Zobacz pełną wersję : EG3 basic-----> D16Y8
kristico86
27-10-09, 14:46
Witam robie przymiarki do swap D13B2 (EG3 basic) na d16y8 (silnik znalazłem w stanie niemalże perfect:)))od kobiety w dodatku:)...) interesuje mnie kwestia wiązki kabinowej czy będzie pasować bo silnikową będę miał w komplecie z silnikiem???? czy muszę jeszcze dokupić jakieś fragmenty wiązki kabinowej żeby było tip-top???? jeżeli chcę wstawić obrotek - bo w mojej wersji nie ma:( to pewnie też dodatkowe kabelki potrzebuję... proszę o porady bo swap chcę ogarnąć własnoręcznie (o baku pamiętam....a czy dodatkowo potrzeba jest wymienić też przewody paliwowe?????)
Z elektryką jest trochę dłubaniny. Jak poszperasz to zobaczysz, że
EG3 ma OBD0 o ile nawet tak to można nazwać bo to gaźnik,
d16y8 masz na OBD2
najprościej zmienić wiązkę kabinową na OBD1 np od d16z6, albo d15b7 i dorobić vtec i albo przerobić jeszcze kości na OBD2, albo założyć kompa P28 OBD1 jak chcesz stroić. Ale i tak mogą się różnić kości względem silnikowej OBD2.
To co masz w aucie to chyba straszna rzeźba przerabiać. Żebyś miał chociaż EG4 to łatwiej byłoby sztukować.
Co do obrotomierza to kupujesz zegary, wkładasz, działa.
kristico86
27-10-09, 17:44
EG3 ma OBD0 o ile nawet tak to można nazwać bo to gaźnik
według tego http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=10527 moje EG3 to OBD1......:eek:
Trochę to przekłamuje. Możliwe, że jest tyle roboty z przeróbką, co w EG4 ale na pewno nie mniej.
Musisz poprowadzić całe PGM-Fi, do tego zgrać kości, a jak chcesz zostawić kompa z y8 to jeszcze immobiliser się kłania :)
kristico86
27-10-09, 18:09
Z elektryką jest trochę dłubaniny. Jak poszperasz to zobaczysz, że
EG3 ma OBD0 o ile nawet tak to można nazwać bo to gaźnik,
d16y8 masz na OBD2
najprościej zmienić wiązkę kabinową na OBD1 np od d16z6, albo d15b7 i dorobić vtec i albo przerobić jeszcze kości na OBD2, albo założyć kompa P28 OBD1 jak chcesz stroić. Ale i tak mogą się różnić kości względem silnikowej OBD2.
To co masz w aucie to chyba straszna rzeźba przerabiać. Żebyś miał chociaż EG4 to łatwiej byłoby sztukować.
Co do obrotomierza to kupujesz zegary, wkładasz, działa.
A Twoim zdaniem jakie jest najlepsze wyjście z kompami bo słyszałem że te z Y8 są ciężkie do strojenia..
Z Y8 sobie w ogóle nie wystroisz niestety. Bierz P28 porobiony z mapą z z6 i po problemie :)
Sory za odgrzanie kotleta ale nie chcę nowego tematu zakładać.
Mam EG4 D15B2 -> B7, chciałbym przejść na D16Y8. W związku z tym mam parę pytań.
1) Czy moja pompa paliwowa da sobie radę z taką mocą?
2) Czy muszę zmieniać kompa jeżeli mam przerobiony P06 (wystarczy tylko kość z odpowiednią mapą włożyć?)?
3) Czy muszę zmieniać wiązkę kabinową?
4) Czy o czymś zapomniałem?
siema jeśli masz już D15B7 nie musisz całych wiązek zmienać tylko dodać dwa kable do VTECa komputer masz P06 przerobiony pod strojenie masz dołożoną obsługę VTECa ? bo jeśli nie masz to musisz dodać. Pompa zostawiasz tą co masz.
Obsługę Vtec muszę dołożyć + 2 kable zasilające go. Aha czyli wiązka silnikowa jest taka sama? To w takim razie aby ograniczyć wydatki to coś mogę zostawić od swojego silnika np alternator, rozrusznik, aparat?
No przeróbka komputera to pewnie około 100zł, dwa kable trzeba dorzucić jeden od zaworu VTEC a drugi do czujnika otwarcia zaworu VTEC wrazie czego mam na sprzedasz wtyczki do zaworu i czujnika VTEC oraz 2 brakujące piny w kostce do komputera. Wiązka silnikowa podejdzie,aparat zapłonowy może zostać od D15B7 pewnie da rade na 1 śrubkę przykrecić. Alterantor rozrusznik zostają to co masz :)
też rozmyślam swap d15b7 -> d16y8. i chcę zostawić na całym osprzęcie z B7 żeby nie było zabawy, przewody do vtec to wiem że trzeba sztukować. co z aparatem? kostki pasują od tego z Y8 do wiązki z B7?
aparat zapłonowy zostaje z D15B7 bo pasuje idealnie jednynie musisz zmienić kompa na P28 i 2 kable do VTEC
Michalll_1991
17-03-13, 23:11
wiązka z b7 obd1 pasuje w całości (po dodaniu VTEC'a) pod silnik y8? piny, wtyczki ??
no tak jedynie jak by mieć ssak z Y8 razem z wtryskami to nie wiem własnie czy w OBD2 nie są inne wtyczki na wtryskiwacze, a tak wszystko to samo D-serie są kompatybilne od 88 do 2000roku jedynie jakieś tam kosmetyczne zmiany. Jak ma się OBD1 to można nawet b-serie wkładać. Można spojrzeć w dziale nasze hondy jakie da sie ulepy stworzyć w d-seri można kolektory przekładać itd i cudowny komputer P28 który d,b,h seriami rządzi xD
Michalll_1991
18-03-13, 16:59
wtyczki sa troche inne, ale wystarczy przelutowac na wiązce
niesprecyzowałem ze chodzi mi o goły słupek bo tylko to chce podmienić. :)
to goły słupek to podmieniasz bez problemu jak masz zostawić kolektory z b7 tylko kable od vtec i komp p28
lub przeróbka obecnego kompa taniej wyjdzie
Aparat od b7 nie pasuje do z6 p&p , trzeba go delikatnie przerobic tak btw. druga sprawa kolektor z b7 bedzie dławił Ci tą z6 a to jest koszt 200 zl raptem i wiazke tez bedzie trzeba przerabiac bo w y8 jest obd2 a ty masz obd1 ale to juz kosmetyka jesli kolektor dasz z z6.
Kompa najlepiej przerobic koszt 100 zł juz bedziesz mial odrazu przygotowany pod strojenie a sam p28 to koszt 200+
Tak jak koledzy mówią, kompa z d15b7 czyli P06 najlepiej przerobić na p28 i będziesz miał dokładnie to samo. Słupek przełóż razem z ssakiem z6/y8 bo b7 ma węższe kanały w środku aniżeli z6(no chyba, że go rozwiercisz). Wydechowy też weź 4-2-1 z y8 lub z6 chyba, że już posiadasz jakiegoś ebaya. Z aparatem zapłonowym nie ma dużo roboty, z pociągnięciem dwóch kabelków do vtec'a również, tylko nie zapomnij wziąć bloku razem z zaworem vtec'a i kostkami do niego, tak, żeby tylko kabelki dosztukować. A aparat nie wymaga wielu przeróbek, więc w przypadku b7 jest fajna robota z przejściem na vtec'a w postaci zmiany słupka etc lub mini me.
ja rozważam zostać na dolotowym z b7 i tak mam puki co gaz ze zwężką na przepustnicy, więc nie ma sensu wkładać Z6/Y8,
i chyba nie jest tak malinowo z kolektorem Y8 trzeba go troche poprzerabiać. B7-->Z6 jest plug & play.
Z Y8 nie ma sensu sie bawic najlepiej ogarnac kolektor z y2 albo z6 . Gąsior to jaki w tym jest sens jak i tak masz to w gazie ? Wyrzuc gaz montuj kolektor z z6 , 4-2-1 z z6 albo ebay i bedziesz zadowolony :) tak btw bede mial za miesiac 4-2-1 ebayowski do sprzedania.
No prosze Cie nie powiesz mi chyba ze to nie ma zadnego wplywu na dalsze modyfikacje i żywotnosc silnika jak i na moc ?
Owszem ma, ale nie koniecznie negatywne. Jeśli to ma być w miarę seryjny silnik, to nie ma opcji żeby dobrze założony i wystrojony gaz obniżył jego moc. Gaz jest przecież bardziej kalorycznym paliwem, niż benzyna.
Oczywiscie Tomku , gaz jest bardziej kaloryczny ale ma znacznie wyzsza temperature spalania przez co nie mozna wykorzystac w pelni jego potencjału przez co i tak bedzie jezdzil gorzej niz na benzie inaczej to sie ma w przypadku 5 generacji instalacji gdzie masz płynny bezpośredni wtrysk gazu na tłok ,ale koszt tez robi swoje. Jesli ma byc to seria to masz racje gaz wystarczy ale tu juz wlasciciel musi sie wypowiedziec bo z doswiadczenia wiem upalanie nie idzie w parze z oszczędnościa na paliwie.
upalanie nie idzie w parze z oszczędnościa na paliwie.
I, mimo wszystko, to jest chyba najlepsze podsumowanie tematu :)
Michalll_1991
29-03-13, 15:59
Panowie ja to wszystko wiem co pisaliście mi na poprzedniej stronie, mam ssaka z6 ;) a pytałem ztcp tylko o to czy kostki na silniku pasuja pod wiazke , wiem ze pasuja, tego nie wiedzialem, ale dzieki za poswiecony czas :) pzdr
haha wiedziałem, że tym gazem wywołam standardową burzę;] takim rozumowaniem to każdy użytkownik gazu powinien swapować tylko na D13, moje b7 jeździ 12 rok na gazie i nie zrobiło to na nim żadnego wrażenia.
Gąsior , przy seryjnym silniku może i ta ale to jego maximum :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.