Zobacz pełną wersję : Jak dobrze startowac i jak jezdzic dynamicznie
Witam,
pytanie moze proste ale dla mnie dosc istotne. Jak wykorzystac potencjal drzemiacy w starym dobrym i jednak dosc slabym D14A3/A4? Moze po krotce dodam ze auto jest w dobrym stanie technicznym, dolot zrobilem z kibelrury, zakonczony stozkiem. Jezdze na nowych oponkach 195/15R50, blisko rok temu pozbylem sie zwezki w dolocie, benzynka to Pb95 z Neste :D
Pierwsza sprawa - jak startowac aby nie stracic cennych sekund na mieleniu kolami w miejscu ani tez po puszczenia sprzegla obroty nie spadaly. Proby wykazaly, ze nawet ostry start z ok 5-6krpm powoduje zamielenie kolami i jak juz zlapie przyczepnosc obroty spadaja do 4.5-5kprm. Podejrzewam, ze najlepiej jesli pozostaly by na stalym poziomie i po skonczeniu mielenia od razu wzrastaly.
Druga sprawa - startowac poprzez strzal ze sprzegla czy przeciagnac aby nie mielic kolami. Jesli strzal to przy jakich obrotach, jesli palic sprzeglo to od jakich obrotow zaczynac?
Trzecia sprawa - do ilu rpm krecic silnik. Zauwazylem, ze skrzynia jest dosc dluga i przy kreceniu nawet do licznikowych 7krpm po zmianie biegu na kolejny obroty spadaja ponizej 5krpm.
Czwarta sprawa - jesli zalozymy ze w tym silniku moment to ok 120Nm przy 4700rpm i moc ok 100KM przy 6500rpm, w jakim przedziale obrotowym jezdzic aby nadal dysponowac odpowiednim momentem. Chodzi mi o sytuacje, jesli chce dynamicznie ale "nie na wariata" przyspieszyc aby osiagnac predkosc mnie przelotowa ktora mnie interesuje docelowo, to czy wystarczy krecic silnik do czasu osiagniecia maxymanlego momentu (4700rpm) czy tez nalezy jechac az do 6500prm gdzie silnik juz nie generuje wiekszej mocy :?:
Piata sprawa - jak jezdzic dynamicznie ale oszczednie zarazem. Czy trzeba jezdzic w przedziale od max momentu do maxymalnej mocy czy tez tak, aby po zmianie biegu na wyzszy, wartosc obrotowa silnika nie spadla pomizej miejsca np. skrzyzowania sie wykresu momentu i mocy :?:
Pytan duzo, watpliwosci i ciekawosci jeszcze wiecej ale chciabym uslyszec jak Wy sobie z tym radzicie? Obecnie w jedna osobe, przy ok 30L wahy i kompletnie seryjnym wnetrzu, samemu testujac sprint stoperem z komorki osiagnalem w miare powrazalne 10.5-11.0 sek. przy starcie z 5-6krpm ze szybkim puszczeniu sprzegla (ale nie strzalem) i lekkim zamieleniem kolami. Pomozecie rozwiac watpliwosci? Mam nadzieje, ze to odpowiedni dzial.
Pozdrawiam
niestety na wszystkie Twoje pytania padły już odpowiedzi na forum. Jeśli poświęcisz trochę czasu to na pewno znajdziesz czego szukasz :)
jak jezdzic dynamicznie ale oszczednie zarazem. Czy trzeba jezdzic w przedziale od max momentu do maxymalnej mocy czy tez tak, aby po zmianie biegu na wyzszy, wartosc obrotowa silnika nie spadla pomizej miejsca np. skrzyzowania sie wykresu momentu i mocy :?:
:roll:
Moja rada na odnalezienie najlepszego zakrsu obrotów - hamownia. Masz wtedy wszystko narysowane - ile musisz kręcić, zeby zmieniając bieg mieć jakiś konkretny moment obrotowy. Podobnie odnośnie do ilu kręcić - tak, aby moc nie spadała już gwałtownie, a jednocześnie tak, aby po zmianie begu na wyższy nie spadł moment za bardzo. Można też zmieniać biegi z międzygazem, jeśli ktoś chce. O tej technice było już mówione.
Ruszanie - ja osobiście lubię z napiętego napędu (ręczny). Można strzelać, można znaleźć obroty, z których w danych warunkach będziesz mógł wystartować bez zbędnego mielenia.
niestety na wszystkie Twoje pytania padły już odpowiedzi na forum. Jeśli poświęcisz trochę czasu to na pewno znajdziesz czego szukasz
Hmm no to jutro biore sie za glebsze przeszukiwanie choc grzebalem dosc dlugo i odpowiedzi dot. silnika 1.4 nie znalazlem.
Co wiecej, poprzednia Honda Civic Sedan 4gen z serduchem D16A7 - (tak A7 - nie pomylilem sie), bylo o tyle fajnie, ze mozna bylo na granicy uslizgu kol przeciagnac bardzo fajnie start ze po puszczeniu sprzegla do konca auto nie schodzilo z obrotow. Druga sprawa, ze tamten silnik dostawal wyraznego kopa przy 4.5 tys obr i po zmianie biegu 1->2 przy ok 6.5-6.8krpm, wpadal na ok 5-5.5krpm wiec z przyspieszaniem nie bylo bolu. A na dodatek kanciak pomimo ze mial znaaaaacznie mocniejszy silnik, mial tez znacznie krotsza skrzynie.
Simpson_CiViC
02-06-06, 23:04
A na dodatek kanciak pomimo ze mial znaaaaacznie mocniejszy silnik, mial tez znacznie krotsza skrzynie.
Dlatego możnaby wrzucić skrzynie od 5gena np. 1,3 i będzie się zwijał lepiej. Tylko wkładać kolejne 500 czy odkładać na swapa ...
Piotrek Klag
03-06-06, 11:35
Witam,
[...]Jezdze na nowych oponkach 195/15R50
oppony to dobey temat - wiem że fajnie wygladaja bo sam na takich jeżdże :D ale dla mułowatych silników 195 to tylko fajny wygląd i reazlny spadek mocy.
U mnie jak jeżdże w zimie na 175/60R14 to róznica jest odczuwalna w sensie zbierania sie auta i komfortu jazdy bo dziur nie łapie sie tak mocno.
Jak zależy Ci na lansie to opony se wstaw 205 i zamulaj auto dalej - jak nie to szkoda że kupiłeśnowe ;) i wtedy warto zmienic na węższe.
Efekt murowany :D
Wez sobie Wally, zainstaluj "car test" on ci policzy jakie masz optymalne punkty zmiany biegow i z jakich obrotow startowac i czy lepiej na sprzegle czy strzalem ruszac.
Odnośnie międzygazu, to mnie to trochę zastanawia czy strata czasu na jego zastosowanie jest jest rekompenoswana przez lepsze przyspieszenie na biegu kolejnym?
Moim d15b7 po modach startuję bez uslizgu kółek, jak ruszy to decha, przy 50 2bieg i tak do 100 km/h niewielu vtec mnie wyprzedzilo :? głównie chyba dlatego że mielili sobie gumami na starcie. Powyżej 100 oczywiscie lipa;), no i 3bieg w mojej skrzynce dobrany jest jakos ch_jowo. Mnie 185/60 r14 na takie "moce" wystarczają, i są bardziej kompatybilne z dziurami w drogach w moim mieście..
jezeli moc twojego samochodu nie przekracza 200KM to tego typu samochodem rusza sie z obrotami maxymalnymi. samochodami pow ok.200KM juz tak sie nie rusza za duza moc i sie traci. Pisali o tym w GT. hej
jezeli moc twojego samochodu nie przekracza 200KM to tego typu samochodem rusza sie z obrotami maxymalnymi. samochodami pow ok.200KM juz tak sie nie rusza za duza moc i sie traci. Pisali o tym w GT. hej
GT - no tak, ci to się znają :lol:
A pisali coś o czymś takim jak trakcja? :lol:
Aha. No to chciałbym w takim razie żeby na drogach było więcej ludzi którzy wierza w takie porady. Mogą startować nawet na wstecznym, wskazówka na 7k . Załatwią przeciwnika na starcie obrzucając go resztkami przegubów i dusząc dymem ze sprzegła. W sumie skutek ten sam, a jaki efekt :)
Ale tu chodziło o
Jak dobrze startowac i jak jezdzic dynamicznie
Powinni do programu Car Test zrobic wtyczkę "polska nawierzchnia" :)
Pisali o tym w GT
Nie ma to jak prawdziwy specjalista z czasopisma :D
tydzien temu bylem na zlocie na ktorym mieli sprzet do mierzenia na 400m . majac obroty w granicach 5000 wyniki byly gorsze od tych przy ktorych ruszalem przy 7000 obrotach. moze teraz cos powiecie???? jedzcie na wyscigach 1/4 mili to zobaczycie. profesjonalisci!!!!!
jedzcie na wyscigach 1/4 mili to zobaczycie. profesjonalisci!!!!!
tu nikt nie jezdzi na takie wyscigi, to nie dla nas, za ciency jestesmy
i ruszamy z 1500obr, bo do 7000 sie nam nie kreca silniki
[ Dodano: Pon Cze 12, 2006 10:37 pm ]
a D15B2 kreci sie do 7000 ? :roll: :?
tydzien temu bylem na zlocie na ktorym mieli sprzet do mierzenia na 400m
czy bylto legendarny G-tech ??
majac obroty w granicach 5000 wyniki byly gorsze od tych przy ktorych ruszalem przy 7000 obrotach. moze teraz cos powiecie???? jedzcie na wyscigach 1/4 mili to zobaczycie. profesjonalisci!!!!!
jestem wstrzasniety... u nas nie ma nikt takiego sprzetu, slyszalem tylko ze sa jakies nielegalne wyscigi ale tam to strach jechac, bo jak sie przegra to tracisz samochod.
jak sie przegra to tracisz samochod
ja tak juz jeden stracilem, na szczeście został w klubie... :(
zostałem zaproszony gościnnie z bratem na zlot mazdy. moj czas na 90KM to 17,650s brata 17,330s sprzet zrobili wlasnorecznie. podziwiam ich!!!!! wyscigi odbywaly sie na starym lotnisku prywatnym. na asfalcie. pozdro
sajmon1100
13-06-06, 20:39
Witam,
pytanie moze proste ale dla mnie dosc istotne. Jak wykorzystac potencjal drzemiacy w starym dobrym i jednak dosc slabym D14A3/A4? Moze po krotce dodam ze auto jest w dobrym stanie technicznym, dolot zrobilem z kibelrury, zakonczony stozkiem. Jezdze na nowych oponkach 195/15R50, blisko rok temu pozbylem sie zwezki w dolocie, benzynka to Pb95 z Neste :D
Pierwsza sprawa - jak startowac aby nie stracic cennych sekund na mieleniu kolami w miejscu ani tez po puszczenia sprzegla obroty nie spadaly. Proby wykazaly, ze nawet ostry start z ok 5-6krpm powoduje zamielenie kolami i jak juz zlapie przyczepnosc obroty spadaja do 4.5-5kprm. Podejrzewam, ze najlepiej jesli pozostaly by na stalym poziomie i po skonczeniu mielenia od razu wzrastaly.
Druga sprawa - startowac poprzez strzal ze sprzegla czy przeciagnac aby nie mielic kolami. Jesli strzal to przy jakich obrotach, jesli palic sprzeglo to od jakich obrotow zaczynac?
Trzecia sprawa - do ilu rpm krecic silnik. Zauwazylem, ze skrzynia jest dosc dluga i przy kreceniu nawet do licznikowych 7krpm po zmianie biegu na kolejny obroty spadaja ponizej 5krpm.
Czwarta sprawa - jesli zalozymy ze w tym silniku moment to ok 120Nm przy 4700rpm i moc ok 100KM przy 6500rpm, w jakim przedziale obrotowym jezdzic aby nadal dysponowac odpowiednim momentem. Chodzi mi o sytuacje, jesli chce dynamicznie ale "nie na wariata" przyspieszyc aby osiagnac predkosc mnie przelotowa ktora mnie interesuje docelowo, to czy wystarczy krecic silnik do czasu osiagniecia maxymanlego momentu (4700rpm) czy tez nalezy jechac az do 6500prm gdzie silnik juz nie generuje wiekszej mocy :?:
Piata sprawa - jak jezdzic dynamicznie ale oszczednie zarazem. Czy trzeba jezdzic w przedziale od max momentu do maxymalnej mocy czy tez tak, aby po zmianie biegu na wyzszy, wartosc obrotowa silnika nie spadla pomizej miejsca np. skrzyzowania sie wykresu momentu i mocy :?:
Pytan duzo, watpliwosci i ciekawosci jeszcze wiecej ale chciabym uslyszec jak Wy sobie z tym radzicie? Obecnie w jedna osobe, przy ok 30L wahy i kompletnie seryjnym wnetrzu, samemu testujac sprint stoperem z komorki osiagnalem w miare powrazalne 10.5-11.0 sek. przy starcie z 5-6krpm ze szybkim puszczeniu sprzegla (ale nie strzalem) i lekkim zamieleniem kolami. Pomozecie rozwiac watpliwosci? Mam nadzieje, ze to odpowiedni dzial.
Pozdrawiam
to zależy......bo np wg gtech pomiar był najlepszy jak ruszalem z odcinki ,ale ogólnie wiem ze sprawdza sie ruszanie tak z okolo 4000 rpm
to zależy......bo np wg gtech pomiar był najlepszy jak ruszalem z odcinki
no tak tylko chyba nie czytales instrukcji od G-Techa :D
Jak dobrze startowac i jak jezdzic dynamicznie
Odp: Nie sugerować się G-Techem...
a D15B2 kreci sie do 7000 ?
Ja mam d15b2 i w moim jest odciecie przy 7500 obr./min. ,nic przy nim nie majstrowalem pelna seria.
pozdrawiam
nic przy nim nie majstrowalem pelna seria
nie ty to kto inny....
sajmon1100
14-06-06, 17:01
to zależy......bo np wg gtech pomiar był najlepszy jak ruszalem z odcinki
no tak tylko chyba nie czytales instrukcji od G-Techa :D
zależy jakiego gtecha- bo te paście po 200 zł to niemożna a w wersji ss pro bład ten wycofano
Ooo, chciałem założyć temat a on już tu jest :wink:
Sam próbowałem już różnych kombinacji z moim D14A4 i chociaż jeździłem już różnymi autami to tym za cholere nie potrafie ładnie ruszyć, udało mi się moze ze 2-3 razy odkąd go posiadam :) I do jednego udało mi się dojść że strzał ze sprzęgła w tym samochodzie raczej się nie udaje, moje najlepsze ruszenie było mniej więcej na pół sprzęgle i jak czuć że obroty juz nie mają ochoty się cofnąć to wtedy sprzęgło aut i gaz do oporu...
przy moim d15b2 tez odcina przy 7500 obrotów. tez seria
a przy 8000 wam te serie nie odcinaja ?
:roll:
sajmon1100
17-06-06, 10:14
Ooo, chciałem założyć temat a on już tu jest :wink:
Sam próbowałem już różnych kombinacji z moim D14A4 i chociaż jeździłem już różnymi autami to tym za cholere nie potrafie ładnie ruszyć, udało mi się moze ze 2-3 razy odkąd go posiadam :) I do jednego udało mi się dojść że strzał ze sprzęgła w tym samochodzie raczej się nie udaje, moje najlepsze ruszenie było mniej więcej na pół sprzęgle i jak czuć że obroty juz nie mają ochoty się cofnąć to wtedy sprzęgło aut i gaz do oporu...
ale na pół sprzęgle to długo nie pojeżdzisz bo ruszysz tak z 15 razy i je spolisz
ja sie nie znam ale moj d14 tez odcina na 7000 ... znaczy ze ktos cos majstrowal ?
Pisali o tym w GT. hej
może ty dalej czytaj to swoje GT :roll:
ty ziom może niee ale mati 1979 czyta widać 8)
ja tam zadnego gt nie czytam :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.