Zobacz pełną wersję : d13b2 ----> d13z6 :)
Bacus___19
27-10-09, 18:55
Słychać już pogłosy o konkretnych przeróbkach d13 dlatego zakładam temat aby ktoś kto posiada wielka wiedzę wypowiedział się na temat modyfikacji 1.3 , na pewno to się przyda wielu użytkownika.
Tak wiec niektórzy już nie tylko montują pełny wtrysk do 1.3 ale i głowice.
Głowica jest montowana od d16z6 czyli od silnika civica 1.6 z vtec 125km
Czy w ogóle warto myśleć o czymś takim, czy jednostka 1.3 wytrzyma taka modyfikacje jak jest z żywotnością, ponoć 1.3 w civicu jest nie do zniszczenia...Jaka była bym moc??, kompresja.
Spalanie ponoć zostaje na poziomie fabrycznym 1.3 16v 75ps i to jest Ciekawe..
Proszę o wypowiedzi na temat takich modów z jednostka 1.3... :)
Podpinam się pod temat.:) Jaki koszt modyfikacji, jakie graty ptrzebne i ile kuca się spodziewać potakim set upie??:confused:
wisnia8686
28-10-09, 00:56
kolega z Honda Team Toruń o nicku Browar ma takiego silniczka złozonego
Mialem skladac (a wlasciwie zlecic) d13z6 ale po podliczeniu kosztow, taniej wychodzil swap na d16z6...
ale jesli ktos ma zapał to nie jest to głupi pomysl, dół od d13 jest mocny wiec ma to sens.. ale tak jak mowie wychodzi to drozej, efekty moga byc rozne a przede wszystkim ---> wez to pozniej sprzedaj, wytlumacz kupujacemu ktory sie np nie zna ze masz 1,3 z VTECiem...
wolalem miec seryjne, nie grzebane d16z6.:)
Niby jest to świrnięty pomysł, ale musi to być ogromna satysfakcja mając takie coś zmontowane, tym bardziej że nikt nie będzie chciał uwierzyć że jest to 1.3, dlatego jeśli ktoś miał jakiekolwiek doświadczenia w tym temacie, proszę pisać.:)
podobno (wynik ze średniej na jeża hamowni) wychodzi ~130km/130nm
ale ja jak juz wlozyl bym dol od d15/d16
a najlepiej d16z6 od razu
dlaczego? bo poza satysfakcją posiadania 1.3 vtec niczego wiecej nie ma. pojemnosci nie oszukasz(moment obrotowy)
Ceber ma cos takiego....
dokladnie tak czy inaczej trzeba wiazki i bak przekladac .
podliczajac koszta to jest podobnie z6 cale zamontowac. itp..
zalezy co komu do czego potrzebne..
Bacus___19
28-10-09, 20:03
A jakieś pomysły na podrasowanie d13?? odblokowanie gaźnika, kolektor sportowy?? jakiś wałek ?? pełny wtrysk?? możne głowica 1.5 vtec-e.Coć żeby było z sensem do zamontowania co przynosi jakieś rezultaty..
- mody gaźnika
- kolektor 4-2-1
- wałek od d14a1
- pełen wtrysk -> d13b7.
jest tego trochę, wszystko opisane na forum :)
A jakieś pomysły na podrasowanie d13?? odblokowanie gaźnika, kolektor sportowy?? jakiś wałek ?? pełny wtrysk?? możne głowica 1.5 vtec-e.Coć żeby było z sensem do zamontowania co przynosi jakieś rezultaty..czapa z6 jak najbardziej przynosi rezultaty, tylko ze dlubanie d13 jest nieoplacalne ekonomicznie (w kontekscie osiagalnych przyrostow)
Ale mozna sie w to pobawic jesli wiemy, ze mamy silnik w super stanie. Bo jednak kupno Z6 to troche juz loteria - swoje lata i kilometry te silniki juz maja. Poza tym 1.3 fajniej sie kreci, no i jest zawsze beka jak sie ludziom mowi jaka to pojemnosc:D
Bacus___19
29-10-09, 16:30
Noo właśnie ponoć silniki 1.3 są bardzo dobre pod względem wytrzymałości nie, nie biorą oleju jak wyższe modele pojemności..Dokładnie jezeli juz decydujemy sie na swapa to kto wie w jakim stanie będzie swap może po kupnie okaze sie do remontu..A tak to wiemy co nam gwiżdże pod maska....A jak by np. zamontowac głowice od 1.5 vtece??
wojtasCiviC
29-10-09, 16:50
no właśniekonczą mi sie pomysły na mody silnika a co było już do zrobienia to praktycznie zrobiłem, lub części czekają na założenie, dlatego ... mocy przybywaj :D
A jak by np. zamontowac głowice od 1.5 vtece??
Odpusc ten temat - duze komplikacje, slabe zyski. Jak swapowac glowice to D16Z6 albo Y8. Inaczej nie warto sie bawic.
Bacus___19
29-10-09, 19:37
A jaka będzie wtedy wytrzymałość silnika?? kompresja spalanie?? czym się rozni z6 od y8 ?
z6 lepszy kanały i jest lepsza w wysokiej parti obrotów y8 ma mniejszą komore spalania orz lepsza w średnim zakresie obrotów. Tak bynajmiej wyczytałem na d-series
Luczakhomer
30-10-09, 09:09
To ze masz dobry silnik to nie oznacza że będzie dobry jak go doprężysz
Koledzy powiem tak, Ja wykonałem coś takiego mojemu koledze z Honda Team Toruń i rezultat takiego moda ( sprawdzone na hamowni ) to 134 KM i 134Nm. A tak poza tym to podejrzewam (jeszcze nie sprawdzone) że blok od d13b2 jest identyczny jak w d15 i d16. Silniki te moim zdaniem to różnią się tylko wałem mianowicie jego wykorbieniem i tłokami ( denko tłoka bliżej sworznia), bo nie wieże że japończyki dla każdego silnika i innej pojemności robili by od podstaw nowy blok skoro głowica dla przykładu z d13 i d15 różni się tylko zaślepionym kanałem od mechanicznej pompy paliwa a poza tym jest identyczna. Tak więc idąc moim rozumowaniem jak już ktoś wsadził czapkę od z6 do d13b2 i zmienił całą elektrykę, to nic nie stoi na przeszkodzie z czasem kupić sam wał i tłoki i zrobić z d13 pełnoprawnego d16z6.
Dodam jeszcze, że samo kupienie na swapa d16z6 nie wystarczy. Ja osobiście nie zaryzykowałbym wsadzeniem takiego silnika bez zrobienia mu kapitalnego remontu. A wiadomo że większość silników sprzedawanych na swapa to dojechane padła. Dlatego jak ktoś ma zdrowy dól od d13 to jest to moim zdaniem dobra opcja. Tym bardziej że mojego kumpla d13z6 przegrywa z d16z6 tylko o pół długości.
Koszt takiego moda to ok 2tyś zł w zależności od tego za ile uda nam się kupić graty.
wisnia8686
30-10-09, 17:01
te 134 to mocno przeklamane, bo na seryjnym wdechu i wydechu za chuya bys tyle z tej wydymki nie uzyskał z reszta wiemy, ze ta hamownia przeklamoje co nie zmienia faktu ze Kolega Browar z HTT i jest mega zadowolony i ladnie mu to jedzie
jeśli chodzi o bloki, to d13=d15, mają nawet ten sam numer katalogowy w EPC. Jak już wspomniano wyżej głowice są też identyczne. Jedyna różnica jaka występuje w tych silnikach to wał i korby wraz z tłokami. Wkładając dodatkowo do d13 wał i korby z d15,a zostawiając tłoki z d13 uzyskujemy bardzo wysoką kompresję ok 12.5:1. Jeśli w "seryjnym" d13z6 uzyskujecie 134km i 134nm(nie wiem kto to mierzył, ale chyba ktoś niekumaty bo nie dokręcił do odcinki, która na seryjnym p28 jest przy 7400, a tu przy 7000rpm pomiar został przerwany, a dobrze widać że moment cały czas utrzymuje się na wysokim poziomie), to jeszcze lepsze efekty uzyskuje się po wystrojeniu takiego potworka. NA seryjnym kompie AFR jest mego przelany, a mapa zapłonu z d16z6 tez jest do kitu. Jeśli będziecie to stroić to koniecznie wrzućcie mapę z b16. Kolega piasek na moim chipie w d13z6 wykręcił 15.55s na 1/4 mili, a to już czas jaki mniej więcej osiągają jajka b16a2...
Ps. z d13 i d15 nie da się zrobić d16, bo d16 ma już inny blok(jest wyższy o chyba 5 mm)..
Bacus___19
30-10-09, 22:13
To czym tak na prawdę rożni się d13 od d15?? jeżeli do d13 włożymy wał i korby to co jakiś inny skok tłoka jest czy co?A racja zmontowanie tego wszystkiego to raczej nie problem tylko wziąść to wszystko zgrać ustawić mapy w ogóle to jest wyzwanie żeby wszystko było dogranie na najlepszym rezultacie
Stary, wez poczytaj dane techniczne tych silnikow i bedziesz wiedzial. W ogole poczytaj sobie o D-series.
Blok jest ten sam, roznia sie walem (czyli skokiem tloka) i dlugoscia korby. Tloki oczywiscie tez sa inne, ale zamienne...bo kazde D ma srednice 75mm.
No to zrodził się niemały dylemat. Robić swapa od razu na D16Z6 czy robić czary z czapką od od D16?? Chociaż z drugiej strony ładnie by to brzmiało 1.3 v- tec, tylko czy koszty przerosną całkowity swap d16??
Popatrz ile kosztuje mini-me to będziesz wiedział jaki koszt bo właściwie to to samo + bak bądź ewentualnie pompka elektryczna, a swap D16Z6 to z jakieś 1000-1500 więcej, przynajmniej tak mi się wydaje.
minime w d13 na gotowo to koszt rzędu 2000-2500 zł ze wszystkimi pierdółkami i uszczelkami (cena zależy od kosztu części, przeważnie ok 1500 zł). Swap na d16 to 3 tyś za swapa + tysiąc za przełożenie silnika i ewentualnie 2 tyś na remont d16 bo ze spalaniem oleju 1 L na 1000km nie wychodzi to ekonomicznie. Sami możecie stwierdzić co się bardziej opłaca...
tak jak pisalem, ja podliczylem i mi wyszlo ze bardziej swap mi sie oplaca...
bo ok macie czesci w tej kasie, ale pozniej trzeba to wszystko zlozyc... uszczelki, planowanie bla bla bla strojenie itp
+ co wazne robiac swapa, mozecie sprzedac czesci z D13b2 (skrzynia np 95 rok dobrze chodzi, słupek środkowy tez mozna sprzedac i mnostwo innych *******)...
po wtore jak juz pisalem, sadze ze latwiej sprzedac kiedys tam normalne d16z6 niz frankeinsteina d13z6...
dalej, nie kazde d16z6 wymaga od razu remontu, ludzie skonczcie z tymi zabobonami.. ja kupilem i jakos nie bierze litra na tysiac, tylko z 0,2 l i uwazam to za normalne i sie tym specjalnie nie przejmuje..
ja podjalem taka decyzje i z perspektywy czasu uwazam ja za jedyna sluszna i dziekuje osobom, ktore mnie odciagnely od mysli by robic mini-me.. tyle mialem do powiedzenia:D
Jedni wolą swapa, inni wolą grzebać. Ja wybieram to drugie. A dla Dimo mam coś specjalnego wyścigi d13b7 (to jest tylko pełny wtrysk, blok i głowica seryjny, wałek z d15) z 3 d16z6 (coupe,sedan i del sol):
http://www.youtube.com/watch?v=nC1qKL1JWLA
http://www.youtube.com/watch?v=KYxaSc4i8s4
http://www.youtube.com/watch?v=XOtzHAULhnQ
http://www.youtube.com/watch?v=z12Z2PhyWRw
Dalej uważasz że d16z6 są takie fajne??
PS. zrobienie mpfi w d13b2 to koszt maks 1500 zł, lub ok 1000 zł jeśli ktoś sobie to potrafi ogarnąć sam :-P.
wojtasCiviC
31-10-09, 21:24
każdy chwali to co ma nie Dimo? napewno swap na D16Z6 wyniesie więcej niz D13Z6, ja raczej podejme sie tego drugiego, wiem na czym teraz jeżdżę i dla mnie 0,2 litra na 1000 km to nie jest wcale malo, mam nadzieję że uda mi się zrealizować D13Z6, nawet dlatego że to będzie nadal 1.3 i niech mi ktos teraz powie że 1.3 nie jeździ
d13b6 ? a co to takiego ? :D z czego ty chcesz graty wsadzić ?
jeszcze jeden z dużej rolki na piachu :]
http://www.youtube.com/watch?v=9m0zGSD153M
jogal d13 jaką ma skrzynię biegów i mapy? Dolot i wylot seria?
Ps. nie wiem dlaczego nikt nie chce wałka od d15 - dobry mod :) (lepiej jak d16 w d15)
Smad to d13 ma seryjną krótsza skrzynię z przełożeniem głównym 4.43. dolot to jakieś SRI, wydech to kolektor z z6, rurka zamiast kata i końcowy WM(rury sa seryjne z d13). Mapy są wystrojone przeze mnie za pomocą LC-1 innovate, a mapa zapłonu to hybryda d16 i b16. Jak widać jakoś to lata :-P.
do pewnej prędkości :P na jakim oponach jedzie jajko? Szerokość to też dobry handicup :)
Ps. a B16A2 co się stało, że tak z tyłu został? :D
jajko d13 jedzie na letnich 15" 195/50, reszta jeździ na zimówkach... no jeśli chodzi o prędkość to 200kmh to jest raczej maks dla d13, ale gdzie się tyle jeździ... Aha i uprzedzę pytania, d13 jedzie z pełnym środkiem, nic nie zostało z niego wyciągnięte i to piszczenie gum na filmikach to tego d13b7.
b16 kolega dostał, i nagle uznał ze coś jest ie tak :] z inna b seria nie stałem bo nie ma ...
Róbcie jak chcecie, ja tylko powiedzialem co ja zrobilem i swoje przemyslenia na ten temat.. nikogo nie przekonuje;) aha wojtascivic zapytaj sie kogos kto ma vtec'a czy po tylu latach spalanie oleju rzedu 0,2 L na 1000 (przy dynamicznej jezdzie)to normalne, dla mnie jak najbardziej... (nie mowiiac juz o tym ze nowe auta z salonu biora olej a co dopiero silnik ktory ma ok 15 lat)... ale to fakt d13 nigdy mi kropli oliwy nie bralo jak 99% d13, one po prostu nie lubia oliwy..
d13z6 ma sens jak chcemy smigac na 1/4...
u mnie przewazyly inne wzgledy o ktorych juz pisalem..
jak ktos ma zapał to niech dlubie d13, zycze powodzenia i efektow
pozdro
kj-19871 siema Krzysiu , trzymam twoją stronę w tej debacie i polecam jak najbardziej moda z przełożeniem wtrysku do D13, sam robiłem mini me na d15 bloku i też polecam bo fajnie to lata, codo czapki z6 w d13 to osiągi będą na 100 % lepsze niż fabrycznego d16z6 jeżeli to d13 bedzie składał ktoś z głową.
powodzenia chłopaki w dłubaniu
i tak na koniec- D13 ma potencjał i się fajniej kręci od d16
wojtasCiviC
01-11-09, 22:26
no dobra każdy się wypowiedział, teraz proszę kogoś konkretnie żeby powiedzial co zrobić, co przełozyć i co konkretnie trzeba zrobić żeby z d13b2 uzyskać d13z6, najlepiej niech opiszą to ludzie którzy już to wykonali
wiec ja milcze :D jogal też :P
wojtasCiviC
01-11-09, 22:35
no nie bądźcie tacy, podzielcie się z nami D13B2 - userami ;D
przecież wszystko jest pisane milion razy co trzeba. Robi się dokładnie to co w d15b2, do d13b2 trzeba tylko jeszcze dodatkowo przełożyć bak z pompą i to wszystko.
bak pompa glowica wiazka komputer kolektory rozrzad
nie zapominaj o hamulcach
co tak temat zdechł?
A jeśli ktoś chce jeszcze poprawić to do takiego zestawu przepustnica h22 i lekki zamach. To może ze 140kucy wyrzuci. Teraz sprawa kto jeszcze może ogarnąć takie mini-me w jakim regionie. Też przyda się lista warsztatów które mogą się tym zająć.
sir speedy
11-07-11, 14:55
Teraz sprawa kto jeszcze może ogarnąć takie mini-me w jakim regionie. Też przyda się lista warsztatów które mogą się tym zająć.
Popieram, przydała by się taka informacja...:)
no i dalej żadnego odzywu. W mazowieckim ktoś zrobi takie mini-me? I jak już to za ile?
co tak temat zdechł?
A jeśli ktoś chce jeszcze poprawić to do takiego zestawu przepustnica h22 i lekki zamach. To może ze 140kucy wyrzuci.
Zamach to chyba koni nie dodaje ;)
no i dalej żadnego odzywu. W mazowieckim ktoś zrobi takie mini-me? I jak już to za ile?
Telefon w łapę i dzwoń po firmach jeśli jesteś faktycznie zainteresowany
koni nie doda ale jepiej je rozpędzi:)
Rozrząd jak się zamontuje kółko od D16Y7 ustawia się jak w D16Z6 czy D13B2?
Rozrząd się ustawia pod głowicę(wałek) nie blok.
Rozrząd jak się zamontuje kółko od D16Y7 ustawia się jak w D16Z6 czy D13B2?
porównaj znaki z z6 kólkiem i ustawiaj tak jak na tym z6, powinno ci pół zeba brakować
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.