułem bardzo intensywny smród - podobno taki jaki towarzyszy spalonemu sprzęgłu, ale że nigdy wcześniej nie miałem takich kłopotów to nie wiem czy to było to .
Efekt końcowy: pedał sprzędła chodził bez żadnego oporu w zasadzie jakby nic nie rozłączał - kompletnie luźno, biegi nie wchodzą i następnego dnia podjechałem na 2 (wbijając przed odpaleniem silnika) do mechanika.

Jakby ktoś z forumowiczów był z mojego rejonu (Gniezno - Poznań) to będę też bardzo wdzięczny za informacje na temat jakiegoś sumiennego warsztatu, bądź fachowca - bo mimo iż Gniezno jest zagłębiem samochodowym i miastem komisów to jednak podejście "majstrów" do zwykłego klienta (nie handlarza) jest co najmniej negatywne, a jak jeszcze widzą 20 letni samochód to pierwszym hasłem jest "Kup nowy, mój szwagier ściąga takie z zachodu" - a ja szczerze wątpię by jakiś samochód obecnie produkowany w tej klasie miał tak dobry silnik jak ta honda, która jest w pełni Japończykiem i odpala na cyknięcie nawet po 20 latach eksploatacji, choć z racji wieku powoli pewne rzeczy trzeba w niej remontować.

Miało być w formie krótkiego posta, a wyszedł dość długi elaborat ...przepraszam jeśli zanudziłem

Pozdrawiam i czekam na jakiekolwiek informacje, które będą bardzo przydatne.

elmer2
28-10-09, 20:29
Ja mam od ponad roku sprzęgło AISINa i poki co nie narzekam. Obecnie aisin kosztuje w granicach 350zl w detalu.
Jeśli bylbys zainteresowany aisinem to jutro dowiem sie o cene ze zniszka u mnie.

yankol
28-10-09, 21:50
Witam. Ja kupiłem komplet Valeo za (z tego co pamiętam, było to już 2 sezony temu) 230 zł. Jedno co mogę powiedzieć - rewelacyjny stosunek jakość/cena. Zrobiłem na nim już ~30000 km głównie w mieście oraz odbyłem niezliczoną ilość 'ustawek' w których wiadomo, jak sprzęgło dostaje po dupie. I sprzęgło nie wykazuje żadnych oznak zużycia. Więc wg mnie warto.

cactusGno
28-10-09, 21:55
Dzięki wielkie za zainteresowanie problemem, jeśli możesz Elmer2 rzucić mi info o koszcie i dostępności AISINa to będę wdzięczny.

Nemereth
28-10-09, 22:07
Ja kupiłem komplet Valeo To Valeo robi też sprzęgła? myślałem, że takie coś jak wycieraczki :) poszukam i ocenie sobie bo niedlugo moze i ja zrobie remont :)

Wasi
01-11-09, 19:53
zdecydowanie bierz AISIN

Goraloo
28-12-09, 14:46
Czesc!
Ja mam podobny problem co kolega, podkrecilem autko do ok 4-5tys i przy zmianie biegu z 3 na 4 nastapila blokada. Nic nie slyszalem, zeby cos zgrzytnelo, chrupnelo, ale moze dlatego, ze leciala muzyczka (glosnosc standardowa) Zatrzymalem sie i nie moglem wbic zadnego biegu. Po kilkunastu probach wbilem 4ty bieg (na wylaczonym silniku) i dojechalem do domu 20 km. Nie mam pojecia co to jest, jeden "majster" powiedzial mi, ze cale sprzeglo do wymiany, a co jesli to jakas *******a, bo znajomki mi mowili, ze sa jakies reduktory, przlaczniki itp, ja sie na tym totalnie nie znam, a niechce wydawac 400pln na sprzeglo + 250pln za montaz, a okaze sie, ze to jakas *******a albo cos innego. Pedal sprzegla chodzi raczej ciazko, tak jak hamulce na wylaczonym silniku. Przed usterka nie mialem zadnego problemu i sprzeglo chodzilo jak maselko. Jezdze... raczej spokojnie ;D
Czy moze mi ktos udzielc diagnostyki poprzez forum:D ?!

douen
25-02-10, 17:21
Apropo sprzęgła Valeo, mam takie, do tego lekki zamach. Naprawdę dobry wybór.

Do goraloo, 250zl za robote i tak musisz dać, żeby zobaczyć czy sprzęgło się popsuło czy skrzynia odmówiła.

honda_crx
01-03-10, 19:00
Tez bym byl zainteresowany aisinem i jesli mozna sie wklepac w oferte elmer2 to bardzo prosze o cene :) Tylko nie mam pojecia jakie podchodzi do D16z5 z 89 a podobno moze nie pasowac. Wie ktos jakz tym jest? Czy musze sciagac skrzynie zeby zobaczyc co tam siedzi... ?

douen
08-03-10, 20:00
Tez bym byl zainteresowany aisinem i jesli mozna sie wklepac w oferte elmer2 to bardzo prosze o cene :) Tylko nie mam pojecia jakie podchodzi do D16z5 z 89 a podobno moze nie pasowac. Wie ktos jakz tym jest? Czy musze sciagac skrzynie zeby zobaczyc co tam siedzi... ?

Różnica może być w średnicy koła zamachowego. Najlepiej jest kupić lekkie koło pod wymiar nowego sprzęgła i zamontować zestaw. Ja tak zrobiłem i smigam az miło :)

Komar_Wawa
09-03-10, 10:05
Heh, jest też ogólnie dostępny INTERCARS :)
Ale na Twoim miejscu kupiłbym używane sprzęgło do d15 (tylko zrwóć uwagę na to ile masz zębów - różnica w poliftach, no chyba, że jesteś pewien, że skrzynia jeździ w nim od nowości to wtedy kup do przedlifta).

Powodzenia

incognito
19-12-12, 09:25
cześć, bardzo proszę o pomoc w wyborze sprzęgła do mojego żelazka. Nie chodzi mi tu o producenta ale o średnicę, ilość zębów itp.
Kompletnie nie wiem jakie sprzęgło siedzi w moim Civicu, a nie chciałbym rozbierać starego przed zakupem nowego. Może ktoś z Was wie jakie powinienem kupić???

Civic 4 gen hatchback (ED737...) '91r.
silnik D16A9
skrzynia - L3

Będę wdzięczny za pomoc!

sivy
19-12-12, 09:33
średnica tarczy : 200 mm

liczba zebów : 20

exedy hck2009

chyba:P

incognito
19-12-12, 12:49
dzięki za pomoc! może ktoś jeszcze by potwierdził skoro nie jesteś pewny? :)

Haparts
13-01-13, 21:39
Nieprawda. W Twoim samochodzie sprzęgło ma 210/212mm średnicy i 20 zębów (jeżeli pierwsza literka po "S" w numerze VIN to 3).

AdiCrx
16-01-13, 21:41
ja polecema exedy nawet mam nowe na sprzedaż kompletne za dobrą kase!

incognito
22-01-13, 14:50
ile cenisz?


Nieprawda. W Twoim samochodzie sprzęgło ma 210/212mm średnicy i 20 zębów (jeżeli pierwsza literka po "S" w numerze VIN to 3).

tak po "S" w numerze VIN jest 3.
w takim razie czy "210/212" średnicy oznacza, że może być 210 lub 212?